K-650 metamorfoos
#1

Nii, selleks korraks otsingud läbi ja neljataktiline põka kodus. Plaanisin küll midagi vanemat, kuid seekord maandusin 73 aasta Dnepr mt9 sadulas. Esimene neljataktiline tsikkel mul. Vaatasin seda mootorit ja tuttav tunne lapsepõlvest valdas mind- sama tunne nagu siis, kui mulle 12 aastasena müüdi võrri mootor algosakesteks lammutatuna ja muffigi ei saanud aru mis milleks hea on ja kuidas jupid peaks kokku minema Wink Õnneks dnepr on küll koos, aga.... krt, vahin nagu vasikas uut väravat, ei oska isegi tühikäiku sättida. Lappasin siinsed nepiteemalised kirjutised läbi, aga elementaarteadmisi eriti ei saanud. Leidsin ühe hea lingi- www.hot.ee/dnepr , kuid algõpetusi ei leidu sealgi. Selleks, et mitte teid surmani oma elementaarküsimustega ära tüüdata- ehk oskate rajale juhatada kust sellist inffi saada? Mõtlen just elementaarikat- kuidas jagajale (hmmmm....) ligi pääseb, milline kontaktivahe, karbusside sättimine jne.
Toomisega seoses oli mul üks hea kogemus politseiga. Tsiklil laadimine ei toiminud ja keset hullemat vihmasadu kustus aku ära. Seisan tsikli kõrval, loll ja märg ning mõtlen teemal, et miks mu ema mu siis ilma üldse sünnitas ( Big Grin ), kui möödasõitev auto tegi kannaka ja otse minu juurde. Politsei. Mul süda saapasääres- viimane ülevaatus oli tehtud 1996 aastal, kindlustust polnud jne, dollarimärgid keerlesid silme ees. Tuli autost välja noor poliis, lõi kulpi ja tundis huvi et mis viga. Seletasin siis, et aku lampis ja tuled enam ei põle jne. Vangutas siis mees pead ja hakkas jagama nõuandeid kuidas jõuda lähedalasuva bensujaamani nii, et autod pimedat tsiklit alla ei ajaks (kui tulesid näeb, siis kohe kaugele teepervele tõmmata ja oodata möödumist). Soovis head teed ja läinud ta oligi. Mhh, hakka või uskuma, et Eesti polegi politseiriik.
Kui kunagi valges koju jõuan, siis teen rotikast (kirjeldab praegust seisu ehk kõige paremini) pilte ja riputan üles.
Kurdan muret ka- karbussi ja õhufiltri vaheline kõver toru (korvi poolne on oma teed läinud ja teletorni alune pood ka ei paku- kas keegi hea inime on valmis sellest jupist mõõduka (või ka vähem mõõduka) tasu eest loobuma? Sinna juurde kuuluvaid kumme oleks ka vaja...

EDIT: kuna kõik teised pildilingid on kadunud ajaloo prügikasti. Siis siin link toimivale galeriile:
http://web.zone.ee/boxxer/index.html
Vasta
#2

Paar kehvapoolset pilti minu rotikesest Wink
http://www.zone.ee/angry/index3.htm
Kõrvalekalleteks algupärasest on urali ratas taga, vana tüüpi (tilgakujuline) paak peaks varsti kohale jõudma. Karbussid on tänaseks üle käidud, süütesüsteem ja klapid ootavad järjekorras, aga ilm, va tõbras, nöögib Sad
Küsimus- madalal pöördel hästi töötav ja kõrgel pöördel paukuma hakkav mootor- kas tõenäoline viga süüte tsentrifugaalregulaatoris (hmmmm, kui dnepril selline asi üldse on...)?
Ja veel: kas korvi poolne õhutoru on metallist või mingi kummilõdvik?
Vasta
#3

Nii, mingi leht annab dnepri osade kataloogi mt11 ja mt16-le. Usun, et mootori põhiosa pole ajaga väga muutunud, seega algajale abix ikka.
http://www.dnepr.at/e/man_part_mt16.htm
Ei saa aru mis on juhtunud pildilehega, mulle näitab katkiseid linke piltide asemel... õhtul kodus laen pildid uuesti üles.
Ja kõigile palju tänu vastuste eest, neid tuli nii palju, et silmad võttis lugedes kirjuks Big Grin

Vasta
#4

Dnepr MT-9 on õhutorud mõlemal pool metallist ja sõidusuunas vasakul pool on õhuklapiga toru. See paukumine võib süüte tsentrifugaalregulaatorist tulla küll, eriti kui sinu masinal on originaal regulaator küljes, soovitan panna uuema oma. MT-9 ja Mt-11 mootori erinevus on kataloogis mootori plokk geneka pärast, karpad, õhufilter ja süüte regulaator.
Vasta
#5

Tänud vastuse eest, Olaf. Tsentrifugaalregulaatori kaalu üks auk oli veninud suureks ja regulaator poos ennast nukast kinni. Keevitus ja uue augu puurimine lahendas esialgu seisu- ei ühtegi paukumist enam Smile Nüüd võib edasi tegutseda ja sobival hetkel uue regulaatoriga asendada.
Laadimine samuti ei toiminud. Täna natuke nokkisin generaatorit ja releed, viga leidus relee-regulaatori kinni oksüdeerunud kontaktides. Kuvalda, j-matt ja liivapaber panid laadimise taas tööle.
Tänase tegutsemise tulmusena lõpetasid töö tuled, eks nendega tuleb nüüd tegelema hakata... ehh, eks see elektrisüsteem paras keemia on- tuttipidi kokku keerutatud juhtmed ja muu jama peavad kaduma.
Edasiseks on plaanis mootori reguleeringud ära teha (klapid, süüde, karpad) ja elektrisüsteem korda ajada, seejärel rändab rotike tükikaupa liivapritsi alla ning nühkimiseks-kraasimiseks tuppa selleks, et kevadel hoopis teistsugusena sealt välja tulla Wink
Vasta
#6

Nõnda siis. Vaatasin hindasid, mida kõiksuguste juppide eest küsitakse ning otsustasin, et mõistlikum on vaadata kohe mõni normaalses seisus doonor. Õnnestuski leida üks, mis sisaldas enam-vähem kõiki mulle vajaminevaid juppe, omas korralikku mootorit ja tasuta kaasaandena ka kehtivaid dokumente ning tutikat numbrimärki. Sellega seoses moondus rotike MT9-st K-650-ks ja kuna soovin taastada teda võimalikult originaalilähedasena kuid heade kasutusomadustega, siis läheb kasutusse ka uuemat tüüpi 12V mootor, mis doonoril peal oli. Doonor lammutatud, osad sorteeritud, dokumentidega raami ja muude mulle mittevajalike osade müügist sain doonori hinna päris normaalseks, võib rahul olla.
Rotike naudib hetkel Metallisti hoones liivapritsi, lähipäevil peaks jõudma koju juba uues kvaliteedis ja spets tsinkkrundiga. Mõte on ratas lasta pulbervärvist läbi, aga siin on üks häda- pulbervärviga ei ole võimalik aluspinda pahteldada. Pean peale kruntimist vaatama üle mis nägu see pind ikkagi on, aga tagaporikas tahaks kindlasti pahteldamist. Kui väga korralikku pahteldamist mittevajavat porikat leida ei õnnestu, siis on veel võimalus et  lasen ülejäänu pulbrisse ja tagaporika lasen kuni uue leidmiseni tavalise värviga teha. ehhh, ei meeldi mulle tegelikult selline kemiseerimine!
5 ratast on algosadeks lammutatud, tallad läksid pritsi, kodarad töötlesin atsetooniga, seejärel roostesurmaga, pesu, taas atsetoon ja veljevärv peale. Päris ilus tulemus. Riputan õhtupoole mõned pildid ka üles.
Üks minu jaoks oluline avastus- krdi hea on tsikli kallal toimetada sügisel- ei mingit kihelemist kiiiiresti valmis saada ja sõitu põrutada, aega laialt kasvõi iga kodar keelega üle käia Big GrinBig GrinBig Grin
Pildid: http://www.zone.ee/angry/index4.htm
Vasta
#7

Nii, jupp aega möödas ja kevad varsti käes. Tundus olema hea idee vahepeal juhtunu kirja panna- vahva tulevikus ise lugeda ja meenutada millist kammi sai nähtud Wink
Aega on jäledalt vähe olnud, seepärast on edenemine vaevaline. Rummud on siledaks aetud, krunt tsiklil peal, praegu õpin pahteldamise põhialuseid Sad Põhiline mure on see, et kipun liiga hoogu minema lihvimisega- ikka kipub ümarpind kandiliseks minema või metall välja ronima... Aga noh, juba hakkab tunne kätte tulema ja tulemusi tekkima.
Kummaline kruntvärv- pind on üsna kare ja pahteldamisega tuli suur osa maha lihvida, kuid pruuni värvi maha lihvides tuleb nähtavale tugev kiht metalset ollust, mida maha nühkida on juba päris raske....
Ehk õnnestub paari nädalaga pahtlitööd ära lõpetada ja värvimisse lasta. Krt, kihelus juba mootorisse hüpataBig Grin
mõned pildid: http://www.zone.ee/angry/index2.htm
Vasta
#8

Ennetades vastuseid stiilis: "kasuta otsingut" teatan järgmist: kasutasin otsingusõnu värvimine, värvitöökoda jms, kuid rahuldavat vastust ei saanud Wink Niisiis, otsin värvitöökoda, kes mu nepika üle värviks. Kvaliteet peaks olema rahuldav, mitte tippklass- ja hind sellele vastav. Loomulikult jooksev värv ja tolmutükid ei kuulu kategooriasse "rahuldav"... Olen leidnud mõned vihjed teistest foorumitest, kuid kõige meelsamini kuulaks kaasfoorumlaste arvamusi- soovitusi, et kes kus oma raudruuna töödelnud on, kas tulemus on olnud rahuldav, millisesse hinnaklassi töö jäi. Plaanin katta tavalise musta värviga (mitte pulber- või pärlmuttervärv). Et head kaasfoorumlased- ärge hoidke küünalt vakaall, laske valgusel paista rahvale Big Grin
Vasta
#9

Taas võtab kaasfoorumlaste soovituste hulk silmad kirjuks Big Grin Vahet pole, otsustasin oma kompressorile taas elu sisse ajada ja ise oma väikeste valgete kätega värvitöö ära teha, aga sinna on veel aega...

Vahepealsed arengud:
Mootor laiali kitkutud, puhastatud, kõik sisikonnas paiknevad laagrid asendatud KOYO laagritega, kõik simmerlingid asendatud lääne toodanguga, kolvigrupid aetud ühte kaalu, klapid üle lihvitud, uued kolvirõngad- silindrid olid ainult vähese kulumisega ja jäid samaks, uus õlipump koos kaanega, uued tihendid ja taas mootor kokku lapitud.

Hunt hammustagu pilt.ee-d, jälle pikka aega maas, seepärast riputasin mõned pildid neutraalsele pinnale: http://www.zone.ee/angry/

Otsustasin laagritelt mitte kokku hoida, tahan sellest rattast maksimaalset töökindlust. Valitud said järgmiste koodide- nimedega jubinad Balti Laagrist, maksma läksid tuhande eegu juurde, millest enamuse moodustas rulllaagri hind

NJ209_C3 RULLLAAGER
15307AS KAELUSTIHEND 15 X 30 X 7 AS
608510AS KAELUSTIHEND 60 X 85 X 10 AS
6205ZZ_C3 GEN. LAAGER 6205 ZZ C3
6204_C3 GEN. LAAGER 6204 C3
6209ZZ_C3 GEN. LAAGER 6209 ZZ C3

c3 -st väiksema lõtkuga ei julgenud valida- vene mootorite ebatäpsuse ja lokaalsete kuumenemiste juures ei tahtnud riskida mootori kokkujooksmisega... eks loomkatsetused näitavad kas oli õige otsus Wink

Ahjaa- üks laager oli omale pesa pisut suureks käianud, selle fiksimiseks kasutasin spets. laagriliimi.

Tänaseks on laiali lammutatud käigukast ja tagareduktor, simmerlingid ja laagrid välja võetud ning tellimus Balti Laagrisse sisse antud- homme peaks tellimus koos olema. Rattalaagrid olid veel üsna kõbusad, aga kui juba laristamiseks läks, siis tellisin kõigile neljale rattale ka need uued. Kui õnnestub nädalalõpuks linnugripp kontidest välja saada, siis panen käigukasti ja reduktori kokku ja riputan mõned pildid kah üles.
Vasta
#10

Monoloogi järgmine osa nr-ga n+1 Smile
Linnugripp püsis kontides sootuks kauem kui arvatud- alles käesolevaks nädalalõpuks kadusid "spidermani sündroom" (teadusliku nimetusega iiveldus ja diarröa?) ja tatitõbi.
Natuke sai taas nokitsetud- uued KOYO laagrid käimakotti ja reduktorisse sisse pandud, simmerlingid vahetatud ja mõlemad ka kokku pandud.
http://www.zone.ee/angry/index1.htm
Laagrite sobivusega mingeid muresid ei olnud- oodatult sobisid nad perfektselt, simmerlingidega olid lood pisut teised. Nimelt osadele täpset vastet leida ei õnnestunud ja pidi neid sobitama- sorts vajalikust suurematel simmerlingidel sai välimisel küljel olevat kummist katet maha lihvitud ja silikooniga paika sobitatud. Loodan, et kevadel ihuvedelikke sisse valades ja käivitades ei hakka need läbi laskma... aga hunt tost, vähemalt kogemuse võrra rikkam ikka Wink Järgmisena tuleb ette võtta ja kahest esiamordist üks kõlbulik kokku panna.
Vasta
#11

Monoloogi osa nr-ga n+2
Kahed amordid- üks kinni kiilunud ja väga niru välimusega kroomkatte all olev paar, teine normaalselt töötav, aga mingi hõbevärviga üle mökerdatud paar. Eesmärk panna kokku amordipaar, millel normaalse välimusega kroom ja toimiv funktsionaalsus. Lammutasin mõlemad paarid algosakesteks, pesin kogu detailikuhja bensiinis puhtaks ja hakkasin ühte head komplekti koostama. Komplekteerimise käigus sai asendatud simmerlingid vene toodangu vastu ( SadSadSad - esimene järeleandmine, lääne analoogi ei leidnud). Üllatusena piisas kroomitud amortide alumise otsa korralikult puhtaks pesemisest- tõrvasarnast ollust oli seal üksjagu- ja esmapilgul tundub toimivat hästi. Eks lõpliku hinnangu saab anda siis, kui vedelikud sees ja amort tsiklil all.
Järgmisena võtsin ette lootusetult sööbinuna tundunud sumbutid- kuni uute hankimiseni peavad nad asja ära ajama... nii kokkuhoiu mõttes. Liqui Moly kroomi puhastamise/lihvimise vahend tegi imet- pildid (mootorrattal küljes) siin: http://www.zone.ee/angry/Site3/
ja tulemus siin: http://www.zone.ee/angry/Site5/
Julgustatuna sumbutite kogemusest tegin töö ära ka amortidega, tulemus veelgi parem.
Rattarummud (või olid need veljed? Küllap keelemehed korrigeerivad Wink) said puhtaks pestud, ära lihvitud, pisut pahteldatud ning veljevärviga värvitud, olen tulemusega rahul.
Saun ootab ja täna ei hakka rohkem tegema, homme plaanis uued KOYO laagrid rummudesse sisse ja sisu kokku.
Ring hakkab täis saama ning minu vaimustus selle tehnika vastu on ainult kasvanud- naudinguliselt lihtne ja loogiline ehitus, kerge lammutada kerge koostada. Kas pärand BMW-lt?
Vasta
#12

Üks rumm kuulub K 750 le .See millel määrdenippel külje peal.
Vasta
#13

Ühel on määrdenippel küljes, teisel on pelgalt koht nipli jaoks- kas mõlemad on K-750 omad? Lisaks üks rumm on ilma niplite- ja aukudeta ning üks kolme kummalise auguga perimeetris (vt. pilt). Mis elukas see viimane on ja milleks need augud vajalikud on?
Mis põhjusel dnepril määrdeniplid ära jäeti? Seoses paremate määrdeomaduste- ja püsivusega määrete ilmumisega?
Vasta
#14

Ei oska midagi muud öelda, aga K650-l peaks ka rattad määrdeniplitega olema. Joonisel on ja sel K650 on ka, mille ma sain.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#15

Ei puutu päriselt asjasse aga innustuseks üks ilus pilt. Ei ole väga kvaliteediga pilt ja tydruk rikub küll natuke vaadet, mis teha.. Siiski üks ilusamaid emmilisi mida iial näind...


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

loll on loll olla.
Vasta
#16

Noh, ilus ratas ilusa lisandiga Smile Aga siiski- kas keegi oskab midagi kosta nende perimeetris paiknevate aukude kohta?
Vasta
#17

K 650 (mt9) rattad on kindlasti ilma nippliteta ,sest mul endal on originaalne MT 9.
Nipplid on arvatavasti määrimise lihtsustamiseks .
Vasta
#18

Olen otsinud vastust küsimusele, et millised erinevused on K-650-l ja Dnepr MT9-l, paraku ei ole leidnud. Mudelitel igatahes vahet tehakse- ühe tsikli passis on K-650, teises oli MT9. Kas tõesti on tegemist sünonüümidega ja ainult mingi jama tõttu muutunud iseseisvateks markideks? Ei tahaks uskuda. Raam? Rattad (n. niplid)?
Vasta
#19

k-650 tagumine porikas ja kinnitus teine võibolla mõni pisike erinevus veel.
Vasta
#20

Kas mitte mt-9 pole tagurpidikäiguga ja k-650 ilma? Või oli vastupidi...

Aeateivaski on sygiseks mädand, ku sital ajal raiud (Torma)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne