Ford Sierra \'84 tagavedrud?
#1

Nimetet isendil tagarattad lääpas ning tagumine kliirens (õõtshoova kinnitustoru kannani) olematu. Alla ronides ei ole olulisi deformatsioone ega korrosioonikahjustusi tagasilla juures aga näha, seega süüdlaseks vist ikka liialt väsinud vedrud. Juba auto tühimass hoiab vedru keerdusid üsna üksteise lähedal, mis ei ole ju loomulik.

Arvatavasti tuleb tagavedrud vahetada korralike ehk veel jäikust omavate vastu.

Esiteks - äkki on kellelgi mitte-väsinud või isegi pea uusi isendeid mulle pakkuda mõistliku raha eest? Lasin ühe poole amordi korraks lahti ning mõõtsin vedru üle - vedru läbimõõt 130 mm, vedrutraadi läbimõõt 13 mm, vedru pikkus enam-vähem jõudeasendis ca 30 cm (seda küll väsinud isendil), vedrul keerdusid kokku 7. Võivad olla ka veidi pikemad/jäigemad vedrud, mis nii kerge koorma all põhja ei vaju. Usun, et ka Fordi teenindusest saab, aga äkki saab kusagilt odavamalt?

Teiseks - kuidas neid vahetada saab (ootaksin praktilisi kogemusi, kes on teinud)? Kas vedrukeerdude tõmmits/klamber on hädavajalik või ei? Kas veovõll tuleb lahti lasta või mitte? Niisama amorti vabastades (ilma vedru kokkupressimata) ei tahtnud vedru oma pesast eriti lihtsalt igatahes lahkuda.

Soov oleks nimetet isendit veel mõned ajad käigus hoida oma vanajalgrataste vedukautona - käiguosa on korras ning vanuski annab 4 aasta pärast juba uunikumi staatuse välja. Augustikuise jalgrattakokkutuleku ajal (3 inimest sees, 2 ratast katusel, 2 käru peal) tagus auto tagaosa igatahes kruusatee aukudes paar korda juba vastu teed... Sad

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#2

Ma ei usu, et uued b-vedrud sellele nii palju maksaks, et pruugitutega jändamine ära tasub.
400.-/paar pakuks lambist hinnaks.
Vasta
#3

Jansa Kirjutas:Ma ei usu, et uued b-vedrud sellele nii palju maksaks, et pruugitutega jändamine ära tasub.
400.-/paar pakuks lambist hinnaks.

400 olen nõus välja käima küll. Ainult et kust saab?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

pigem on b vedrude hind uuest peast 400.-tk! vähemalt minul oleks sellise hinaga pakkuda....

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#5

Mul on 2 teadmata aastakäigu ja keremudeliga Sierra tagavedru üle, aga vist veidi jäigemad (jämedama traadiga). Täpne traadi läbimõõdu mõõtmine on raskendatud - rooste- ja tolmukiht on peal. Romulas tuhnides ma samas teistsuguse jämedusega ja sama läbimõõduga vedrusid ei leidnud, niiet võibolla on siiski samad. Läbimõõt on 135mm, mõõdetuna keeru välisservast.
Vasta
#6

Vaatasin autoosad.ee-sse, võimalikud on järgmised variandid:

Kood:
KEERDVEDRU, TAGA    TUGEVNDATUD UNIVERSAAL KERE (EI TASEMEREGULATSIOON)     472 kr    
    PAKSUS DIAM. 16 MM, VAHES DIAM. 141-148 MM, KÕRGUS 295 MM         Tk.
KEERDVEDRU, TAGA    UNIVERSAAL KERE (EI TASEMEREGULATSIOON)                 435 kr
    PAKSUS DIAM. 16 MM, VAHES DIAM. 142 MM, KÕRGUS 310 MM         Tk.
KEERDVEDRU, TAGA    TUGEVNDATUD (EI TASEMEREGULATSIOON/UNIVERSAAL KERE)     402 kr
    PAKSUS DIAM. 15 MM, VAHES DIAM. 133 MM, KÕRGUS 305 MM

Mul on ilmselt see variant nr 2, sul aga oleks vaja variant nr 3, kuigi vast teised kõlbavad ka.
Vasta
#7

valdo Kirjutas:Nimetet isendil tagarattad lääpas ning tagumine kliirens (õõtshoova kinnitustoru kannani) olematu. Alla ronides ei ole olulisi deformatsioone ega korrosioonikahjustusi tagasilla juures aga näha, seega süüdlaseks vist ikka liialt väsinud vedrud. Juba auto tühimass hoiab vedru keerdusid üsna üksteise lähedal, mis ei ole ju loomulik.

Arvatavasti tuleb tagavedrud vahetada korralike ehk veel jäikust omavate vastu.

Esiteks - äkki on kellelgi mitte-väsinud või isegi pea uusi isendeid mulle pakkuda mõistliku raha eest? Lasin ühe poole amordi korraks lahti ning mõõtsin vedru üle - vedru läbimõõt 130 mm, vedrutraadi läbimõõt 13 mm, vedru pikkus enam-vähem jõudeasendis ca 30 cm (seda küll väsinud isendil), vedrul keerdusid kokku 7. Võivad olla ka veidi pikemad/jäigemad vedrud, mis nii kerge koorma all põhja ei vaju. Usun, et ka Fordi teenindusest saab, aga äkki saab kusagilt odavamalt?

Teiseks - kuidas neid vahetada saab (ootaksin praktilisi kogemusi, kes on teinud)? Kas vedrukeerdude tõmmits/klamber on hädavajalik või ei? Kas veovõll tuleb lahti lasta või mitte? Niisama amorti vabastades (ilma vedru kokkupressimata) ei tahtnud vedru oma pesast eriti lihtsalt igatahes lahkuda.

Soov oleks nimetet isendit veel mõned ajad käigus hoida oma vanajalgrataste vedukautona - käiguosa on korras ning vanuski annab 4 aasta pärast juba uunikumi staatuse välja. Augustikuise jalgrattakokkutuleku ajal (3 inimest sees, 2 ratast katusel, 2 käru peal) tagus auto tagaosa igatahes kruusatee aukudes paar korda juba vastu teed... Sad
Soovitan Sulle soojalt jupiostu kohaks Volta Autot(Mustamäe tee 18)Väga asjalik pood,ka originaalosad on mõistliku hinnaga.Lisaks on neil Peterburi teel väga hea ja kliendisõbralik teenindus.Juulis poja Sierraga seal käies olin tasemest ja suhtumisest klienti väga meeldivalt üllatunud.
Nii,et julgen soovitada
Parimat soovides,Flanagan
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne