Zaz 968 1977
#1

Enne selle masina saamist otsisin ma juba oma paar aastat korraliku kõrvikut ja muidugi hea raha eest. Lõpuks sai siis pandud ajalehte kuulutus sapika ostuks.
Pakkumisi oli seinast seina. Kõige odavamad olid 500.- neil polnd kas põhja või siis dokusid. Kallimad olid 3000-5000( vastavalt 968M-id sõitnud kas 30 k või 15 k) Huviorbiiti sattusid mul 79`aasta zaz 968Б-2, 76`aasta 968A, 966B`70 ja 83`aasta inva 968M, millel oli hea hind ja 48 k läbisõit. Б-2 zazi omanik leidis ,et tema poeg tahab seda hakata ise tegema, 76 aasta omal selgus ,et dokudega on meil väga segased lood, 83`aasta inva omanik mõtles oma zazile uue hinna 1500.- eek, mis selle jaoks natuke palju tundus, auto oli veel õues ka seisnud mitu aastat ja natuke roheline.
Pidin siis üks õhtu minema seda 83`aasta oma ära tooma kui helistas üks vanamees, kes oli meile kunagi pakkumsie teinud ja ise aiamaal olnd st. ei saand teda kätte. Kohale jõudes sain aru ,et tegu pole just mite kõige paremas korras ega ka halvimas korras autoga nö. keskmine. Vanamees oli 83 aastane ja liiga haige ,et ise sõita ja seepärast müüski... auto läks kohe ilusti käima ja kõik töötas nii ,et ei saand vanamehe soovitud soodsat hinda enam põhimõtte pärast tingima hakata. Ülejärgmisel päeval siis läksime isaga zazile järgi. Vanamees ajas auto garaažist välja ja tegi oma viimase sõidu Big Grin Siis sai hunnik juppe saateauto peale laotud ja need mis ära ei mahtund läksid zazi sisse. Siis algas kojusõit. Zaz mis polnd `02 aastast saadik sõitnd läbis kogu teekonna ilusti ja tõrgeteta.
See isa tuttav ,kes saateautos oli rääkis kohe ,et nemad oli 12-13 aastastena sõbraga ka ühe täpselt samasuguse ärandanud garaažist talvel... sõber oli rooli ronind ja 2. käiguga kohalt minema sõitnud, siis pani 1. peale andis gaasi ja ütles: \"Vaat kus alles tõmme\" Oli talv suvekummid ja 90 kraadine kurv kus nad välja sõitsid vaariakpõõsastesse mis lendasid igale poole üle auto ja siis said teele tagasi... Sõber viskas mu isa tuttava koju ära ja sõitsi edasi ning 5 min pärats tuli kurvalt tagasi ja teatas ,et oli 200 m pärats küljega kraavi sõitnud Big Grin

Enda zazist siis niipalju ,et auto on täiesti sõidukorras, kõik funkab väga hästi peale juhiukse luku, mis vaja välja vahetada. Auto talvel kunagi sõitnud pole ja seisnud kivi garaažis, kus minagi teda edasi hoian. Auto on orig. va. massilüliti, kaasa sain ka veneaegsed mustad numbrid ,mis kunagi sellel zazil olid, servise raamatu ja ka käimavända.
Esmaste plaanide kohaselt peaks auto ära pesema nii seest kui väljast... tegema üksikuid värviparandusi+ vahetama välja paar aknatihendit, usketihendid ja väljasolevad plastdetailid(suunad, tuled, kapoti embleem)
Siis peaks masin esimese klassi korras olema ja vb. veereb Haapslau NP-delegi.

[Pilt: ZAZ.JPG]

[Pilt: ZAZ1.JPG]
Tagaaknal arstiabikarbi ja tulekustuti vahel on suur ja värviline raamat 968A-st ja selle agregaatide joonistest.
Vasta
#2

Väga kobe kõrvik Smile
Vasta
#3

Kahjuks Haapsalu Nostalgia päevadele ei jõudnud, kuna kooli tõttu ei jõudnud auto vastupidavust ja töökindlust katsetada. Avastasin veel ka 2 mitte originaalset asja:
1) Suunatulede lüliti on asendatud mingi ime jubinaga.
2) Armatuuri alt leidsin elektri pistiku! Huvitav kas on traffo vahele topitud kuhugi ,et 230 volti välja imeda ja nt. habet saaks sõidu ajal ajada või suppi soojendada?

Nüüd pean vist hakkama juba doonor 968A-d otsima, kust saaks vajalikke orig. juppe ja puuduvaid süsteeme.

A ja siis sai veel avastatud küünlajuhtmete nadi/peaagu olematu seisukord, olid teised teibi ja traadiga mitmeid kordi igaltpoolt paigatud ja vb. isegi ,et mõni pütt ei töötand enam.

Nüüd kui juhtmeid vahetama hakkan peaks vist küünlad ka vahetama??? Mis tänapäevased küünlad üldse zazile istuvad?
Vasta
#4

mossepower Kirjutas:Armatuuri alt leidsin elektri pistiku! Huvitav kas on traffo vahele topitud kuhugi ,et 230 volti välja imeda ja nt. habet saaks sõidu ajal ajada või suppi soojendada?
Sealt peaks ikka 12V tulema ja mõeldud kandelambi jaoks.
Vasta
#5

Eile sai siis ostetud juurde üks doonorauto, nimelt siis 1975 aasta export 968A, samuti punane ja on saanud suhteliselt naljakat nõuk. tuuningut. Masina odomeetril ees 35K km, selle tiiru ei tea vist enam keegi, sest omanikke on sel masinal enne minuni jõudmist olnd ika vägagi palju, samas leidub auto küljes (kohati) vähesinevaid ja heas korras originaal juppe.
   

   

   
Topelt süütelukk Wink
   
Ümbertehtud kütteseade.

Masinale on lisatud veel ette vaz 01 istmed, logarid ja kindlalt veel miskit ,kuid ei meenu. Varurattana esineb kasutamata orig. zaz rehv veljel.
Algselt sai vaadatud ,et masinal kere läbi suhteliselt, aga mootor suht hea. Hiljem sai avastatud ,et kerel aint roostes tegelt koopaääred ja karbid kohati pehkind, rattakoopad logarite all ja paksu mastiksi sees ning põhi salongis, pagassis ja kapoti all ilma suurema roosteta, rääkimata aukudest.

Praegu masinal see viga ,et käiguhoovastik paigast ära ja nädalavehtusel saab hakata seda vaatama. Tahtsin juba täna hakata käikudega jamama, kuid, et hoovastikuni jõuda tuli eemaldada iste ja jalamatt ning sealt alt tuli välja 2 kompelkti läbiligunenud ja hallitavaid svammikihte ning selle rämpsu väljarookimisel jäi põhjale veel vähemalt paar liitert vett. Kusjuures ei imesta ka selle üle, kuna 2004 aasta sügisel ,kui autoga viimati sõideti jäeti tal juhiukse aken lahti ja lahti oli see siiamaani, auto seisis põõsaste vahel, selle aja. Kuna nüüd seisab see auto vähemalt 1 talve kivigaraažis siis tuleks seda niiskust kõvasti vähemaks saada.
Vasta
#6

mossepower Kirjutas:[Pilt: attachment.php?thumbnail=22282]
Ümbertehtud kütteseade.
Ma modisin enda muhu Soojenduse sama süütepooli peale. igati hea, töötab hästi ja voolu ei võta Smile
Vasta
#7

Täna sai siis 75`aasta masinal mootori mahlad vahetatud, minu imetuseks voolas karterist välja 5 liitrit silmnähtavalt täis. sünt. õli. Hetk hiljem kui aurud levima hakkasid jõudis kohale ,et panges on siiski samapalju bensiini kui õli. Pärast sai see kõik 5 liitirisesse kaljapudelisse valatud ja kui sõber ka kohale ilmus oli tal tükk tegemist ,et aru saada ,et vaadis olev pruunikalt vahutav vedelik on siiski küttesegu mite kali. Arvatavasti oli see bens käsitsi üles pumbatud, nüüd tekkis kahtlus ,et pump võib rikkis olla, kuna niisama ikka koguaeg bensu üles ei pumpaks.
Reedel sai sel masinal käigud ka paika ja loodetavasti homme saab käima tõmmatud ja ju siis vastavalt sellele näeb, mis masinast saab.
Vasta
#8

Vahepeal sai sis hakatud doonoriks toodud zazi emexi viimiseks lammutama, kõik mis vähegi kannatab võtan maha ja emexi lääb vist aint kere koos ustepleki ja vb. esisilla juppidega. Jõuluvana tõi mulle relaka ,mis ilmselt mootori mahavõtmis protsessi ja emexi vedamist kõvasti kergendab.
Paar pilti
       
Vasta
#9

Plekid tunduvad piltidelt suhteliselt korralikud, et kas on ikka mõtet emex-isse viia? Palju selle pisikese masina eest ikka saab... suurt midagi.
Vasta
#10

puukas Kirjutas:Plekid tunduvad piltidelt suhteliselt korralikud, et kas on ikka mõtet emex-isse viia? Palju selle pisikese masina eest ikka saab... suurt midagi.
Tagaporitiiva ääred on sellised ,et värvist läheb kruvikeeraja läbi, nii pude on altpoolt plekk,samuti on sama jama mootoriruumis rattakoobaste äärtes ja karbid on ka tagaotstest ca. 3 cm pikkuses olematud. Ette on masin kunagi paugu saanud, ning poritiivad, põll ning kapott on vahetatud, osaliselt ka rattakoobas. Esipõllest tahapoole on plekk päris kõver. Veel on mõlemad uksed mõlkis ja hinged äravajunud. Lisaks on masinal veel 100 erinevat viga ning lõpuks pole põhimõtteliselt dokumente ka.
Lammutan sellepärast ,et masinat pole antud kujul mõtet enam hoida, kuna mul teisel masinal on plekid kõik väga head, siis pole seda kere vaja. Emexis saan selle kere eest vähemalt samapalju raha tagasi kui ostes kulutasin.
Vasta
#11

OT aga kas kuusakoskisse saab viia kere millel ei ole dokumente?
Vasta
#12

No kui see piisava suurusega tükkideks lõigata, siis peaks ikka saama.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=13390
Vasta
#13

väga hea on vaadata kuidas vähemalt üks ,, seebikarp´´ originaaliks ja taastatud saabSmile! neid on päris vähe teedel liiklemas näha, hakkavad vaikselt juba otsa saama. Edu ja tugevat närvi kõrvikuga tegelemiseks siis!
Vasta
#14

Kui nüüd ilmad ilusad sai zaz-ile elu sisse puhutud. Esimesed tõrked selle auto puhul ilmnesid käigukastis. Tagurpidi käik hakkas ragisema ja lõhkuma, lõpuks kadus üldsegi ära, samamoodi lõhkus auto käik sees, sidur all veeredes. Tõstsin auto taguotsa üles ja rattad keerlesid vastupidi ja koos ilusti st. diferentsiaali viga ei olnud. Siis panin käima ja proovisin kõik käigud läbi rattad õhus ja töötas ilusti. Loogiliseim võimalus on see, et hammakad on kulunud ja jõu rakendades hakkavad üle viskama. Käigu hoovastik on täpselt tsentris ja lülitub hästi.

Samuti tegin avastuse ,et mootor hoopis Memz-968, seega peaks zaz ka olema 968. Vanamees ise kusjuures oli ka sõja-veteran ja riigilt selle auto sai ja ju siis "siseturu" variant anti.

Nüüd tuleb käigukast ära vahetada, selle teise oma oli korras ja toimis, aga äki leiab veel parema!
Vasta
#15

mossepower Kirjutas:Kui nüüd ilmad ilusad sai zaz-ile elu sisse puhutud. Esimesed tõrked selle auto puhul ilmnesid käigukastis. Tagurpidi käik hakkas ragisema ja lõhkuma, lõpuks kadus üldsegi ära, samamoodi lõhkus auto käik sees, sidur all veeredes. Tõstsin auto taguotsa üles ja rattad keerlesid vastupidi ja koos ilusti st. diferentsiaali viga ei olnud. Siis panin käima ja proovisin kõik käigud läbi rattad õhus ja töötas ilusti. Loogiliseim võimalus on see, et hammakad on kulunud ja jõu rakendades hakkavad üle viskama. Käigu hoovastik on täpselt tsentris ja lülitub hästi.

Samuti tegin avastuse ,et mootor hoopis Memz-968, seega peaks zaz ka olema 968. Vanamees ise kusjuures oli ka sõja-veteran ja riigilt selle auto sai ja ju siis "siseturu" variant anti.

Nüüd tuleb käigukast ära vahetada, selle teise oma oli korras ja toimis, aga äki leiab veel parema!


Võibolla on sidur kinni jäänud.
Vasta
#16

Sidur ei saa vist kinni olla, kuna kohapeal käima pannes käik sees v. siis töötava mootoriga käigu sissepanemisel funkab kõik ilusti ja kohapealt läheb ilusti libistades ära. Sidur näiliselt ei lahutaks ainult käik sees veeremisel, aga samas mootori pöördeid need tõksud ei mõjuta.
Vasta
#17

Käigukasti doonoriks sai omale veetud selline 1979 aasta 968A. Auto oli seisnud ühe koha peal laudas alates 1992 aastast. Õhuniiskus oli seal julm kõik värvkatteta raud esemed mis seal olid seisnud vähemalt 15 aastat olid pulbriks roostetand. Kohe kui ära toodud sai tuled, aknad ja sisu välja kraabitud.
[Pilt: zaz37ux.th.jpg]

[Pilt: zaz311ys.th.jpg]
Põhi oli ika päris läbi.

Nüüd varsti peaks sellelt käigukasti kätte saama ja esimesele sapakale alla panna. Samuti leidus paar puuduvat pisividinat, mida kummalgi eelmisel autol polnud.
Vasta
#18

ilus ja hoia seda hästi..ma ostsin ka endale sellise sapperi..varsti teen ka teema selle kohta..
Vasta
#19

Terve suvi sai möllatud käigukasti vahetusega. Õigemini suve algul sai proovitud erinevaid geniaalseid mootori mahavõtmis nippe, mis kõik otsustasid ebaõnnestuda ning siis jäi sapper paariks kuuks garaaži seisma- kui tegemise tuju ei ole, siis ikka vihaga teha ei saa! Suve lõpus sai siis edukalt käigukast vahetatud, millega seoses liikus käiguhoovastik 3 cm ettepoole ja sai veits puuritud ning viilitud.
Lõppkokkuvõttes kui käigud paigas avastasin ,et tagurpidi käiku ei saanud ikkagi kätte, sest käigukangi konstruktsiooni plekk oli liiga lai ühest kohast. Siis seisis auto üleeilseni, kui hommikul kell 8 sõbra poolt lahkudes otse garaaži läksin. Kohapeal kulus aega järgmiselt: Mittevajaliku plekiosa töötlemise geniaalsete võtete leiutamine 2 h, kui sain aru, et midagi erilist välja ei mõtle sain 2 tundi viilida, mingi miniatuurse muukviiliga, sest üksi suur viil ei võtnud seda metalli.
Kui masina kokkuladusin jäi katsesõit ära, sest naabrimehel oli garaazist väljasõites rehv lõhkend ja ta oli otsustanud seda kohapeal vahetama hakata, nii et keegi mööda ei saand.
Õhtul ühes korteris tuli mulle zaz meelde ja läksime sõbraga garaaži, kuhu jõudmiseks kulus 40 min, sest bussid ei sõitnud ja kohapeale jõudes olime täiesti kained ja kurnatud, otsustasime väikese tiiru asemel pikema katsesõidu teha. Kütsime siis Pärnu lennuväljale, käigud lülitusid kõik ilusti ja keskmine kiirus oli 60-70 km/h, ei tahtnud vanakest kurnata. Seal oli nii hull udu ,et kaugtuledega nägi ette 3-5 meetrit ja äkki sõidu pealt kadusid need ära, meenus punane tuluke armatuuril, mis märkis ,et laadimist ei toimu ja sõitsime edasi udumüüris 50 km/h gabariit tuledega ,mille valgusvihk oli umbes 30-50 cm, seejärel sõitsime garaazi tagasi ja leidsime ,et katsesõit kulges igati edukalt ja käiguhoovastiku võiks veel natuke ettepoole viia, laadimise korda saada ja piduri mansetid vahetada, sest Dot 4 on sisse pandud, pidurid võtavad küll, aga ohutus ennekõike.
Vasta
#20

Nüüdseks täpselt aastake möllatud piduritega(seisnud kogu aja pukkidel), aeg möödub kiirelt. Lisaks piduritele on autole kogunenud umbes cm paksune kiht tolmu ja garaažinurka paarisaja krooni eest õlletaarat. Muud ei miskit erilist...

Pidurite ehitus lõppstaadiumis- sobitan uusi klotse ja trumleid, sagedusega 1 trummel poole kuu peale.

Kui nüüd autol rattad alla saan, sõidan koju ja siis saab ka vabal ajal parandada. Mitte aint mõni laupäev, kui tavaliselt tervis ka kiite pole.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne