Mida kõike meil Eestimaal leidub, osa 3

Soobel Kirjutas:Aegajalt seisab sealkandis hoovipeal ka kummaline ümmargune kõrge plastkatusega hipibuss, mis ei ole ei VW, Raf, Parkas ega Nysa. Tume, kirjuks-lilleliseks värvitud, katus valge. Teab keegi, millega tegu on?

Kas mitte Renault Estafette? Ühte sarnast asukohaga L-Virumaal pakuti mingi aeg tagasi isegi Autolehes müüa.
Vasta

Tallinnas sõitis täna ZIL-4331 haagisega, mis oli täis silikaatkive.
Vasta

mrali Kirjutas:
Soobel Kirjutas:Aegajalt seisab sealkandis hoovipeal ka kummaline ümmargune kõrge plastkatusega hipibuss, mis ei ole ei VW, Raf, Parkas ega Nysa. Tume, kirjuks-lilleliseks värvitud, katus valge. Teab keegi, millega tegu on?

Kas mitte Renault Estafette? Ühte sarnast asukohaga L-Virumaal pakuti mingi aeg tagasi isegi Autolehes müüa.

Tundub jah sedamoodi. Google pildiotsingus olid nad kõik eestpoolt võetud, aga see isend on tavaliselt persega raudtee poole pargitud.
Vasta

http://www.kivitalupuhkus.ee/index.php?lng=est&main=5 Mida kõike ka valmis on tehtud, KAVZi mõtlen.
Vasta

Eile hommikul Kuressaarest tulles olin jõudunud Ellamaale kui märkasin põllupeale veoautot sõitmas, kui olin lähemale jõudnud sain aru et vuras seal hoopis Gaz 51 porte. Tegi kohe hommiku rõõmsaks. Vähe roostes oli nagu maal asjad ikka kipuvad vabamalt olema aga oluline on hoopis sõitmise fakt. Nagu ikka oli varem juba palju pilte tehtud ja mälukaart oli täis, kahju tegelikult.
Minnes liikus ka igasugu huvitavat tehnikat põldudel, põhilselt Nõukogude kombainid niitsid vilja.
Vasta

Paari nädala eest jäi Tartu-Viljandi maantee ääres Sangla kandis silma täiesti liikuv teehöövel DZ-99 ;masin ootas parajasti peateele väljasõiduvõimalust. Kuna minu autot pukseeriti parajasti ,siis jäid pildid tegemata.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

unicman Kirjutas:sai eila Rakvere vahel kolatud: http://www.pilt.ee/view/525020/3/
vedukist pisut paremaid pilte kah (+leivaka lammutamisest)
http://www.pilt.ee/view/563816/
Vasta

Täna bussiga Taeblasse tulles jäi endisele Haapsalu EPT territooriumile pööramas silma LIIKUV ZIL-157.Nägi suht korralik välja,koormas olid küttepuud,kasti ja kabiini vahel väike Vene kraana (mark oli neil vist 4030P).Praeguste kütusehindade juures nõuab sellise masina käigus hoidmine küll parajat julgust...
Vasta

mrali Kirjutas:...jäi ...silma LIIKUV ZIL-157.
[...]
Praeguste kütusehindade juures nõuab sellise masina käigus hoidmine küll parajat julgust...

Võibolla diiselmootor aiste vahel?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta

Kas Eestis ka M-421te leidub ? Kunagi käis siit foorumist vist mingine pilt läbi ?
See Alma-mosse, puust tagumikuga.
Vasta

Regardman Kirjutas:Kas Eestis ka M-421te leidub ? Kunagi käis siit foorumist vist mingine pilt läbi ?
See Alma-mosse, puust tagumikuga.
Ega Sa mitte 422 mõtle?
Vasta

Peaaigu Politseimaja wastas Rahumäel, mustade numbritega roheline GAZ 21.
Vasta

PETSS Kirjutas:
Regardman Kirjutas:Kas Eestis ka M-421te leidub ? Kunagi käis siit foorumist vist mingine pilt läbi ?
See Alma-mosse, puust tagumikuga.
Ega Sa mitte 422 mõtle?

Ma usun, et jutt käib justnimelt puust kaubafurgoonist M 400-422 (401 baasil valmistatuna tähisega 401-422). Tähisega 421 Moskvitši pole olemas olnud.

Mina ei tea isiklikult Eestis ühtki säilinud isendit, kuigi neid on siinmail omal ajal olnud. Põhjuseks oli asjaolu, et N.Liidu ajal (täpsemalt - enne kooperatiivide ajastut 1985) ei võinud seda (ametlikult) müüa eraisikule. Nii läksidki kõik 422-d kas vanarauda või sahkerdati altkäe erakätesse, kus neid kasutati tavalistele 400-401dele varuosadena. Viimasel juhul läksid eripärased (puit)detailid arvatavasti kas lõkkesse või prügimäele. Või esialgu \"ehk-läheb-tarvis\"- põhjusel lakka ja sealt siis lõkkesse/prügimäele... Võiks ju unistada, aga üliväike on juhus, et kusagil selle puituksi vms veel lakast leiab a la äsjaleitud Hiiumaa 51 puitkabiin... väljas on nad nagunii mädapudiks kõdunud.

Olen ise enam kui 20 aastat tagasi hoidnud pihus 422 (puit)kere jäänuseid. Kahjuks ei teadnud ma tollal asja väärtust ja kaasajal on need detailid juba ammu-ammu teises ilmas.

Samas ei saa ka täielikult välistada, et Eestis on kusagil 422 või selle jäänused siiski ka alles. Kaasfoorumlane Soobel on näinud mitmel suvel Lohu raudteejaama läheduses omapärast 400 ninaga lahtist autot, mis võib pärineda 422st, mille puitosa on hävinud. Mingeid vihjeid olen kuulnud mujaltki, aga enamikus on tegu olnud siiski ise ümberehitatud 400 või 401 kastiversiooniga - \"pirukaid\" siis ju veel polnud...

Vt http://www.oldtimer.lt/straipsnis2.php - seal on mitmeid pilte sellest isendist. Ühel pildil on kõrvuti taastatud ja taastamata isend. http://www.autogallery.org.ru/m422.htm leiab pildi veel ühest jäänusest.

Tegu on ka terve N.Liidu ulatuses haruldase autoga - minu andmetel on olemas 1 (loe: ÜKS) taastatud auto ja mõne auto jäänused. Ja see on kõik.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta

kas mitte pärnumaal keegi ei taasta \"piruka\" Mosset, oleks nagu kuulnud
sellist infot ???
kuigi võin ka eksida
Vasta

hanno51 Kirjutas:kas mitte pärnumaal keegi ei taasta \"piruka\" Mosset, oleks nagu kuulnud
sellist infot ???
kuigi võin ka eksida

Pirukamossesid on säilinud palju. Kui selle all mõelda 412/2140 põhjal tehtud isendeid.

Veidi vähem on alles juba vanemaid kaubaveo-mossesid:
- 433 kui 408 baasil tehtud kaubafurgoon (1966-75, Eestis on teada mõned + jäänused);
- 432 kui 403 baasil tehtud kaubafurgoon (1963-65, mina ei tea säilinud eksemplare);
- 430 kui 407 baasil tehtud kaubafurgoon (1958-63, jutud käivad ühest säilinud autost, aga ma ei tea kindlalt, võib-olla ka ei ole).

Ja kõigele sellele kremplile eelnes siis 422 (400 ja 401 baasil). Ehk siis sai kaubaveo-mossed kirja pandud uuemast vanemani.

Kui kellelgi on täiendavat teavet säilinud vanemate isendite kohta (433 või vanemad), samuti jäänuste kohta, võiks sellest siin teada anda!

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta

sry, täpsustus - ma mõtlesin m 422-te

terv
hanno51
Vasta

Irus vähemalt seitse ühkut SSSR sõiduautotoodangust:401 ,Pobi ,Gaz 21,wagonkerega AZLK.
Vasta

Landy Kirjutas:Väga valus vaadata:
http://www.pilt.ee/view/560173/1/

Teeks nii, et püüaks siin teemas ikka Eestis leiduvast huvitavast tehnikast rääkida.
Vasta

valdo Kirjutas:
hanno51 Kirjutas:kas mitte pärnumaal keegi ei taasta \"piruka\" Mosset, oleks nagu kuulnud
sellist infot ???
kuigi võin ka eksida

Pirukamossesid on säilinud palju. Kui selle all mõelda 412/2140 põhjal tehtud isendeid.

Veidi vähem on alles juba vanemaid kaubaveo-mossesid:
- 433 kui 408 baasil tehtud kaubafurgoon (1966-75, Eestis on teada mõned + jäänused);
- 432 kui 403 baasil tehtud kaubafurgoon (1963-65, mina ei tea säilinud eksemplare);
- 430 kui 407 baasil tehtud kaubafurgoon (1958-63, jutud käivad ühest säilinud autost, aga ma ei tea kindlalt, võib-olla ka ei ole).

Ja kõigele sellele kremplile eelnes siis 422 (400 ja 401 baasil). Ehk siis sai kaubaveo-mossed kirja pandud uuemast vanemani.

Kui kellelgi on täiendavat teavet säilinud vanemate isendite kohta (433 või vanemad), samuti jäänuste kohta, võiks sellest siin teada anda!

Kui siin juttu 433-st ja selle vanematest eelkäijatest,siis kas kellegi on teada ka mõni säilinud 2733 või 2734 (ehk juba Mosse 2140 ninaga kaubik)?
Vasta

mrali Kirjutas:Kui siin juttu 433-st ja selle vanematest eelkäijatest,siis kas kellegi on teada ka mõni säilinud 2733 või 2734 (ehk juba Mosse 2140 ninaga kaubik)?
Lääne-Virumaal on (oli vähemalt eelmine aasta) üks:
http://www.pilt.ee/photo/72027/1190020/
http://www.pilt.ee/photo/72027/1190021/
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne