Kas saab asja?
#1

Tervist!


Kõne all on Pobedaostmine. Masinal on Volga mootor ja sillad. Siit ka küsimus: kas ja kui defitsiitne on Pobi enda mootor ja sillad? Kuna ma ei taha ristsugutist oma hoovi peale, siis peaks hakkama Pobeda osasid otsima, aga ei tea, kui hinnalised need osad on?


Ette tänades,
B
Vasta
#2

Mootor on sama ka GAZ-69-sal ja 67-l, neid ika leidub. Enam-vähem sama mootor on ka bussidel Nysa ja žuk, kuid nendes toimus mingi klappide kaldenurga muutus. Tagasildu oli pobi meestel alati ka tagavara, kuna Pobi kardaanirist purunes kui seda kogu aeg ei õlitatud. Probleeme võib tekkida Pobi orig. esisillaga, millel on mingid imelikud amordid ja vene ajal pandi pea kõigile GAz-20-ele 21 teleskoobid.
Vasta
#3

mossepower Kirjutas:Mootor on sama ka GAZ-69-sal ja 67-l, neid ika leidub. Enam-vähem sama mootor on ka bussidel Nysa ja žuk, kuid nendes toimus mingi klappide kaldenurga muutus. Tagasildu oli pobi meestel alati ka tagavara, kuna Pobi kardaanirist purunes kui seda kogu aeg ei õlitatud. Probleeme võib tekkida Pobi orig. esisillaga, millel on mingid imelikud amordid ja vene ajal pandi pea kõigile GAz-20-ele 21 teleskoobid.
On ju foorumlasi kellelt saab asjatundlikku nõu küsida.Hr.Kuldssaar ja Valdo näiteks.Usutavasti mootori ja käigukastiga ei tohiks probleeme tekkida.Need pole veel haruldased.Mootorit kasutati GAZ-69-al.
67-l,aga on sootuks teistsugune mootor.Tagasildugi arvatavalt leiab.Põhjus miks Pobidele paigaldati Volga tagasildu polnud aga mitte kardaaniristis vaid silla ehituses.Volgale sai endale hüpoid peaülekande ja poolkoormatud poolteljed,(sellised olid ka mossedel ja ladadel)pobil aga olid veerandkoormatud poolteljed,rattarumm istus koonusega võlli otsas,pingutati seda suure mutriga.Sugugi haruldane polnud see,et pobi kaotas ühe veoratastest.
Pobidel ja ka esimestel Volgadel olid kasutusel hüdraulilised hoobamaordisaatorid,esisillas täitis amordisaatori hoob ühtlasi ka ülemise õõtshoova ülesandeid.Probleemiks oli,et amortides ei püsinud õli sees.Kuivõrd selliseid amorte saada on ei oska küll öelda.
Lugupidamisega,Flanagan
Vasta
#4

flanagan Kirjutas:Pobidel ja ka esimestel Volgadel olid kasutusel hüdraulilised hoobamaordisaatorid,esisillas täitis amordisaatori hoob ühtlasi ka ülemise õõtshoova ülesandeid.Probleemiks oli,et amortides ei püsinud õli sees.Kuivõrd selliseid amorte saada on ei oska küll öelda.

Amorte liigub, kuigi mitte väga tihti. Probleemiks on aga see, et ostes ei tea, kas tegu on korraliku isendiga või läbiaetuga. Päris uusi liigub väga vähe. Korralikku töökoda omamata on amortide kapitaalremont väga problemaatiline.

Kuna amort on koos ülemise käändteljega, siis kuivale jäänuna hävitab ja kiiresti puksi.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 120 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni septembri lõpuni oleme regulaarselt avatud R, L, P 11-18







Vasta
#5

Valgas on pakkuda üks Pobi, täpsem info asub Unicwebis.Käisin seda vaatamas, aga ära ei võtnud.Juppe saab sealt muidugi kõvasti ja lisamootorgi pidi olemas olema, aga auto ise taastamiseks vist ei kõlba.Omaniku jutu järgi pidi olema 1949. aasta mudel aga dokumendid hilisemad.Ei usu ma seda juttu.Tundus olema kolmas versioon ,aga täpselt ei tea, kuna auto oli risu täis garaazhis kola all ja esiosa ei olnud üldse näha.Garaazhi katusel on veel kasvuhoone, kust kõik hea ja parem on läbi vahelae Pobile peale sadanud.Ainsad head asjad olid seal Pobi originaalrehvid, aga neid müüakse vaid koos autoga.Sisu oli kõik olemas ja suht heas korras olnud ilmselt , aga niiskus on kõvasti liiga teinud.Omanik tahab 3000 EEK ja selle raha eest võiks isegi osta, kuid minul läheb transpordi peale sama raha lisaks ja siis on asi juba liiga kallis.
Vasta
#6

Kahjuks jäi äri pooleli, kuna omaniku vene keelt kõnelev naine küsis bravuurikalt miljon krooni masina eest ja karjus aga 60 aastat , 60 aastat. Tegemist siiski minu välise vaatluse tulemusena II seeria Pobiga, millel kahjuks hunnik \"tuuningut\" tehtud. A\'la küljepeeglid, 2 esiistet, mootor, sillad, stopptuled, näidikute tagused sildid, juhi ukse sisse ehitatud lisalukk jne...siiski püüan tulevikus uuseti rääkida ja need vead on ka pikema aja peale võimalikud ju ära parandada n.ö.

Igatahes tänu nõuandjatele ja jätkan otsinguid Smile
Vasta
#7

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=12219
Siin üks pakkumine. Ei oska öelda mis olukorras täpselt need masinad on kuid uurida tasub.
Lisaks on 2 masinat saada Tartu külje alt. Kui numbri üles leian siis annan teada.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#8

Arvan, et kasutatud juppidega saan aidata, ainult veidi läheb aega.
Vasta
#9

Mul on olemas gaz 69 orig mootor ja kast kes endale tahab helistagu 55552884
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne