Anomaalia mossega
#1

Nüüd on mossel tekkinud uus anomaalia: gaasi järsul vajutamisel tahab nagu välja surra, plödiseb ja podiseb. Äärmiselt sujuval vahetusel võtab ilusasti tuurid üles. Kui tooreklapp välja tõmmata, siis läheb paremaks. Sõites, kui tooreklapp maha lükata, siis läheb edasi ainult gaasiga jõnksutades tühikäigu asendi läheduses.
Vasta
#2

tundub ,et karburaatori kiirenduspump on otsad andnud või umbes.Jagaja võlli laager teeb ka sarnast jama, kui täitsa läbi on.
Vasta
#3

99,9% kiirenduspumba düüs ummistunud.
Vasta
#4

Minuarust seal kiirenduspump polegi hoovastikuga ühendatud. Kas asi võibki sellest olla?
Vasta
#5

Alati tuleb mõelda, mis Sa enne seda tegid kui jamaks läks. Kiirenduspumba hoovastik asub karburaatori sees ja tehases ühendatakse see enamasti alati ülejäänud hoovastiku külge.

Sarnased tunnused on ka siis kui küünla juhtmed ühendada vales järjekorras. Mootor käivitub ja töötab ka meelitades suurte pööretega aga võimsust ei ole.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#6

Probleem nagu polegi nii ühene - vahepeal nagu oleks normaalne. Ja see häda on leebel kujul alates ostmisest juba olnud. Teinekord jälle nii kui gaasi annad, tahab välja surra. Ja üks häda on tal veel, nimelt kipub küünlaid pekki keerama. Eriti, kui tooreklapp peal sõita, aga tihti see liigubki ainult nii, et toores peale.
Vasta
#7

vootele Kirjutas:...kipub küünlaid pekki keerama. Eriti, kui tooreklapp peal sõita, aga tihti see liigubki ainult nii, et toores peale.

Toores täies mahus peal ei ole üldse mõistlik sõita! Toores on ju selleks, et külmkäivituse ajaks see peale pannakse ning stabiilse käivitamise järel võetakse reeglina umbes poolest saadik maha! Ja mootori üles soojenedes täiesti maha võetakse.

Kui toores peale käivitamist täies mahus peale jätta, siis peabki mootor saama liigrikast segu ja pole ime, et see küünlad tuksi keerab. Ning lisaks rüüpab ta selles olekus oi-kui-palju bensiini, vähemalt Pobil.

Kui tooreklapi ajam on rikkis, nii et toorest ei saa korralikult maha võtta, tuleks see esimese tegevusena korda teha. GAZide/ZILide tooretrosse peaks siitsealt vrakkide pealt ikka veel niisama või sümboolse hinnaga saada olema. Mossede omi usun et samuti.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

Mul oli Fordil täpselt sama jama. Aitas see, kui karburaatori lahti võtsin ja seest ära puhastasin. Ei tea, mis seal täpselt viga oli, aga arvan et juurdevooluklapp ei töötanud korralikult.
Vasta
#9

Tegelikult peaks vist karbussi uue panema, sest see mis peal on, on viimane rääbakas. Tal on külje peal mingi väike hoovaga membraani moodi asjandus, aga hoob pole üldse ühendatud. Nõgine on ta ka. Pentsu läheb jube palju isegi kui tooreklapp maas on. 10 liitriga sain u. 15-20 km sõita.
Vasta
#10

Ei saa täpselt aru ,mis karbuss see on , aga see ühendamata hoob peaks olema kiirenduspumba hoob ja ilma selle hoovata ei saa karbussist eriti midagi tahtagi.Katsu mingi komplektne ja kobedam karburaator leida.
Vasta
#11

See on daaz tyypi karbuss , arvatavasti siguli oma...
Sellel on jah kiirenduspumba hoob väljaspool..
See on ka mossele parim valik .. palju töökindalm kui mosse originaal....
Aga uuémad mossed olidki tehase poolt sellise karpaga
Neil on kyljel kiri daaz 2140

Pole midagi targemat teha
Vasta
#12

Kas süütehetk on õige?
Mõned aastad tagasi käis vanaisa mosse 2141 remondis. Vahetati jagaja, kuid pandi valetpidi peale (võll oli 180 kraadi valesti). Jõudu ei olnud, tühjalt võttis pöörded üles küll, küünlad tahmas ka väga kiiresti ära.
Siiani ei saa aru, kuidas mootor niimoodi üldse töötada sai, töösegu süütamine toimus alles väljalasketakti lõpus ja põlemine oleks pidanud sisselasketakti ajal toimuma ja umbes survetakti ajal lõppema.
Vasta
#13

Kui nüüd täpne olla siis mossel ei saa jagajat valetpidi peale panna, sest hambumisse minevad nagad on tsentrilst välja lükatud.
Vasta
#14

Ausalt öeldes ise ma seda jagajat õigetpidi ei keeranud ja natuke kahtlane tundub, et mootor 180 kraadi vale eelsüütenurgaga ikkagi tööle hakkas, aga väga vale see süütehetk siiski oli. Oktaankorrektori seadeulatusest igatahes süüte paikaajamiseks ei piisanud ja vaevalt, et jagajavõlli hammasratas kogemata välja tõmmati (ei tea, kuidas see täpselt ära käib, aga eriti ei usu, et jagaja võlliga koos). Kas mõnel (varasel) aastakäigul sümmeetrilise otsaga võlli polnud? Näiteks loodeti, et nii suur viga avastatakse stroboskoopi kasutades koheselt.
Vasta
#15

Molotov51 Kirjutas:Kui nüüd täpne olla siis mossel ei saa jagajat valetpidi peale panna, sest hambumisse minevad nagad on tsentrilst välja lükatud.
412 mootoril ei saa jah jagajat valesti peale panna(408 pool ringi valesti võimalik)Tee kõigepealt endale selgeks mis karburaatoriga tegemist.On see K-126 tüüpi(tunned ära ujukikambril olevast ümmargusest aknast) või on see DAAZ tüüoi karburaator.Nn.\"Ziguli\" karuraator.Kusjuures pead silmas pidama,et ükski Ziguli karburaator ei sobi otseselt Mossele,Mossel oli oma modifikatsioon-hoopis teise kataloogi numbriga.Infot saad kas-või raamatust \"Sõiduautod \"Moskvits\",mis oma mitme trükiga pole mingi rariteet.
Esmalt vaata kas kõik karburaatori süsteemid töötavad.Vaata kas kõik hoovad ja hoovakesed on leidnud endale rakenduse.Võta õhupuhasti karburaatori pealt maha.Vaata kas öhuklapp avaneb \"toorenupu\" sisselükkamisel ka tegelikult.Kui ei lähe siis uuri veidi lähemalt mehannismi.Võib ju olla,et trossi kõri hoidik on elajaliku jõuga kinni keeratud takistades ka trossi liikumist.Kui tekib kahtlus siis lõdvesta seda veidi ja vaata mis toimub Ka seisval mootoril peab järsul vajutusel(tingimusel,et ujukiruumis on kütust )pihustuma lõõridesse bensiini.Vaata kas tasapind on normaalne.K-tüüpi arpadel kipub vahel ujuki nõel klapp kinni jääma.Tavaliselt sellistel autodel mille läbisõit on suur.Ja enamasti jääb kinni sellesse asendisse mis lõppkokkuvõtes ujutab üle,st auto sõidab tegelikult \"toorega\"Sõites trassikiirusega ei anna see endast enne märku kui üritad autot vabakäigul tühikäiguga sõita lasta ja avastad,et tühikäiku pole ja mootor sureb välja.Ning kabiini tungib mingil hetkel bensiini lehk.Nimetatud nõelklapp on ühine mossedel ja Gaz tüüpi autodel.Hea ei ole ka liiga madal tasapind,auto ei lähe pöördesse,sõidab vaid toorega ja sureb pidurdamisel välja.Samast mosse või ka lada raamatust saad juhtnööre ka Daaz-tüüpi karpa tasapinna reguleerimiseks.Paha ei tee ka düüside läbipuhumine suruõhuga.Selleks kõlbab ka käsipump.
Kui välistemperatuuri + poole peal olles probleeme polnud ja esinesid need temperatuuri miinus poolel,siis vaata kas karpa ikka saab soojendatud õhku.Daaz karpal see probleem olematu aga K-126 filtri korpusel on võimalus,et väliselt võib olla ta talveasendis ,aga otsest õhuvõttu sulgev klapp on ikka avatud.Kui nii,siis sulge see .Vastasel juhul tekivad õhudüüsidesse jääkorgid.Seisad siis paar minutit ja probleem kaob mõneks ajaks ja tekib taas.
Mosse on lihtne auto ja mõningase pusimise ja uurimise järel peaksid saama ta taas korralikult tuksuma.Siiralt avastamisrõõmu soovides,Flanagan
Vasta
#16

Flanagan kirjutas:
Tsitaat:412 mootoril ei saa jah jagajat valesti peale panna(408 pool ringi valesti võimalik)

Sõnad ,,vanaisa\" ja ,,mosse\" viivad mõtted ikka kuhugi 40x põlvkonna juurde...Smile

Tegelikult oli masinaks M 2141 SL, selle 2140 mootori ja DAAZ karburaatoriga (mingi mikrolüliti oli isegi küljes karburaatoril).
K-126 oli kasutusel ka Volga GAZ-24 mootoril, kuigi teise tähega (Volgal vist K-126-G ja Moskvitšil K-126-N). Nõel ,,kuivas\" paar korda klapipessa kinni küll, vist oli siis, kui müüdi seda bensiini, millega päikese kätte jäänud auto enam käima ei tahtnud minna, umbkaudu viis aastat tagasi. Sama bensiin sulatas ka ujukiruumi bensiinitaseme kontrollakna kõveraks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne