Vajan meistrimeest pritsungi alal
#1

Mure siis selline, et sai Lada 1,5 mootorile paigaldatud BMW320 sissepritsesüsteem. Asi tiksub päris hästi, kuid mõningad probleeme tekitab töömahtude suurest erinevusest tingitud liigrikas küttesegu. Internetist otsides leiab analoogseid aretusi, kus küttesegu reguleerimiseks on kasutatud lisatakisteid ja potensiomeetreid, millega siis \"lollitatakse\" õhulugeja ja temperatuurianduri signaale.
Kas keegi oskab soovitada asjatundjat pritsungi alal, kes viitsiks antud asjaga väheke tegeleda?

Tänan

55646952
jaanus@muhuklubi.ee

Cinquecento
Vasta
#2

minu mäletamist mööda oli ju 320 kuue silindriline. või mis?
ja lada neljane. kuda moodi sa pritsimise ajastuse õigeks saad?
Vasta
#3

gaaz Kirjutas:minu mäletamist mööda oli ju 320 kuue silindriline. või mis?
ja lada neljane. kuda moodi sa pritsimise ajastuse õigeks saad?
vanemad olid R4.
Vasta
#4

igasugu takistite, potentsiomeetrite ja niisama metallitükkidega parandab autode elektrisüsteemi DIA diagnostika tartus. sellise aretusega võib sinna minna, kuid normaalse el. süsteemiga mitte. ühesõnaga need joped seal tehase tänaval saavad igasugu huvitavate asjadega hakkama, s.h elektroonilise spido kruttimine ja andurite ülekavaldamine.

rääkida lugu ühe carina E CO paika saamisest. gaasiseade oli ka peal ning kuidagi ei tahtnud CO paigas olla sellel saanil. ÜV aga läbi vaja saada ning kuskilt tsirguliinast nad selle Ö sinna tartusse sõitsid ja ei tahtnud ilma asju korda saamata tagasi ka minna. pandi siis summutisse mingid mõõteriistad ning lasti autol käia - kokku 25 min kõik protseduurid. saaga algas pihta nii, et CO näit oli miski 4 korda normist kõrgem. mingid juhtmed lühistati kruvikeerajaga ning näit paranes oluliselt. siis läks lambda \"ette\" mingi takisti, mis lambdat asendama asus ning kuskilt midagi keerates saigi CO nii paika, et carina Ö otse ÜV punkti vuras. sõnaga - katse-eksituse meetodil nad seal midagi teevad ja igasugu imeperses süsteeme nad korda masseerivad, kuid kuidas see auto hilisemale tervisele mõjub, seda ei taha spekuleerida. minu fordil igatahes võttis juhe leegi üles ühel hetkel - õnneks sel hetkel, kui üks valvas silm just sedasama DIA\'s lühistatud juhet vaatas.

minu jutu mõte on see, et kuna bmw pritsung ladal juba oma olemuselt niikuinii kahtlane aretis on (aga tõenäoliselt on efekt hea), siis võib sinna DIA\'sse minna küll - nutti meestel on ning kui satub \"a-good-mood-day\", võib sealt head abi saada Smile

Facebook @accelerista
Instagram @accelerista
www.accelerista.com
Vasta
#5

13piisab Kirjutas:vanemad olid R4.

Ja neil minu teada K-Jetronic, mille puhul nagu takistite ja potekatega suurt miskit peale hakata ei ole.

Kas võtame Megasquirti teema kah üles siin?
Vasta
#6

Mingitel bemaritel ka L-jetronic peal vist oli. L-jetronic oleks nagu ise mässamiseks vast kõige lihtsam, suht levinud 80-te autode seas ja lihtsa ehitusega, netis materjali ka saadaval. Vähemalt kunagi, kui ma ise otsisin, siis oli.

E23
Vasta
#7

pppp Kirjutas:Ja neil minu teada K-Jetronic, mille puhul nagu takistite ja potekatega suurt miskit peale hakata ei ole.

Tegemist siiski elektroonilise neljapunktipritsega, BMW-st ei tohiks antud teema puhul üldse häirida lasta, sest tegemist ju Boshi pritsega, mida paigaldatud paljudele erinevatele markidele (nt. Opel).

Cinquecento
Vasta
#8

Lihtsa lahenduseni,kuid vastupidisel kujul jõudsin mina kui tegin
Lada 1,7 monopritsungi töötamaks metanooli pealt.Selleks oli 2 lihtsamat lahendust.
1.Suurendada düüsesid
2.Suurendada kütuse töörõhku.
Valisin viimase.Tegin tagasivooluklapi reguleeritavaks ja keerasin vedrule pinget peale.
Seega sinu variandile sobiks vastupidine variant,vähendada survet.
Vasta
#9

Ohoh, räägi palun sellest metanooliasjast lähemalt! Käib sujuvalt? Kust kütust osta saab? Kas kasutad puhast metanooli või mingit segu? Kuidas käivitub?

Jesper,
tahab ka \"alkohoolikut\"
Vasta
#10

ja kas mingit sellist probleemi ei olnud, et alkoholiga peaks olema mingid materjalid teised, et kuna alkohol seob vett ja soodustab korrosiooni (silindrid lähevad rooste Big Grin vms) jne. ja kas ka mitte mingid tihendid ei vajanud väljavahetamist?

E23
Vasta
#11

Ametlik hind metanoolil 6.06kr/l aga eufooriasse sattuda ei maksa.Teda kulub rohkem,praegu ongi testimisel kui palju.Kas pritsungilada tavapärase 7,5 asemel võtab 15,14,13 l/100km see on küsimus,kaasa arvatud reguleerimise küsimus.Kui keerata surve suuremaks pole kiirenduses nn.auku kuid kütusekulu on suurem.Samuti on probleem tühikäik,mis toimib vaid madalatelt pööretelt gaasi lahtilaskmisel,kõrgematelt pööretelt gaasi lahti lastes tühkäiku pole.
Külmkäivitus tavamootoril raske ja juba vähe külmema välistemperatuuriga vajaks bensutopkat.Seetõttu oleks parem tõsta surveastet,see tagaks ka külmkäivituse.Karburaatormootor sil.survega külmal mootoril 14atm,käivitub külmalt naksti,samuti pole karpaga tühikäigu muret.
Silindrite korrosiooni ei maksa põdeda,oht ja väga suur oht nimelt on selles.Metanooli valmistatakse keemiliselt tselluloosist(sellest ka nimetus puupiiritus) ja ma ei tea mis on metanooli lisandid,aga ma pelgan et ta on happeline,mis paneb sel juhul põntsu toitesüsteemile,samuti ei tea mis põlemisjäägid võivad ladestuda silindriseintele(nt.katlakivi laadsed).
Võib-olla peaksin ma töötlema kütust väheaktiivse alusega,nt.soodaga või lubjaga.
Vähe pikemalt kirjutatud siin.
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=8294
Vasta
#12

Kas sa bensiinilisandit oled proovinud? Osad allikad väidavad, et u 25% bensiini lisamisega ei kannata detonatsioonikindlus mainimisväärselt, aga külmkäivitus paraneb.

Bensiinisurvega mängimise asemel võiks ju kasutada programmeeritavat pritsesüsteemi.

Minuteada peaks metanool olema kriipsu kehvema kütteväärtusega, niiet kütusekulu jääb igal juhul suureks, aga see-eest saab teda silindrisse umbes kaks korda rohkem sisse valada - kokkuvõttes tuleb ikka rohkem võimsust.
Vasta
#13

Metanool bensiiniga ei lahustu,jäävad eraldi kihtidena,metanool kui kergem üles.
Vasta
#14

Palun abi kinnitamaks või ümber lükkamaks tarkade inimeste poolt kuuldud väiteid. Esiteks - õhulugeja (klapiga) peab olema tehase poolt paigaldatud asendis (mis siis juhtub, kui asendit muuta, kas klapile mõjub gravitatsioon?). Teiseks - pihustid on erinevatel mootoritöömahtudel samad, tootlikkust reguleeritakse ajult saadavate impulsside pikkusega.

Cinquecento
Vasta
#15

1. Kena oleks, see siibri vedru on vähemalt minul üsna nõrguke
2. Nii ja naa. Pihustatava bensiini hulka saab reguleerida:
- pihusti suurusega (piiriks rahakott)
- kütuserõhu muutmisega (piiriks pihustite rõhutaluvus)
- lahtiolekuaja muutmisega (piiriks see, et nad ei saa kauem lahti olla kui 100% ajast)
Kui töömahu erinevus silindri kohta on väike, siis võib tõesti olla, et tehas on kokku hoidnud ja ühesuguseid pihusteid kasutanud, samas kõik maailma pihustid pole kindlasti päris ühesugused Smile
Vasta
#16

1. Õhulugeja klapile mõjub gravitatsioon...?????
Pole kuulnudki. Võid ju proovida seda totrust ise ümber lükata: keerad õhulugeja ühtpidi, pingutad klapi äärmisse asendisse ja lased lahti mõõtes stopperiga aega...
Pärast teistpidi...
Olen üsna kindel, et ajavahe tuleb kusagil 0,00003sek, mis kindlasti ON mõjutamine, aga mitte mingi teema, millest rääkida...
Pealegi, ega need 10a ja vanemad õhulugejad enam sellise vedruga ole, nagu nad tehasest tulid, pigem ikka nõrgema, sest metall väsib...

2. Just nii.

Stihl,
kelle 3,0 Alfal on peal 3,5se BMW õhulugeja, täiesti teises asendis, kui tehasest (Bemmil on nad ju tagurpidi) ja samuti BMW pihustid, mille tootlikkus on pisut suurem (rõhku tõstsin ka muidugi pisut)
Vasta
#17

Stihl - mis on asja mõte et panna 3 liitrisele 3,5 liitrise õhulugeja ning pihustid? Ja siis veel bensiinirõhku tõsta? Ok annad mootorisse rohkem bensiini aga kust saad selle lisa bensiini põletamise jaoks lisa õhu?
Vasta
#18

Õhutarvet ei mõõdeta mootori töömahu liitrites.
Vasta
#19

Gaaz - väga asjalik küsimus. Ma tänan Sind selle eest ja katsun vastata:

Tõenäoliselt ei ole Sa eriti kursis tõsiasjaga, et enamus Alfa Romeo seeriaautodele paigaldatavaid V6 mootoreid on juba tehase poolt deforsseeritud....
Mis tähendab seda, et nad tehakse valmis suhteliselt võimsad ning hiljem, seeriatootmisse minnes, kärbitakse hobujõud maha. Ikka selle jaoks, et kestvus ja vastupidavus paraneks.
Sisselasked tehakse peenemaks, kollektoritele, jagajatele ja ajudele pannakse piirajad peale jne, täpselt samamoodi, nagu WRC-ski, et võimsused kontrolli alla saada...

Niiet selline lihtne mõte mul oligi - et võimsust uuesti tõsta.
Lisaõhu sain kaks asja ümber tehes:

1. Kogu sisselaske "jämedamaks" tegemisel - mootori juurest oli läbimõõt 80mm, õhumõõtja ava, aga, oli originaalis tunduvalt peenem, täpselt ei mäleta, vist isegi mingi 45mm. On ju ebaloogiline, eksole...?
Bemmi oma oli just paras, kogu ülejäänud torud, muidugi, pidi ka ümber tegema....Praegu näeb kogu kupatus välja selline:

[Pilt: v3F1e1y7d2w1d9z9l1G3.JPG]


2. Nukkvõllide vahetusega, ehk nö. sportnuka paigaldusega, mis lihtsalt hoiab sisselaskeklappi pisut kauem lahti, võrreldes originaaliga.



Muideks, kogu see teooria ei ole mitte minu poolt välja mõeldud, vaid pärit Alfa Romeo ametliku "õuetuunija" - Autodelta dokumentidest.
Audodelta, teatavasti, on Alfa Romeo jaoks sama, mis AMG mersule või Hartge beeemmveele...

Autodelta, iseenesestmõistetavalt, ei maininud, et konkurendi BMW osi tuleb kasutada, vaid andis Bosch`i numbrid, nii aju, õhumõõtja, kui pihustite omad. Neid numbreid võrreldes ja neid osi otsides, sattusingi lihtsalt juhuslikult BMW otsa, kes oli neid asju oma "kuuesel" ja "seitsmesel" kasutanud ja mis meil Eestis on suhteliselt levinud masin....
Reguleeritav bensurõhu regulaator pärineb Lancia Delta Turbo Integrale´lt ja ostsin uuena Bosch`i esindusest, kuna kasutatud sellist asja on Eestist vist suht lootusetu leida...


Tulles nüüd tagasi teemapüstitaja küsimuse juurde segu liigrikkuse kohta, siis tundub, et see süsteem ise, mis Ladale peale sai peale pandud, on lihtsalt üles öelnud. Mina alustaks sellest, et kontrolliks/mõõdaks üle temperatuurianduri ja õhumõõtja. Kui nende andurite väärtused mahuvad etteantud piiridesse, siis mõtleks edasi...

Hart Jürine.

P.S. Gaaz - Sulle üks pisike "kodune ülesanne" pritsimise ajastusest: - kuidas on võimalik, et Peugeot 205GTi-le (1,6, aasta ~1986) on võimalik peale panna BMW320e pealt pärit ( umbes 1985 a. ntx) mootoriaju ja asi töötab?
Üks masin on ju nelja-, aga teine kuuepütine....???
Wink

Vasta
#20

Vot seda kuidas 320-i aju peugeoti peal ilusti töötab, ma küll praegu nii kohe ette ei kujuta. Oleks muidugi huvitav teada Toungue.

Alfade mootrite deforseeringutst ma kaa tõesti midagi ei teadnud. Ja Stihl sel juhul kui sa sisselaskekanaleid suurendasid siis ma juba saan aru selle bemmi õhulugeja kasulikkusest. Eriti kui seal originaalis tõesti niii väikese läbimõõdagu lugeja enne oli.
Jätkame aga samas vaimus.Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne