Teema on suletud

Mälestusi nõukogude ajast

60 lõpus oli mingil ajal taksodena kasutusel ka AZLK 412.Toda aga väga lühiajaliselt,Ktõenäoliselt katsetati noid.80 keskel ilmusid taksoparki ka 2140 aga noid taksodena ei kasutatud vaid sõitsid Staadioni tänawa filiaalis ilma plafoonideta.Venes olid nad küll taksodena kasutusel.Kuskilt ähmaselt mäletan ka ZIMi aga nood sõitsid marsadena Tallinna ja Tartu vahet.Kunagised marsruudid olid säänsedToungueärnu,Tartu ,Rakwere,Kohtla-Järwe,Viljandi ,Kingissepa (Kuressaare) ja suwel Võsu -Käsmu.

Ei ole küll postamendi otsas, aga Tartus Nooruse autoaia ees seisab ka üks muhk, mis nüüdseks on väga roostes, kuna seisab rohu sees. Umbes viis aastat tagasi oli see väga heas korras.

PETSS Kirjutas:60 lõpus oli mingil ajal taksodena kasutusel ka AZLK 412.Toda aga väga lühiajaliselt,Ktõenäoliselt katsetati noid.80 keskel ilmusid taksoparki ka 2140 aga noid taksodena ei kasutatud vaid sõitsid Staadioni tänawa filiaalis ilma plafoonideta.Venes olid nad küll taksodena kasutusel.Kuskilt ähmaselt mäletan ka ZIMi aga nood sõitsid marsadena Tallinna ja Tartu vahet.Kunagised marsruudid olid säänsedToungueärnu,Tartu ,Rakwere,Kohtla-Järwe,Viljandi ,Kingissepa (Kuressaare) ja suwel Võsu -Käsmu.
2140-d olid taksodena kasutusel ka Pärnu ATP-s. Veel on meeles, et ajal, mil ilmusid meie teedele 21 asemele esimesed Gaz-24-01 taksod oma uudse lintspidokaga, olid need hoopiski helerohelist värvi, torukinnitusega piimvalge plafooniga katusel. Riigipühadel lehvisid plafoonikinnitustoru nurkades punased lipukesed. Harjumuspärased kollased Volgad tulid alles mõned head aastad hiljem.

taruvaras Kirjutas:2140-d olid taksodena kasutusel ka Pärnu ATP-s.

Samuti Tartus paar aastat 80ndate lõpupoolel.

Enam pole silma torganud neid väikesi vene tattninasid kes akende all lõugasid pidevalt: maaa-ma ja Koool-jaaaaaSmile
Ükskord sai sihukesele kisakõrile korraga kolm lõhkepaketti aknast alla visatud. Tükk aega oli vaikus.

Kas me sellist Eestit tahtsimegi?

0liver Kirjutas:Enam pole silma torganud neid väikesi vene tattninasid kes akende all lõugasid pidevalt: maaa-ma ja Koool-jaaaaaSmile
Ükskord sai sihukesele kisakõrile korraga kolm lõhkepaketti aknast alla visatud. Tükk aega oli vaikus.
Veel hiljaaegu oli siin minu kandis tatt, kes hüüdis Baa-bush-kaa Toungue

Milliseid asju NL ajal reklaamiti.Ise olen hiljuti näinud mingit jubedat kanahakkliha reklaamiklippi.

cesium Kirjutas:Milliseid asju NL ajal reklaamiti.Ise olen hiljuti näinud mingit jubedat kanahakkliha reklaamiklippi.
Kodanikud! (tõenäolisemalt siiski seltsimehed!) Ostke poest saadaolevaid kaupu! Poest saadaolevaid kaupu on saada igast poest!!!
P.S. \"Reklaamiklubi\" Kärna-Ärni leiutiste rubriik oli 80-ndate algusepoole minu vaieldamatu lemmik. Kas keegi mäletab midagi lähemalt? (nt. katusega võinuga - et vett silma ei pritsiks)

http://www.pilt.ee/photo/333379/6632519/ Valgas 3.Märtsil 2001.aastal sõitis üks roheline 2140mosse taksot. Pilt on minu tehtud,aga kvaliteet ei kannata mingit kriitikat. Mosse oli küll hirmsasti lömmis,aga sõitis siiski.....
Ei ole küll vene aeg,aga asi seegi.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...

Oli kunagi reklaam:Kõik teed viivad,kõik jalad viivad kauplusse Meritäht.60-70 oli päris palju Kaubamaja reklaame,mäletan ka Sakala saia,pannkoogijahu,2,5 piima ja keefiiri ja petti reklaame.Paraku nonde kirjeldamiseks läheks väga palju aiga ja ega kõike üksikasjaliseltenam ei mäletagi.Zaz 968 reklaami teavad kindlasti paljud.80 ilmusid ka nätsu reklaamid.

Leidsin valiku harry egipti reklaame

www.lehvalehva.ee/inc/teenused_reklaamfilmid_sisu.php

Egipt töötas tollases ERF.Ja alati oli tema reklaamides viimase pääl küpsised.Tema jutu järgi kui talle mõni silma hakkas pakkus ta kohe välja osaleda reklaamis.Siis vorbiti noid sadu kuna ERF valmisid enamus SSSR is valmistatud reklaame.Sõideti üle SSSR i ja rahaga ei priisatud.Kõik eelarwe tuli ära kulutada kuna vastasel korral oleks järgmine aasta reelarwet vähendatud.

nojah...selle rahaga oleks ehk midagi targemat teha saanud.Näiteks too kanahakkliha reklaam ju täielik horror.Loomulikult ei tähenda see seda, et tänapäeva Poola fairy-pampersi-alwaysi reklaamid paremad oleks.Aga see muidugi minu arvamus.Igaljuhul on neid lahe vaadata.

Tänases möistes on nad jah paras saast aga nostalgiat ja äratundmist oli kövasti. Ja omal ajal oli köva söna- muud ju polnud.

Tänahommikust härmas loodust vaadates meenusid veneaegsed,orgaanilisest klaasist kraadiklaasid ja muud analoogilised \"vidinad\",mille sisse on \"urgitsetud\" talvine loodusmotiiv.Vanemad mehed kindlasti mäletavad.Mismoodi neid ruumilisi \"pilte\" tehti?Kas kusagil müügil ka on?Vanaema kraadiklaas sai paraku ära mängitud...

stretch Kirjutas:Mitte just postamendil, aga tuleb meelde, et Tondi ja Järve jaamade vahel vedeleb ühe garaaži katusel mingi töökoja reklaamina Moskvitš 407.
Selline ta siis on:
[Pilt: tehnika_003.jpg]

PETSS Kirjutas:Egipt töötas tollases ERF.Ja alati oli tema reklaamides viimase pääl küpsised.Tema jutu järgi kui talle mõni silma hakkas pakkus ta kohe välja osaleda reklaamis.Siis vorbiti noid sadu kuna ERF valmisid enamus SSSR is valmistatud reklaame.Sõideti üle SSSR i ja rahaga ei priisatud.Kõik eelarwe tuli ära kulutada kuna vastasel korral oleks järgmine aasta reelarwet vähendatud.
Olen ka kuulnud seda ärakulutamis juttu. Isa sõber töötas Kraz peal ja sellel oli järgi 2 käru, igal hommikul pandi mõlemad paagid täis(2x225l), sõitis autobaasist välja ja kohe Männiku karjääri. Seal pandi liiva täis ja selle viis kuhugi ehitusele, edasi sõits Lasnamäele kus kaevati kanalit(Laagna tee). seal jättis auto seisma ja keeras ühel paagil korgi alt ära ja lasi kogu paagi täie maha voolata. Nii kordus see igapäev, ma ei saa aru miks neil seda kütust üldse vaja oli nii palju kui pool lasti maha voolata. Pealegi vaadates tänapäeva saane siis need sõidaksid juba ühe paagi täiega(225l) juba mitu kuud.

...sellepärast,et palka maksti ju läbisõidetud kilomeetrite järgi,läbisõit krutiti jälle kojamehe mootoriga parajaks.Oma vanamees oli samasugune kruttija,omaaegsed läbisõidud olid puhas bluff,iialgi ei kärutatud nii palju,kui odomeeter näitas.Riik sai targemaks-hakati odomeetri trosse kinni plommima.Big GrinBig GrinBig Grin

Kusjuures kui besiiniga juba tuugamaks läks ja seda enam eriti saada polnud, siis harrastasid ühte suunda sõitvad veokijuhid üksteise pukseerimist. Pukseerija võttis küll pisut rohkem kütet kui muidu, aga selleeest jäi pukseeritava kütus tervenisti allesWink

Kas me sellist Eestit tahtsimegi?

Juurikaz Kirjutas:Riik sai targemaks-hakati odomeetri trosse kinni plommima...

... mille tulemusena tekitati liikuritele kaks otsakutist trossi, mis üksteisest lahti käisid. Nii käimakasti juures kui ka spido juures olid kenasti plommid, trosside omavahgeline ühenduskoht aga peidetud ja plommimata. Ja sealt sai siis suvalist mootorit külge pannes asja kruttida nii palju kui tahtsid Smile Kojamehemootor oli selleks täbar asi (51-l on \"luuad\" ju ülepea kollektori hõrendusega), aga kütteventilaatori mootor kõlbas selleks ideaalselt Wink

Nii minu poolt mahalammutatud TA-943 -l kui ka minu kätte sattunud GAZ 51 -l on mõlemal kasutet säärast kahe trossi süsteemi Smile Ja ühe emeksis rapitud auto riistakastis sain \"kaasavarana\" karbis ka selle mootori, mis oli kerimiseks kohandet Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne