Dnepr mt9 süüde ja karburaatori reguleering
#21

Sellel lehel oli saada ka muud. jätsin masina ööseks toimetama ning paistis, et sealt tuli ära ka M72 ning Ural M67 manuaalid. Nädala lõpu poole vaatan asjad üle ning katsun neist CD plaadi teha. Ehk õnnestub ka kuskile eesti ftp saiti üles riputada.

wget -r on abiks!

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#22

Paistab, et tuleb lõpetada see poolp..retamine ning rotike tükkhaaval töötuppa toimetada. Süüde sai õigeks, aga õhku ei talu ikka- pöördesse saab ainult kolmandiku jagu õhuklappi sulgedes. Hankisin siukese viguri, millega kompressiooni mõõdetakse (kompressomeeter?), ühes silindris 5 ja teises 7 vändast lüües. Noh, ega selliste kompressioonide vahega ideaali ei püüa, aga seletuseks kõri kinni poomisele ta ka ei saa olla- mõlemad silindrid käituvad ka eraldi sarnaselt. Oskaks kahtlustada ehk lisaõhku, kuid ei tea kust viga otsida- karpade tihendid peavad korralikult. Iz tüüpi rattal on lisaõhu imemise kohaks generaatorialune laager, kas dnepril on mõni sarnane teada-tuntud koht, kust lisaõhku luristatama kipub? Hea meelega kuulaks targemate nõu ka selles osas, et millised tihendid / laagrid tuleks tingimata vahetada, kui mootor kord juba lahti võetud. Tänud ette!
Vasta
#23

See vahe võib mõjutada küll, kui üks silinder ikka ei suuda omale piisavalt segu sisse imeda siis ei tule sealt ka õiget jõudu ma teine silinder peab selle eest rohkem pingutama, et mootorit kiiremini ringi ajada. õhku see mootor silindrisse mujalt ei ime kui karpa liitekohast. vända laagrid tuleks üle kontrollida ja hooratta tihend on üks koht kust hakkab tavaliselt õli välja ajama ning jagaja taga olev tihend kipub ka lekkima. karteri ja esimese kaane tihendi võid vahetada ja õli tagasi voolu torud peavad olema korralikult kaane küljes kinni ning nende tihendid ploki küljes peavad ka korralikud olema muidu hakkab seal ka peale pikemat sõitu õli rada olema.
Vasta
#24

Kas keegi oskab öelda milliseid düüse üldse kasutataks K301 ja K302 ja mida düüsi peal olev number siis ikkagi tähendab?
Endal siin lauapeal kahed karpad, K301 MT-10 pealt ja K302 K-750.
K301-s oli sees düüs numbriga 230 (või 280, täpselt ei saa aru) ja K302-s sees düüs numbirga 185.
Olen leidnud märkeid nr. 190, 200 ja 280 düüside kohta.
Äkki on olemas mingit tarka tabelit? Kas neid erineva läbimõõduga düüse motopoest ka osta saab?

Trv. Gustavson
-------------------------------------------------
Ostan:
K-750 leegitorud (võiks kasutatud olla), MT-9 tilgakujulse paagi.
Vahetada: kiire reduktor ülikiire vastu
Ise pakun müüa:
Dnepr MT-10 külgkorv. Võib vahetada teatud \"Emmiliste\" juppide vastu.
Vasta
#25

emmilistel on originaalis düüsid 160 - 190 vahemikus, 650-tel tavaliselt mingi 185. 280 düüsid üldiselt ühe karpaga 350-tel mootoritel. see arv minu teada peaks näitama ühes ajaühikus läbivoolava kütuse kogust, lähemalt võib igaüks sellest uurida A.Palu piiblist, vähemalt 50-te raamatutes sellest kirjutatud. tabeli leiad ka Palu piiblist, 60-da ja 70-da raamatutes väga head tabelid. ostmise kohta ei tea õelda aga ise olen neid leidnud vene auto karpadest ja tsiklite omadest, mõne düüsi ise ka väljast sobivaks teinud. vene masinatel need suht sarnased.
Vasta
#26

Ishijupp Kirjutas:Paistab, et tuleb lõpetada see poolp..retamine ning rotike tükkhaaval töötuppa toimetada. Süüde sai õigeks, aga õhku ei talu ikka- pöördesse saab ainult kolmandiku jagu õhuklappi sulgedes. Hankisin siukese viguri, millega kompressiooni mõõdetakse (kompressomeeter?), ühes silindris 5 ja teises 7 vändast lüües. Noh, ega selliste kompressioonide vahega ideaali ei püüa, aga seletuseks kõri kinni poomisele ta ka ei saa olla- mõlemad silindrid käituvad ka eraldi sarnaselt. Oskaks kahtlustada ehk lisaõhku, kuid ei tea kust viga otsida- karpade tihendid peavad korralikult. Iz tüüpi rattal on lisaõhu imemise kohaks generaatorialune laager, kas dnepril on mõni sarnane teada-tuntud koht, kust lisaõhku luristatama kipub? Hea meelega kuulaks targemate nõu ka selles osas, et millised tihendid / laagrid tuleks tingimata vahetada, kui mootor kord juba lahti võetud. Tänud ette!
Ei ole kindel kas sul see viga just on, aga kontrolli üle karburaatori kinnitused (kõrvad) mis lähevad silindri külge, need venivad välja kuna on pehme paks tihend. Endal oli see just koht, kus lisaõhku habis. Kontrollida saad nii et asetad karpa kinnitustega siledale pinnale ja vaatad et pilu ei tekiks. Minul olid kuskil 3 mm välja veninud.
Need pehmed tihendid on soovitav 5mm paksuse eboniidist vahtükkidega asendad ja kahele poole panna paraniidist tihendid.
[Pilt: karpa_kinnitus.jpg]

Trv. Gustavson
-------------------------------------------------
Ostan:
K-750 leegitorud (võiks kasutatud olla), MT-9 tilgakujulse paagi.
Vahetada: kiire reduktor ülikiire vastu
Ise pakun müüa:
Dnepr MT-10 külgkorv. Võib vahetada teatud \"Emmiliste\" juppide vastu.
Vasta
#27

Karburaatorid on uued, tihend õhuke, tihendi silikooniga paigaldatud... kardan, et siin viga pole. Tsikkel ise võttis jalad alla ja on enamuses juba tuppa kolinud Wink , lammutan mootori laiali ja panen erakordselt hoolikalt kokku tagasi, eks siis näe. Sõber rääkis, et Liqui Moly seerias pidi leiduma lisaõhu avastamise vahend- aerosool, mida kahtlasele kohale pihustatakse- kui imeb sealt õhku, siis ajab pihustamise hetkel pöörded püsti. Kui jama jätkub, eks siis pea proovima.

Küsiks veel siinolijate arvamust- kui mootor kord juba tükkideks on, kas tasub / on mõtet mootoril totaalne laagrivahetus (mõne kvaliteetse margi - n. KOYO) ette võtta? Mida see annab ja kas vaev tasub?
Vasta
#28

Tervist,

Kaevasin vana teema üles, sest minu MT-10 vaevleb sarnaste probleemide käes. Kuna vanad K301'd lekkisid siis sai nad välja vahetatud uute Pekar K68Y vastu. Tühikäik on uutega ideaalne, masin jääb ka kummagi silindriga eraldi käima. Kui tühikäigul gaas kiiresti lõpuni keerata ja hoidma jääda, siis sureb mootor välja või lööb karburaatorisse tagasi. Kui aga aeglaselt gaasi keerata, siis töötab mootor kõrvalnähtudeta väga kõrgete pööreteni välja.
Karburaatorite nõela kõrguse muutmine midagi paremaks ei teinud. Süütehetk on märgi järgi seatud ja selle hilisem muutmine on samuti tulemusteta. Kompressiooni mõlemas silindris 9 bar. Õhusiibrid liiguvad sünkroonis.

Veel mis mõtlema pani on õhusiibrite avanemisvõime. K301 avanes siiber piiraja tõttu tunduvalt vähem kui K68'l. K68'l piirab avanemist vaid gaasipideme käik. Siibri minimaalne-maksimaalne käik on näha pildil.
Düüsid: K301 - 200, K68 - 190.
Kas karpade selline käitumine viitab liiga lahjale segule? Millisel määral peaks segusiiber avanema?


[Pilt: karpad.JPG] [Pilt: Piiraja.JPG]

Tänan!
Vasta
#29

Minu praktika ja ka teistelt kuuldu K68 kohta viitab sellele, et tühikäigult järsku põhja väänates surebki masin välja. Kuna karbussil kiirenduspumpa pole, siis jääb segu liialt lahjaks. Samas sõites aeglastel pööretel sujuvalt gaasi põhja keerates kõik toimib ilusasti, seega probleem pigem teoreetiline.
Kui keegi on saanud K68-ga järsul väänamisel tekkivast august jagu, siis palun lahkesti teada anda.

Vanade külgkorvide paradiis: http://kylkad.blogspot.com
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne