Sürgavere IK 620 toomine Järva-Jaani varjupaika?
#21

Börsis 3k krooniga pakkuda buss, marki ei tea. Püüan päeva poole helistada, kui on miskit suuremat (ErAZ iga pole ju midagi peale hakata), siin Läänemaalt ehk keegi saaks vaatama minna ja mõned pildid teha ning Ikaruse omanik saaks nende põhjal kaaluda vahetusvõimalusi.

Kuulutus siin:

http://www.kuldnebors.ee/kuulutused/kuul...l_pagesb=1

Pulmasõidud vana Volgaga, saunabussi ja RAF "Kutsikas" rent - www.suhtesepp.com
Vasta
#22

Septembri lõpul liigub Ikaruse arvele minu poolt mingi summake, viimane läks trammi toetuseks. Loodame, et ettevölmistustööd soojaku saamiseks on edukad ja samas trammi projekt osas lukus. Seniks edu SOOJAKU otsimisel!
Vasta
#23

muuseumipapa Kirjutas:TA-6-1 vahetusvariandiks pakkumist ei pea minagi heaks ideeks, olgugi, et neid meil 4 tk. on. Sest kõigil neil on omapärane saamis- ja äratoomislugu. Ilmandu isendi äraandmiseks peaks aga hakkama kõigi annetajate käest luba küsima. Pakun välja, et omanikuga kaubale saamise korral võiks ehk otsida Kubani või Kavz`i + vajadusel kompensatsioon. Kas Ikarus`i lähiümbruses mõnd traktorit ei leidu, mis ta teele välja veaks? Mis ta kaal ka olla võiks? Millised pukseerimiskonksud? Veel siiski üks tähelepanek - katsume ikka eelmise päästeaktsiooni edukalt ära lõpetada. Ei vaidle küll vastu sellele, et juba järgmisi plaane pidada, aga katsume järjekorras!
Usun ,et kõik on nõus trammi päästeaktsiooni edukalt lõpetamisega enne Ikaruse kallale asumist ;PETSS pakkus Ikaruse teema välja lihtsalt selleks ,et aegsasti asja arutada.
Ik 620 kaalu kohta on netist üsna raske andmeid leida ,kuid paaril lehel siiski vilksatas arv 8,3 tonni ,mis on ilmselt ka üsna tõepärane.
Pukseerimiskonksude osas jään hetkel vastuse võlgu.
Seal tuleb enne bussi väljavedamist labidatööd kah teha ,kuna buss on üsna sügavale maa sisse vajunud.
Bussirestauraator Heino Jaanuse sõnul võib olla ka probleem ,et käändteljed on kinni roostetanud ega liigu ,so lihtsamalt öeldes ,et buss pole juhitav ,mis oluliselt raskendab vedamist neli ratast maas. Bussil puudub hetkel ka rooliratas.
Lõpuks: muuseumipapa motiivid TA-6-1 Ikaruse vastu vahetuskaubaks lubamisest keeldumisel on igati arusaadavad.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#24

Lõpuks suvatses bussi müüa telefoni vastu võtta. Tegemist PAZ bussiga, 10 aastat seisnud töökojas, enam-vähem komplekte, õhufilter puudu ja üks tuleklaas. Isegi dokid olemas, kuid kahjuks hind ei vasta kuulutuses pakutule - 2 krooni kilo e u 10 tuhat krooni.

Minu meelest on see buss on liiga hea soojakuks, samas metalli koguseid võrreldes, siis pole paha. PAZil pealegi pidi korralik mootor peal olema, mis maksab vast rohkem kui 2 eeku kilo. Tööajal pidi Taebla töökojas keegi kogu aeg olemas olema ja saab bussi vaadata ja pildistada. Kutsun üles Läänemaa foorumlasi teekonda jalge alla võtma, pilte tegema ja laiemale avalikkusele edastama (eelkõige loodan vanatehnika sõber mrali peale - peaks mu andmetel kodukant olema).

Mida meie ülejäänud kollektiivse ajud osad arvavad antud bussist-mootor Ikaruse vastu?

Pulmasõidud vana Volgaga, saunabussi ja RAF "Kutsikas" rent - www.suhtesepp.com
Vasta
#25

kris Kirjutas:Lõpuks suvatses bussi müüa telefoni vastu võtta. Tegemist PAZ bussiga, 10 aastat seisnud töökojas, enam-vähem komplekte, õhufilter puudu ja üks tuleklaas. Isegi dokid olemas, kuid kahjuks hind ei vasta kuulutuses pakutule - 2 krooni kilo e u 10 tuhat krooni.

Minu meelest on see buss on liiga hea soojakuks, samas metalli koguseid võrreldes, siis pole paha. PAZil pealegi pidi korralik mootor peal olema, mis maksab vast rohkem kui 2 eeku kilo. Tööajal pidi Taebla töökojas keegi kogu aeg olemas olema ja saab bussi vaadata ja pildistada. Kutsun üles Läänemaa foorumlasi teekonda jalge alla võtma, pilte tegema ja laiemale avalikkusele edastama (eelkõige loodan vanatehnika sõber mrali peale - peaks mu andmetel kodukant olema).

Mida meie ülejäänud kollektiivse ajud osad arvavad antud bussist-mootor Ikaruse vastu?

Ei ole väga paha variant, kui:
a) leiame Läänemaal töökoja ja vabatahtlikud huvilised, kes on nõus agregaadid maha kruttima ja istmed seest;
b) leiame kellegi, kes on nõus mingid mõned rahad eeldatavalt toimiva 53 agregaatide eest välja käima;
c) leiame kellegi, kes on nõus bussi kuidagipidi Viljandimaale transportima (eeldusel, et sillad korras)

Muidugi enne tuleks IK omanikult küsida, kas ta on selle kaubaga nõus.

Kas 10 KEEK on veidi kummist? Ütleme et... näiteks 7-8 reaalne? Kui 2 (max 3) saaks agregaatidest, siis 4-5 saaks ehk tilkhaaval huvilistelt kokku?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#26

Tolle Taebla PAZi näol tegemist endise Haapsalu EPT PAZ-672 bussiga,millel tagumine reisijauks kinni keevitatud.Lähemalt pole isiklikult seda vaatamas käinud (hetkel viibin ise ka Tallinnas ja enne reedet ei jõua tagasi).Ja seda PAZi on vähemalt aasta otsa müügiks pakutud (vb ka kauem).Kaasfoorumlase metalliotsija andmeil on ka armatuurlaud sel laiali kistud.
Kui reedeks normaalsel ajal tagasi olen,katsun vaatamas käia ja mõne pildi ka teha.
Vasta
#27

Kipsis hindu olen üsna vähe kohanud, tavaliselt ei saa hinda tingida ainult toidupoodides...

Minu mõtted Valdo punktidele:

a) Istmetega on kaks varianti - kui muuseumipapal pole bussi istmeid vaja (näiteks välikino bussiistmetest) siis relaga saaks need kätte poole tunniga.
b) parandage kui eksin, kuid minu meelest on 53 mootor alumiiniumisulamist, mis teeb ta hinna metallinanigi suht kõrgeks. Ideaalis oleks hea müüa muidugi mootorina.
c) käiguosa on korras, kummid täis. Muuseumipapa ehk ise on nõus PAZi transportima Sürgaveresse, vajadusel saaks korjandusest raha ka kütuse tarbeks.

Seega lõplik hind kirvega lüües

buss 9k (loodan tingimisele)
mootor -1k (kiire realiseerimine metallina)
transport Sürgaveresse 1k (kokku 400km, 20l/ sajale)
Ikaruse transport Järva Jaani u 4k (plyvali kunagise postituse andmetel)

Kokku u 13 kilo ehk 6 kilo on vaja juurde koguda. Kas on võimalik saada odavamalt bussi lähiümbrusest ehk alla 9 kilo? 4 kilo krooni peab nii või teisti planeerima Ikaruse tranpordiks varjupaika.

Pulmasõidud vana Volgaga, saunabussi ja RAF "Kutsikas" rent - www.suhtesepp.com
Vasta
#28

Kaasfoorumlaste mõttekäigud täiesti loogilised, kuid ennekõike peaks omanikuga sel teemal vestlema, kas ikka nõustub vahetusvariandina bussiga. (Arvan minagi, et mõne odavama ja lähemalasuva bussi ehk leiab, kui igaüks hoolega oma tutvusringkonda meelde tuletama hakkab)Ja ikkagi ei väsi ma kordamast, et lõpetame enne ühe operatsiooni ära. Kasutaja Volliga oleme juba kokku põrkumas uute raskustega ... Aga sellel teemal veidi hiljem, kui juba infot rohkem on.
Vasta
#29

Olen muuseumipapaga 100% nõus, see ka põhjus, milleks hea pildid teha ja need otsustamiseks ette näidata. Samas probleemi lahendamine algstaadiumis annab kiirema lahenduse (näiteks pole mõtet päästa masinat, mis juba emexis metallihundi lõugade vahel - nii mõnigi ikarus on nii oma maise tee lõpetanud). Seega paluksin tutvustada trammipäästmise aktsiooni uusi muresi - usun raha kokku tulevat veel selle nädalaga.

Pulmasõidud vana Volgaga, saunabussi ja RAF "Kutsikas" rent - www.suhtesepp.com
Vasta
#30

Nii,käisin Taebla töökojas (tõeliselt nostalgiline koht) ära.Kahjuks polnud seal ühtki isikut,kes selle müügi küsimuses pädev oleks,samas said mõned pildid ära tehtud.Esiotsa täpsemalt ei näinud (seisab seina ääres ja otse ees teine masin).
Muidu masin enam-vähem komplektne,sisemus küllaltki kobe.Laiali on kistud armatuurlaud ja samuti on jahutusvedeliku toru lõhki.Kummid küll pooltühjad,kuid see väike asi.Samuti on auklikud kere alumised ääred.See mees,kellega rääkisin,arvas,et \"metsa kõlbab küll\".Katus sel kaetud korraliku tuvis**a kihiga ruumis seismisest...

Mõned pildid ka:

http://img383.imageshack.us/img383/64/img60276pd.jpg
http://img388.imageshack.us/img388/2553/img60262lq.jpg
http://img399.imageshack.us/img399/3002/img60299pr.jpg
http://img361.imageshack.us/img361/8238/img60327ms.jpg

Sellised pildid praegu vaatamiseks,paraku välimist poolt seal eriti ei näe.Nädalavahetusel olen ise ära,kuid mõtlemis-arutamisruumi peaks siiski jääma.
Vasta
#31

Kas Pazil olidki sellised suunatuled taga ?

Vajad enda autost pilte ? Saame kokkuleppele ! Küsi varajasemaid töid.
Vasta
#32

Need Mosse kolmnurgad on ise juurde aretatud.
Vasta
#33

Olen üsna veendunud, et alla metallihinna me ühtki bussi ei leia. Samas väiksemad bussid kaaluvad vähem, kuid on ka väiksemad ja vaevalt keegi olemasolevat kolaruumi tahaks 2x väiksema vastu vahetada. Seega minu meelest on PAZ oma hinda väärt.

Samas kas too Ikarus on metallina väärt näiteks 9k krooni eeldusel et antud raha eest tuldaks ka järgi? Mu arvamus on ei ja sellest vaatenurgast on Ikarus üle hinnatud.

Kas oskab keegi öelda, kas Ikaruse omanik oleks nõus müüma bussi metallihinnaga - meil oleks nii lihtsam ja odavam.

Pulmasõidud vana Volgaga, saunabussi ja RAF "Kutsikas" rent - www.suhtesepp.com
Vasta
#34

Seniste vestluste põhjal Ikaruse omanikuga võin öelda ,et raha eest ei ole ta nõus bussi müüma ;sinna juurde on ta vahel öelnud ,et ehk \"kunagi ta annab bussi ära küll ,kuid praegu veel mitte\". Ka on ta maininud ,et vastusaadav soojak või buss võib ka mõnevõrra väiksem olla kui too Ik 620 ;loomulikult pole talle aga mõtet RAFi või Nysat pakkuda.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#35

Hästi ei saa aru. Kas praegused ponnistused soojakut või teist bussi vastu otsida on siis enneaegsed? Sillu, vast saad täpsustada. Ja kui juba küsimiseks läheb, siis võiksid uurida, kas näiteks Kuban sobib. Sellel tekib tunduv salongi suurenemine, kui mootor ja vahesein ära võtta.
Vasta
#36

muuseumipapa Kirjutas:Hästi ei saa aru. Kas praegused ponnistused soojakut või teist bussi vastu otsida on siis enneaegsed? Sillu, vast saad täpsustada. Ja kui juba küsimiseks läheb, siis võiksid uurida, kas näiteks Kuban sobib. Sellel tekib tunduv salongi suurenemine, kui mootor ja vahesein ära võtta.

Muud soojakut või teist bussi võib rahulikult edasi otsida. Praegu on olemas konkreetne masin ja eeldatav hind ja mingi alus võrldlemiseks. Kui keegi leiab midagi odavamat, siis see teeb asja palju lihtsamaks ja aitab päästa rohkem masinaid.

Õnneks pole karta, et Ikarust metallikokkuost ootaks.

Pulmasõidud vana Volgaga, saunabussi ja RAF "Kutsikas" rent - www.suhtesepp.com
Vasta
#37

Trammiga õnneks ühel pool.Katsuks siis leida ka see kamba peale leida see ratastel soojak.Männikul olemas vähemalt 2 ratastel soojakut ,mis seisnud sääl juba 4 aastat.Ei teagi kas omanik veel olemas on?Mul olemas üks mõte kuidas need oma kätte saada.
Vasta
#38

kui need nii kaua seisnud, siis ehk ajada ära need sealt ?
ego need seal kalmistu juures ole ?

Vajad enda autost pilte ? Saame kokkuleppele ! Küsi varajasemaid töid.
Vasta
#39

Siiski oleks hea kui saaksime teada, kas omanik lepiks ka näiteks Kubaniga. Mul üks silmapiiril. Ja omakasu ka natuke mängus. Nimelt saaksime sealt mootori Tšernigovile, mille omanikuks varjupaik sai ametlikult alles üleeile. Olgugi, et see buss on olnud kultuurimajas minu \"meelevalla\" ja juhtimise all alates 1988. aastast. Viimased kaks aastat seisnud garaažis kokkujooksnud mootori tõttu. Plaan renoveerida see isend liikuvaks kinobussiks. Nii, et aparaadid (need on olemas!) oleksid kinnitatud bussi põranda külge ja näitaksid pilti läbi küljeakna kasvõi metsas kõrge kuuse otsa kinnitatud ekraanile.
NB! Unistamine pole ju patt?!
Vasta
#40

fic Kirjutas:kui need nii kaua seisnud, siis ehk ajada ära need sealt ?

Eraomand on püha ja puutumatu. Ehk IGAL JUHUL peab ühendust võtma isendite omanikuga. Valdaval enamikel juhtudel on see olemas. Kui ei ole (või kui on omanik tõesti kadunud), siis selle puhuks on ka kindlad reeglid (peremehetuks tunnistamine, omavalitsuse poolt utiili või teise paika vedamine vms).

Kultuursete inimestena peame neid järgima.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne