Vanatehnika lustisõidu (19.07) järelkajad ja ideed tulevikuks
#1

Kolmas Vanatehnika lustisõit toimub teisipäeval, 19. juulil, marsruudiks on Nõmme turg - liberada Männikul.

Koguneme, nagu eelminegi kord, kell 1900 Nõmme turu parklasse. Sealt sõidame umbes kella 1930 paiku parempöördega välja Ehitajate teele. Mööda Ehitajate teed jõuame \"tipi ringini\", mille peal teeme tagasipöörde ning sõidame mäest üles, tagasi Nõmme keskusesse. Sealt jõuame parempöördega Pärnu maanteele. Hiiu tänava ristmikul keerame vasakule üle raudteeülesõidu, seejärel paremale raudtee tänavale ning Pargi tänava ristmikul sooritame vasakpöörde. Järgmise fooriga ristmiku juures on Vabaduse pst, kus teeme vasakpöörde ning liigume kesklinna suunas kuni Valdeku tn ristmikuni. Parempööre Valdeku tänavale ja seejärel kuni Männiku teeni, kust teeme parempöörde Saku suunas. Saku tee 6 kilomeetril vahetult Tammemäe sildi juures näitab silt rate.ee liberajale. Vasakpöördega üle raudtee ja seejäel uuesti vasakule ning otse 2 km.

Liberajal toimub kõigile soovijatele lisaatraktsioonina väike vigursõit (juhendi postitame hiljem) ning tavaline lõpetamistegevus - autode rivistamine ja pildistamine.
Vasta
#2

Mida see liberada endast kujutab?Jää??Pori ja sopp??
Vasta
#3

Liberada on autojuhtide lõppastme koolituses kasutatav element, kus imiteeritakse halva haarduvusega (libedat, jäist teed).

Jääd, pori ja soppa ei ole. Kogu Lustisõit ja sellele järgnev võistlusliku elemendiga vigursõit toimub kõvakattega teel. Tõsi, vigursõidurajal on ca 50 meetri ulatuses lõik, mis on märg. Käesoleva hetke plaanide kohaselt toimuvad kõik Lustisõidud kõvakattega teedel.

Pilte ja videomaterjali liberajast saab vaadata näiteks http://www.autosoit.ee
Vasta
#4

Kas peab registreerima ka ennast (mõtlen autot) kuskil, või võib niisama ka kohale tulla?
Vasta
#5

Registreerimine ei ole vajalik. Elukogemus näitab, et vanatehnikaüritustel tekitab eelnev registreerimine pigem segadust, va üritused, kus on organiseerimistöö eeldab osavõtjate arvu täpset etteteadmist.

Korraldajad prognoosivad eelmise korra järgi umbkaudse osalejate arvu, kelle jaoks valmistatakse ka lustisõidu märk ja marsruut. Kui osalejaid on rohkem, siis kõigile seda lihtsalt ei jätku.

Alati võib aga siin foorumis või oma tutvusringkonnas teada anda, kes ja millise sõidukiga tulekul on. See oleks ka reklaami eest.

Omalt poolt annan teada, et lustisõidul juba nähtud sõidukitele lisaks tuleb sellel korral suure tõenäosusega meile külaline ka Soomest. Kuulda on ka Rakvere meeste külaskäigust. Varem mitteosalenud tehnikat peaks tulema rohkemgi, nii et hoidke silmad lahti ja informeeriga vanatehnikahuvilisi, keda teie teate, kuid korraldajad mitte.

Küsimusi on tekkinud vigursõidust. Rallit ei toimu. Sõit toimub küll aja peale, kuid võitja ei ole mitte kõige kiirem raja läbija, vaid kõige täpsema enda poolt määratud ajaga raja läbinu. Seega ei anna mingit eelist sõiduki võimsus, suurus ega muud tehnilised näitajad. Peljata ei ole vaja ka selle pärast, et vigursõit võiks halvasti mõjuda sõiduki tehnilisele seisukorrale. Lustisõit mööda Tallinna auklikke tänavaid lõhub teie silmarõõmu oluliselt rohkem kui vigursõit.

Osavõtt vigursõidust ei ole kohustuslik.
Vasta
#6

indreksirk Kirjutas:Kuulda on ka Rakvere meeste külaskäigust.


tead sa, kes konkreetselt rakvere poolt tulemas on?

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#7

Kuulda oli ühest sinisest Escort MK1-st. Vabanda kui eksin, info jõudis minuni läbi vahendaja.
Vasta
#8

indreksirk Kirjutas:Alati võib aga siin foorumis või oma tutvusringkonnas teada anda, kes ja millise sõidukiga tulekul on. See oleks ka reklaami eest.

Ok, kui reklaami tohib teha, siis tulen sellise autoga
Vasta
#9

Vigursõidu juhend:

Vigursõit toimub suletud rajal, mis on tähistatud kurikatega. Korraga lastakse rajale üks auto. Iga võistleja saab rada läbida kolm korda: esimene kord on proovisõit, eesmärgiga määrata endale sobiv ideaalaeg ning siis on kaks võistluskatset.

Pärast iga katset saab võistleja teada oma katse läbimiseks kulutatud aja ning enne mõlemat võistluskatset määrab ta ise enda ideaalaja - aja, millega ta soovib katse läbida. Ideaalajast kiiremini sõitmine tähendab antud katsel \"nulli\", ehk ideaalaeg tuleb valida selline, millest mingil juhul kiiremini ei sõideta.

Paremusjärjestus koostatakse, lahutades katse läbimiseks kulunud ajast ideaalaja. Ehk kes suudab enda ideaalajale \"altpoolt\" kõige lähemale sõita, võidab. Kuna ajavõtt toimub käsitsi, siis on kõik ajad 0,5 sekundi täpsusega. Võrdse tulemuse puhul otsustab teise katse tulemus, kui see on ka võrdne, siis läheb koht jagamisele.

Katsele minnakse paigalstardist, stardijoone tagant. Aeg läheb pärast raja läbimist kinni, kui auto seisab, stardijoon on telgede vahel, kõik autos stardi ajal viibinud isikud istuvad autos ning kõik distantsil leiduvad kurikad on püsti. Ehk kui keegi mõne kurika pikali sõidab, tuleb tal see ka püsti panna. Taktikavalik on lai Smile , aga püstipanija
peab olema üks autos stardi ajal viibinud isikutest.

Turvavööde olemasolu korral tuleks neid ka kasutada ning rajal on kiirusepiirang 50 km/h. Ega palju kiiremini seal sõita ei saagi, lisaks pole võistlus otseselt kiiruse peale. Edu annavad rahulikud ja mõõdukad juhtimisvõtted. Naelkumme vast keegi all ei hoia, aga olgu igaks juhuks öeldud, et nendega rajale ei saa.

Rada on enamuses siledal ja uuel asfaldil, kuid üks paarikümnemeetrine lõik on ebatasast betooni ning läbitakse ka liberada. Liberaja läbimisel on mõistlik üsna rahulikult võtta, sest vähemalt minu auto ja rehvide puhul ei meenutanud libisemine üldse talve, pigem mingit tolmust asfalti - pidamist on võrdlemisi palju, nõrga mootoriga jõulibisemist ei teki ja alajuhitavust gaasiga korrigeerida ei saa. Hästi hakkas selle läbimine siis välja tulema, kui sõitsin seda nagu tavalist asfaltkurvi, ainult
aeglasemalt, mitte nagu jäärada. Omapärane kogemus igatahes.
Vasta
#10

Suur tänu kõigile osalejatele!

Vigursõidu tulemused:

Kood:
Proov   Id 1    Aeg 1   Vahe 1  Id 2    Aeg 2   Vahe 2
1.  Fiat 600                    60      53      55      2       52      52      0
2.  Opel Kadett (575 AER)       59      59      1.02    3       1.02    1.02    0
3.  Jaguar XJ6                  56      56      52      DNQ     50      50      0
4.  MB 230                      1.22    1.22    1.21    DNQ     1.20    1.21    1
5.  Volvo 240                   1.01    1.01    1.07    6       50      53      3
6-7 Opel Kadett (972 AUL)       1.10    1.10    1.13    3       1.10    1.09    DNQ
6-7 VW Golf                     1.05    1.10    1.04    DNQ     1.10    1.13    3
8.  GAZ-14 Tshaika              1.04    1.04    1.03    DNQ     1.04    1.00    DNQ
Väljaspool arvestust:

Kood:
ZAZ 965                     51      51      1.06    15      51      55      4
    VW Kübelwagen               1.05    1.02    1.03    1       1.00    1.01    1

Järgmine lustisõit toimub 16. augustil. Kohtumiseni!
Vasta
#11

Mõned pildid:
www.unicweb.ee

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#12

Kurat, sellest sõidust tehti nii vähest reklaami, et unustasin ära Big Grin
Vasta
#13

Igasugused ideed, kuidas paremini reklaami teha ja teabega sihtgrupini jõuda, on vägagi oodatud. Samuti ka kõik muud lustisõitu puudutavad mõtted arvamused ja ettepanekud.
Vasta
#14

Jesper Kirjutas:Igasugused ideed, kuidas paremini reklaami teha ja teabega sihtgrupini jõuda, on vägagi oodatud. Samuti ka kõik muud lustisõitu puudutavad mõtted arvamused ja ettepanekud.

Unicwebi esilehel on olemas väike nimekiri Eestis ja lähikonnas toimuvatest vanatehnika üritustest.
Kui kellelgi on midagi lisada või täpsustada siis seda saab ka seal teha. Samuti on Loe lähemalt lingile vajutades võimalik näha toimunud üritusi ja ka pildimaterjali kui on.

Unicweb

www.temeko.ee Raudselt Kindlaim
Metallaiad- ja väravad
Metall- ja tuletõkkeuksed
Metallkonstruktsioonid
Vasta
#15

Jesper Kirjutas:Igasugused ideed, kuidas paremini reklaami teha ja teabega sihtgrupini jõuda, on vägagi oodatud. Samuti ka kõik muud lustisõitu puudutavad mõtted, arvamused ja ettepanekud.

Siiani on juba nendel vähestelgi kordadel olnud muljetavaldavaid ja huvitavad sõidukeid (eriti just 21.06), käima on lükatud väga vahva üritus. Ja kui arvestada, et trüki- ega telereklaami pole miljonite kroonide eest ostetud, on suust-suhu info väga hästi jõudnud sinna kuhu vaja.
Siiski võiks kõigepealt kasvõi siinsamas foorumis teha püsiva alateema ürituse reglemendi ja toimumisaegadega (mida oleks võimalik leida esimese vastena ka otsimootorist).

Ka selline idee tuli pähe et - näiteks võiks huvitavatele kandidaatidele kojamehe vahele või juhi pihku pista lustisõidu embleemiga \"spämmi\", mida eelnevalt saaks osalistele jagada kindalaegastesse igal lustisõidul. Usutavasti oleks see mitte liiga ebameeldiv reklaami saajale - ei püüta ju midagi raha eest pähe määrida. Samas ei ole see ikkagi piisavalt soliidne lähenemisviis nii soliidsele üritusele Wink
Vasta
#16

Smile

www.wax.pri.ee/old0705
Vasta
#17

Jesper Kirjutas:Suur tänu kõigile osalejatele!

Vigursõidu tulemused:

Kood:
Proov   Id 1    Aeg 1   Vahe 1  Id 2    Aeg 2   Vahe 2
1.  Fiat 600                    60      53      55      2       52      52      0
2.  Opel Kadett (575 AER)       59      59      1.02    3       1.02    1.02    0
3.  Jaguar XJ6                  56      56      52      DNQ     50      50      0
4.  MB 230                      1.22    1.22    1.21    DNQ     1.20    1.21    1
5.  Volvo 240                   1.01    1.01    1.07    6       50      53      3
6-7 Opel Kadett (972 AUL)       1.10    1.10    1.13    3       1.10    1.09    DNQ
6-7 VW Golf                     1.05    1.10    1.04    DNQ     1.10    1.13    3
8.  GAZ-14 Tshaika              1.04    1.04    1.03    DNQ     1.04    1.00    DNQ
Väljaspool arvestust:

Kood:
ZAZ 965                     51      51      1.06    15      51      55      4
    VW Kübelwagen               1.05    1.02    1.03    1       1.00    1.01    1

Järgmine lustisõit toimub 16. augustil. Kohtumiseni!
Big Grin 51 seki päris hea aeg sai muhule diagonaal rehvidega, kuigi 1. katsel sai hoogu mindud ja spinn tehtud Smile Ja finišis pidurdades lendas tagaistme seljatugi selga (peas käis mõte, et kes mind lõi).
Kui aus olla siis sai vigursõidu proovi käigus harjutatud ka oma 10 ringi Cool

Enesetunde tegi heaks, et seekord sain 3 muhku rivvi, ehk kuu aja pärast jälle.
Vasta
#18

Kahju,et juuni ja juuli sai maha \"magatud\",aga 16 aug. tahaks küll rivis olla!!

seisan Pärnurannas jalgupidi solgivees
Vasta
#19

http://www.postimees.ee/210705/esileht/s...171892.php - Postimehes ka üritust minumeelest igati kenasti kajastatud Smile
Vasta
#20

Regardman Kirjutas:Kurat, sellest sõidust tehti nii vähest reklaami, et unustasin ära Big Grin

Lugupeetud ´rregardman, enne vandumise alustamist ootaksin Sinu ettepanekuid, kuidas teavitada inimesi, kes käesolevas foorumis teevad rohkem kui 2 postitust päevas. Minule teadaolevalt tegi Jesper teema, mis on permanentselt esikohal peaaaegu kõigis alajaotustes.

Muudele vanatehnikahuvilistele ürituse teadaandmiseks tehtud teavitamistöö vähesuse on korraldajad valmis oma vastutusele võtma, kuid sinusugune aktiivne foorumikasutaja võiks ikka kursis olla, et selline üritus toimub. Kui aga selle foorumi lugejatele tehtud reklaam oli vähene, siis korraldajate sügavad vabandused. Ettepanekud parema reklaamis tegemiseks igati oodatud.

Igatahes järgmine lustisõit toimub 16 august 2005 ning üritame huvilisi rohkem tevitada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne