K-650 metamorfoos
#41

Kui on uued puksid siis äkki lihtsalt vajavad sisse töötamist? Ma pole pukse vahetanud aga käsitsi õõtsa oli suht raske liigutada.
Vasta
#42

Küllap ongi pukside sissetöötamises asi- ei hakka enne korvi külge panemist midagi ette võtma, eks siis näe.

Plaanitust nädal hiljem (eelmine pühapäev) sain laululinnul hääle kätte Smile Üle kivide ja kändude, aga laulab peris kenasti. Panen siis järeltulevastele põlvedele oma kogemused kirja, ehk aitab säästa peavalu ja närve Wink

Esimene viga: liiga ohtralt kuumakindlat silikooni karburaatori- ja silindri vahelisele tihendile. Käivitusraskuste põhjust otsides võtsin karburaatori taas maha ja vaatepilt mis avanes, oli päris kummastav- tihendi vahelt välja pressitud silikoon oli moodustanud kilesarnase lopendava olluse seal, kus oleks kütusesegu pidanud vabalt liikuma.

Teine viga: üleminek vertikaalsete kinnitustega karburaatorilt horisontaalsele kinnitusele on ebatäpne ja üldjuhul jääb ebatihe. Ka kaasas olevate tihendite täpsus on klass omaette ja parem need joonelt prükkarisse visata. Kui monteerida vahetükk silindrile, siis on selgelt näha, kui ebatäpselt ta istub- sisselaske ava serv ulatub kohati mitu millimeetrit üle vahetüki ava, teisalt taas mitu mm vahetüki avast väljapoole. Sama lugu karburaatori lõõri ja vahetüki omaga. Ühesõnaga moodustub mingi kummaline trepp, mis heale mootori tööle kindlasti kaasa ei aita Sad  Tuleb hankida väikesed lihv/ lõikekettad ja servad maha käiata. Siiski need servad on alles pool häda- tänu ebatäpsusele on tihendi tööpind kohati marginaalne (või ka olematu) ja tee lisaõhule on valla. Lahendasin olukorra nii, et täitsin vahetüki kohad, kust kahtlustasin leket- uputatud poltide süvendid ja mingid mõistmatud kumerad sisselõiked- sellesama kuumakindla silikooniga. Tundub, et jäi pidama...

Kolmas viga: enne esmakäivitamist võiks veenduda, et vene küünlad on ikka töökorras- oleksin võinud kasvõi oma ishi peal enne katsetada... oleks hulga närvirakke säästnud. Ühel küünlal kadus nimelt rõhuall säde.

Uhhhhh, kui mitu korda lubasin võõras keeles kellegi umbisikulise persooni emaga inetusi teha, kolmetähelisi sõnu taeva poole läkitatud jne jne, isegi mu võõrkeelne naabrimees ütles mu sõnakasutuse kohta paar tunnustavat sõna Big Grin Lõpuks olin eelpool kirjeldatud vead tuvastanud ja parandanud, aga eks laululind oli ennast vahepeal märjukesest uimaseks kaaninud (loe: täis tõmmanud), seega läks veel päris mitu matti ja hingetuks väntamist enne, kui hääl kuuldavale tuli. Oli tunda, et mootor oli tihe ja tahtis enne tõelise hääle kuuldavale laskmist natuke töötada. Lasin tal umbes 5 minutiliste tsüklite kaupa töötada 4-5 korda, mingit räiget ülekuumenemist ei täheldanud ja täna käib mootor juba palju vabamalt ringi.
Üks takistus oli veel- kuidas sa paned süüdet paika, kui mootor nii vaevaliselt ringi käib!? Kuidagiviisi leidsin märgi üles, keerasin süüte nii, et süütemängu kergelt liigutades särtsus ning jäin lootma et nii on hea. Täna üle kontrollides selgus, et tulemus oli IDEAALNE Smile

Lähiplaan on panna karbussid sünkroonis tööle, klappide paisumispilud uuesti üle vaadata, laadimine käima panna (juhtmestik puudu) ja siis saab hakata juba ülejäänut kokku panema. Rattad on koostamisel kloostrimetsas, pidin need kätte saama eelmisel nädalal, aga reedel anti uueks tähtajaks selle nädala kolmapäev Sad

Ahjaa, küsimus: kui eemaldan ühe piibu suvaliselt silindrilt, siis sureb mootor kohe välja- kas see võib olla tingitud sellest, et jätsin küünlajuhtme lühistamata (lugesin sellest kusagilt...)?

Keevitasin oma seebikarbiga ka ühe 5 megase klipi töötavast rattast. Klipp on tehtud kõige esimesest käivitusest, seepärast ei joristanud gaasiga ega teinud ka muid võimalikke tempe. Ja käivitusprotseduuri jätsin teadlikult välja- neid käima tampimisel lausutud ilusaid sõnu ei ole sünnis avalikult taasesitada Wink
http://www.zone.ee/angry/haal.avi
Vasta
#43

Piibu lühistamine on süütepoolile kasulikum....võib tukksi minna niisama....muidugi kui süütepoolil need "ülelöögi" kaitsmed ehk pisikesed metall tükikesed süütepooli küljes/enam vähem juhtmete kõrval on normaalsele kaugusele regullitud siis pole probleemi.Siis pole vaja lühistada küünalt vaid piibu maha võtmisel lööb "sädeme" sinna süütepooli "ülelöögi" kaitsmele.(ülelöögikaitse - ei tea täpselt kas see on nende õige nimetus)
Ja see,et piibu eemaldad ühelt silindrilt ja välja sureb on normaale(minuarust) väikestel pööretel...kui suurematel pööretel eemaldad ja siis ka välja sureb siis mingi kala. Lihtsalt mootor ei suuda väga ühe pütiga tühikäigul ennast ringi vedada.Vähemalt enda masinaga sellised kogemused.
Ja esimene käivitamine möödus mulgi pea 2 tundi tampides kuni taipasin süüdet kontrollida.....ja oli nii vale kui võimalik.Parem jalg igatahes valutas sellest üritusest terve järgneva päevaToungue
Vasta
#44

Ahaa- need kummalised noolekujulised jublakad täidavad siis kaitsme funktsiooni- imestasingi et mis need on, jälle targem Smile
Pöörded ajasin küll mõõdukalt üles, aga ehk ongi selles asi, et tihedavõitu mootoriga peaks veelgi kõrgematel pööretel proovima- ega eriti ei julgenud pööret üles ajada. Igatahes tahaks karpad sünkrooni saada....
Vasta
#45

Karpade sünkrosse saamine minuarust on üks paras ajude ****.....vähemalt ma veel pole 98% sünkrosse saanud......100% sünkrosse vist ei saagiToungue
Vasta
#46

Kas keegi oskab järgmised sümptomid üheks (või kaheks) põhjuseks kokku köita?

- külmalt käivitus vilets. 6-7 korda ette lüüa, õhu juurdepääs praktiliselt kinni, 6-7 vändalöögiga õnnestub käima meelitada
- poolsoojalt käivitusprobleeme pole
- kuumalt vändast käima ei lähe
- kuna sõitnud veel ei ole, siis oskan kirjeldada küünalt ainult kohapeal joristamise järgselt- kaetud kerge musta kuiva tahmaga
- segunõelaga segu hulka vähendades töötab ühtlaselt, kuid käivitus on endisest kehvem. Nõela keskmises asendis käivitus kergem, aga sinine suits sumpadest väljas- seega rikkamat segu nagu ei tahaks...
- süüde on paika pandud märgi järgi, vändast tagasi ei löö
- RÄIGE "auk" tühikäigult pöördeid tõstes

EDIT: mõeldes kuumalt käivitumise raskustele- kas 0,1mm paisumispilu klappidele on ikka piisav? Kirjandus annab 0,07mm, aga siin foorumis olen kohanud ka soovitust 0,15mm...

Foorumis ringi vaadates leidsin mõningaid vihjeid,kuid mitte sellises "komplektsuses" probleemide kohta.
Vasta
#47

Klapivahe:
emmilisel lood sellised, et vahe peab olema. Liiga suure klapivahe puhul (alates u. 0,2mm) hakkad kuulma liigset klõbinat, kuid käivitusraskusi see kindlasti ei tekita. Minimaalselt väikseks reguleeritud klapivahe tõttu pead üsna pea hakkama klappe uuesti reguleerima kui klapid natuke sisse tõõtanud on. Reguleeri siis kui hoorattal olev ÜSS märk on karteri avast näha!

S*** külmkäivitus:
Kontrolli igaksjuhuks üle silindrite surveaste. Probleeme võivad tekitada poolavatud/mittepidav klapp, silindripea alune tihend.
Siiski kaldun arvama, et põhjuseks on sinu liigne IZ kogemus Smile
Kui pead summutist väljuvat sinist suitsupahvakut segu liigse rikkuse märgiks, siis on viga just selles.
Korraliku bensiini puhul ei aja neljataktiline sinist suitsu välja vaid pigem laseb kuuldavale püssipauguga sarnaneva hääle. Sinine suits on tingitud õlirõngaste ja silindri kokkupuute puudumisest (või kui "lukukohad" on allapoole). Värskelt kokkupandud masina puhul normaalne. Algselt küünlad tahmased ning madalatel pööretel sõites pead neid üsna tihti vahetama. Kui sümptomid üle ei lähe, või on liiga ägedad, siis on rõngas arvatavasti katki (n. mõra sees). Minu dnepraalil võttis aega 2000km enne kui käivitumisel sinine suitsupahvak ära kadus.


BTW plaanin täna õhta kuskil 8 paiku väikse lõbusõidu teha, et raske tööpäeva väsimus/masendus unustada. Kui oled kodus, siis võin natukeseks appi tulla....

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#48

Olen kodus ja tõenäoliselt sukeldunud Dneprisse. Võtsin kuulda sinu ja teiste teadjate soovitust ning hankisin kontaktivaba süüte- seda hakkangi peale passitama.
Vasta
#49

Nonii- eelnevad probleemid võibki siduda ühte punti: vilets süüde (mis iganes see täpsem põhjus poleks). Kontaktivaba süüde peale ja kõik eelpool kirjeldatud probleemid on kadunud- käivitub igast asendist hästi, ühtlane töö, "august" gaasi andes on järel kerge mälestus, küllap kaob seegi kui karpad sünkrooni saab. Üks küsimus jäi vaevama- kas kontaktivaba süütemäng oskab pööretele vastavalt süüdet varasemaks "keerata" või on süütemoment staatiline?

Vasta
#50

nii lugesin ja vaatsin pilte suure õhinaga sest mul sama tee jalge all. mul samuti raam lahti- ootab liivapritsi.aga tekkis küsimus, et kas esihargi need lahtised laagrid. st. mis nendega teha. kas jätta pritsi ajaks see hark külge(amordid eemaldatud) või siis võtta ära. eelkõige teeb mind murelikuks pärast nende laagrite tagasipanek. kurvad mälestused iz-i monteerimisest. ei saanud täpselt paika laagreid ja tuli jube vastik lõtk sisse. seega mis teha

libistage sidurit või põletage kummi aga armastage venelast.
Vasta
#51

Hark tuleb küljest ära võtta, et pritsiga ilusti igalepoole ligi saada. Võid ka küljesolevas asendis lihvida, kuid siis pead ikka lahti võtma, et liivast ära puhastada. Kui sa laagrikuule ära ei kaota, siis ei tohiks kokkupanekul mingit tõrget tekkida. Muide pritsimise ajaks peaksid laagrikausid / keermestatud detailid maalriteibiga kinni katma.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#52

Nagu Isandpauk ütles- võta kindlati lahti. Soovitan lahti võtta KÕIK jubinad, mis küljest ära käivad, ja lase kas pritsist läbi või nühi käsitsi puhtaks. Kogemus izhist- külge jäänud jubinate nurgatagused / alused on hea aluspinnas roosteussi arenemiseks ja levimiseks...
Vasta
#53

nii see on siis selge hark küljest. aga äkki keegi teex mulle lühidalt punkti järel tööjärjekorra, et kuidas tagakiiget kätte saada. sest see on mulle hullem peavalu kui suure sudoku lahendamine:d sest need kummipuksid on nii kõvad st. jäigad. mu emmike on ikkagi peaegu 27 aastat seisnud, kui talle eluvaimu sisse panin. aga just tagakiige lahtiharutamine piinab mind.

ahjaa... äkki oskate ytelda milliste laagritega tuleks asendada esihargi laagrid, kui ütleme et peaks kaduma või mõni juba puudu on?

libistage sidurit või põletage kummi aga armastage venelast.
Vasta
#54

Kontaktivaba süüte kasutamisjuhend on eht nõukogudelik- paigaldage ja seadke süüde paika. Aga millisesse asendisse? Kui tal süütenurga muutmise funktsiooni ei ole, siis peaks seadma süüte esimese märgi järgi. Kui selline funktsioon siiski on, siis peaks seadma süüte...??? Millise märgi järgi olete oma kontaktivaba süüte seadnud?

TO:Originaal. 27 aastat seisnud kummipuksid peab välja vahetama niikuinii, urgitse nad jõuga välja. Otsi selle teema alt üles postitatud link dnepri kataloogiga, seal leiduvad joonised näitavad täpselt ära millises järjekorras peab detailid eemaldama, põhimõte on emmidel, K'del ja dnepritel sama.
Vasta
#55

Ma panin enda omal süütemärgi kuidagi lihtsalt tunde järgi paika kuna nagu päris tehase max eelsüüte märgini see jurakas pöörata ei tahtnud ja see oleks vist liiga palju ka olnud madalatel pööretel. Üldiuselt panin täitsa tunde järgi, nii et asi ka tööle läheks aga võimalikult varajaseks nii, et pane mootor tööle ja keera seda kobakat nii palju varajasemaks kui mootor lubab, mootori häälest kuulda kui liiga varajaseks läheb.
Vasta
#56

kontaktivaba süüte kohta mul küsimus: kust saada ja mitu eeki peaks kaasa võtma?? kas kellelgil äkki mõnd pilti sellest imeasjast ka näidata oleks? ma kardan et mul kah mingi kala seal kontaktide juures. ei jookse pöördesse nii nagu peaks.
Vasta
#57

TO: Olaf, Panin ta kõige varasemasse asendisse mis võimalik, töötab ilusti, käivitub hästi aga häirib see, et ei saa süüdet "üle keerata" ja siis tunde järgi tagasi keerata, seega pole kindel, kas on ikka piisavalt varajane. Ehk peaks vaatama mitu mm enne ÜSS säde tekib...

TO: gaaz Teletorni all motopoes, hind tuhat ja mõnisada peale. Pilti? Aga palun Wink :


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#58

Esimene etapp jõudis lõpule (hmmmm, noh nii enam-vähem), ratta rauaosa on koos. Jäänud on korvi koostamine, juhtmestiku vahetus ja tööd elektriga. Kui korv ja elekter tehtud, siis ülevaatus, regamine ARK-is ja algab sissesõit, vigade parandus ning nipetnäpet tööd. Ei suutnud kiusatusele vastu panna ja tegin pisikese tiiru tänavatel. Vaatamata sellele, et lõplik häälestus ja sissesõit on tegemata, oli esmakogemus meeliülendav, just selline nagu ootasin Smile
Pildid siin: www.zone.ee/angry/index9.html
Vasta
#59

Sai jälle pisut nokitsetud ja korv külge pandud. Päris hea sai, selline kuri nägu tuli tsiklil ette Smile
Hetkel teeb peavalu korvipoolne silinder- kõigepealt õnnestus tal mingi imenipiga hakata silindripea alt "välja peksma", panin uue tihendi ja tundus, et ongi korras. Siis mõõtsin silindrite kompressiooni - korvipoolses vaevalt 5, samas kui teises silindris 7,3. Vahe on ka kõrvaga kuulda- ei tööta ühtlaselt ja sumbutist tulev "paugujada" on nõrgem. Keerasin klappide paisumispilu suureks (et välistada liiga väike vahe), ikka sama. Ega muud üle ei jäänud kui silindripea maha ja kontrollima klappide tihedust. Valasin bensiini põlemiskambrisse, kuid klapid pidasid- järelikult silinder või kolvirõngad. Kolvirõngad on uued, seega tuleb kahtlustada mingit silindri defekti, mis koostamisel kahesilmavahele jäi. Kuna aeg hiline, siis jääb kontrollimine homseks.
Pildid siin: www.zone.ee/angry/index10.html
Foorumites on palju kiidetud Kloostrimetsa motopoe teenindust- liitun eelnevatega. Ostsin jupp aega tagasi neile komisjonimüüki toodud korvikatte. Paigaldamisel aga kargas kohe üks rõngas dermantiini seest välja, kõik teised olid üsna sellise olemisega, et lähiajal teevad sama. Läksin nõu küsima et mida peale hakata (polnud mul ei kviitungit ega midagi alles). Ilma probleemideta anti mulle uus, seekord nende endi poolt maale toodud korralik kate, ja paluti vana tagasi tuua. 10 punkti!
EDIT: Selline küsimus- mis nendel kolbidel peale väliskuju erinevust on?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#60

Ma siin tunnen ikka huvi,et kas korvi istmed said korralikult sisse? Midagi segama ei jäänud?Peavalu paigaldamisel?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne