Muudatused kohustuslikus liikluskindlustuses
#1

Uus süsteem, mis puudutab neid liiklusregistrisse kantud sõidukite omanikke, kel kohustuslik liikluskindlustuse leping sõlmimata: http://www.delfi.ee/news/paevauudised/ee...d=10878929. Liikluskindlustuse seaduses tundub selline skeem juba 2004. aastast sees olevat, nüüd siis hakatakse äärmiselt jõuliselt rakendama.

Lahenduseks seisvatele projektidele lepingu sõlmimine ja koheselt lepingu maksevabaks tegemine?

B.
Vasta
#2

Mida kuradit Sad et pean hobiautot ja seisvaid projekte muudkui kindlustama.
Vasta
#3

Alternatiivne võimalus on sõiduki registrist kustutamine, mis on vähemalt praegu tasuta. Ilmselt nii ka jääb. Samas uus registreerimine liiklusregistris maksab 1000 krooni + riigilõiv registreerimismärgi eest.

Bom ettepanek on õige. Ainuke lisaklausel, millega tuleb arvestada, on liikluskindlustuse seaduse § 22 lg 1, mille alusel kindlustuandjal on õigus lõpetada leping, kui see on olnud maksevaba enam kui 12 kuud.

Liikluskindlistuse lepingu sõlmimine ja maksevabaks muutmine on tasuta.
Vasta
#4

indreksirk Kirjutas:Alternatiivne võimalus on sõiduki registrist kustutamine, mis on vähemalt praegu tasuta. Ilmselt nii ka jääb. Samas uus registreerimine liiklusregistris maksab 1000 krooni + riigilõiv registreerimismärgi eest.

Kas registrist kustutamiseks mitte ei nõuta tõendit lammutamise kohta?
Vasta
#5

Ei, sõiduki lammutamiseks nõutakse tõendit registrist kustutamise kohta.

Allikas: http://www.ark.ee/atp/?id=233
Vasta
#6

ühesõnaga saab tõmmata järjest suuremaid paralleele mootorsõidukimaksu ja liikluskindlustuse vahele, kuna see kohustuslik kindlustus ju niikuinii ei korva suurt midagi ja kui juhtumisi korvabki siis ju ikka kahju põhjustaja arvelt

huvitav oleks teada milline debiilik selle seaduse välja mõtles ja milline alla kirjutas
Vasta
#7

Jesper Kirjutas:Ei, sõiduki lammutamiseks nõutakse tõendit registrist kustutamise kohta.


kui viimati kustutamise vajadusega kokku puutusin, ütles ARK, et kustutada saab ainult lammutustõendi alusel, ja selle väljastamise õigus on hetkel vaid Kuusakoskil, nemad kontrollivad isikut ja auto andmeid.
Igatahes kustutamisest ilma lammutustõendita ARK keeldus.

Kuna probleem lahenes teisiti, siis täit selgust ei saanudki, kuidas täpselt on. Kellelegi sealsest tehnoosakonnast viitasin, et kodulehe inf väidab nende jutule vastupidist, aga vastus oli ümmargune ja mittemidagiütlev.

Aga ARK teenuste nimekirjas on veel ka ajutine kustutamine (tähtajaline, kuni 1a), mida mullegi soovitati, paraku jäid tingimused täpsustamata (kas reg.number ja -tunnistus tuleb hoiule anda, palju maksab ennistamine).
Koduleht väidab, et va. lammutamine, on kustutatud sõidukite edaspidiste toimingute puhul tegu registriandmete MUUTMISEGA, millest võiks justkui välja lugeda, et uut registreerimistasu ehk ei peagi maksma.
Telefon ja nr.6201 200 ilmselt abiks.

Vasta
#8

No mis ajast ARKi sabakarvad teavad mida esimene vasak käpp teeb.

Üldjuhul peaks vast see kodulehe tekst pärinema selle asutuse progressiivsemast osast, ehk peakontorist, ja kajastama seda, kuidas asjad tegelikult on.

See, kuidas kõikvõimalikud asjapulgad vastavalt oma peakujule seadusi tõlgendavad, on juba legendaarne, ei maksa end vast liialt häirida lasta.

Siit saab peakontori töötajate telefone: http://www.ark.ee/atp/?id=665 .

Aa ja kui on soov saada kandilist ja midagi ütlevat vastust, milles kajastub asutuse ametlik seisukoht, tasub täita teabenõue: http://www.ark.ee/atp/?id=116 . Minuteada on riigiasutused kohustatud sellele vastama ja vastuseid võib käsitleda asutuse kui terviku seisukohavõtuna.
Vasta
#9

LKF-i teadaandest ei saa päris täpselt aru ,mis juhtub nende sõidukitega , mis on registris,kuid pole kunagi olnud kindlustatud.Mul on selliseid tsikleid tervelt neli. Tsiklid on taastamata, ootavad aega ja paremaid rahalisi võimalusi.Registris juba vist 5-6 aastat.Lugesin välja mingi lause tagantjärele kehtestatavast maksust. Minu teada ei saa tagantjärele mingit maksunõuet kehtestada. Kui oleks nõue enne kehtestatud ,siis tagantjärele maksu saab küll nõuda. Ei ole ju normaalne, et kõik uunikumide omanikud hakkavad nüüd oma tehnikat arvelt kustutama.Ei teagi mis oleks siis kõige targem, kas arvelt kustutamine, ajutine tähtajaline arvelt kustutamine või kindustuslepingu maksevaba perioodi taotlemine???
Vasta
#10

Mul on ka M 2140-ga nüüd jama. Minu nimel on see 1998 aastast ja liikluskindlustusleping on tänini tegematta. Ma pean mosse nagunii ARKi tirima,tollel on mingid jamad reg. tunnistusel,sammuti puudub teh.ülevaatus. Ja kõik selle pean vähema kui paari kuuga ära lahendama

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#11

sass Kirjutas:Ei ole ju normaalne, et kõik uunikumide omanikud hakkavad nüüd oma tehnikat arvelt kustutama.Ei teagi mis oleks siis kõige targem, kas arvelt kustutamine, ajutine tähtajaline arvelt kustutamine või kindustuslepingu maksevaba perioodi taotlemine???
Muidugi ei ole normaalne et väärt autod registrist kaovad. Kõige targem on oma tehnika mujal arvele võtta(arvele jätta) ja sellises arenenud riigis kus saab asju ajada ka ning kus hoolitakse vanatehnikast rohkem(riiklikul tasemel). Mina küll kavatsen mujal arvele võtta mõne sellise auto mida Eestis ei saa kuidagi.
Vasta
#12

Martti Kirjutas:
sass Kirjutas:Ei ole ju normaalne, et kõik uunikumide omanikud hakkavad nüüd oma tehnikat arvelt kustutama.Ei teagi mis oleks siis kõige targem, kas arvelt kustutamine, ajutine tähtajaline arvelt kustutamine või kindustuslepingu maksevaba perioodi taotlemine???
Muidugi ei ole normaalne et väärt autod registrist kaovad. Kõige targem on oma tehnika mujal arvele võtta(arvele jätta) ja sellises arenenud riigis kus saab asju ajada ka ning kus hoolitakse vanatehnikast rohkem(riiklikul tasemel). Mina küll kavatsen mujal arvele võtta mõne sellise auto mida Eestis ei saa kuidagi.

Et siis Soomes võtad arvele? Big Grin
Vasta
#13

Jesper Kirjutas:Et siis Soomes võtad arvele? Big Grin
Milles probleem? Vähemalt on igasugused ümberehitused võimalikud ja nõudmised hoopis mõistlikumad vanatehnikale(minu arvamus). Rootsi on ka võimalus, Soome ei paku väga huvi.

Eks upuvast laevast tuleb enne jalga lasta kui päris põhja läheb!
Vasta
#14

Rootsi registrist ei tea ma midagi ,aga Soome oma maksude poolest eriline \"sõbrariik\" ei ole.Nn. museoregiser-isse sõidukit saada on tunduvalt keerulisem kui meil. Ja selles registris olevale sõidukile kehtib rida piiranguid. Näiteks ei saa seda riigist välja müüa, ei saa lammutada ega lihtsalt registrist kustutada, (mõjuva põhjusega siiski saab).Museoregisteri autodele on küll mitmeid maksusoodustusi, kuid kasutada saab meid näiteks 30 päeva jooksul aastas ja need kasutatud päevad peavad olema omakorda mingis registris registreeritud. Samas Museoregisteri riigilõiv oli jälle väga kõrge, seal oli mitmeid variante, aga ei saanud päris aru, milles point peitub. Kui valetan, siis palun mitte mind süüdistada, seda juttu rääkis mulle üks hästi tüse ja suurt kasvu Soome vanapapi, lehviva valge habemega.Jutuajamine toimuseelmisel aastal Palmse laadal.Tundus kompetentne papi olema.
Vasta
#15

On üks suur jama küll, kuid...
Minu teada ei ole mingit õigust takkajärgi mingeid makse nõuda ja seadust ei saa ka tagasiulatuva jõuga teha.Kena oleks, kui keegi juristidest seda asja kommenteeriks.
Teiseks, aastaid tagasi nägime varva, et garaažides seisvaid UNIC-ume legaliseerida, nüüd leiab keegi tola, et on vaja nende pealt raha hakata teenima, keedaks mehe küll seebiks.
Katsun ka asja tõsisemalt uurida ja ehk koos leiame mõne näpuvea, mille taha pugeda.
Vasta
#16

Tsiteerin LKF-i:

Nõude suurus arvutatakse sõltuvalt perioodi pikkusest, mille jooksul sõiduk oli registreeritud vastava omaniku nimele ja samaaegselt kindlustamata. Nimetatud perioodi algus ei ole varasem 1. septembrist 2005.

Seega jutt teemal tagantjärgi maksu kehtestamisest veidi ennatlik. Samas LKF lehel päringut tehes väidetakse, et mul puuduvad ilma kindlustuskatteta sõidukid. Kas keegi teab, kes mu bussile kindlustuse vahepeal on teinud?

Pulmasõidud vana Volgaga, saunabussi ja RAF "Kutsikas" rent - www.suhtesepp.com
Vasta
#17

Pole ju suurt traagikat ikkagi, ainus vaev on korra 12 kuu takka uus leping sõlmida, mida saab arvuti tagant tõusmata korraldada. Terve septembrikuu on aega seda teha kah, siis hakkab \"trahv\" tiksuma alles.
Eitede hala seal delfis.
Vasta
#18

Jabur on see nõue muidugi. Mõistlik oleks olnud siiski nõuda liikluses osalevate sõidukite sundkindlustamist, mitte nende sundkindlustamist, mis tükkideks võetuna või restaureerimisootel aastaid garaažides seisnud. Eks siis peab oma sõidukitele püsilepingu tegema...

1) Kas püsilepingu sõlmimine (kui see koheselt maksevabaks teha) on tasuline või tasuta protseduur?

2) Kas püsilepingu saab maksevabaks teha määramata ajaks, st kuni ajani, mil kindlustusvõtja ise soovib maksevabastuse lõpetada (uunikumide puhul - millal asi maanteekõlblik on või on soov kurseerida)?

Tegelikult oleks Vanatehnikaklubide Liidu kaudu mõistlik nõuda siiski erandite tegemist. Jabur on kõigi arvel olevate projektidega sellist mängu kaasa mängida.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#19

sass Kirjutas:Rootsi registrist ei tea ma midagi ,aga Soome oma maksude poolest eriline \"sõbrariik\" ei ole.Nn. museoregiser-isse sõidukit saada on tunduvalt keerulisem kui meil. Ja selles registris olevale sõidukile kehtib rida piiranguid. Näiteks ei saa seda riigist välja müüa, ei saa lammutada ega lihtsalt registrist kustutada, (mõjuva põhjusega siiski saab).Museoregisteri autodele on küll mitmeid maksusoodustusi, kuid kasutada saab meid näiteks 30 päeva jooksul aastas ja need kasutatud päevad peavad olema omakorda mingis registris registreeritud. Samas Museoregisteri riigilõiv oli jälle väga kõrge, seal oli mitmeid variante, aga ei saanud päris aru, milles point peitub. Kui valetan, siis palun mitte mind süüdistada, seda juttu rääkis mulle üks hästi tüse ja suurt kasvu Soome vanapapi, lehviva valge habemega.Jutuajamine toimuseelmisel aastal Palmse laadal.Tundus kompetentne papi olema.

Üldjoontes nii see seal käib jah. Harrastussõidukitele, mis ei ole Museorekisteris on näiteks jubekõrge aastamaks, mis ei sõltu sellest, kas sa sõidad autoga iga päev või ainult 3 korda aastas, kõik riigilõivud on kordades kõrgemad jne., mille kõrval see meie tasuta lepingu nõue on poisike.

Aga no Eestis on ju ilm kehv ja banaanid kallid, kolime kõik Aafrikasse.

Toetan muidu Valdo algatust, arvatavasti ei arvestata seaduste juures vanatehnika spetsiifikaga just selle pärast, et seaduse koostajad ei oska neid nüansse ette kujutada. Vaevalt, et \"pulkadena garaazhis olev auto\" on mingi tohutult laialdane harrastus, mille lepingutega katmata jätmine toob kaasa tohutu laastamistöö kindlustusseltside kasuminumbrites. Samamoodi on mitme teise seadusesättega.
Vasta
#20

Milline paanika lihtsast asjast.

Kas keegi oskab öelda, mille järgi saab vahet teha vanasõidukil ning lihtsalt aia ääres vedeleval sõidukil. Statistika näitab ca 30000 sõidukit, millel ei ole kindlustuslepingut. Olgem ausad, nii palju meil küll seisvaid projekte ei ole. Ning kui on, siis ilmselgelt lõviosa neist ei saa kunagi sõidukõlbulikuks. Aasta suursündmusel Vanasõidukite Suursõidul oli minu teada alla 200 osavõtja. Seega minule isiklikult tundub jutt seisvatest projektidest, millest saavad sõidukõlbulikud autod-mootorrattad, helesinise unistusena.

Vanasõiduki mõiste sisseviimise liiklusalastesse õigusaktidesse on Vanatehnika Klubide Liit muuseas ka algatanud. Seaduseelnõu on Riigikogu menetluses ning jääb loota, et koalitsioon püsib ja austatud Riigikogu liikmed siiski mõtlevad vanatehnikahuvilistega samal lainel.

Mina ei tea küll, et kellelgi oleks restaureeritud auto jäänud registrisse võtmata.

Seega tehke maksevabad kindlustuslepingud või kustutage sõiduk ajutiselt registrist.

Ja keegi võiks mulle ka öelda, kus asub vanatehnikahuviliste katusorganisatsioon, kes võitleks selliste küsimuste eest. Kus on üldse vanatehnikahuviliste hordid, kelle huvide eest võidelda.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne