Keevitus
#81

Tere!

Sooviksin teada saada kõike gaasikeevituse kohta. Mis valgused keevitamisel tekkivad, miks on kaitseks head gaasikeevitusprillid jne.
Vasta
#82

siki48 Kirjutas:Sooviksin teada saada kõike gaasikeevituse kohta.
Aga vaata raamatusse. On ju olemas õpikud gaaskeevituse kohta. Raamatu vanust põlata ei maksa... põhitõed ei muutu.
siki48 Kirjutas:Mis valgused keevitamisel tekkivad...
Atsetüleenitulevalgus tekib ja ei midagist muud. Mida rohkem atsi, seda valgustandvam tuli on.
siki48 Kirjutas:miks on kaitseks head gaasikeevitusprillid jne ...
Sest halba gaasikeevitusprilli lihtsalt ei saaks kasutada.

Sry, see kõik on sõbralik norimine..... Mida konkreetselt teha tahad, seda küsi. Ja lihtsam oleks Sulle tegemist ette näidata, eeldusel, et liig kaugel ei asu... PS abiks.
Vasta
#83

weldman Kirjutas:[quote=siki48]
Mis valgused keevitamisel tekkivad...
Atsetüleenitulevalgus tekib ja ei midagist muud. Mida rohkem atsi, seda valgustandvam tuli on.

Ei tasu siiski unustada, et leegi valgustavatele omadustele lisandub veel sulametalli poolt eritatav valgus- ja soojuskiirgus. Viimane muuseas ongi see mis põhiliselt silmi kahjustab.
Vasta
#84

Sain endale tuttavalt vana CO-keevituse ,mark on TELWIN MIGRATE 150/1. Töötab 220v pealt. Keevitus on valmistatud 89a. Mureks on aga see et puudub traadikerimis mootori reostaat ja lahti on 4-ne pistik juhtme numbritega1.2.3.4. ja juhtmed eraldi numbritega 5.6.7.8. Kas kellelgi oleks aimu kuhu need juhtmed peaks kinnituma.
Vasta
#85

TELWIN-i toodangut müüb Tallmac või Talmac või kuidagi kolmati. Ka remondiosakond olemas, vist on Mustamäel, kui veidi otsid siis leiad andmed netist. Usun, et aitavad infoga ja ka pote saab tellida.
Vasta
#86

Ei saa aru miks siin traadikeevitustele aladi ehitusest räägitakse.
Traadikeevitused peaks kõik alaldiga olema, odavad 2-e dioodiga, kallimad sildaalaldi ja muu elektroonikaga..
Ise kasutan 220V SIP-i 150A -st traadikeevitust, millel ettevedu küll kriitikat ei kannata, aga voolu annab auto tegemiseks enam kui küll.
Olen ka täidistraadiga ilma gaasita lastnud ja kui traadi ettevedu parasjagu ei peenesta, siis lase plekki nagu sirin..
Soovitav on töötada respiraatoriga kuna täidistraadi räbusti sisaldab enamasti fluoriide ja muid väga mürgiseid ühendeid...
Paksem metall läheb ikka elektroodidega, palju mugavam lasta ja sulatab keevisvagu paremini...
Vasta
#87

[/quote]
miks on kaitseks head gaasikeevitusprillid jne ...
[/quote]
Sest halba gaasikeevitusprilli lihtsalt ei saaks kasutada.

Kui juba-prillidest maskidest juttu tehti, siis ma soovitan küll kõigil harrastuselektrikeevitajatel kasutada isetumenevaid e. nn kameeleon keevitusmaske. Maksab võrreldes tavalise keevitusmaskiga kordades rohkem- ca 2000 krooni, kuid see-eest   annab keevitamisel tunduva mugavuse-ei pea maski kõikseaeg üles-alla liigutama.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#88

Jõudu!
Mina oman juba 4a. sellist riista:

http://www.weldwell.ee/telwin_keev/bimax4195.htm

Kodus tehtavad tööd olen kõik tehtud saanud. Kui tulemus mind ei rahulda, siis süüdistan ainult ennast.
Üldiselt saab traatkeevitusega korraliku liite ainult haljas metall halja metalliga, muidu meisterdad meekärge. Elektroodiga võid ka kohe säristada.
Keevitust ostes oli kaasas ka gaasita traati, aga see rullike on siiani alles. Olen seda kasutanud siis, kui gaas ootamatult otsa saanud ja silmale nähtamatutes kohtades.

KUI ON VALIDA KAHE HALVA VAHEL, SIIS VALI UUEM !
Vasta
#89

Eks selle viimasega plekitöödega saa arvatavasti jah ilusti hakkama, kuid tegelikult mina ei kujutaks endal asju ette ilma 3faasi keevituseta, sest paratamatult on auto juures ka paksemast metallist konstruktsioone. 2mm puhul on juba isegi vähe vängemaid Ampreid tarvis.
Vasta
#90

Jõudu!
2 mm plekiga tuleb igati toime. Isegi 4 mm materjalist lasin probleemideta õunapressigi kokku, pole ära lagunenud. Mõned korrad on tulnud 8 mm tükke (faasitud muidugi, talade kandurid) kokku suristada, siis oleks algus eelkuumutust vajanud, kuid lõpp tuli juba igati rahuldav. Tal on termokaitse, aga mul pole veel õnnestunud selle rakendumiseni jõuda.
Samas ei vaidle ma 3-f eeliste vastu, kuid üldine keskmine küsimus rahval on ikkagi plekk versus rahakott, siis omast kogemusest julgen küll soojalt soovitada ka 1-f keevitust kui "eesti energia" on oma kohustused täitnud ja põhiliselt plekki säristatakse.
Sama küsimus on ka maskiga. mul on 2 tavalist maski: käes hoidev ja pähe kinnitatav, see viimane on muidugi mugavam. Ma olen klaasi ülevalt natuke lühemaks lõiganud ja piilun sealt vahelt detailide asendit. Ei tunne puudust kameeleonist. Tegelikult on jutt sellest, et minu rahakott ei võimalda rohkemat, seetõttu esitan endale pidevalt küsimuse: kas kuidagi teisiti ei saa!

KUI ON VALIDA KAHE HALVA VAHEL, SIIS VALI UUEM !
Vasta
#91

Nojah, ise kasutan hetkel kasutatuna muretsetud Kemppi-t. Ja sain ausalt öeldes odavamalt veel kui 1 faasilised uuelt maksavad, aga ega neid ei leidu jah.
Vasta
#92

Mida arvata Telwini Mastermig 270/2-st ning 400-st?
Plaan oma kehva kerega Lada peal millalgi praktiseerima hakata, enne vaja natuke asi ainult käppa saada.
Vasta
#93

Ise ostin kunagi päris uue "Mastermig 220". Väga hea aparaat oli. Sellega sai ikka sõna otseses mõttes atra keevitatud. 270 või siis 400 ikka jube võimsad juba.
Vasta
#94

Tegelen ise keevitustöödega ja ausalt öeldes telwinist ei arva ma midagi,minu jaoks on ainsad normaalsed Esab,Wallius ja Kemppi.
Aga jah auto pleki siristavad nad kõik kokku,isegi Telwin

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#95

Endal korralik 240-amp-3-faasiline SIP-i MIG ja teeb perfektset tööd. Pindade hea eelpuhastamise ja õige voolutugevuse korral jäävad õmblused nagu valatud.
Tegelikult oleks sellega seoses väike küsimus: palju peaks umbes gaasi peale laskma ja millest see sõltub? Kasutan 1mm traati ja gaasina AGA-keevitussegu (argoon + co2). Üldjuhul lasen peale 12L/min ... palju või vähe?
Vasta
#96

Mina lasen 18-20 liitrit siis kindel et kui käpp õmblusest vähe kaugemale satub või väike tuuletõmme,ei lähe nn mullitama

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#97

Tere: Lugesin et saab lasta ka täidistraadiga. Ise ostsin ka täidistraadi ja tulemus on 0. Pritsib palju ja keevitus jääb pehmelt öeldes närakas. Aparaadiks TELWIN BIMAX. Saab ainult astmeliselt muuta võimsust. 220v.
Müün maha selle ja kogun raha inverteri tarbeks. Proovin osta siis juba midagi paremat (ca 10000k).
Vasta
#98

täidistraadiga tõesti midagi teha ei saa,( mul on selline variant millega saab mõlemat teha) kuid täidistraadiga räbustas kõikohad täis ja punktida oli pea võimatu...



Vasta
#99

Aga kas ei pidanud mitte täidistraadi kasutamise puhul voolu polaarsust muutma... äkki viga selles?
Vasta

minuomal oli küll nii jah, et miinus ja plus juhe tuli ära vahetada...
temaomal vast pole gaasi võimalustki?



Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne