minichopper
#1

Projekt siis selline http://www.hot.ee/minichopper

PS: Vabandan totaalselt vale reaktsiooni
,,mustale maagiale\" ning lehekülje pooliku oleku pärast.
Vasta
#2

projekt on tore, aga konkreetne Jawa, mille raami te jõhkralt puruks lõikasite, ei ole mitte mopeed!

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#3

mis mootori te sinne peale panete?
Vasta
#4

Tegelikult pole raami pärast môtet kurvastada, sest enne meid oli keegi juba sinna kolmest üksteise sisse lükatud torust, poldiotstest jms. mingid jalatoed keevitanud ning amortisaatorite kinnitused olid murdunud. Peale selle polnud roolikann kere suhtes sirgelt (tehase praak?).

Huvitav oleks teada millise Jawa koostisesse selline raam kuulub?
Vasta
#5

Alguses môtlesime kasutada 150 cm^3 B&S niiduki mootorit, kuid sellel pole sidurit ja tööasend (väntvôlli asend) on vertikaalne.
Seetôttu sooviks osta kuni 50cm^3 mopeedimootorit, sellel ju samuti 1..3 hj. Mootor peaks olema komplektis veoketi ja tagahammasrattaga, hea kui saaks minimopeedi oma koos tagaratta ja sinna juurde kuuluvaga.
Vasta
#6

Vanast heast vene Drushba mootorsae mootorist saab päris äkilise vedaja kombineerida...
Vasta
#7

Kas Druzba mootori keti samm sobib mône motika tagahammasrattaga?

Lugesin millalgi foorumist, et kellelgi olevat tsentrifugaalsidur laiali lennanud. Sellega seoses ka järgmine küsimus: kas mootorit käivitatakse nöörist tômmates, vôi ühendatakse sidur alaliset
(asendatakse muhviga vms.)?

Kolmas küsimus: kui suur on Druzba kubatuur?
Vasta
#8

künnimees Kirjutas:Huvitav oleks teada millise Jawa koostisesse selline raam kuulub?

paremal pool ees raami peal on number, selle järgi saab teada, millise Jawa raam on! number siis selle roolikannu tugevduse servas!

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#9

Siinsamas foorumis on pikk teemakäsitlus:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=6163&page=1
Sidur on küll nõrk koht, aga eks selle vastupidavus sõltub isendi kaalust, kes mopi seljas istub- kergemakaalulist poissi vedas suvest läbi kuni riistapuu sügisese müügini... kaua veel oleks vedanud, no vot ei tea. See mopp ei olnud minu oma ega ka minu kätetöö- olin kõrvalt imetleja heale minekule Wink
Vasta
#10

Starter sobib, algselt oligi plaanis ehitada elektriline vôi nööriga käiviti.

Kubatuuri on natuke palju. Tahaks ikkagi 50 cm^3 piiridesse jääda, et oleks mingigi vôimalus masinat legaalselt kasutada.
Vasta
#11

no siis V seeriast midagi... Smile

Ma arvan, et esimesed amordid peaksid ikka olema... Muidu on see raam pooleks või hark läheb kõveraks! Toungue

Pakun liivapritsi teenust, madalsurve pritsimine. Hind kokkuleppel!
Info: 58454535 (Tartu/Tartumaa) ; email: agent.x.007@gmail.com
Vasta
#12

Esivedrustust ei taha (vähemalt esialgu) kahel põhjusel:

1)teleskooptüüpi ei oska ehitada ja hoobadega värk muudab juhitavust sõltuvalt vedrude kokkusurutusest. Olen sõitnud esivedrustusega maastikurattaga: kahvel tundus nagu kummist. Lisades chopperi niigi ebastabiilsevõitu roolile veel ebamäärasust võib tulemuse täielikult rikkuda. Tegelikult saaks kasutada suhteliselt jäikka vedrustust,
eeldades, et metsavaheteedel ei sõideta, kuid esialgu proovime ilma.

2)Massi ja kiiruse poolest sarnaneb liikur jalgrattaga, kuigi esihargi suure kalde tõttu saavad roolilaagrid rohkem koormust. Kui esirattana kasutada maastikuratta ratast koos vastava rehviga või mopeedi oma küllaltki madalal rõhul, peaks asi vastu pidama.
Vasta
#13

künnimees Kirjutas:Esivedrustust ei taha (vähemalt esialgu) kahel põhjusel:

Mingi vedrustus peaks ees siiski kindlasti olema! Muidu võib see elukas end praguliseks/kõveraks raputada juba 20-30 km/h kiiruse juures. Ja sõita temaga praktiliselt ei saa. Proovige nt jalgrattaraamil punnvõrr ära kiirusel 30-40 km/h ja räägite minuga sama juttu! Ega muidu ei müüdud 1960ndatel tavalise jalgrattakahvli alaossa käivaid väikeste õõtshoobadega vedrusid...

Kas tõesti on mingi seeriatootmise-isendi esiotsa sobitamine ülejõukäiv tegevus?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#14

Julgen vastu vaielda,kuna endal oli punnvõrr jalgratta raamil.
Kiirus 35-45 km/h ja tallinna augulistel teedel sõitis täiesti normaalselt.
Kui tahad hakata munakiviteedel sõitma siis tee enda chopperile korralik vedrustus.
Vasta
#15

Luup Kirjutas:Julgen vastu vaielda,kuna endal oli punnvõrr jalgratta raamil.
Kiirus 35-45 km/h ja tallinna augulistel teedel sõitis täiesti normaalselt.

Ma selliseid isendeid palju näinud/näppinud 1970-80ndatel. Jäiga esikahvliga aparaatidel oli tüüpviga kas esikahvli kõverdumine, murdumisest tingitud keevitusjäljed esikahvlil või koguni rattaraami esiosa deformatsioonid. Sama räägivad tollal isendeid masspruukinud vanahärrad. Halvemal juhul viskas ka jalgratta esiratta kodaratest segi.

Kes vähegi sai, pani oma isendile toona kas Gauja esikahvli, Saksa sõjaväejalgratta vedrustusega esikahvli või spetsiaalse kahvli alaossa kinnituva vedrustuskomplekti külge. Kõiki selliseid asju kätte sattunud mulle + \"punnvõrrindusest\" vigastet jalgrattadetaile.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#16

Tegelikul ei anna vanu jalgrattaraame võrrelda minu ´´võrriga´´ kuna mul oli uuem alumiinium maastikujalgratta raam.
Vasta
#17

Jäik kahvel sai tehtud seetõttu, et tööstusliku osi polnud kusagilt võtta ja ise si tahtnud sellist vastutusrikast detaili aretama hakata. Kahvli torud on tavalistest 3/4\" veetorudest, kannatada võivad saada ,,prillid\"
ja laagrid. Kuna ehitamise aeg pole limiteeritud ja kogemusi juba kogunenud, võib juhtuda et aretamegi vennaga mingi esivedrustuse.
Enne ehitamise alustamist olin keevitanud ~3..5h (koos ettevalmistuseks kuluva ajaga) ning relakaga teinud ~50 lõiget (peamiselt 5mm paksune T-raud).
Vasta
#18

Algne mõte oli aretada midagi meesteka või maastikuratta kahvlist.
Esimene tundus liiga nõrk, teine oli liiga lühike ja kahvli torusid jätkata üldse ei julgenud.

Koormusest niipalju, et endal massi ~90..100 kg ja chopperil ~50..60kg ning koormus põhiliselt tagarattal. Maastikurattal olen mitu komplekti tagaratta laagreid (tühja kummi pärast) puruks sõitnud ning 9mm esi- ja tagaratta võllid on ka kõverad (avaldub kausside ebaühtlase ulumisena).
Mopeedi esiratta võlli läbimõõt on 12mm (vähemalt sellel, mida plaanime kasutada).
Vasta
#19

künnimees Kirjutas:Algne mõte oli aretada midagi meesteka või maastikuratta kahvlist.
Esimene tundus liiga nõrk, teine oli liiga lühike ja kahvli torus jätkata üldse ei julgenud.

Pane Gauja esihark ette. Neid peaks veel lademes leiduma - igatahes viimase 10 aasta jooksul, mil ma Eesti mõisapärandit läbi käinud olen, olen varemete vahele, metstesse jms visatuna neid 4 vähemalt üles korjanud.

Kui mujalt ei saa, siis sügiseselt Kurtna laadalt (sorry - restauraatorite päevalt) ikka vast saad...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#20

Küsimus: mis on Tondi motopoe aadress?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne