Õlidest
#1

Tegu siis moskvitsiga mida üles ehitan suhteliselt kapitaalselt ja oleks vaja teada mida teised foorumi liikmed arvavad õlindusest.

Pidurid:
Pidurites on hetkel siis arvatavasti neeva (vb ka dot 4) ja oleks vaja see ära vahetada, aga mida oleks mõtekas panna kui sõidustiil läheb liigitusse \"raju\", ise kuulsin, et dot 5 pidavat kõrgema temperatuuri taluvusega oleama, kas see vastab ka tõele?

Mootorisse ja sildadesse olen otsutanud täissündi panna, sest sellega on talvel parem liigelda ning asi on muidu igati puhtam ja kestab kauem (õlitab paremini), mida aga arvavad sellest igasugused simmerlingid, ning eriti mootiri papp õlifilter?

Huvitaks veel see kah, et kas esiratta laagritele panna lihtsalt uus litool või midaigi muud?
Vasta
#2

Kui on hetkel DOT 4, siis DOT 5 panna ei tohi (nõuab spets kummitihendeid-voolikuid), DOT 5.1 tohib.

Põhimõtteliselt on pidurivedeliku kuumakindluse vaenlane nr1 sinna hulka kogunev vesi - värske vedelik on igal juhul parem kui aastavanune. Edasi on juba rohkem maitseasi, kas 4 või 5.1.

Mina kasutasin Statoili oranzhis pudelis 4 ja sain selle keema 4-5 järjestikuse täisjõuga pidurdusega 100-0 km/h. Arvestades ventileerimata kettaid on see minuarust täitsa okei tulemus, vähemalt tänavale. 5.1 pole veel proovinud.
Vasta
#3

Aga mis see silikoonibaasil Dot 5 eraldi kummimaterjali tahab, kas ta hakkab seda siis lahustama?
Vasta
#4

Jah, vist küll. DOT 3, 4 ja 5.1 on kõik omavahel vahetatavad, aga DOT 5 ja mõningad spetsialiseeritud võidusõidu-vedelikud moodustavad omaette klassi, mis vajavad spetsiaalseid tihendeid-voolikuid. Ma ei tea, kas need DOT 5-ühilduvad kummiosad ka DOT 3, 4 ja 5.1 välja kannatavad, aga Mossele selliseid nagunii pandud pole.

Ma ei leia praegu artiklit, kus oli täpselt seletatud, misasi seal see kurja juur täpselt on, aga googeldades peaks infot leidma. Võtmesõnad on \"brake fluid types\". Mingi keemiline ühend mängis seal otsustavat rolli ühilduvuse tagamisel.

NB! DOT 5.1 ei ole sama mis DOT 5
Vasta
#5

nüüd päris pädev pole, aga üks asi on vast see, et kui dot 5 ja mingi muu omavahel sassi panna, siis nad vist lähevad klimpi ja on kogu pidurisüsteem sülti täis, kummivoolikutega reageerimisest pole midagi kuulnud
Vasta
#6

Piduriõlidest!!


Strengths:

1) It has a high boiling point since it does not absorb water. Therefore, there\'s no so-called wet boiling point.

2) Doesn\'t absorb moisture.

3) Doesn\'t remove paint.

4) The viscosity is more stable over the extremes of temperature.

5) With the exception of some formulations used in external boots, silicone brake fluid is compatible with all standard brake components.



Drawbacks:
1) It\'s hard to pour without entraining air bubbles--hence an application will generally have a softer, spongier pedal feel.

2) It doesn\'t absorb water, so any water already in the system accu-mulates in the lowest point of the system and stays there, causing rust.

3) Glycol fluids begin to compress near their boiling points, whereas silicone fluids begin to compress at around 300-350 degrees Fahrenheit.

4) Additives in the fluid can vaporize at comparatively moderate temperature, increasing the spongy feel.

5) Silicone fluids expand significantly when hot.

6) Silicone fluid is functionally incompatible with systems that have held glycol-based fluids for any length of time, requiring flushing and seal replacement (there are counter opinions on this, which state that the modern silicone formulations are in fact compatible with only a flushing, rather than a complete reseal). The actual DOT specification requires chemical compatibility, so as far as that goes, the two fluids won\'t cause reactions if used in the same system, but they certainly won\'t mix, either.

7) It\'s pretty much incompatible with anti-lock brakes because the silicone fluids tend to be more viscous, which can cause problems with the timing of the pulses that are intended to work with the thinner glycol-base fluid. This sometimes leads to damage of the ABS valving. The rapid pulsing necessary to anti-lock functions tend to cavitate the fluid, as the tiny bubbles collapse and coalesce into larger ones, and then collapse and reform into smaller ones. This tends to counteract the ABS effect and can diminish the actual effective braking. This condition also heats the fluid and can lead to even more sponginess and possible damage to the ABS controller. Thirdly, silicone brake fluid tends to foam when expressed from a small orifice under pressure, reducing its hydraulic effectiveness greatly.

Eks igaüks nopib siit oma tõeterad.
Vasta
#7

Leidsin siis natuke googlet kasutades sellise lõigu: \"DOT 5 brake fluid is generally a silicone product and is not recommended unless the system is specifically designed for it. \". Panen siis rahuga dot 4 sinna sisse nüüd...

Äkki keegi teab veel rääkida täissünt õli ja vene pappfiltri suhtest...Rolleyes
Vasta
#8

Pappfiltrid kõigil. Lääne omadel (enamusel) need plekkkesta sees.
Ei ole mingit probleemi filtri pärast.
Vasta
#9

Tänud.
Vasta
#10

Leidsin lõpuks õige jutu üles:
http://au.geocities.com/ozbrick850/brake...types.html

Rohkem pole nagu midagi lisada. Võta DOT 5.1.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne