Teema on suletud

Mälestusi nõukogude ajast

Oli ju isakeste surma puhul ka kombeks mõni linn nende mälestuseks ümber nimetada. Brežnevi nime sai KAMAZ-i linn Naberežnõje Tšelnõ, Ustinovi nime aga vana ja kuulus tööstuslinn Iževsk. Eriti see viimane ümbernimetamine ajas vene rahva vihale. Perestroika ajal said mõlemad linnad oma endised nimed tagasi. Eestis õnneks keegi asulate ümbernimetamist ei nõudnud, kuid kusagil uutes linnaosades olevat siiski mõni tänav \"mälestusvaäärse\" nime saanud. Ilmselt mitte kauaks.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.

valdo Kirjutas:Igatahes mäletan, et hilisemates uudisteklippides (õhtuses Vremjas jms) oli see kolakas kõrvaldet Smile
Otsesaates liikus kaamera peale nimetatud kolakat Kremli torni vaatele, just samal hetkel lendas lohva-lohva kaadrist läbi vares. Õhtuseks saateks oli ka see välja jäetud.

Vaatasin ka Brežnevi matuseid, sest tudengitele anti see päev vabaks (esmaspäev oli). Ilmselt oli vaba ka kõigis üldhariduskoolides. Mind pani kohe imestama, et kirstu hakkasid hauda laskma ainult 2 meest! Kuna Ljonjat ei maetud kindlasti kerges männipuust kirstus, vaid raskes tammises, siis eriti ei imestanudki selle kolakaga laskmise üle. Vareste ehmunud lendutõusu selle peale mäletan samuti. Andropovi ja Tšernenko matmisel koolivaba päeva enam ei antud, kuid koolides organiseeriti aulates-võimlates televiisorist ühisvaatamised.

Gorbatshovi surma korral oleks tema nime saanud Mineralnõje Vodõ.

Martti Kirjutas:... umbes 13-14 aastat tagasi toodi meile koju briketti. Veoaito oli Gaz 53, mille peal oli 2 või kolm konteinerit, millel olid luugid kahel poole(vahesein vahel?). Autojuhti tegi lahti ühe porte ja sama poole luugi, kust kohe hakkas briketti välja \"voolama\", kuna kõik ise välja tulla ei tahtnud siis oli tal selleks puhuks mingusugune pikk metallist roop, millega siis sai brikett tagant poolt välja tõmmata.

Briketiveoautosid 1970-80ndatel aastatel massnähtud ja näpuga katsutud Smile Enamik neist olid muide ZIL-130-põhised ning neil oli peal kaugelt enam kui 2-3 konteinerit. Oli nii poolhaagisega kui ka haagisega variante.
Konteinerid olid neil peal kahelt realt ning igaüks mahutas neist tonni. Konteinerid olid püstised, ligikaudu ruudukujulise põhiplaaniga Smile Kui tellisid nt 2 tonni, avati-roobitseti tühjaks kaks konteinerit.

Täideti neid konteinereid tehastes (Sangla, Oru, Tootsi) pealmisest luugist. Briketi mahalaadimiseks kasutati aga alumist luuki - see oli portepoolses külje alaosas, terve külje laiune ning ca 70 cm kõrge ja avanes üles. Enamik briketti konteineri ülaosast tuli muide välja peale luugi avamist, vaid harva tuli roobiga veidi kaasa aidata. Väljaroobitsemist nõudis vaid alumine ots.




Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne