Ettepanek seadusele vastu seista
#1

Kahjuks oma liiga plju tehnikat oma arvel nagu teised ja seega teen ettepaneku seista vastu sellele seadusele kus nõutakse seisvate projektide eest liigset kasumit. Korraldaks legaalse protesti koos meediaga ja pöördumisega vabariigi valitsuse poole ja ähvardusega viia kõik haruldused a\'la rootsi registrisse jms ja ignoreerida patriotismi kui tehakse selliseid liigutusi. Arvamused? Oleks tuua suurt tehnikat kohale - ja kindlustamata...

milleks 4x4 kui olemas on kraz 6322
Vasta
#2

Tõenäoliselt puudutas ettepanek liikluskindlustuse sund-püsilepinguid.

Selline spontaanne protest säärasel kujul ei annaks midagi. Liiga palju on Eestis lahmivat kära ja see upuks kindlalt sinna. Lahendus on probleemile ju ka olemas vähemalt hetkel mingigi - sõlmida kõikide seisvate projekltide peale püsikindlustuslepingud ning muuta need samas maksuvabaks.

Tegelikult on mõistlik kogu vanatehnikat puudutav lahendada esiteks koos ja kompleksselt kõikide seaduste piires ja teiseks teha seda esindusorganisatsioonide (Vanatehnikaklubide Liidu) nimel. Minu meelest on midagi sealtpoolt ka juba tehtud ja esmalt tasuks uurida, mida on nimetet Liit selles osas liigutanud. Äkki keegi Liidu inimestest kommenteerib siin, esiteks, mis sellel alal on teoksil?

Minu arvates peaks lahendus puudutama igal juhulkompleksselt kõiki tehnika elutsükleid, milleks on:
a) arvele võtmine (sageli puuduvate dokumentide põhjal)
b) arvel hoitava sõiduki kasutamine/kindlustamine, kui seda kasutatakse - kuidas seda vormistada ja kuidas tasuda jms;
c) arvel hoidmine projektina, st autona, mis kindlalt ei liigu
d) arvelt mahakandmine ilma nõudeta sõiduk utiliseerida
e) aastamakse (kui selline tuleb kunagi).

Alles siis on mõtet teha mingeid ettepanekuid, kui meil on kõikide nimetet punktides oma nägemus/ettepanekud olemas ja see vormistatud korralike argumenteeritud seaduse muutmise ettepanekutena.

Mina pakuksin siinkohal välja vaid mõned pidepunktid oma nägemustena:

1. Vanasõiduk oleks registris spetsmärkega, mis määtab ta erikohtlemise. Sellega tekiks ARKi kahetasemeline vanasõidukite staatus - lisaks musta numbri omanikele ka kõik muud, kelle liikur on vähemalt 25 aastat vana ja kes seda väärtustab vanasõidukina.

2. Punktis 1 eristaatusega liikurile ei laiene vaikimisi mingit sundkindlustust ega -maksu ja sellega ei tohi sel ajal teedel loomulikult liigelda. Ehk siis kui sõiduki omanik ei ole midagi \"liigutanud\" bürokraatia osas, eeldatatakse, et liikur ei ole liikumisvõimeline ja ootab taastamist/korrastamist/on välja pandud muuseumis vms.

3. Kui omanik soovib vanasõidukiga liigelda, siis saab punktis 2 määratud staatuse kuidagi liikurilt maha võtta. See võiks toimida sellise liikuri korral nt korralise TÜV käigus automaatselt, sest ilma TÜVita ei või liigelda nagunii. Ja näiteks siis aastaks ehk TÜVi kehtivusajaks.

4. Alles siis, kui punktis 3 mainitud TÜV on läbitud, teksiks vanakesele kindlustuskohustus ja seda minu nägemuse kohaselt max 1 aastaks. Näiteks võiks vanatehnika kindlustuspoliis näha välja kardinaalselt teistsugune ja sellega võiks tegelema panna ühe kindlustusfirma. Mulle meeldib Soome 30 päeva liiklemisluba - seda saab realiseerida nt nii, et kindlustusvõtjale antakse kätte 30 lahtriga poliis, mille ta peab täitma pastakaga või veekindla pliiatsiga. Nii saab ta ise valida need 30 kasutuspäeva vastavalt jooksvatele vajadustele. TÜV perioodi lõppedes ja uut TÜVi mitte tehes oleks see kindlustus ka automaatselt lõppenud. Ja kui 30 päeva ära ei kasutata, siis maks jääb kehtima nagunii.

5. Kehtestada tuleks kardinaalselt teised reeglid vanakeste arvelevõtmiseks, arvelt mahavõtmiseks, müügiks jms. Või teha Liidu alla hoopis eriregister? Näiteks oleks mõistlik vanakestel fikseerida lisaks ka šassii- ja mootorinumbrid, eripärased detailid jms,mida vanasti MVD Autoinspektsioon tegi. See vähendaks näiteks varguste riski.

Need oleksid minu mõned uitmõtted nimetet teemal.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Eeldades, et tegu on tõesti selle sund-liikluskindlustusega siis minu loogika järgi on see seadus väga imelik:

Liikluskindlustus on vastutuskindlustus. Ja kuna liikluses osalev sõiduk loetakse suurendatud ohu allikaks on sellele see kindlustus kohustuslik. Seisev sõiduk ei saa endast mittekuidagi kellelegi ohtu kujutada, järelikult ei saa olla selle kindlustamine ka kohustuslik. Ja mittekuidagi ei saa seisvate sõidukite omanikud maksta kinni politsei tegemata tööd, et nad ei suuda avastada kindlustuseta liiklevaid juhte. Samuti ei ole see kellegi teise asi, et liikluskindlustuse fond omadega teistmoodi kuidagi välja ei tule, õppigu majandama. Samuti on tarbijakaitse seaduse järgi keelatud tasu küsimine teenuse eest, mida ei osutata, aga kasutuses mitteoleva kindlustuse kindlustamine seda on.

Sellega seoses kutsun Haapalu Nostalgipäevadel toimuval vanade sõidukite kokkutulekul kõiki osalejaid koostama ühispöördumist vabariigi valitsusele ja tarbijakaitseametile.
Vasta
#4

Kindlustuslepingu vormistamine on ju tasuta. Keegi ei sunni poliisi ostma ja kindlustama.
Vasta
#5

WAX räägib õiget juttu. Lepingu sõlmimine on kohustuslik, aga tasuta. Kindlustuspoliisi ei ole vaja osta. Seda tuleb kohe algul öelda. Ja kui aasta pärast saadetakse ettepanek poliis osta, siis võib lepingu lõpetada ja kohe uue sõlmida.
Konsulteerisin kindlustusfirmaga, see on ka nende seisukoht.

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#6

Kas vene ajal ei saanud mitte masinaid ka remondis olevatena registrisse võtta? Või eksin?
Vasta
#7

Pleku Kirjutas:Kas vene ajal ei saanud mitte masinaid ka remondis olevatena registrisse võtta? Või eksin?

Vene ajal pidi olema autol iga aasta ülevaatus VÕI ARK märge et auto on remondis.

Dad.
Vasta
#8

dad Kirjutas:VÕI ARK märge et auto on remondis.

Dad.

Seda pidasingi silmas.Sihuke asi võiks projektide puhul praegugi ehk olla?
Vasta
#9

Minu nägemus asjast on selline, et lepingu sõlmimine on asja esimene käik ja mõne aja möödudes pannakse kirja mõni seaduse punkt, et selliste masinate omamise eest tuleb ka maksta.Vaatame, mida elu näitab.
Vasta
#10

aga lihtsam ju ajutiselt registrist kustutada ja hiljem arvele võtta ju!!!

jeep cherokee
cadillac fleetwood
http://www.zone.ee/mbcar/
Vasta
#11

leek Kirjutas:aga lihtsam ju ajutiselt registrist kustutada ja hiljem arvele võtta ju!!!


Miks te teete probleemi sellest, kus seda pole.


Keegi ei käse teil kindlustust teha. Sõlmite lihtsalt leingu, aga poliise ei osta.

Kuskile TEil raha ei kulu ju.

Lugege enne, mis teile kirjutatakse, siis hakake alles probleemi tekitama
Vasta
#12

Näis, kuidas miilitsa ennustusega läheb, praegune \"kriis\" lahenes minul umbes kahe kulutatud minuti ja telefonikõnega numbrile 6660311, leping tuli paari päevaga postiga koju. Allkiri alla ning teine eksemplar kaasas olnud ümbrikuga tagasi.
Vasta
#13

Uurisin ka ise asja:

vastuseks siis - \"Kõrgendatud kindlustusmakse teadet ei saadeta sõiduki omanikele kelle sõidukite suhtes on sõlmitud liikluskindlustusleping (maksevaba).\"
Vasta
#14

Siin jälle artikkel sellel teemal http://news.hot.ee/postimees.php?id=174658

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#15

Võtsin mina täna kätte, korjasin sahtlitest-mappidest kõikvõimalikud dokumendid kaasa ning seadsin sammud kindlustuse poole et siis lepingud ära sõlmida enne 1. septembri kukkumist Smile
Tädi teiselpool lauda vaatas mind kui kuutõbist, kui pataka tehnilisi passe letti lõin Big Grin Kõik sujus viperusteta ja väga meeldivalt.
Järgmisel aastal jälle :evil

Hint: Kui auto pole oma nimel, siis lepingu sõlmimisel kehtib ka ARK-i kodukalt väljaprinditud või tanklast ostetud sõiduki kasutamise volikiri Toungue

Muide, üks mu 434IE on ARK-i andmetel sõiduauto, teine aga väikeveok Rolleyes
Vasta
#16

Uh, ma pean ka selle jalutuskäigu homme ette võtma.
Vasta
#17

küsimus oleks selline et kas sundkindlustuse alla lähevad ka järelhaagised, mis on arvel? (kui keegi teab)
Vasta
#18

w2rk Kirjutas:küsimus oleks selline et kas sundkindlustuse alla lähevad ka järelhaagised, mis on arvel? (kui keegi teab)

Lähevad ikka.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#19

valdo Kirjutas:
w2rk Kirjutas:küsimus oleks selline et kas sundkindlustuse alla lähevad ka järelhaagised, mis on arvel? (kui keegi teab)

Lähevad ikka.
Mootorrattad lähevad siis ka. Mul on iidamast-aadamast ajast(1997a) üks ülemineku Jawa minu nimel,mida ei eksisteeri füüsiliselt juba hulk aastaid. Ei tea mis sellega saab,mul pole tollest ainsatki paberit ega reg.märkigi ning pole neid kusagilt otsida ka,sest need kellelt neid küsida,on ammu Jürist minema kolinud,kuhu,ei tea.
Ma olen aru saanud,et ei pea kindlasti just 1.Septembriks kindlustuslepingut sõlmima,30 päeva antakse veel aega.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#20

indrek(clubmb) Kirjutas:Miks te teete probleemi sellest, kus seda pole.


Keegi ei käse teil kindlustust teha. Sõlmite lihtsalt leingu, aga poliise ei osta.

Kuskile TEil raha ei kulu ju.

Lugege enne, mis teile kirjutatakse, siis hakake alles probleemi tekitama.

Nii ... lugesin ... mis edasi?
Räägime siis probleemist, minul LKS §4 lg 1 alusel kindlustamisele kuuluv sõiduk, liikluses sellega ei osale, sõlmin tähtajatu tavalepingu §14 lg 1, ühtlase teatan maksevabast perioodist §19 lg 3 ... nii kõik oleks justkui ilus ... pole vaja muud teha kui kohale minna ja allkiri visata ...aga

§22 lg 1 ANNAB kindlustusandjale ÕIGUSE leping ÜHEPOOLSELT üles öelda juhul kui \" ...leping on olnud maksevaba 12 kuud järjest ...\" ja siia on KOER MAETUD!!!

Seega pead sa kogueag passima, et ei saaks mingil ajahetkel suvalisest kindlustusfirmast mingit sõnnikut kaela, juhul kui keegi avastab/mõtleb/ärkkab/vms et \"näe krt pole 12 kuud maksnud ja anname jalaga\" ... aga see on õigus kindlustusseltsil ... mis siis kui kindlustusselts arvab 18 kuud on talle meeldivam ... või 13 ... või 21 ja pool?!?!

Well ... ühe auto korral ... aga viie? ... kümne? ... viiekümne????

Dad.

P.S. Kui keegi väidab vastu, et iga aastane kohalkäimine, uute lepingute sõlmini VÕI ÜHEKS PÄEVAKS kindlustamine ei ole KULU siis palun NÄPPIGE KOTTE!!!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne