Teema on suletud

Mälestusi nõukogude ajast

Mõned meenutused veel:
1. Kui ilmusid Tallinna trollibussid, siis käisime sõpradega nendega lõbusõitu tegemas Estoonia teatri ja hipodroomi vahel, aastaarvuks pidi olema midagi 60-ndaid.
2. Üheks tuntumaks kujuks oli Viru tänaval jalutav proua, kes oli riietuse disainilt teistest 10-20 a ees.Minu andmetel oli ta kunagi olnud moedisainer ja sugulussidemetelt Voldemar Panso õde.

Martti Kirjutas:Üks korda maal mingit kuulutuste lehte lugedes jäi silma selline osa: Müüa maja/suvila, asub Kohilas koperatiiv \"Ikarus\", rohkem midagi sellest meelde ei jäänud ka, isegi mitte see kas tegemist oli maja või suvilaga. Aga mille järgi nimetati koperatiivid, neid oli ju igasuguseid. Näiteks nägime Lypsikuga garaazikoperatiivi \"Volga.\"
TAK il on seal suvilakoperatiiv IKARUS.

Regardman Kirjutas:Raamat \"Autod\".
Mõeldud lastele, seal sees on Ikarus 250 ja Škoda 14TR pildid sees Smile
On kellegil see raamat, ostaks ära või siis võiks keegi pilti teha .

Veel üks selline raamat \"Üle linnatänava\"
Mul olemas ka see, seal sees Avia A21, Škoda 14TR-229, Ikarused ja tramm T4-304/305 jm.

Ja seal raamatus oli hoopis see tekst, et Nurga tagant ilmub troll nagu sarviline koll. Veereb rööpail raske tramm, rattas ragin, rutt ja ramm.

Regardman Kirjutas:
Regardman Kirjutas:Raamat \"Autod\".
Mõeldud lastele, seal sees on Ikarus 250 ja Škoda 14TR pildid sees Smile
On kellegil see raamat, ostaks ära või siis võiks keegi pilti teha .

Veel üks selline raamat \"Üle linnatänava\"
Mul olemas ka see, seal sees Avia A21, Škoda 14TR-229, Ikarused ja tramm T4-304/305 jm.

Ja seal raamatus oli hoopis see tekst, et Nurga tagant ilmub troll nagu sarviline koll. Veereb rööpail raske tramm, rattas ragin, rutt ja ramm.

Jah, \"Üle linnatänava\" leidsin ka kodunt raamatukapist.Ja kui tehnikaga lasteraamatuist lugu oli,siis veel selline pappraamat kui \"Sul on teha mehetöö\",kus igasugu põllumajandusmasinad sees,maiuspalaks veel KAZ-4540...Smile

Vanasti oli ju ka taustvalgustusega liiklusmärgid. Vaatasin, et neid pole siin mainitud...

Lypsik Kirjutas:Vanasti oli ju ka taustvalgustusega liiklusmärgid. Vaatasin, et neid pole siin mainitud...
Sellised klaasiga kaetud liiklusmärke kasutati alates sellest ajast kui toimusid Olümpiamängud Tallinnas. Hiljem need hakkasid kaduma, ilmselt huligaanid lõhkusid neid. Praegu on vähemalt üks selline alles ja täitsa kasutusel. Lähipäevil tuleb sellest ka pilt.

Martti Kirjutas:
Lypsik Kirjutas:Vanasti oli ju ka taustvalgustusega liiklusmärgid. Vaatasin, et neid pole siin mainitud...
Sellised klaasiga kaetud liiklusmärke kasutati alates sellest ajast kui toimusid Olümpiamängud Tallinnas. Hiljem need hakkasid kaduma, ilmselt huligaanid lõhkusid neid. Praegu on vähemalt üks selline alles ja täitsa kasutusel. Lähipäevil tuleb sellest ka pilt.
Nood klaasist, noil oli ju pirn ka sees, et nagu \"põles\".

Regardman Kirjutas:
Martti Kirjutas:
Lypsik Kirjutas:Vanasti oli ju ka taustvalgustusega liiklusmärgid. Vaatasin, et neid pole siin mainitud...
Sellised klaasiga kaetud liiklusmärke kasutati alates sellest ajast kui toimusid Olümpiamängud Tallinnas. Hiljem need hakkasid kaduma, ilmselt huligaanid lõhkusid neid. Praegu on vähemalt üks selline alles ja täitsa kasutusel. Lähipäevil tuleb sellest ka pilt.
Nood klaasist, noil oli ju pirn ka sees, et nagu \"põles\".
Seda ma taustvalgustuse all mõtlesingi.

Kinodest veel nii palju et Balti jaama juures oli \"Lembitu\"

Martti Kirjutas:...ning salong läks hästi soojaks võrreldes vene tehnikaga.

Vene Lada oli oli üks parimaid autosid Saab kõrval mis puudutab soojaks minemist!!Loomulikult bentsu soojendid läksid rutem,kuid auto oma sooja ahjudest Lada oli tõesti hea!

Seda matemaatikut mäletan minagi 80nendate algusest.Oli sihuke alati lõbus sell.Müüs jah lehti ja mitmed ostsid ka kuna kahju oli tüübist.Ise ta oli hea loomuga kuid mõned,sellal kümnenda-üheteistkümnenda klassi nagad andsid talle tappa ja siis ta enam meie kooli juurde ei tulnud.
Kuulsin,et olla 80ndate kesk- või lõpu paiku rongi alla kukkunud.Ei tea kas see ka tõsi on.

Just a man!

Täna aastal ,1961 sooritas vanemleitant Gagarin väidetawalt edimese kosmoselennu.Maandus ta aga juba majorina.Samas soovin kõigile head kosmonautika päewa.Meil 32 keskkoolis korraldati alati sel puhul matemaatika ölümpiaad(loe kontrolltöö),mis mul alati rukkisse läks.

Martti Kirjutas:
Lypsik Kirjutas:Vanasti oli ju ka taustvalgustusega liiklusmärgid. Vaatasin, et neid pole siin mainitud...
Sellised klaasiga kaetud liiklusmärke kasutati alates sellest ajast kui toimusid Olümpiamängud Tallinnas. Hiljem need hakkasid kaduma, ilmselt huligaanid lõhkusid neid. Praegu on vähemalt üks selline alles ja täitsa kasutusel. Lähipäevil tuleb sellest ka pilt.
Tsiteerin siis jälle ennast: Pilt olemas:
[Pilt: liiklusm_rk_002.sized.jpg]

tammsaaretee ja retketee ristil oleva kiirabi autobaasi taga oli kunagi suur konteieri plats või ladu kus oli kaks suurt kraanat üks oli sinine ja teine kollane.

Sääl oli TAV konteinervedude plats.Enamus wedusid toimusid linnas,tõstetegi siis 52-53 kaks konteinerit kasti ja sõit läks lahti.Vene rekkad seisid ka sääl ja ootasid koormaid.Tolle platsi ees oli üks hall maja kus asusid dispetserid ja oli päris mõnus söögikoht.

Too mälestus ei puuduta küll autosid.Mustamäe suusahüppetornis toimusid talwiti ikse hüppewõistlused.Käisime isaga noid vaatamas,aastad võisid olla 68-73.Siis polnud säänseid liibuwaid kostüüme nagu praegast.Hüpati tawalistes dressides,mis õhulennu aig tuules lapendasid.Hüppajad tegivad veel kätega lennu aig ringe ,et kauem õhus püsida.Kes on kaenud tolleaegsid spordikroonikad tuleb too tuttaw ette.Praegu tunduvad säänsed hüppeviisid naljakatena.

PETSS Kirjutas:Sääl oli TAV konteinervedude plats.Enamus wedusid toimusid linnas,tõstetegi siis 52-53 kaks konteinerit kasti ja sõit läks lahti.Vene rekkad seisid ka sääl ja ootasid koormaid.Tolle platsi ees oli üks hall maja kus asusid dispetserid ja oli päris mõnus söögikoht.
Sellest platsist ja sealtoimunust võiksin pikalt pajajatada, sest juhuse tahtel töötasin seal umbes pool aastakest 1981.a. Üldjoontes põhilise on PETSS ää ütelnu, aga täpsustaks: Tallinna sisene konteinervedu toimus jah põhiliselt Gaz 52 või 53-ga, nood olid pärit sellest autobaasist, mis asus Kalinini tn. viadukti kõrval Koplis. Sealt olid ka pärit Zil-rekkad (poolhaagis+haagis), millega konteinereid Eesti linnade vahel veeti. Linnadevahelisi vedusid teostasid ka autod, mis pärit muude linnade autobaasidest. Platsil oli siis ajal 2 sildkraanat ja vist kolm konksudega autotõstukit.
Konteinerid olid põhiliselt Eestis 3-e mõõtu, Venemaale viidi ka osa, aga need olid kõige kapitaalsemad ja mõõtudelt vist ka kõige suuremad.
Gaz-desse mahtus kas 2 suurt, 3 keskmist või 6 väikest konteinerit, Zil-desse hulga rohkem.
Kontor oli jah seal platsi ees, seal töötas kari muukeelseid naisterahvaid, kes kogu seda saadetistega kaasaskäivat paberimajandust korras püüdsid hoida ja söökla oli muidugi ka, tüüpiline nõukogudeaegne sigala, odav aga räpane Smile Vähemalt aastal 1981 oli nii Toungue

Heietaks tollest platsist veel niipaljukest, et ise sattusin sinna tööle üsna juhuslikult, võtsin siis just õppimises väikese vaheaja ja otsisin tasuvat tööd. Pakutigi siis troppija kohta sinna (ma ei tea, kust tänapäeval tulnud kasutusse sõna tropp=tossike, ullike või midagi sarnast) ja see töö polnud just igaühele konti mööda. Ronida tuli igasuguse ilmaga mööda neid libedaid metallkonteinereid, kinnitada või lahti haakida tõstukite konkse ja seda hommikust õhtuni, sest liiklus seal platsil oli päris tihe. Ainuke suur pluss selle ropu töö juures oli tolle aja kohta korralik palk-umbes 200 rubla-niipalju teenisid siis vaid professorid ja asutuste juhtivtöötajad. Keskmine palk oli minu mälu järgi veidi alla 100 rubla, nii et arvestage ise Toungue
Ega sealsetes tingimustes iga mees kaua vastu ei pidanudki, aga mul kui spordipoisil polnud selles mõttes probleeme. Ja suve saabudes oli nahk tõmmu, nagu neegril Smile Rannaspeesitajad enamasti sellisele tasemele ei jõua Toungue

ma olen ka seal konteieritte otsas roninud kui poisike olin
ja olen valvuriga seal peitust mänginud(valvuril oli kaigas käes tavaliselt)Big Grin

Kunagi 1980-ndate lõpus ja 1990-ndate alguses elasin Pelgulinnas Timuti tänaval, lähedal asusu Kopli kaubajaam(kui on see õige nimi sel kohal?) üle raudteede läks pikk betoonsild, seal sai vahetevahel käia vaatama kuidas vaguneid kokku haagitakse. Vedur vedas ühe või mitu vagunit \"künka\" otsa, siis lasi lashi ja need sõitsid seisvatele vagunitele otsa, nii saidki haakekonksud ilusti kokku. Ei oska öelda kuidas praegu ronge komplekteeritakse, siis oli igatahes nii. Kas see sild üldse on alles, viimati käies(paar nädalat tagasi) ei pannud tähele ka?

Martti Kirjutas:Kunagi 1980-ndate lõpus ja 1990-ndate alguses elasin Pelgulinnas Timuti tänaval, lähedal asusu Kopli kaubajaam(kui on see õige nimi sel kohal?) üle raudteede läks pikk betoonsild, seal sai vahetevahel käia vaatama kuidas vaguneid kokku haagitakse. Vedur vedas ühe või mitu vagunit \"künka\" otsa, siis lasi lashi ja need sõitsid seisvatele vagunitele otsa, nii saidki haakekonksud ilusti kokku. Ei oska öelda kuidas praegu ronge komplekteeritakse, siis oli igatahes nii. Kas see sild üldse on alles, viimati käies(paar nädalat tagasi) ei pannud tähele ka?
No sellel sillal on ilmselt pool Tallinna meessoost kodanikest oma poisipõlves käinud, nii minagi. Ka oma poeg sai sinna omal ajal veetud vaatama, kuidas rongid \"pauku\" teevad Toungue
Sild demonteeriti mõned aastad tagasi Sad
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne