Nõuandeid mootori forsseerimiseks
#1

Siin teemas tahaks näha,teie kogemusi/nõuandeid idabloki kuni 125cm3 mootorite forsseerimiseks.

Minu kogemused V-50 seeria mootoritega:
Tee silindripea umbes 2-4 mm madalamaks,pressi hülss välja(hülss tuleb välja silindri ülemisest poolest seega pressida tuleb alt),võta minidrell(või hambaarstipuur) silu ning suurenda välja/sisse/üleujutuskanaleid (mõistlikult)
Parem oleks väntvõll ka tasakaalustada kui võimalused olemas.
Pane teised väntvõlli laagrid,ise kasutasin SKF explorereid mis on kinnised kuullaagrid,nendega pole simmerlinge vajagi.
Veel on üks nipp mida ma pole proovinud aga üks omal ajal võrride/mopeedidega tegelenud isik rääkis,tuleb kolb valada täis mingi kerge metalliga,ma arvan et alumiiniumiga,aga segaseks jäi mulle see et kui kolb on täis valatud siis kuidas keps sinna külge kinnitatakse,ta rääkis et see oli tema mopeedi hirmsasti pöördesse ajanud Toungue
Vasta
#2

Mina kasutan kummist kolvirõngaid. Isegi kui kolb see paar milli loksub, on surve ikka 12 atti. Loomulikult tuleb kolvirõngad teha õlikindlast kummist, muidu sööb bensiini sees olev õli need ära.
Muide, kolvi saab seest täis valada titaaniga või kui seda parasjagu saada pole, siis võib kasutada ka magneesiumi.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#3

Mina olen kasutanud täisvalamiseks järgmist tehnoloogiat: kõigepealt kolb külge ja sõrm sisse, siis tsikkel keerata tagurpidi nii, et kolvi ülemine ots jääb allapoole, siis valada täis elavhõbedat ja kogu krempel jahutada -40 kraadini (elavhõbe tahkub). Seejärel saab silindrid ja muu olulise kinni väänata ja asuda mootorit kasutama.
Vasta
#4

Väga palju annab juurde ka karterimahu vähendamine. Selleks olen kasutanud täiesti tavalist EPOliimi. Tuleb silinder eemaldada ja karter liimi täis valada. Et liim vänvõlli külge kinni ei jääks tuleb see eelnevalt määrida vaseliiniga.
Vasta
#5

Mis kolbi puutub, siis mina jätaks selle üldse ära - mootor vabaneb liigsest raskusest ning samuti ei teki mingeid probleeme hõõrdumise, kuumenemise ja mis peamine - kulumisega. Ja see jutt on jama, et kui konstrueerimisbüroo inseneride poolt on kolb ette nähtud, siis ta tingimata peab seal olema. EI PEA! Insenerid ei tea tegelikult midagi, suurem osa neist pole elusees ise ühtegi mootorit remontinud.
Vasta
#6

Mis kolbi puutub siis sellele oleks hea panna niipalju rõngaid kui mahub. Üks mu sõber lasi treida oma võrrile 8 rõngasoont. Seejärel jooksis kuskil 90km/h välja vabalt. Kui kuumaks kipub minema, siis võib peale panna vesijahutusega silindri.
Vasta
#7

Tegelikult pole mõtet neid sooni üldse teha. Treid kolvi selliseks, et üles ja alla serva jääb rant ja nende rantide vahe paned tihedalt rõngaid täis.


Vasta
#8

Irw... te olete täitsa koomilised v kosmilised forsseeririjad. Big Grin Mina aga tegin oma voshodi 4 takti peale... päris hea on nüüd. Kuidagi ei kuumene ega midagi... Klappe pole veel külge pannud, sõitmise peale kulub nii palju aega, et juba. Kindlasti viskaks ma minema kõik üleliigse, et kaalu vähendada. Lenks, tuled, juhtmed, heeblid ja käiguvaheti peal olev kumm. Tundusid kõige raskemad ja vajalikumad asjad. Jahutus on ka ümber tehtud. See oli kõige lihtsam. Nimelt panin Gaz53 radika õli täis ja ajasin seda siis mingise vana pumbaga ringi. Pump lakkas eile töötamast ei tea kas õli vana või mootor liiga külm. Igatahes loodan homme mootori kokku ajada... eks näeb mis välja tuleb! Hoidke mulle pöialt Smile Ning forsseerijad... ärge seadke oma elu ohtu!!!!!

Pakun liivapritsi teenust, madalsurve pritsimine. Hind kokkuleppel!
Info: 58454535 (Tartu/Tartumaa) ; email: agent.x.007@gmail.com
Vasta
#9

Strech kirjutas

Tsitaat:Mis kolbi puutub, siis mina jätaks selle üldse ära - mootor vabaneb liigsest raskusest ning samuti ei teki mingeid probleeme hõõrdumise, kuumenemise ja mis peamine - kulumisega. Ja see jutt on jama, et kui konstrueerimisbüroo inseneride poolt on kolb ette nähtud, siis ta tingimata peab seal olema. EI PEA! Insenerid ei tea tegelikult midagi, suurem osa neist pole elusees ise ühtegi mootorit remontinud.

Üldtuntud on NSVL seadmete lääne analoogide olemasolu ning see, et alati ei tulnud koopia originaaliga kvaliteedilt võrreldav.

See selleks, aga forsseerimisel peaks püüdma järgmiste protsesside parendamise suunas (vähemalt teoreetiliselt)

1)Silindri parem täitmine värske kütteseguga, et töösegus oleks põlemisjääkide osakaal väiksem.

Näiteks karteri hermeetiline eraldamine väliskeskkonnast ja kolvirõngaste vahelt tuleva gaasihulga vähendamine
kolvirõngaste vahetamise lisamise vms. teel. Samal otstarbel vähendatakse ka takistust gaaside liikumisele juhtpindade poleerimise,
teekonna lühendamise ja sirgestamise abil. Kui mälu ei peta, on Palu raamatus lõik, kus soovitati mingid hooratta õõnsused plekiribaga kinni katta.

2)Töösegu parem süütamine.

Üldiselt vist seal eriti muud teha ei saagi, kui hoida pinget ettenähtud väärtusel (20..30 kV) ja seada süütemomenti vastavalt tööreziimile
(eelsüütenurga automaatne reguleerimine).Lühidalt : detailid saastast puhtaks ja kulunud kõrgepingejuhtmed vahetada.

3)Põletada sama aja jooksul rohkem kütust.

Suurendada väntvõlli pöörlemissagedust, kasutada ülelaadimist (maht- ja turbokompressorid), kõik esimeses punktis loetletu.
Vasta
#10

2 Taktilisi saab kergesti 4 taktilisteks muuta ,kui karbuss ja summuti umbes- 1. puhu sisse takt- 2.sisselasketakt- 3.väljalasketakt- 4.imevälja takt. Sisse puhumiseks ja välja puhumiseks(oma tervise heaks) on soovitatav kasutada turbot ja kompressorit.
Kui taga ajada tippvõimsust siis on soovitatav eemaldad sumpa ja karbuss, nende augud hermeetiliselt sulgeda ning paigaldada küünlaauku turbo ja suss klapi auku kompressor. Kompressor imeb siis kui ratast lükata kolvi üles ja paneb käima turbo ning turbo puhub kolvi alla ning kompressor imeb jälle üles.... Nii saab säästa kütust ja mootor töötab seepärast ,et turbo on võimsam kui kompressor ja osa temast tulevat õhku läheb juba otse kompressorisse suure võimsuse tõttu.
Vasta
#11

kust saaks kummist kovirõngaid (keegi ennem kirjutas et kasutab selliseid asju)
Vasta
#12

n2utsu Kirjutas:kust saaks kummist kovirõngaid (keegi ennem kirjutas et kasutab selliseid asju)

Küsi kloostrimetsa motopoest. tel. 623 8246 . Pead varuma ka veidi kannatust, kuna neil seal aegajalt tööl mingi praktikant, kes ei tea kaasaegsest tehnoloogiast midagi ning võib hakata seletama, et neil ei ole selliseid kolvirõngaid. Aitab väga hästi, kui helistad järgmine päev uuesti.

künnimees Kirjutas:Kui mälu ei peta, on Palu raamatus lõik, kus soovitati mingid hooratta õõnsused plekiribaga kinni katta.

Minu IZ56 (1957) originaalväntvõlli põskede peal olid plekist kettad. Praegu sees natu uuem väntvõll. Juurde ei andnud see küll midagi.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#13

Venelased õpetavad motodom.net lehel paigaldama forseeritud õhufiltrit ja väga hea nende poolne idee on eemaldada mootorilt siduri osa mis tgtl ju asjata pöördeid raiskab ja seda asendada arvatvasti rihmülekandega mida saab pingutades/lõdvendades ka sidurina kasutada naq motoblokkidel.

[Pilt: 1122238525-Air_Filter.jpg]
Vasta
#14

Keegi v6iks pilte teha enda forseerimisest
Vasta
#15

Mul üks sõber ükskord forsseeris ennast aga meil ei olnud siis kahjuks fotoaparaati käepärast.
Vasta
#16

palju tippkiirus tuli?

miks osta kalleid plassmass junne kui vana venetehnika ka kohale veab?
Vasta
#17

mossepower Kirjutas:...väga hea nende poolne idee on eemaldada mootorilt siduri osa mis tgtl ju asjata pöördeid raiskab ja seda asendada arvatvasti rihmülekandega mida saab pingutades/lõdvendades ka sidurina kasutada ...


Lihtsalt faktikorras selline pisiasi, et kiilrihma hõõrde/veeretakistus on kordades suurem kui hammasülekandega siduril ja antud lahenduse korral läheb nendest vähesest 1,2st hobujõust veel suurosa sinna nahka kaduma. Ei ole jõudnud veel selle motodomi postituse autoriga suhelda kuid arvan, et selline lahendus oli tehtud just mootori kasutamiseks kas motoblokil, aerosaanil, mingil sael või segumasinal vms või näiteks taheti prooviks paigaldada võrrimootor mingisele katkise mootoriga rollerile... või oli lihtsalt tegu eksperimendiga.

mossepower Kirjutas:...forseeritud õhufiltrit...

Ja väike ettepanek moderaatoritele/administraatoritele - panna foorumis automaatselt filtreeritavate/redigeeritavate sõnade blacklisti sõna \"forsseer/imine/itud\", sest egas muidu sellistest postitustest, kus nagu nähe isegi juba õhufiltrid on forseeritud, lahti ei saa.

P.S eriti hea lahendus on lisaks forseeritud õhufiltrile paigaldada ka forseeritud kummid ja sadul - annab kohe +5hp!

P.S.P.S - käesolev postitus ei ole suunatud tsiteeritava postituse autori vastu vaid analoogsete teemade kui selliste vastu - paljudel noortel foorumilugejatel puudub veel piisav tehniline taip ja mõtlemine ja igasugused forsseerimisteemad foorumites rikuvad selle niigi vähese ära. Lihtsalt ei suudeta eristada, millised postitused on nali, millised mõnitus ja millised tõsiseltvõetavad soovitused vaid võetakse enmus kuuldud/loetud soovitusi tõestena.
Vasta
#18

Forsseeritud õhufilter = turbonaator Smile?

Oldmoped kirjutas:
Tsitaat:....paljudel noortel foorumilugejatel puudub veel piisav tehniline taip ja mõtlemine...

Kahjuks mitte ainult foorumilugejatel, vaid ka raamatu/ajakirja lugejatel.
Näiteks minu vend arvab, et mistahes mootori forsseerimiseks piisab
koonusfiltrist ja originaalist erinevast väljalasketorustikust. Mõnes mõttes
õige, kuid asja juurde käib ilmselt (eriti uuematel mootoritel) ECU
ümberprogrammeerimine põhjalik testimine jms. Kui küsisin, miks peaks pääsema ilma ümberprogrammeerimiseta (isegi karburaatoriga mootoril võib küttesegu filtri vahetamisel rikastuda/vaesuda) vastas vend, et ega filter nii palju ei muuda, mingi paar hobujõudu (90 hj mootoril) ja see on tehtud nii, et pead ainult külge kruvima, muidu keegi ei ostakski (nagu moblaakulaadija) jne. Seejärel küsisin, milleks siis maksta kuskil 1000 kr ringis, kui midagi eriti ei muutu ning ebamäärased seletused paremast mootorihäälest jms hakkasid tulema. Minu meelest, vähemalt venna puhul, on viga selles, et ilmub väga palju ,,tehnilist ilukirjandust\". Keegi teeb midagi, kulutades selleks palju aega ja raha ning tulemus on muidugi vaatamist väärt, lugedes tundub, nagu kõik oleks ülimalt lihtne ja kergesti kodusel teel teostatav (ümberkeevitatud raamiga motikad, tuunitud autod ,,Tehnika Maailmast\", ,,Autolehest\", mõnest lääne ajakirjast jne.). Probleem on rohkem selles, et isetegijaid/ katsetajaid on vähe ja need vähesed saavad teadmisi vanast kirjandusest (Palu piibel jms.), inglise-/vene-/saksakeelsest kirjandusest ja pika katsetamise teel -
põhjalikku eestikeelset kirjandust spetsiifilisel teemal pole kaasajal lihtsalt majanduslikult kasulik (või vähemalt riskivaba) välja anda, ning seda asendab selline ,,tehniline ilukirjandus\".
Vasta
#19

künnimees Kirjutas:isegi karburaatoriga mootoril võib küttesegu filtri vahetamisel rikastuda/vaesuda

selliste filtrist tulenevate segumuutuste kõige paremaks näitlikuks õppevahendiks on kasutada mingit väikesekubatuurilist kahetaktilist - kasvõi tõesti näiteks mopeedi või võrri, kus seda võimu nagunii vähe ja igasugunegi pisike muutus kohe valusalt tunda annab - reguleerida segu originaalfiltriga optimaalseks ja siis vahetada erinevaid õhufiltreid (kasvõi ühena näiteks traatraamile pingutatud sukkpüksid) ja peale igat vahetus proovida uuesti mootori käitumist (tähtis on, et segu rikkust ümber ei reguleeri) ja lõpuks kasvõi üldse ilma filtrita proovida.
Peaks olema piisavalt hea õppetund...
Vasta
#20

no mehed mul omal võrri mootor d8 täistuuning............samas ühel tüübil on õigus karter epot täis sis minek on kohe tunduvalt parem aga võiksite veel ühte asja teha..........kolb tuleks pealt täiesti siledaks teha ..........vaadake poisid asi on selles et benzuplahvatus muutub palju paremaks............oma võrrilt võtsin nii tippkiiruseks 120 Km/H.....käisin liguri pingil ja sain kw tulemuseks 78..........hoppareid tuli masinal ligikaudu 90 ja väändemoment oli 525Nm.........kiirendus 0-100 oli ligikaudu 4 sec..............läbisin pärnus 1/4 miili 8.732 sec.........teiseks kui tahate sellise võrriga sõita siis kindel asi on see et tehke sellele seljatugi sest minek nii võimas et te lihtsalt ei saaks seal peal olla kui tuge pole.........kergendasin väntvõlli krellakaga lõigates maha kõik ääred...........siduri sain pandud sport..............esialgu oli sidur pusss.....võttis raibe libisema......kettülekanne ei pidand ka vastu ja sis tegin selle ümber kartaani peale.........asi toimis ja oli palju parem......omale sai veel vesijahutus tehtud........lihtsalt sellepärast et muidu kuumenes mootor kiirenduste ajal üle........pöörded ulatusid 18 000ni minnis..........
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne