Vanatehnika lustisõit teisipäeval, 16.08 kell 1900
#1

Neljas Vanatehnika Lustisõit toimub teisipäeval, 16. augustil. Marsruudiks Nõmme turg - Süsta tänav.

Algus, nagu ikka 1900 Nõmme turu parklas. Sealt sõidame 1930 paiku parempöördega välja, mööda Ehitajate teed kuni \"tipi ringini\", kust teeme parempöörde Sõpruse puiesteele. Mööda puiesteed sõidame kuni Kristiine keskuse juures oleva ristmikuni, millelt sooritame vasakpöörde Tulika tänavasse. Sealt sõidame otse üle Paldiski maantee Sõle tänavasse, mille läbime täies pikkuses. Sõle tänava lõpust keerame vasakule Kopli tänavasse ning lõpuks veelkord vasakule, Süsta tänavasse. Lustisõidu lõpp-punktiks on Piirivalve sadam.

Loodetavasti saame lisaatraktsioonina külastada mõnda Piirivalve laeva, täpsem info peaks tulema esmaspäeval.

Samuti on mitmed osalejad avaldanud soovi pärast lustisõidu lõppu mõnes kohvikus koos istuda ja juttu rääkida. Kui keegi teab mõnda selleks sobivat kohta, siis andke palun teada, hõikame ka selle siin välja.
Vasta
#2

Kas keegi küüti pakub Nõmmelt Süstasse.Siis näeks ära ka ürituse terwenisti.
Vasta
#3

Kas ma deltaga võin tulla,ise elan nõmmel.
Äkki tulen ka,ainult nõmme turu parklasse kasvõi?
Kas sinna tulevad ainult autod?
Vasta
#4

On kohal olnud ka varem kaherattalisi. Seega ei näe ma põhjust miks mitte tulla.
Vasta
#5

Kui kaherattalisi on siis teeme ka väikese külaskäigu kahe IZ-49 ga.
Vasta
#6

Uko! Jälle SA veidi viskad villast, see üks 49 ei ole ju kaherattaline.
Vasta
#7

Väga meeldiv oli jälle niiii palju sõidukeid koos näha! Suur tänu kõigile osalejatele.

Järgmine ja ühtlasi selle aasta viimane lustisõit toimub 20. septembril.
Vasta
#8

Oli tore õhtupoolik vanatehnika seltsis.

Kohtumiseni 20. septembril Smile
Vasta
#9

Osaleks sellel üritusel tihemini, kuid ...
Koju jõudsin Tallinnast 02.30 ja üle pika aja magasin sisse.
Tore oli siiski.
Vasta
#10

Ka minu poolt tänud korraldajatele-see laevakülastus oli väga hea idee.
Tahaksin ka mainida ühest natu kehvast asjast ka:Nimelt liikumiskiirusest ühtses kolonnis sõites.On ju ürituse nimigi\"... lustisõit\"Juba kolonni keskel muutus see täiesti tavaliseks igapäevaseks tõmblemis-rapsimiseks Tallinna argiliikluses 50-60km/h kus uunikud segunesid igapäevaliiklejate autodega ja mingist cruisist ei olnud enam midagi järel.Võibolla ma eksin ja põhjuseks oli hilinemisoht sadamasse...ei tea...aga paljud inimesed seisid ülekäiguradade juures vaadates autosid-kahte nägime pildistamas ja väga ilus vaatepilt oleks olnud kui uunikud oleks liikunud ühtsemas-soliidselt,rahulikult liikuvas rivis. Tulevikus tuleb kindlasti osalejaid ja pealtvaatajaid juurde.Esimeses reas sõites ei häiriks üldist linnaliiklust ka nii palju va.Nõmme mäest laskumine...
Kindlasti mõtleb mõni kaaslustisõitja,et valgusfoorid segavad niikuinii jne.aga kui kaugele jõuab kolonni esimene auto valgusfoorist kui ta liigub10- 15km/h.?
Kui esimene auto liigub näiteks 15km/h.siis need kes selja taga foori alt pääsevad ei peaks meeletult kihutama,et järgi jõuda.

Kui kaugele jõuab kolonni esimene auto valgusfoorist kui ta liigub 15km/h.?

Samuti ei trügi meile vahele tavasõitjad kes tahavad igapäevasel linnakiirusel liikuda(50-70 km/h.)sest see uunikute kolonn ei vii ju kuhugi kiiremini edasi.
Olen ühel varasemal cruisil Tartus jälginud kolonni lõpus toimunut:Valgusfoori alt pääsedes vajutatakse 70-80km/h.,et aga eescruisajatele järgi jõuda-tavasõitjad vaatavad kohe,et ohoh-see esimene rida liigub väga nobedalt,vaja sinna vahele trügida sest kõik linnas sõites vaatavad ju,et milline rida kiiremini liigub.

Kui pikk see teekond meil oligi?Mingi 15km?

Kui kiiresti sõitis esimene auto?

Kas oleks olnud näiteks esimestel masinistidel närvi liikuda kogu teekond 10-15km/h.?

Vabandan,et mul tuli väga palju \"oleks\"stiilis sõnu ja samas ootaks teiste arvamusi-ettepanekuid.
Vasta
#11

Mõttetutes suurlinnades kruiisi korraldamine on võimalik AINULT politsei kaasabil, muudmoodi seda teha ei saa. Kogemus eelmise suve saksmannide külaskäigust, kuskohas Tallinna liikluse autod tulid Rakus kolonni ette ja taha, ees oli punane vilkur, taga roheline ja sõit kulges probleemideta Rakust Raekoja platsile. Erinevates linnades vanatehnikaga kolonnis sõitnuna võib väita, et Eesti autojuhid on debiilid, kes ei saa aru, et vanade autode kolonni ei trügita vahele jne. Tegelikult on neil isegi punasest vilkurist arusaamisega raskuseid. Eesti inimesel on naturaalne \"haugi mälu\" - 2 sekundit. Kui eesmisena ületas ristmiku punanevilkur, siis on ristmik KINNI kuni rohelise või sinise vilkurini, sõltumata fooris põlevast lubavast tulest. Aga kus sa sellega, ainult ristmiku FÜÜSILINE sulgemine on linnades võimalik normaalse kolonnissõidu tekitamiseks. 2000 sai seda ka tehtud, lihtsalt julmalt parkisime suured-kiiremad autod risti ette ja oligi korras. Ei kippunud ükski poolpeeretajast europede suurte vanade USA-raudadega jagelema ... peale ühe rullnokkse golfi, kelle me ka Märteni Caddyga karpi võtsime. Venna puruks nina jäi sekundi kaugusele ja selle eest peab ta tänama kõrvalistmel istunud tibi. Päikeseprillid olin tal ninalt selleks hetkeks juba eemaldanud ... läbi avatud küljeakna.
2000 Sajandisõidul Tartus juhtus selle pärast isegi õnnetus ... MAZ-200 sõitis RAMi bussile lihtlabaselt tagant sisse, kui miski Celica lihtlabaselt vahele kiilus. Sellelgi vennal vedas, et räiget füüsilist noomitust ei saanud. Lihtsalt paljud inimesed linnades on totaalsed arrogandid ... ja ka selgelt kadedad. Kujutad ette, mingid mehed suudavad-tahavad vanu autosid või USA-rauda ehitada ja sellega ka siis sõita!!! Aga mina olen EGO-elanik oma lollideTiskre pappmajas...
Vasta
#12

Puruks löödud ninad vaevalt ühte vanatehnikaüritust kaunistavad, olgu õigusega või mitte.

Sellest kolonniprobleemist on palju juttu olnud, aga lõpptulemus on ikka sama - kui kruiisi just õhtul kell 11 ei korralda, on liiklus tahes-tahtmata nii tihe, et vähegi pikemas kolonnis sõitmisest ei tule midagi välja. Selle pärast jagamegi stardis marsruudikaarte: kui kõik teavad, kuhu ja kuidas sõita, ei ole vaja ilmtingimata küünte ja hammastega ühtset rivi säilitada. Kui ikka 40 vanasõidukit kuskilt 5 minuti jooksul läbi sõidab, siis on see vaatamisväärsus ka siis, kui mõni üksik tavaauto seal vahel ukerdab. Paratamatult ei saa me ennast ja oma hobi jõuga tavaliiklejatest kõrgemale seada ega kellelegi pulgaga mõistust pähe toppida.
Vasta
#13

Ma lihtsalt mõtlesin ise,et kuidas sõitmine välja kukuks kui liikuda näiteks 10-15km/h.?Tavaliiklejad ju nii aeglaselt liikuva rivi vahele ei roniks?Pealtvaatajatel oleks ka mugavam üritust jälgida.
Vasta
#14

Jesper, tavaliiklejana kolonnis sõites küll, kuid kui tegu on politsei eskordiga liikuva kolonniga, kus siis mõni idioot arvab endal õiguse olevat Ehitajate teel 90km/h mööda sõita, tuleb mängu rahva õiglustunne. Kui mõni mees arvab endal olevat õiguse politsei seaduslikku märguannet eirata, siis on ka kolonnis liikujatel samasugune õigus talle füüsiline noomitus teha. Lihtne, kas pole? Demokraatia ja õigusriik on paljad sõnakõlksud, mis tavaelus sittagi ei maksa. Muuseas, siiani pole keegi veel noomitus saanud, hoiatusi aga küll. Ja need on mõjunud.
Tavaliselt sõidetakse niisama, tavaliiklejana ja loodetakse kaasliiklejate mõistvale suhtumisele. 80% suhtub mõistlikult, 20% on lootusetud. Ja lootusetud on need, kes ise pole kunagi kolonnis sõitnud. Sestap on tunduvalt targem neid vahelekiilujaid ignoreerida, on endal kergem. Või sõita nina-sabas, kuid vanatehnikaga on see pisut ohtlik. Teine variant on liikuda 50 km/h ja kahes reas. Nagu sõjaväeparaadil. See pole keelatud tegevus. Näiteks mööda eilset teekonda oleks saanud niimoodi sõita TPI ringist Sõle lõpuni. Ainult mõne trolli-bussi oleks pidanud vahele laskma.
Vasta
#15

Seda sõnumit numetaks \"Mulkide uskumatud seiklused vanatehnika lustisõidul\".
Sõitu plaanisime enda arust kavalalt ja kauplesime selleks veoauto, mille peale sai eelmisel õhtul tsiklid pakitud.Järgmisel päeval kokkulepitud ajal keeldus veokas meitega suhtlemast, läks ca. tund aega ja siis tänu Uko-le hakkas veokas jälle meitega suhtlema, kuid plaanitud ajast oli tunnike kadunud.Jõudsime sõidule siiski õigeks ajaks, tehes eelnevatele plaanidele väiksed korrektuurid.Sõit oli lahe ja tõrgeteta välja arvatud vihmasaginad, mis tsikliriietuse läbi leotas.Tagasitulles tankisin sõiduki ja sõit läks uuesti lahti.Teel otsisime söögikohta ja ka sinna saime Raplas enne sulgemist sisse.Kõhud täis, meel hea, ainult uni hakkas kummitama.Öösel võtsime tsiklid koormast maha ja hommikul pidi sõiduk kindlal kellaajal platsis olema.Sellest juba kirjutasin, et oskasin üle pika aja sisse magada.Kui auto siiski sai lepitud kohta, avastas auto vastuvõtja, et kütusepaagi kork on kadunud.Kus on koht uue leidmiseks?Mõne tunni pärast helistab autovastuvõtja, et ole mureta, kork leitud, asus andurite juhtmete vahel.Vahel peab ka veidike vedama.
Vot selline oli lühidalt mulkide kogemus nende jaoks esimeselt vanatehnika lustisõidult.
Vasta
#16

10-15 kmh saab kolonni hoida küll, kuid sellises tempos hakkavad kõrbema juba kolonnisolijate endi närvid.
30-40-50 kmh saab ka kolonni hoida, aga siis on vaja üksjagu õnne ning juhtoina pingelist ette-taha (rohkem taha) vahtimist.
Ma ei tea, kas selleks ka mõni valem on välja mõeldud, aga rusikareegel on see, et rivi lõpp sõidab, olenemata juhtoina tempost, absoluudis kõvasti kiiremini. Keskmine võib tõenäoliselt üsnagi sama tulla (aga seda ei saa kohe aru Smile).

j, juhtoinas üsna sageli Smile
Vasta
#17

Väga tervitatav mõttevahetus.

Põhiline probleem kolonni lagunemisel on mitte riiakad kaasliiklejad, vaid valgusfoorid, mis nagunii ei lase rohkem sõidukeid läbi. Mõte, et aeglasemalt liikudes jõuab kolonnile järgi, on loomulikult õige, kuid see toimib üksnes järgmise ristmikuni. Ei olegi vaja närviliselt kolonnile järgi sõita. Kolonni on kahtlemata ilus vaadata, kuid tee ääres olevatel huvilistel on sama huvitav, kui nad näevad mõne minuti jooksul kõiki autosid. Saabki pilgu veel järgi heita ja pikemalt vaadata.

Põhipõhjus, miks aeglasemat sõitmist ei ole harrastanud, on mootorratturid. Nimelt oli jutuks juunikuise lustisõidu järel tsiklimeestega, et alla 40 km/h liikumisel kipub mootor üle kuumenema, peab pidavalt käike vahetama ja on üldse ebamugav. Tõsi, neid mehi pole peale seda ka rivis nähtud ning kahel viimasel korral on ilm olnud suhteliselt jahe. Kuid tegemist oli siiski 30 aastat hobiga tegelenud väärikate meestega, kelle arvamust tuleks ka austada.

Üldisest liiklusvoost aeglasemalt liikudes tegelikult loome täiendavaid ohte. Juulis oli liberajale sõites väga kujukalt näha, kuid närvilised kaaskodanikud meie kolonnist maanteel hullumeelseid möödasõite tegid, kivirahe järel.

Sellelgi korral sõitis kolonni pea üldjuhul mitte rohkem kui 40 km/h, vähemalt ühel korral seisime ka fooritsükli tühjalt.

Minul oleks ausalt öeldes piinlik politseid paluda meie kolonni eskortima. Arutasime siinsamas paar kuud tagasi ka ettevõtmise nime üle ning leidsime, et \"paraadi\" me välja ei vea. Jäägem siis oma raamidesse. Eesmärk on saada kokku vanatehnikale ebasõbralikus linnas vaikses kohas. Uudistada teiste tehnikat ning sõita mõnda huvitavasse kohta, kuhu igapäevaselt ei satu. Kolonnis sõitmine ei ole eesmärk omaette.

Teisalt, õpime iga korraga. Korraldajad tegelevad asjaga puhtast entusiasmist vabast ajast. Siiani on selliselt välja kukkunud. Kaalume tõsiselt Martini ideed järgmine kord sõita 10-15 km/h. See tähendaks, et eilse 25 minuti asemel oleks sõit kestnud rohkem kui 1 tund. Kas ikka viitsime rõhuvas enamuses ebaatraktiivses ümbruskonnas, kus kellelgi meie vastu huvi ei ole, sellist demonstratsiooni teha? Ümber vanalinna või muidu kesklinnas sõites - absoluutselt. Aga Koplis Sõle tänaval - kahtlen.

Igal juhul tänan konstruktiivse kriitika ning tähelepanekute eest. Püüame paremini. Täna tundub mulle veel, et sellised kohtumised võiksid jätkuda.
Vasta
#18

Mulle küll meeldis sõita sabaotsas just sellist kolonni, nagu välja kukkus. Vaatajatele on ju oluline, et teatud aja jooksul on mingil trassil näha huvitavaid liikureid ja kui seal miski buss või troll vahel on, siis pole ju ka lahti midagi. Liialt aeglaselt erutame ise asjatult paanilisi pealinlasi ja jätame endist invaliidse mulje, kuna lihtpubliku arvates ei suuda kiiremini sõita!

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#19

Lustisõidu eesmärgiks ei peagi olema tingimata kolonnis sõitmine. Väga aeglasel kiirusel leinarongina linnas sõites jätaks me endast hädise mulje ja tekitaksime kaasliiklejate takistamisel neis pigem pahameelt.
Kõigil huvilistel ja pealtvaatajatel on alati lustisõitjaid lähemalt vaadata võimalus ju Nõmme turu parklas.
Vasta
#20

Olles kaasaelanud kõnealusele ettevõtmisele vaimus (ihus küll siiski veel paraku mitte), tekkis küsimus: miks korraldada sedasorti - eestis siski erakordset (ainulaadset?) - sündmust AINULT päälinna vaiksetes kõrvalistes piirkondades? Lugu pidades kaasfoorumlase Indreksirk\'i nägemusest (tsitaat): \"Eesmärk on saada kokku vanatehnikale ebasõbralikus linnas vaikses kohas. Uudistada teiste tehnikat ning sõita mõnda huvitavasse kohta, kuhu igapäevaselt ei satu...\" arvan ma siiski, et võiks oma mehhaaanilist kultuuripärandit nende lustisõitude raames ette näidata muuhulgas ka arvukatele meie maad seilavatele võeramaalastele. Nimelt olles olude sunnil läbinud oma GAZ69-l paaril korral suvist vanalinna, täheldasin ma turistide poolt ääretult suurt elevust ja huvi oma sõiduki suhtes. Miks mitte pakuda veelgi rohkem?! Teel Nõmmelt punkti X liikudes võiks ju lustisõidu trajektoor läbida ka vanalinna, näiteks Balti Jaama juurest sisse sõites (Nunne tänav), mööda Rataskaevu tänavat kuni vana postimajani, sealt Pärnu maanteele taas välja pöörates ja selle järel sihtpunkti suundudes. Sel moel oleks meie \"tehnoajalugu\" representeeritud ka arvukatele meie linna külastatavatele muumaalastele.
Või kuidas tundub?


Terv.,
tom
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne