Ettepanek seadusele vastu seista
#21

Nõustun, et too §22 lg 1 on vildak.
Samas, korra aastas lepingu uuendamine on kulu... kamoon Smile kuidas keegi elule vaatab muidugi.
Vasta
#22

Jansa Kirjutas:Nõustun, et too §22 lg 1 on vildak.
Samas, korra aastas lepingu uuendamine on kulu... kamoon Smile kuidas keegi elule vaatab muidugi.

Kui ma eile käisin IF-is kindlustuskatteta liikuritele tavalepinguid tegemas, siis sealt öeldi mulle, et nad seni ei ole tavalepinguid tühistanud ning nad kindlasti teatavad mulle, kui see juhtumisi neil plaanis mingil ajal oleks. Ehk siis - see kehtib tähtajatult ka ilma poliise sõlmimata.

Seadus jah, lubab seda neil teha...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#23

arvan,et kisa peaksid tõstma hoopis kindlustus tellerid.minule lepinguid sõlminud telleri nägu venis küll pikaks,kui talle mapitäie dokumente ulatasin.
Vasta
#24

Mulle tuli LKF-st täna 16 hoiatava sisuga kirja.
ARK-s on minu nimel arvel üldse üle 50 auto.
Muide ARK-l on 2 kehtivat andmebaasi ja vanas andmebaasis olijaid ei kimbutata.Uues andmebaasis on need rohelised teh.passid millel on täidetud tüübikoodi lahter ja omaniku ik. on ka passis(va.kõige uuemad passid).
Vasta
#25

Näib, et LKF andmebaasis ja asjaajamises on üks suur segadus ning bardakk.

Igatahes tegin ma oma nimel olevale kahele kindlustuskatteta uunikumile 31. augustil kella 6-7 paiku õhtul IF-is püsilepingud ning arvasin, et sellega on minul asjad korras. Hiljem LKF veebilehelt tehtud päring ei näidanud ka enam, et minu nimel oleks kindlustustuskatteta sõidukeid, erinevalt augustikuu lõpu päringust.

Suur oli täna aga minu üllatus, kui leidsin oma postkastist kaks kirja, saatja aadressiks LKF ning saatmise kuupäevaks 1. september 2005. Ning need kirjad väitsid, et mul kindlustuskate puudub! Ometi oli 1. septembril see juba olemas! Samas peaks teave kaasaja netiajastul liikuma ju onlainis!

Saan teha IT inimesena ainult kaks võimalikku järeldust:

a) Liikluskindlustuse registris on suur segadus ja bardakk ning iial ei või teada, millal seal olevaid andmeid kuritahtlikult muudetakse või kellegi suva järgi ringi tehakse.

b) Kellegi lohakuse, mugavuse, IT inimese tegematajätmise vm põhjusel võeti 1. septembri kuupäeva kandnud meeldetuletuskirjades aluseks mitte 1. septembri seis, vaid mingi varasem seis (nt 31. augusti hommiku seis). Kui asi oli tõesti nii, siis on LKFi poolt tegemist tahtliku valeinformatsiooni esitamisega minule, sest 1. septembri alguses (seda kuupäeva kandsid meeldetuletuskirjad) oli minu sõidukitel kindlustuskate juba olemas!

Ma loodan väga, et realiseerus variant b), mitte aga variant a). Muide, millised on teiste kaasfoorumlaste kogemused. Kas:
- keegi, kes tegi püsilepingu sarnaselt minuga 31. augustil, sai samamoodi meeldetuletuskirju?
- keegi, kes tegi püsilepingu 30. augustil või varem, sai ka meeldetuletuskirju?

Ma loodan, et mu sõidukitele püsileping ikka kehtib.




Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#26

Minul oli leping tehtud 28.08 ja ka mina sain kurjakuulutava kirja. Saadsin siis LKF-le e-maili, et mis värk sellega on. Peale lepingu tegemist oli mu Audi LKF-i lehelt kadunud kui lepinguta masin. Nüüd on ta seal jälle tagasi.
Samas sai jälle 31-el üks auto maha kantud... sellele teatist ei tulnud.
Paistab, et meie toredas riigis ei ole vanad autod teretulnud Sad
Ootan nüüd LKF-lt vastust ja siis vaatan mis edasi saab... maha ei kanna ma seda masinat juba jonni pärast(WhiteLion vihkab tänapäeva munadest konservikarpe).
Vasta
#27

WhiteLion Kirjutas:Peale lepingu tegemist oli mu Audi LKF-i lehelt kadunud kui lepinguta masin. Nüüd on ta seal jälle tagasi.

Vaatasin ka oma andmed üle ja Jumal tänatud, minu sõidukeid siiski seal enam ei näita! Ehk siis ma loodan, et neile kindlustuskate siiski kehtib ja mulle saadetud meeldetuletuskirjad olid LKF-i koletu viga/apsakas.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#28

LKF-i vastus käes. Miskil põhjusel mu leping kindlustuse poolt annuleeritud.
Ok kõne kindlustusse ja selgus, et nende apsakas kuna tegid selle lepingu vales kohas(eks ikka juhtub). Nüüd kõik korras õnneks.
Vasta
#29

Seoses arvel kustutamisega soovitaks soojalt teha ARK-is kohe avaldusest koopia seda juhuks kui ametimehed sinu tehtud avalduse ära kaotavad ! Võib olla on see paranoiline aga väga ebameeldiv on anvastada et \"arvelt kustutatud\" sõiduk on siiski arvel...
Ainsaks soovituseks ARK töötajate poolt oli :kirjutage uus avaldus...mingeid vabandusi ei pakutud pigem kaheldi kas ma \"üldse\" kunagi sellist avaldust neile esitanud olen...

(ps.Kärdla ARK on avatud 3 päeval nädalast!!! ja elaanike e.klientide ring suhteliselt väike)

Igaks juhuks uurisin kas siis veel mõni auto mis oli minu nimel ja \"mai kuus arvelt kustutati\" taastamisõigusetta e.siis ei saa neid autosid mitte kunagi arvele ,ja ka neid reg.numbreid ei tohiks kasutada,siis selgus et üks nendest reg.numbritest on UUESTI kasutusele võetud !!!

Elagu ARK ...

M 411 60.a.,M410 60.a.,M401 56.a.,M403 64.a.,
M 424 64.a.,M423 62.a.,GAZ M20 48.a.,Opel Kadett B 71.a.,
Vasta
#30

Mul pole ekstsesse olnud. Augusti alguses tegin lepingu.
Vasta
#31

ARK Mäepealse büroo on praegu üle ujutatud. Täna viie paiku oli järjekord 50 inimest ainult registrisse... Ei soovita minna sinna tegema registritoiminguid, mida edasi lükata annab. Saue oli aga hommikul rahulik (ca 8:30-9:00).

teet,
vastupidiselt üldisele suundumusele tahtis täna masinat arvele võtta Toungue
Vasta
#32

Saatsin LKF´i küsimuse, et miks mulle saadeti 8 ähvardava sisuga teatist. Väitsin neile, et kõik need 8 masinat asuvad muuseumis ja on püsiekspositsioonis. Sain vastuse :
[Püsiekspositsiooni pole vajadust kindlustada ja ka mitte liiklusregistris hoida. Kindlustamise kohustust hinnatakse antud juhul viimase asjaolu alusel.]
Arvan siiski, et selle üle, kas muuseumi eksponaati hoida ARK-s arvel või mitte, otsustab ikkagi omanik ... Sai nad omal ajal kalli raha eest arvele võetud, ei tea ju keegi, millal võib vajadus tekkida teeliiklusesse naasta. Ning eksponaadil hoopis teine väljanägeminegi, kui numbrid küljes. Ja ikka ja jälle jõuame tõdemuseni, et vanasõidukiseadust on vaja!

Vasta
#33

Tuli välja et mul pole ka ühetgi sõidukit millel oelks vaja teha leping, viimati sai tehtud 2004 aasta alguses, seega peaks olema juba ammu lõppenud. Õnneks pole veel mingit teatist tulnud, aga arvelt ei kustsuta ühtegi sõidukit, ja arvele ka ei võta enam.
Vasta
#34

Muuseumipapa, Sinu soovide lahendus on nende sõidukite ajutine registrist kustutamine. Nii ei pea Sa kindlustuslepingut sõlmima ega ka sõidukeid registrist kustutama.

Selline toiming on riigilõivuvaba ja pole ka kohustust avalduse tegemiseks ARK-i kohale sõita.
Vasta
#35

indreksirk Kirjutas:Selline toiming on riigilõivuvaba ja pole ka kohustust avalduse tegemiseks ARK-i kohale sõita.

Piisab avalduse saatmisest postiga?
Vasta
#36

arusaamatuks jääb, mida sellega saavutatakse, kui inimesed massiliselt sõlmivad maksevabasid lepinguid või teevad ajutisi kustutamisi registrist?
Raha ju kuhugi juurde ei tule (v.a. laiskade ja teadmatute arvelt ) ja, kes tahab maksmata sõita, sõidab edasi (maksevaba lepinguga, ilma poliisita nagu seni).

Registri korrastamine on üks asi, ja ilma piitsa näitamata seda ei saavutakski, aga siis võiks ju nii öeldagi, et see on eesmärk. Julgeks arvata, et 90% inimestest ei saa tõeliselt aru, milleks see sebimine kõik. Küsitav on ka kõigi nende kulutuste õigustatus, mis LKF-i, ARK ja seltside poolt kantakse.

Või kas tõesti on siis ilma lepinguta sõidukid niivõrd palju avariisid teinud (kui palju - see on ilmselt saladus), et see on tõsine probleem, ja kas siis seni nende omanikelt kahjusid välja nõuda ei olegi õigust? (kõlaks kuidagi jaburalt, et saab kehtestada kohustused ja sanktsioonid kõikidele inimestele, kes ei ole kahjusid tekitanud, aga sama ei saa nõuda neilt vähestelt, kes on kahju tekitanud)

Ja üks ebameeldiv nüanss on veel - nimelt tagasiulatuv nõue. (Õnneks küll on tagasiulatuvuse periood piiratud 1. sept 2005-ga.) Õigustatus nõuet esitada võib vabalt juhtuda näiteks siis kui omanik ei ole kogu sellest sebimisest teadlik ega ole saanud kätte ka teatist (+ muud arusaamatused ja inimlikud eksimused või tehnilised apsud - NB kasvõi Valdo näide).
Arvestades \"kuriteo\" \"raskust\", tunduvad meetmed olevat väga tõsised.
Sellisel taustal väga ei imestakski, kui pastakast imetaks välja näiteks ka nõue, et aegunud juhiload tuleb tingimata uuendada ka siis, kui autoga ei sõideta ja kehtestataks sanktsioonid lubade uuendamata jätmise eest. Ja tegelikkuses piirduks kogu üritus sellega, et tuhanded inimesed aetakse liikvele ja nõutakse neilt isegi mitte lubade uuendamist, vaid piisab ka avaldusest selle kohta, et nad ei tahagi lubasid uuendada järgmise aasta jooksul.
Vasta
#37

Aitäh indreksirk ja TeeTL! Mul on heameel, et meie mõtteviis ühtib. Küll jõudsin juba lepingud ära sõlmida e-kindlustuse kaudu, kus pr. Kerli väga viisakalt ja osavõtlikult meie muresse suhtus. Temagi ei aktsepteerinud käimasolevat aktsiooni just selle ülesehituse pärast. Minu pahameel on aga eriti suur seetõttu, et meid tullakse ÄHVARDAMA mingite sanktsioonidega. Peale LKF`i pöördumist selgus, et näe jah, ei ole ju tõesti vaja hoones näitusel olevat sõidukit kindlustada. Aga enne seda oli meid juba jõutud ähvardada kirjaga, millel all ei ole ei koostaja nime, allkirja ega telefoninumbrit. Küsimus juristidele : kas sellise kirja peale üldse tulnuks reageerida? Pr.Kerliga vesteldes tuli ilmsiks veel paanika inimeste (eriti veel vanemate) hulgas, kes asjale üldse pihta ei saa. Ette olla tulnud ka juhuseid, kus inimesed suures segaduses tulevad ka kindlustuskattega sõidukeid uuesti kindlustama ... Mul küll ei ole raske kirjutada 8 allkirja ja saata need lepingute koopiad e-kindlustusse tagasi nende oma ümbrikuga, aga ikkagi...?!
Vasta
#38

muuseumipapa Kirjutas:Aga enne seda oli meid juba jõutud ähvardada kirjaga, millel all ei ole ei koostaja nime, allkirja ega telefoninumbrit. Küsimus juristidele : kas sellise kirja peale üldse tulnuks reageerida?

see kiri ei ole veel haldusakt vaid üksnes meeldetuletus. see ei kohusta otseselt millekski, kuid hoiatab ette, soovitab, et kui sa nüüd midagi ei tee, siis ... (nagu EE teatab elektrikatkestustest ette). kui see kohustaks konkreetselt sind maksma konkreetset summat trahvi ja puuduvad sellised atribuudid (koostaja jms) sealt alt, siis oleks tõesti tegemist vorminõuetele mittevastava ja seega ka kehtetu haldusaktiga (juhul kui puuduv info muudab sinu jaoks midagi)... vt ka nt haldusmenetluse seadus § 55

seega, ei pea reageerima, kuid mitte reageerimine ei ole eriti otstarbekas.

U.

Facebook @accelerista
Instagram @accelerista
www.accelerista.com
Vasta
#39

[quote]
[see kiri ei ole veel haldusakt vaid üksnes meeldetuletus]

Sellega olen nõus, aga sellega, et meid ja veel väga paljusid teisi sõidukiomanikke, (meie teatise numbrid algasid 217074-ga) sellisel väga ebaviisakal kombel ähvardama tuldi, ma küll nõus olla ei saa ...
Vasta
#40

Eks sellel aktsioonil on 2 eesmärki.
Põhieesmärk veeretada vastutus kindlustuskatteta sõidukite poolt tekitatav kahju ELKF alt kindlustusseltsidele.Sellega jääb ELKF-i raha,et saaks tõsta ELKF-i töötajate palku ja osta neile kallimaid autosid.
Kuna lepinguga auto puhul vastutab lepingu sõlminud selts,isegi kui on maksevaba periood.Viimasel juhul nõutakse kahju regressina kahjutekitajalt tagasi.Aga seda teeb selts(lepinguta auto puhul aga ELKF).
Lisaeesmärk on vähendada ARK registris surnud hingede hulka.
Kuna senini puudus autoomanikel vajadus utiliseeritud auto registrist maha kanda.Kui pole majanduslikku hooba,siis ei viitsita eriti tegeleda.
Muide loogikareeglitest lähtudes on oodata paari aasta jooksul ka ARK poolt aktsiooni,mille käigus kaotavad kehtivuse sinised AA ja rohelised EE seeria teh.passid,mis on va.enne 23.11.1999,kaotavad kehtivuse.Kuna asuvad vanas andmebaasis.
Pakun,et aktsioon toimub 2006 või 2007 esimesel poolaastal.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne