Piiratud juhtimisõigusega juhi kõrval olev isik peab olema kaine?
#1

Saan varsti omale BP(B piiratud) load. Riiklikud eksamid on tehtud ja puha. Tuttavatega on olnud vaidlusi ja arutelusid, kas autos minu kõrval istuv isik peab olema kaine või mitte. Tean, et tal peab olema kaks aastat juhistaazi ja tal peab lapsevanemalt volitus olema. Ise arvan, et ei pea kaine olema. ARK-i kodulehel küsimuste ja vastuste seas öeldi ka, et oma kõrvalistuja võite valida omale sobivas seisundis. Siiski on asi natuke segane. Seepärast palungi kaasfoorumlaste abi selles küsimuses. Kas keegi oskab viidata kuskile, kust sellesse asja natukene selgust tuua? Ise otsisin juba Riigiteatajast, kuid seal pole vist midagi öeldud selle kohta. Uurisin seda lehte: https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=907825


Tänud,

Sten
Vasta
#2

Liiklussaates \"Stop\" või \"Roolivõim\" käis ka selline küsimus läbi. Villu Vane vastas: Ei ole kuskil kirjas et peab olema kaine, kuigi õigem oleks kui ta ikka kaine oleks.

Mina arvan: Mõeldud kõrvalistuja ju \"abistamiseks\"(nõu andmiseks) kui vaja, aga kuidas \"abistab\" selline inimene kes isegi aru ei saa mis toimub ja kus ta on
Vasta
#3

Olen kuulnud (tuttava tuttava Liikluspolitsei Vaneminspektori vms käest), et seni, kui \"roheline\" oma ülesannetega hakkama saab, on kõik OK, aga kui ta mingi jama korraldab (Liiklusõnnetuse põhjustab), siis saab karistada ka purjus \"saatja\". Kui \"saatja\" on kaine, ei torgi teda keegi.

Samas ma ise kahtlen selle variandi juriidilises paikapidavuses, kuna \"saatjat\" ei käsitle seadus juhina (nagu näiteks sõiduõpetajat), seega pole nagu alust teda karistada.
Vasta
#4

Kõrvalistuja peab olema võimeline-suuteline mistahes hetkel auto juhtimist üle võtma.Seda siis juhul, kui piiratud õigusega juht on väsinud, ei saa juhtimisega hakkama ilmastikuolude või liikluse suure intensiivsuse tõttu ja mida iganes...Joobes juht ei saa auto juhtimist üle võtta.Seega peab kõrvalistuja olema kaine. Muidugi kõva jurist või advokaat võib sellest ka teisiti aru saada, kuid piiratud juhtimisõiguse idee on ikkagi selles ,et kõrvalistuja juhendab ja õpetab adekvaatselt vajaduse korral roolisolijat ja nii on algajal juhil siis palju turvalisem staazhi koguda. Tean oma praktikast kohe kindlasti ühte juhtumit , kus kõrvelistuja oli raskes joobes , roolisolija aga ei julenud politsei märguande peale seisma jääda ja sõitis eest ära.Karistada said igatahes mõlemad ja ei aidanud ka kohtusse edasikaebamine. Aga foorumis peaks meil olema selline liige , nagu Indrek Sirk ja tema peaks olema igati kompetentne sellele küsimusele vastama ilmselt.
Vasta
#5

Politsei paneb igastahes piiratud juhtimisõigusega sõitja kõrvalistuja ka reidil puhuma. Kui on purjus tegutsetakse ka vastavalt. Kaevake siis pärast kohtusse või mida iganes.
Vasta
#6

motamees Kirjutas:Politsei paneb igastahes piiratud juhtimisõigusega sõitja kõrvalistuja ka reidil puhuma. Kui on purjus tegutsetakse ka vastavalt. Kaevake siis pärast kohtusse või mida iganes.
Mul on olnud piiratud juhtimisõigusega juhiload peaaegu 1,5 aastat, läbitud kilomeetreid on viiekohaline arv ja ma olen selle aja jooksul mitmeid kordi puhunud, kuid mu kõrvalistujat ei ole keegi puhuma pannud.
Vasta
#7

Jah Zten00, koolitus oli sama, aga näiteks eksamiküsimusi oli vähem. Vähemalt eelmine kevad, kui mina esmased tegin, siis oli küll piimakatel vähem küsimusi. Ja fakt on see, et 16-aastane evib üldjuhul väiksemat vastutustunnet, kui 18-aastane. Loomulikult leidub ka erandeid.

Noorte juhtide endi ja ka kaasliiklejate elu ja tervise huvides võiks minuarvates olla kehtestatud (eri)võimsuspiirang. Kuigi ohtikku sõitu võib viljeleda loomulikult ka aeglase ja jõuetu autoga.

Läheb OT-ks ära, aga ka 90km/h piirang on jaburuse tipp. Vähemalt 100km/h peaks olema kui üldse, sest - 1. Piiratud kiirus ahistab noort ja kuumaverelist juhti, mistõttu võtavad paljud oma \"kapsalehed\" esimese paari kuu jooksul maha ja märgid ei täida oma eesmärki - hoiatada teisi liiklejaid juhi väheste oskuste eest. Pigem sõitku lubatu piires, aga märgiga.
2. Näiteks Tallinn - Pärnu mnt-l on suures osas piirkiirus 100km/h, kuid tee üheniidiline ja need vähesed noored juhid, kes sõidavad lubatu piires ja \"lehtedega\" põhjustavad kolonne, millest uljaspead saavad hulljulgeid möödasõite teha. Loomulikult tekivad kolonnid ka niisama, kuid milleks neid juurde tekitada? See 10-20km/h kiiruselisa ei ole minuarvates midagi nii kohutavat, et seda kartma peaks.

Aga vahtralehemärgid peaksid igaljuhul säilima, ainult ilma kiirusepiiranguta. Vähemalt niipalju on õnneks seaduseseppadel mõistust pähe tulnud, et u 5 aastat tagasi kaotati 70km/h piirang algajatele juhtidele.

Ohutut liiklemist ja austust kaasliiklejate vastu!
Vasta
#8

zten00 Kirjutas:Andres22, kas su kõrvalistuja on napsine ka olnud? Tundub, et tohib ikkagi.
Harva on olnud, kuid mitte purupurjus. Tegelikult pole seaduses kõrvalistuja kohta rohkem midagi öeldud, kui et peab omama 2 aastat staaži ja lapsevanema volitust.
Eelmise aasta jaanuaris, kui ma teooriaeksamit tegin, oli mul eksamil 30 küsimust.
Vasta
#9

piiratud juhiloa taotleja lahendab teooriaeksamil 20 küsimust tavalise 30 asemel ja sõidueksami teine järk ehk siis linnasõit peab kestma vähemalt 25 minutit ,samas kui esmase juhiloa taotlejal peab linnasõit kestma vähemalt 45 minutit.Niisiis on eksamitel väike erinevus ikkagi olemas.Ja nimetus \"piiratud juhtimisõigus\" ise viitab sellele ,et juhtimisõigus on piiratud ja tegemist ei ole tavalise juhiga, talle kehtivad teatud piirangud ja erinõuded.Äkki keegi nendest joodikute kojuvedajatest seletaks siis , mis mõte on kõrvalistmel istuval lapsevanemal, kes ei ole vastutus- ega teovõimeline.Sama hästi võiks siis ju liivakoti panna kõrvelistmele ja öelda ,et see ongi lapsevanem.
Vasta
#10

sass Kirjutas:Äkki keegi nendest joodikute kojuvedajatest seletaks siis , mis mõte on kõrvalistmel istuval lapsevanemal, kes ei ole vastutus- ega teovõimeline.Sama hästi võiks siis ju liivakoti panna kõrvelistmele ja öelda ,et see ongi lapsevanem.
No eks see käis minu kohta. Mul kõrvalistuja on olnud natuke napsine ainult linnasõidul. Ja kui näiteks mul isa on paar õlut ära joonud, siis ta suudab mind juhendada küll. Pikkadel sõitudel on mul kõrvalistuja alati! kaine olnud ja võimeline juhtimist üle võtma.
Vasta
#11

Piiratud juhtimisõigusega juhil peab alati kõrval istuma lapsevanem või tema poolt volitatud inimene, kuna 17 inimene ei ole täiel määral vastutavav oma tegude eest ja on oma vanemate eeskoste all. ST vanemad vastutavad oma võsukeste tegude eest, purjus või kainelt, vahet ei ole.

Pulmasõidud vana Volgaga, saunabussi ja RAF "Kutsikas" rent - www.suhtesepp.com
Vasta
#12

Mina küsisin kohe arkist kui eksamile läksinBig Grin
ja siis öeldi et kaine ei pea olema kuid päris umbjoobes ka ei või olla sest siis ta ei saa ju mitte midagi juhendadaBig Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne