Daugavpilsi vanad trammid
#1

Tere!

Käisin nädalavahetusel Vilniuses ning minnes sai oldud üks öö Daugavpilsis (Dünaburgis). Linn oli ilus, 19. sajandi majad ning sama ajastu merekindlus koos vallide, bastionite ning valliväravatega Smile Ning muidugi Düüna (Väina, Daugava) jõgi koos ümbrusega.

Aga unustamatu mulje jätsid vanad Riia Vagunitehase (RVR) uunikum-trammid, mis seal senini rõõmsalt ringi kurseerivad Smile Välimuse järgi otsustades võiksid need olla valmistatud kusagil 1950-60ndatel. Vähemalt reisijateruumi kandilised aknad ja kumer kerekuju meenutas Lääne 1930-40ndate aastate tramme. Ei uskunud algul, et sellised arhailised asjad võiksid olla veel igapäevakastuses. Nt kojamees on ainult tuuleklaasi juhipoolsel osal (a la 1. seeria GAZ-51-l), ees on vaid üks latern (a la Gothad) ning kogu kere on kas kruvidega koos või needitud Smile

Muide, peale RVR trammide liigub seal üsna palju ka uuemaid tramme - osa meie Tatra T4 sarnased, paljud aga kandilised ja kindlasti 1980ndatest aastatest. Ma ütlen Tatra T4 sarnased seepärast, et sealne trammitee on palju laiem kui Tallinnas. Aga silma järgi hinnates umbes kolmandik tramme on seal siiski vanad RVR trammid - neid on tõesti palju. Osa neist liigub üksikuna, osa paaridena kokku pandult. Minu arvates on nad ühed ilusaima väliskujuga trammid, mida ma eales näinud.

Ei Riias ega ka Liibavis (Liepajas) ei ole ma selliseid RVR uunikum-tramme kurseerimas näinud - kui neid seal oligi, siis ei ole nad enam käigus. Huvitav, kui vanad nad tegelikult on?

Muide - Daugavpilsi praktika ütleb, et Tartusse trammivõrgu ehitamine on üsna reaalne - Daugavpils on muide elaniku arvult Tartuga umbes võrdne.

Kaks fotot RVR trammidest:

[Pilt: rvr1.jpg]
[Pilt: rvr2.jpg]

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#2

Veetsin kah eelmisel nädalal ühe päeva Daugavpilsis. See pildil olev tramm üks korralikumaid. Enamus näevad ikka väga trööstitud välja Smile
Vasta
#3

wax Kirjutas:Veetsin kah eelmisel nädalal ühe päeva Daugavpilsis. See pildil olev tramm üks korralikumaid. Enamus näevad ikka väga trööstitud välja Smile

Mina nägin/jäädvustasin tramme kesklinnas, hotelli Latgola ees (ööbisin seal). Ning minu hinnangul olid kõik sealse liini vanad RVR-trammid sama korralikud, ilusati värvitud ja puha Smile Võib-olla äärelinna liinidel on pilt teine? Igatahes näis seal olevat tohutult palju erinevaid trammiliine...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

valdo Kirjutas:
wax Kirjutas:Veetsin kah eelmisel nädalal ühe päeva Daugavpilsis. See pildil olev tramm üks korralikumaid. Enamus näevad ikka väga trööstitud välja Smile

Mina nägin/jäädvustasin tramme kesklinnas, hotelli Latgola ees (ööbisin seal). Ning minu hinnangul olid kõik sealse liini vanad RVR-trammid sama korralikud, ilusati värvitud ja puha Smile Võib-olla äärelinna liinidel on pilt teine? Igatahes näis seal olevat tohutult palju erinevaid trammiliine...
Lapsepõlv tuleb meelde ( 70- nendad) kui Riias sai sealseid tramme imetletud. Veel erinevuseks , et võrreldes Tallinnas olnud saksa trammidega kolisesid need hoopis teisiti (vist rohkem)
Vasta
#5

Minul, kui trammihuvilisel on Daugavpils kahjuks ainukene lähemalasuv trammilinn, kus mul käimata. Ilmselt üheks põhjuseks see, et seal trammiliinid raudteelaiused (minu põhilises huviorbiidis kitsad trammiteed).
Aga tibakene infot Daugavpilsi kohta on: liine peaks seal olema kokku 3.
Sõidavad minu teada RVZ-6, KTM-5 ja 8 ja hiljuti Saksamaalt Dresdenist ostetud T3D-d. Kui palju vaguneid täpselt on ja mis aastatel tehasest tulnud, teab täpselt foorumlane 6631, aga kindlasti ei ole ükski vagun pärit 1950-60-ndatest, vaid ikka juba alates 1970-ndatest.
Vasta
#6

Lisaks veel mõned lingid tolle linna kohta:
http://photo.tramvaj.ru/daugavpils.htm
http://ymtram.mashke.org/latvia/daugavpils/photos/
Vasta
#7

Need ümmargused on vahvad trammid tõesti. Aga need uued kandilised oleks võinud küll kohe tehasest vanarauda saata, linnarahva ehmatamine nendega oli küll kurjast.
Vasta
#8

Soobel Kirjutas:Need ümmargused on vahvad trammid tõesti. Aga need uued kandilised oleks võinud küll kohe tehasest vanarauda saata, linnarahva ehmatamine nendega oli küll kurjast.
Venemaa, aga ka teised SRÜ-liikmed on täis selliseid kandilisi Smile
Vasta
#9

Riias tehtud RVZ-6 trammid on Daugavpilsis aastaist 1978-88. Viimased sellised ongi toodetud 1988.a., esimene proovieksemplar - 1950. Seeriatootmine algas 1961, kokku tehti selliseid natuke üle 6000. Minskis ja Vitebskis näeb neid veel suurel hulgal.

Punased kandilised on KTM-5, toodetud aastail 1969-1992 kokku ligi 14400 vagunit. Mina neid küll ei karda, esmakohtumisel Tbilisis 1977.a. jätsid nad meie Gothade ja Tatratega võrreldes üsna kaasaegse mulje.
Vasta
#10

6631 Kirjutas:Riias tehtud RVZ-6 trammid on Daugavpilsis aastaist 1978-88. Viimased sellised ongi toodetud 1988.a.,

Uskumatu, et veel 1980ndatel selliseid arhailisi asju valmistati! Ma julgesin vaid vargsi oletada, et uuemad neist on valmistatud 1970ndate alguspoolel, aga nii hilist päritolu ei osanud eales arvata!

Muide kas keegi teab - kas Riia trammimuuseumis on säilinud ka RVZ-6 (RVR-6) varasemaid eksemplare?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

Leidsin Daugavpilsi kohta veel kaks linki:
http://public-transport.net/bim/Daugavpils.htm
http://www.daugavpils-tramvajs.no.lv/
Nii et kel huvi, uurigu Smile
Vasta
#12

piltide alusel vaatan et küll veel hullemad kui tallinnas

Tallinna ühistranspordi infosait aadressil http://www.yhistransport.eu.
Vasta
#13

valdo Kirjutas:Muide kas keegi teab - kas Riia trammimuuseumis on säilinud ka RVZ-6 (RVR-6) varasemaid eksemplare?
Riias on kaks vana vagunit - üks on 1982.a. otsast peale ehitatud koopia 1901.a. vagunist, võrdlemisi tõepärase väljanägemisega, kui mitte arvestada, et ta on suvalist värvi ja suvaliste kirjadega. Teine on 1950-ndate lõpust pärit vagun 429, RVZ-6 eelkäija, mis viimased 30 aastat oli tehniline vagun juhikabiiniga kummaski otsas. Nii et päris õige asi ta ei ole, pealegi värvitud üsna jubedaks. Siiski parem (originaalilähedasem) kui Tallinna T31, lõõtsaga Gotha, endine 247.
Vasta
#14

http://oxygen.pri.ee/thumbnails.php?album=47
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne