Vene autode pirkad
#1

http://www.framno.org/vinplates/soviet.html

Suur hulk erinevate ajastute (1940-90ndad) ja erinevate markide (Mosse, GAZ, ZIL jt) pirkasid mahapildistatuna.

Kasulik neile, kes:
- tahavd teha pirka replikat;
- omavad ülevärvitud pirkat ja tahavad teada sellele värviga kantud teavet

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#2

Kas keegi on kuskil lasknud uue Birka ka teha? Kes üldse trükiks alumiinium plekile sellist asja?
Vasta
#3

unicwebi foorumis tegi üks mees birkat järele.
http://www.unicweb.ee/modules.php?name=F...topic&t=99
Foorumi nägemiseks on vajalik konto olemasolu.

Krister
Vasta
#4

On kellelgi võimalik mõõdistada mis kõrgusega need numbrid enamusel platedest on ?

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#5

krister Kirjutas:unicwebi foorumis tegi üks mees birkat järele.
http://www.unicweb.ee/modules.php?name=F...topic&t=99
Foorumi nägemiseks on vajalik konto olemasolu.

Krister
Mind huvitab just siiditrükk plaadile, mitte numbri löömine, see osa on siililegi selge Smile
Vasta
#6

eberhard Kirjutas:On kellelgi võimalik mõõdistada mis kõrgusega need numbrid enamusel platedest on ?

Sa mõtled arvatavasti sisselöödud numbreid.

Eri aegadel/mudelitel erinevad.

Nt Pobidel ja varastel 51del (kuni ca 1957, suur "pirka") olid nad väikesed, hilisematel 51del (väike "pirka") läksid nt ligipoolteistkorda suuremaks. Võin nt need kaks asja ära mõõta kunagi, kui kunagi oma kolikambri "pirkalattu" jälle satun.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

Nn. metallfotoga tegeleb see ettevõte: http://www.stampline.ee/?main=3
Vasta
#8

eberhard Kirjutas:On kellelgi võimalik mõõdistada mis kõrgusega need numbrid enamusel platedest on ?
Mul valik väga kesine aga siiski:
VAZ 2101 '79: kerenumbri numbrid 6x2 mm, varuosade nr.-d 4,5x2 mm, aastaarv 3x1,5 mm, nagu siin.
VAZ 21013 '88: VIN-koodi numbrid 6x3 mm, umbes nagu see, aga varuosade nr. ja aasta puuduvad.
(OT: ma ei teadnudki, et 2101-d tehasest 2103 mootoritega ka tulid)
AZLK 2140 '87: 4x2 mm
TA-376x '85-'90: 4x3 mm
Kaasfoorumlastel Järva-Jaanist - ivar73 ja muuseumipapa - neil on seal vanatehnika varjupaigas veidi suurem valik Smile

Veel: kas sõna "pirka" on pärit vene keelest? On see lühend mingist pikemast sõnast?

Kui telefon ei tööta, siis helistage riketesse!
Vasta
#9

valdo Kirjutas:http://www.framno.org/vinplates/soviet.html

Suur hulk erinevate ajastute (1940-90ndad) ja erinevate markide (Mosse, GAZ, ZIL jt) pirkasid mahapildistatuna.

Kasulik neile, kes:
- tahavd teha pirka replikat;
- omavad ülevärvitud pirkat ja tahavad teada sellele värviga kantud teavet

NL Kaitseministeeriumi kirjastuse 1948 a. käsiraamat Gaz 51 kohta  nimetab pirkat/birkat/ vin plaati  ei millekski muuks kui "firmennaja tablitškaks". ( 1948 aasta ja "firmennaja"! NLiidus ei nimetatud tehast iial firmaks.) .
Raamatus on "tablitška" mõõdud 58mm x 88mm. Tegelikkuses on silt muidugi suurem, aga siit saab sildi kõrguse laiuse suhte kätte. Veel üks asi: vähemalt igal uuel kümnendil silte uuendati: Kirjeldatud sildil on "God võpuska 194..." 50-da alguses tuli kohe kasutusele nähtavasti uus silt kus "God võpuska 195...)aga kas ka samas mõõdus, vajab veel uurimist.
Täpsustamist vajaks ka "pirkade" materjal: millistele masinatele tehti neid alumiiniumplekist millistele tinutatud plekist nn juudiplekist?

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#10

tekkis nende pirkadega selline küsimus:kuna me kõik teame,kuidas ARK isandad ei rõkka rõõmust,kui kapotti alt tuleb välja pirka replika,siis kuidas teha järgi näiteks pobi pirka alumisel real leiduvat tehase templit, midagi sellesarnast seal alumisel real ju on КЛЕИМО ОТК ЗАВОДЯ esimese sõna algus küll Valdo antud lingil suht keeruliseltloetav

maailmas ei pidavat olema rumalaid küsimusi Big Grin
Vasta
#11

gornholio Kirjutas:tekkis nende pirkadega selline küsimus:kuna me kõik teame,kuidas ARK isandad ei rõkka rõõmust,kui kapotti alt tuleb välja pirka replika,siis kuidas teha järgi näiteks pobi pirka alumisel real leiduvat tehase templit, midagi sellesarnast seal alumisel real ju on КЛЕИМО ОТК  ЗАВОДЯ  esimese sõna algus küll Valdo antud lingil suht keeruliseltloetav

1. seeria pirkal polnud midagi säärast. Olen näinud mitut korraliku kvaliteediga isendit.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#12

Selline näeb välja 1. seeria (kuni 1948-49) Pobi pirka. Tegu on Eestis ühe paremini säilinud selle aastakäigu autode pirkaga. Omaniku soovil on numbrid kinni kaetud, samuti jäetud anonüümseks auto omanik ja asukoht.

Minu Pobil on samasugune pirka, ainult et palju rohkem roostes ja kulunud.

[Pilt: pobi_pirka.jpg]

Pildistatud minu poolprofi kaameraga sel kevadel.

Algne pilt on siinesitatust 3 korda suurema lahutusvõimega, seega peaks selle põhjal saama korraliku alusfaili teha küll. Pilt on veidi küll trapetsis (pildistatud veidi küljelt), st ta vajab veidi mittelineaartöötlust ehk nn "venitamist".

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#13

Niisugune näeb välja enne 1958. aasta keskpaika toodetud GAZ-51/63 pirka. Hilisematest pirkadest eristus see suuremate mõõtmete poolest.

Konkreetne pirka kuulub 1956. aasta puitustega GAZ-63-le (auto on hetkel ühe huvilise käes restaureerimisel). Foto on tehtud minu poolprofi-kaameraga 2004 suvel.

[Pilt: 63_pirka.jpg]

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#14

Selline näeb välja GAZ-51/63 1960ndate aastate pirka. Konkreetne isend kuulub ühele 1963. aasta GAZ-63le. Pildistatud minu poolprofi-kaameraga 2004 suvel.

GAZ-51 pirka erines 1960ndatel ainult numbri poolest (63 asemel oli 51), täht "A" oli sisse löödud rauaga.

[Pilt: 63_pirka_uus.jpg]

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#15

1960ndate lõpul ja 70ndate algul läksid GAZi tehase pirkad veelgi väiksemaks ja lihtsamaks. Isegi mudeli nimi oli raudadega sisse löödud.
Uuematel 21stel Volgadel olid mitmetel samasugused pirkad.

Pildil on ühe GAZ-51A pirka arvatavasti 1970ndate algusest. Pilt on tehtud minu poolprofi-kaameraga 2004 suvel.

[Pilt: gaz_pirka_uus.jpg]

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#16

(09-12-2005, 01:12 AM)valdo Kirjutas:  1960ndate lõpul ja 70ndate algul läksid GAZi tehase pirkad veelgi väiksemaks ja lihtsamaks. Isegi mudeli nimi oli raudadega sisse löödud.
Uuematel 21stel Volgadel olid mitmetel samasugused pirkad.

Pildil on ühe GAZ-51A pirka arvatavasti 1970ndate algusest. Pilt on tehtud minu poolprofi-kaameraga 2004 suvel.

[Pilt: gaz_pirka_uus.jpg]

Küsimus Valdole

Kus asub 1960ndate lõpu-1970ndate alguse GAZ 51/63 aastaarv?
Pildil oleval pirkal seda näha pole,samas 1965a auto pirka (suurem pirka) peal on see ilusti eraldi reana olemas.


Vasta
#17

(08-08-2011, 12:11 PM)volvo Kirjutas:  [Küsimus Valdole

Kus asub 1960ndate lõpu-1970ndate alguse GAZ 51/63 aastaarv?
Pildil oleval pirkal seda näha pole,samas 1965a auto pirka (suurem pirka) peal on see ilusti eraldi reana olemas.


Kui pirkal pole (ja seal ei ole), siis vast ei olegi!

Leiad auto valmistamisaasta vast mitmetelt pisidetailidelt (kui need on õige aastakäigu omad peal) - tulede pealüliti, spidomeeter, suunatulelüliti, jagaja, relee-regulaator jms.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#18

Ehk kellegil leidub pilti DT-20 või DT-14 pirkast ja saab selle siia üles riputada.
Loodan teemaalgataja ei pahanda kuna ei ole tegemist autoga.
Vasta
#19

Lisan siia ka ühe vene teraviljakombaini NIVA pirka aastast 1978.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta
#20

No kui siin juba pirkade näitamiseks läks siis paneks mõned oma nooruspõlves kogutud"trofeed"ka üles.Nagu näha hilisemal nõuka-aja masstoodangul ei lisatud pirkadele enam tootmisaastat.Gorki tehase toodang ja Tseljabinski T-100M3-d olid aastaid ilma väljalaskeaastata(pirkal).Samuti leidub sihukesi kus numbrid lihtsalt sisse löömata.Meenub pirka ekskavaatorilt ЭO-4121.Uurisin seda silti nii mis hirmus aga miskit välja lugeda ei õnnestunudSad Kangutasin selle siis neetidest lahti ja oh imet-silt oli tagurpidi külge needitudBig Grin
Eks suurel nõukogudemaal oli ikka palgapäevajärgseid päevi,siniseid esmaspäevi jms.pohhuismi.
Minu pirkagalerii aga sihuke:
https://picasaweb.google.com/11816657667...Tablitshki
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne