tahaksin vanale rattale mootori peale panna
#1

Tahaksin vanale rattale mootori peale panna.Tahaks teada kas ZID mootorit saaks rattale panna et sellest võrr teha.
Vasta
#2

Henrik Kirjutas:Tahaksin vanale rattale mootori peale panna.Tahaks teada kas ZID mootorit saaks rattale panna et sellest võrr teha.

ZID (Zavod Imeni Degtjarova = Degtjarovi nimeline tehas) on eri aegadel valmistanud väga paljusid erinevaid ja eri suurusega mootoreid. Palun täpsusta, millist jõuallikat Sa silmas pead.

Minule assotsieerub ZIDi mootor esmajoones väikse ühesilindrilise sundjahutusega mootoriga, mida kasutati 1980ndatel aastatel massiliselt aiatraktorite tegemisel. Igatahes see mootor on jalgrattale paigutamiseks hiigelsuur ja -raske Smile Kõlbab aga nt kreissae tegemiseks (kui kunagi viitsin, võin ühe sellise fotot näidata) Wink Wink

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Tavaline D-seeria mootor peaks selleks ideaalselt sobima.
Vasta
#4

w2rk Kirjutas:Tavaline D-seeria mootor peaks selleks ideaalselt sobima.

D-mootor on vaid üks paljudest, mis on konstrueeritud spetsiaalselt tavalisele jalgrattale paigutamiseks. N. Liidus oli ta küll pea ainus ja levinium...

Väga vahva on nt tagaratta kõrvale raamile kinnituv MAW, esiratta rummu sees olev ÖWA, tagaratta rummu sees olev Saxonette... Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

valdo Kirjutas:Väga vahva on nt tagaratta kõrvale raamile kinnituv MAW, esiratta rummu sees olev ÖWA, tagaratta rummu sees olev Saxonette... Smile
Ei tea mis tunne on sõita esiveolise sääreväristajaga, talvel üldse käima saab?

Marttil on palju ideid aga vähe aega...
Vasta
#6

Martti Kirjutas:Ei tea mis tunne on sõita esiveolise sääreväristajaga, talvel üldse käima saab?

Ei tea kahjuks öelda. Ma ei tea ka kedagi kahjuks Eestist, kes oleks ÖWA abimootorit viimase 20 aasta jooksul liikuma saanud ja omaks sellega liikumise kogemust. Enamik ÖWAsid, mida ma Eestis hetkel tean olevat, on kas taastamata või lausa komplekteerimata projektid (minu oma kuulub sinna teise kategooriasse). Eestis peale ÖWA teisi esirattaveolisi praktiliselt ei ole olnud.

Küll aga ma tean, et Läti suurima vanajalgrataste kollektsiooni omanik Janis Seregins on oma esiveolise abimootoriga jalgrattaga Heem (1939) varasematel aegadel liikunud. Nt on ta selle sõidukiga osalenud Eesti UNICu klubi 1978. aasta motoüritusel Tartus ehk siis 27 aastat tagasi. (vt http://www.missestonia.ee/unicsenior/1978a.htm )

Alloleval pildil on Heem jäädvustatud tema Saulkrasti muuseumis minu poolt sel suvel vähem kui kuu aega tagasi (koos mõningate teiste abimootoritega):

[Pilt: amootor.jpg]

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

tänu mu tööle(vanaraua takso) olen näinud paljude uunikumide häbiväärset surma,lausa pisar tuleb vahest silma.minu käest on heemi silinder läbi käinud. kuna ülemus teab mu hobist olen kah suudnud mõne päästa(ärinud mõnele huvikaaslasele).

miks osta kalleid plassmass junne kui vana venetehnika ka kohale veab?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne