minichopper
#41

künnimees Kirjutas:Foorumist V5xx kohta lugedes tekib kahtlus, kas karburaator ja sidur ikka oma ülesannete kõrgusel on. Usun, et karburaatoriga pole asi nii hull, aga siduritega endal kogemused puuduvad. Küsimus: kas kellelgi on antud masina siduri kohta ka midagi head öelda (töökindel, sõitnud remondita x00..x000 km)?
Omasin mõned aastad tagasi Minimopeedi V-501 mootoriga, karburaator pane originaal, minul sellega probleeme polnud, küll aga sidur on üks paras sindrinahk, sidur koosneb siduriketastest ja vaheplaatidest, ja kõige all on neetidega plaat kuhu surutakse peale kaan mille alla jääb tugev vedru, nimelt minul läks see neetidega plaat pidevalt katki, küll tuli üks neet lahti ja siis teine jne, ja veel pronksist pisike \"junn\" mis on kaane sees, selle ülesanne on kõike siduri \"kremplit\" suruda, et sidur lahutaks aga see pronksist \"junn\" kulub suht kiiresti, seega mina kasutasin sidurit kohapealt minemiseks ja käigu vahetamiseks, käigu võtsin välja ilma siduritta, lasin gaasi maha ja nõks vajutasin ja oligi väljas (jalakäigud).


Kui veel küsimusi tekib, võid julgelt küsida., praegu on veel kõik meeles. Smile
Vasta
#42

oleneb muidugi palju ka sidurikorvist. mul endal oli deltal peal uuem \"lillekujuline\" sidurikorv, sellega on asi natukese parem juba, see hammastega varjant on jah natukese nigela võitu.
Vasta
#43

Mul endal ka lillekujuline. Kas siduri metallkettad on uuel ja vanal samad? Tondis kästi vana sidur kaasa võtta, et asjatuid kulutusi vältida. Mitut sisemist (metallist) ja välimist ketast V501m üldse vajab?
Vasta
#44

Täna sain Tondist välimised kettad, siduri südamiku (see, mille nuutidel sisemised kettad liiguvad), aukudega ja tihvtidega plaadi.
Lisaks sai veel Kloostrimetsas käidud. Kas varasemates postitustes on ikka see sama pood, mis asub teletorni lähedal kollases majas koos motopubiga? Kui nii on, siis Tondi ületab seda osade kvaliteedi poolest, müüjad on mõlemas väga asjatundlikud ja abivalmid. Muidugi võib asi olla selles, et enamus juppe juba olemas (Tondist ostetud) ja mõndasid Eestist üldse raske saada. See selleks, kuid paistab, et V501m siduriga on üldse nii, nagu Tallinna tänavatega: lapitakse, muudetakse, uuendatakse, kuid ikkagi pole päris see, mis peaks. Tondist ostetud välimised kettad ei mahu päris hästi tihvtidele ja Kloostrimetsast saadud ketas südamiku nuutidega hästi ei klapi ning ei mahu lillekujulisse sidurikorvi (ilmselt siis selle nuutidega korviga variandi ketas).
Vasta
#45

Praeguseks on olukord nii:

1) puudu kaks sisemist siduriketast (lillekujulise korviga sidurile). Olen valmis vahetama Vjatka Elektroni uute siduripukside vastu (need puksid, mis toimivad survelaagrina). Võin ka osta kuni 20 kr/tk.

2)puudu (õigemini kuni 0,5mm sügavuselt ja 5mm laiuselt murdunud esimese käigu hammasratta hambaotstega) käigukasti esimene võll (see, millel hammasrattad jäigalt küljes).
Kummaski poes ei soovitatud tagasi panna, ei pidavat käiku sees hoidma.
Tegelikult on võlli mõlemad hammasrattad ju püsivalt hambumuses, kuid kas siis vibratsioon nihutab muhvi vabakäigu asendisse? Muidu peaks müüjajutuks, kuid Tondis sellist võlli müüa pole ja Kloostrimetsas leidus
vaid hõredamate nuutidega eksemplar. Ostan (mõistliku hinnaga) või vahetan Vjatka Elektroni sidurikaane (see, millel sidurihoob küljes on) vastu. Sidurikaas on koos sidurihoova ja selle vedruga, kaasa uus plaat
(vist on see plaat), mille vastu siduri lahutamisel ,,survelaager\" surutakse. Sidurihoova simmerlingi olukorda ei tea.

Pildid Vjatka Elektroni juppidest tulevad järgmisel nädalal. Soovijail võtta ühendust PT kaudu.


P.S kas Tallinnas on veel motopoode, kus V501m osade kohta küsides ei vastata: ,,Meil vene asju ei müüda\" või ,,Mopeedidega me ei tegele\"?
Vasta
#46

Kuigi mootorit pole veel käivitatud ega kokugi pandud, võib teha juba esimesi järeldusi remondi maksumuse ja detailide kättesaadavuse kohta.
Mootori algne olukord vastab loetud postituste põhjal tekkinud ettekujutusele Eesti keskmisest mopimootorist - kiiremini kuluvad osad
(siduri survepuks(-laager), sidurikettad) on eluõhtul, üht-teist on kadunud või kättesaadavatest materjalidest ise tehtud (mõtlen eelkõige tihendeid) ja viimane remont on tehtud peadset müüki silmas pidades
(hea õnne korral võiks isegi mõnedkümned kilomeetrid sõita). Remont
sisaldab tihendite, laagrite, simmerlingide, siduriosade ja mõnede käigukasti ja väntmehhanismi osade vahetust. Silinder, kolb, väntvõll ning enamus käigukasti osadest saavad korralikult puhastatud ning kulumise suhtes uuritud. Lõpptulemuseks peaks olema mootor, mille
kõik sõlmed ja abiseadmed (süütesüsteem, karburaator, summuti, õhufilter) ei vasta originaalile teiste sobiva(ma)te (muidugi arvestades muutunud kasutusotstarvet) olemasolu või originaalosade kõrge hinna tõttu.

Soovitusi mootori ostmisel:

1)Tutvuda eelnevalt mootori ehitusega koosteskeemide või varuosakataloogide kaudu. Tondis paljundati mootori koosteskeem tasuta
(eelnevalt ostsin muidugi 390 kr esirattakomplekti ning siduri osi). Sellest punktist läksin ise kiirustades mööda.

2)Kui võimalik, osta kindlalt töökorras mootor (enamik inimesi arvab nii). Ise eelistaksin lahtivõetud masinat (loomulikult peab ise oskama hiljem koostada), sest:

+Saab uurida kohe kõiki detaile. V501m on piisavalt lihtne, et suuremad vead kohe ilmsiks tuleks.
+Tekib kiire ülevaade remondiks vajatavatest osadest.
+Harilikult müüakse mootor koos mõnede uute varuosadega.

kuid varitsevad ka mõned ohud:
-valed detailid
-üldjuhul mootorit müümiseks laiali ei lammutata. Põhjuseks tavaliselt mingi suurem rike väntmehhanismis, käigukastis.
-väiksed, kuid kallid/defitsiitsed detailid puudu.

Pärast ostmist (eeldades, et mootor oli ostes lahtivõetud):

1)Kõik detailid korralikult puhastada, vajadusel konserveerida.
Nii leiab varjatud vead ning koostamine tuleb puhtam ning lõpptulemus
ilusam.

2)Kogu komplekt kodus võimalikult kiiresti üle vaadata ja koostada vajatavate varuosade nimekiri. Esiteks ei jõua osad ära kaduda.
Teiseks, kuhugi toanurka vedelema jäänud laialilammutatud mootor võtab ruumi ning hakkab vaikselt roostetama. Kui kõik osad olemas, on ka mootori koostamine tunduvalt meeldivam võrreldes sellega, kui iga osa
järel peab eraldi poes käima.


Varuosade hankimine:

1)Vahetada võimalusel kõik osad, mille hilisem vahetamine või purunemine toob kaasa
suuri ajalisi ja rahalisi kulutusi (laagrid, kulunud käigukastiosad).

2)Kontrollida detaili sobivust poes.
Mõned osad erinevad sõltuvalt aastakäigust, tootjatehasest (V501m toodeti vist ainult ühes tehases?). Mõnikord pakub müüja kogemata vale detaili. Ise tassisin kogu sidurikupatuse poodi kaasa Smile.

Hindadest (orienteeruvalt):

1)Laagrid (ostsin Varsonist) 176 kr.
2)Tihendid ja simmerlingid ~150kr.
3)Siduri kettad välimised 25kr/tk.
sisemised (ühe sain, ilma ümbertegemiseta ei sobi) 30kr
pronkspuks ~20kr
südamik 62kr.
plaadid (aukude ja tihvtidega) ~50 kr.
4)Muud mootori detailid (v.t eelmisi postitusi) ~100kr.

Mootorile kulub kokku ligikaudu 1000kr, eeldusel, et mingit suurematsorti viga kokkupanekul
ei tee ja kokku ei jooksuta.




Vasta
#47

Sellel nädalavahetusel said valmislõigatud karburaatorit K36P mootoriga ühendava toru jupid. Proovin võib olla tulevikus ka V501m originaalkarburaatorit, kui vajalikud tihendid ja muud jupid kätte sattuvad või K36P normaalselt toimima ei hakka (ikkagi 3* väiksema töömahuga mootor, bensiinitarve vist siiski nii palju väiksem pole?).

Teise asjana sai pühapäeva õhtul pimedas ette võetud tagatuli. Ostsin Oomipoest 3 punast valgusdioodi (vist olid 2000mcd, 20mA, 2,2V ~10kr/tk) ning proovisin, kas annab enam-vähem normaalse võrri tagatule mõõdu välja. Proovimiseks asetasin katseseadme (12V aku, 330 oomine takisti, 3 punast LED ja mõned jupid (punaste katsetamiseks mitteolulised: lüliti, 470 oomine takisti, valge 15000mcd LED) maast
ligikaudu 1,7...2m kõrgusele ning läksin ise ~200m kaugusele (kaugemale ei saanud, puud oleks valgusallika ära varjanud). Punane valgus oli isegi siis hästi nähtav, kui taustaks oli valgustatud aken. Ainsaks puuduseks võrreldes hõõglambiga on kitsas valgustatav sektor (andmete järgi oli umbes 20 kraadi), kuid arvestades võimsustarbeks 0,044W dioodi kohta saab 1W võimsusega toita ~22 dioodi, võrdluseks: 6,3V 0,3A hõõglamp tarbib 1,9W. Teine küsimus on hind, kolmest dioodist koosnev ,,pirn\" maksaks ~30 kr, tavaline hõõglamp ainult ~2..5 krooni. Ise otsustasin
dioodide kasuks, sest 3tk on juba olemas ning katsetulemused vastasid igati ootustele. Pealegi on kunagi võib olla lastelastele hea rääkida, kuidas vanaisa ja vanaonu nooruses ,,hai-tekki\" ehitasid...Smile. Valge 15000mcd diood oli nagu väike taskulamp, võimalik, et ei rakendanud antud dioodi kogu valgusressurssi, kuid toas sai korraks voolutugevus 37mA-ni viidud, kuid valgustugevus sellest 2* ei kasvanud (subjektiivne hinnang). Paigutasin dioodi kumerläätse fookusesse, udusesse õhku tekkis ~10cm läbimõõduga kiir, mida oli näha ka paarisaja meetri kaugusel puuvõradel.
Vasta
#48

Jätkame siis jutuga, mis loodetavasti ei jää monoloogiks.
Praegu oleks tarvis veel gaasikäepidet ja tagumist porilauda.
Gaasikäepide peaks sobima jalgratta lenkstangiga. Kas kellelgi on
pakkuda mõistliku tasu eest ja kui palju üldse oleks mõistlik hind?
Porilaud peaks sobima 45 cm läbimõõdu ja 11 cm laiusega rattale.
Samad küsimused ka selle kohta.
Vasta
#49

Lugesin eile õhtul cz125 mootorist, millel väntvõlli vastukaalud kolvist tüki ära hammustasid. Meie V501m kepsu saab liigutada vastu vastukaalusid (ainult ühele poole) ning ühel vastukaalul oli välisküljel
(teljega samas sihis oleval) spiraalne joon (kolvi töö?).
Ilmselt on viga tekkinud sellest, et väntvõll on remondi järel telje sihis nihutatuks jäänud ning kepsulaager ja vändakael koonusesse kulunud.
Sellega seoses paar küsimust:
1)Kas kuskil vahetatakse V501m kepsu alumist laagrit ja vändakaela
(paistis olema vastukaaludesse sissepressitud) odavamalt kui uus
väntvõll + keps (maksavad ~500 eek)?
2)Kui vahetan nimetatud osad, kas vana kolb ja silinder võivad jääda
(peegelpind ja kolb olid korras, teisest mootorist?)?
3)Kuidas asja ise nii kokku panna, et keps uuesti kõveralt ei jää?
Vasta
#50

veerenni tänaval asub veel 1 pood kust vene mopeedidele ja sikklitele osi saab. kahjuks aadressi täpselt ei oska öelda. subaru keskuse kandis igaljuhul.

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#51

Veerenni poodi pole enam.
Vasta
#52

Krt, see mopi mootori mõte tundub mulle kuidagi imelikToungueToungue.. Välimus jääb imelikuks, kui Raam nii suur ja mingi pisike nõkats vahel on...
Vasta
#53

Ei ole hullu midagi proportsioonidega. ,,Päris" chopperitel ongi mootori ja kütusepaagi vahel tühimik. Veojõuga on muidugi iseasi, pole veel jõudnud mootorit kokku laduda ja mõned elutähtsad asjad ka veel pooleli (pidurid, jalatoed). Mopi mootori valisime, sest see alla 50 cm^3
ja käikudega, säilib vähemalt mingi lootus ehitis tänavalegaalseks muuta.
Teine põhjus on vähene keevitamiskogemus ja isearetatud raamikonstruktsioon.
Vasta
#54

Nädalavahetusel said keevitatud tagumine pidurisupport ning tagumise hargi ja kere ühenduskoht. Valmisid ka kütusepaagi tagumised kinnitused.
Vasta
#55

druzba on mingi 80kuubiku ümber
Vasta
#56

Sellel nädalavahetusel valmisid sissybar, istmealune osa ning jalatoed. Ühtegi neist ei jõudnud päris lõpuni, sest 1,6 mm jämedused elektroodid said otsa (viimased liited sai ,,konidega" lastud) ja suurematega (4 mm) oleks liited ebaühtlased tulnud. Peale metallist osade paigaldasime ka klaasplastist tagumise porilaua, mille vend juba reedeks oli valmis teinud. Sellega juhtus natuke õnnetust - ratast kuuri tagasi lükates komistasin ning lõhkusin nii porilaua kui ~0,5 mm plekist
sissybar'i, mistõttu viimane sai pühapäeval uuesti, seekord juba 3*15 mm lattrauast, painutatud ja külge keevitatud.

Praegu on lahendamata veel käiguvahetus, esivedrustus ja summuti.

Käiguvahetuse hoob jääb jalatoest taha poole, mistõttu seda on ebamugav kasutada. Ise mõtlesin ehitada kerge hoovastiku, mille abil
saaks käiku vahetada jalga toelt tõstmata, kuid võib olla leidub mingi
hoovastikust parem lahendus.

Esivedrustus tuleb ilmselt Stella kahvli baasil, võib olla ka springer,
veel pole vennaga kokkuleppele jõudnud.

Summuti suhtes oleks nõu vaja: kas aretada midagi Delta omast või proovida ise teha? Samuti huvitavad summuti mõõdud (leegitoru pikkus ja sisemine läbimõõt jne.). Päris algsel kujul V501m summutit kasutada ei saa, sest Deltal läheb see raamiga paralleelselt ning lõppeb mootoripoolsest otsast kõrgemal. Minichopperi summuti peaks aga minema mootorist raami alumise toruni ning jätkuma sellega paralleelselt.

Pildid tulevad ehk järgmisel nädalal.
Vasta
#57

Jätkan sealt kus Künnimees pooleli jäi.Summuti nüüd ka küljes (tehtud siis loomulikult veetorust ja punnvõrri summutist.Ka sadula saime valmis ja peale pandud.Sadul siis tehtud terasest ja ilma mingi vedrustuse või pehmenduseta.Valmis tehtud ka klaasplastist "õlipaak" kus sees hakkab olema delta hallkarp.

Esivedrustusega veel niipalju , et seda ei ole ja vist ei saagi olema (asjast pole lihtsalt kasu).Seda sellepärast , et esiratas on sama suur/väike nagu tagaratasgi nii , et üle juurikate sellega nagunii ei saa sõita (selleks on teised masinad).Ka jalaraudade kuju sai muudetud ja raudade otstesse sai pandud ka vastavad stopperid mis takistavad (peaks vähemalt takistama) jalgade libisemist üle raudade otsde.

Piltide ülesse panekuga läheb veel aega.

How about a nice cup of..SHUT THE FUCK UP!
Vasta
#58

Pauka Kirjutas:druzba on mingi 80kuubiku ümber
vaidlen tiba see on ikka 90 kuubiku ringis.Toungue
Vasta
#59

täpsemalt 94cc
Vasta
#60

Pilti ka veel saab wToungue
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne