Ikarus, osa 4
#1

Rääkides J-Jaanis asuvast IK Luxist,tekkis masina reg.märke (149AAP) vaadates (sama numbrivahemiku AAP-seeriat anti omal ajal välja Haapsalus) ning valge värvi alt välja koorunud kirju \"JÕUD\" nähes kahtlus,et sama masin võib olla varem Läänemaal Piirsalus asunud \"Jõu\" kolhoosi buss,mis oli seal veel kolhoosiaja lõpus kasutuses olnud.Ehk keegi oskab veel täpsustada või ümber lükata minu kahtlust? Wink
Vasta
#2

Regardmään avastasid mingi rootslase lehe:
Pane link,tahaks isegi vaadata.
Vasta
#3

2TE116 Kirjutas:Regardmään avastasid mingi rootslase lehe:
Pane link,tahaks isegi vaadata.
http://www.b10r.com/images
Vasta
#4

See Ikarus 256 on Valgamaal ühes kohas alles:
http://pilt.ee/photo/217821/4166730/
Kuid reg. numbreid küljes enam polnud.
Vasta
#5

Kas Ikarus 260 juhikabiinis oli sama temperatuur mis salongis, pean silmas just talveperioodi? Või oli neil veel eraldi kütteahi või lausa mitu?
Vasta
#6

Martti Kirjutas:Kas Ikarus 260 juhikabiinis oli sama temperatuur mis salongis, pean silmas just talveperioodi? Või oli neil veel eraldi kütteahi või lausa mitu?
70-ndate keskel lõpetati Tallinnas salongide kütmine, enne seda uuemad bussid ikka kütsid. Kütteseadmetega tehti äri, kasvuhooneid sai nendega hästi soojaks. Aga juhikabiinid olid alati soojad, muidu oleksid ka seal aknad jäätunud
Vasta
#7

Martin256 Kirjutas:
Martti Kirjutas:Kas Ikarus 260 juhikabiinis oli sama temperatuur mis salongis, pean silmas just talveperioodi? Või oli neil veel eraldi kütteahi või lausa mitu?
70-ndate keskel lõpetati Tallinnas salongide kütmine, enne seda uuemad bussid ikka kütsid. Kütteseadmetega tehti äri, kasvuhooneid sai nendega hästi soojaks. Aga juhikabiinid olid alati soojad, muidu oleksid ka seal aknad jäätunud
Kas põhjus miks ei köetud oli see et tehti ära või sellepärast et bussid ei hoidnud üldse sooja ja õue pole mõttet kütta? Millega need üldse töötasid, kas mootori jahutussüsteemi toel või oli midagi eraldi välja mõeldud( salongi kütmisest räägin)?
Vasta
#8

Martti Kirjutas:
Martin256 Kirjutas:
Martti Kirjutas:Kas Ikarus 260 juhikabiinis oli sama temperatuur mis salongis, pean silmas just talveperioodi? Või oli neil veel eraldi kütteahi või lausa mitu?
70-ndate keskel lõpetati Tallinnas salongide kütmine, enne seda uuemad bussid ikka kütsid. Kütteseadmetega tehti äri, kasvuhooneid sai nendega hästi soojaks. Aga juhikabiinid olid alati soojad, muidu oleksid ka seal aknad jäätunud
Kas põhjus miks ei köetud oli see et tehti ära või sellepärast et bussid ei hoidnud üldse sooja ja õue pole mõttet kütta? Millega need üldse töötasid, kas mootori jahutussüsteemi toel või oli midagi eraldi välja mõeldud( salongi kütmisest räägin)?
Salongid hoidsid sooja küll, sest varem olid paljud soojad, lisaks kütsid ka maabussid, mille kere sama ehitusega. Kütus oli normeeritud ja ju siis ei peetud vajalikuks seda sõitjatele raisata, eraldi küttelimiiti ette ei nähtud. Kütmata olid ka trollid ja trammid, v.a. mõned kinniehitamata kabiiniga 3-ukselised trollid, kus juht oleks muidu külmunud. Neis viimastes oli toatemperatuur. Mingi aeg hakati busside keskmise ukse juurde panema suuri lisaradiaatoreid, mis vist olid ühendatud mootori jahutussüsteemiga, kuid harva need toimisid. Kütmiseks oli tehases algselt pandud eraldi väikesed diiselahjud, mis vajasid ka hooldust, olen sellist ise käes hoidnud. 1987 tuli katsepartiina 2 tk Ikarus 280, nr 2424 ja 2609, millel oli tehases kütttesüsteem mootori jahutussüsteemiga ühendatud. Need olid soojad juba varasügisest, kuni puruks peksti.
Vasta
#9

Jääst olid puhtad ka Ikaruste esiukse klaasid.Kõik muud salungi aknad olid jääkorra all(liinisildidki olid talvel poolenisti õhuaknast välja topitud,et numbrit näha oleks),wälja arvatud üksikud bussid,mis olid korralikult soojad.Õismäe vahel oli neid 70 datel vist ainult paar tükki..Ka salongiwalgustus ei põlenud minu mälu järgi täielikult.Põlesid tuled üle ühe.Kas see oli nii ?
Vasta
#10

Lambikestega võis vabalt tuuga olla, endale tuli meelde rongilukksepa praktika pääsküla depoos 1993-4 aastail, minu ülesanne oli vahepeal ka salongi pirnide vahetamine.

Pirne lihtsalt ei olnud, sestap nägi see töö pigem salongivalguse ühtlustamise moodi välja, igas tamburis pidi ikka pirn põlema, salongis tuli pirne lampidest ümber tõsta ja läbiipõlenuid välja visata, et segadust ei oleks. Näiteks lugeda laelambid kokku ja siis arvutada, millistesse neist pirn panna, et näiteks 4pirni vagunit ühtlaselt valgustaksid. Mõni rong oli pikalt depoos käimata ja võis juhtuda nii, et vaguni ainsad 3 tervet pirni põlesid ühes vaguni otsas, siis sai pimedas vaguniotsas salaviina juua ja suguelu elada.
Vasta
#11

Soobel Kirjutas:Lambikestega võis vabalt tuuga olla, endale tuli meelde rongilukksepa praktika pääsküla depoos 1993-4 aastail, minu ülesanne oli vahepeal ka salongi pirnide vahetamine.

Pirne lihtsalt ei olnud, sestap nägi see töö pigem salongivalguse ühtlustamise moodi välja, igas tamburis pidi ikka pirn põlema, salongis tuli pirne lampidest ümber tõsta ja läbiipõlenuid välja visata, et segadust ei oleks. Näiteks lugeda laelambid kokku ja siis arvutada, millistesse neist pirn panna, et näiteks 4pirni vagunit ühtlaselt valgustaksid. Mõni rong oli pikalt depoos käimata ja võis juhtuda nii, et vaguni ainsad 3 tervet pirni põlesid ühes vaguni otsas, siis sai pimedas vaguniotsas salaviina juua ja suguelu elada.
Kasutajal Sooblil õigus, 92 aastal Wiljandisse õhtuse rongiga sõites sai pimedas tamburis sai rahulikult suitsu tehtud ja kartulimahla joodud.
Vasta
#12

Kas Kopli lähedal seisev 260 on weel alles.Sai warakewadel toda waatamas käija.Aga mis nüüdseks saanud on?
Vasta
#13

Täna kella 16.30 ajal Tallinnas Kaubamaja juures jälle üks Ikarus 250 turistikas nähtud,sinivalgete värvidega,tundus olevat välismaa numbrimärgiga. Pilti teha ei jõudnud,sõitsin just marsaga üle Kaubamaja ristmiku ning vilksamisi nägin.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#14

Seesama ilmselt:
http://www.estpak.ee/~ws003a/pix/P9171794.JPG

Pilti võetud Balti jaama parklas.

Kui telefon ei tööta, siis helistage riketesse!
Vasta
#15

SimmuJee Kirjutas:Seesama ilmselt:
http://www.estpak.ee/~ws003a/pix/P9171794.JPG

Pilti võetud Balti jaama parklas.
Jah,just seesama! Rohkem pilte pole?

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#16

EdR Kirjutas:
SimmuJee Kirjutas:Seesama ilmselt:
http://www.estpak.ee/~ws003a/pix/P9171794.JPG

Pilti võetud Balti jaama parklas.
Jah,just seesama! Rohkem pilte pole?

Tõenäoliselt sama või sama firma isend on mul mitmed korrad Lätis nähtud sel ja eelmisel aastal. Peaks ka miskid pildid olema, aga neid tuleb otsida.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#17

Tartus asub ülevalt valge ja alt oranž Ikarus 256.
Vasta
#18

andres22 Kirjutas:Tartus asub ülevalt valge ja alt oranž Ikarus 256.
Andres, kui sa seda bussi pildistamas käisid, kas tal olid siis parempoolsed aknad veel terved? Kui mina vaatama läksin, olid aknad jõhkralt PURUKS PEKSTUD, mootoriluuk lahti kistud ja uks käis lahti nagu jumal juhatas :S
Praegu saaks bussi veel päästa, sest ilmselt on rüüstamine alles hiljaaegu aset leidnud, aga kurat teab, millal vandaalid talle tule otsa võivad pista...
Äkki sa lükkaks oma pildid ka üles, saavad teised näha.
Vasta
#19

See TAKi hoovil seisnud rattarendi IKARUS 260 seisab Rakweres ühe asutuse territooriumil.
Vasta
#20

andres22 Kirjutas:
2TE116 Kirjutas:Regardmään avastasid mingi rootslase lehe:
Pane link,tahaks isegi vaadata.
http://www.b10r.com/images
äkki peaks tallinnas ka sõitma bussid nii ntx
22 Väike-Õismäe
Paldiski mnt kaudu

Tallinna ühistranspordi infosait aadressil http://www.yhistransport.eu.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne