Vanatehnika lustisõidu tulevik
#1

Tänan minagi osavõtjaid.

Tahaksin aga taaskord esitada küsimused, mis esitasin 19.08.2005 siinsamas foorumis ja millele mitte keegi ei vastanud:
1. Kas sellist üritust on üldse SELLISEL KUJUL vaja? Seega mitte üleüldiselt, vaid just sellises vormis.
2. Kas valitud stardipaik on õige? Kui ei, siis kus võiks olla start?
3. Kas sihtkohad on olnud piisavalt atraktiivsed?
4. Millised võiksid olla sihtkohad tulevikus? Mida saaksid Sina teha, et sinna minek õnnestuks ja oleks osalejatel huvitav?

Korraldajatel ei ole seda üritust iseendale vaja. Mais kogunes meid teavitustööd tegemata 10, juunis eelreklaamiga ligi 40, juulis 20, augustis 35, septembris 25 (arvud on ligikaudsed ja kajastavad siis sõidukite arvu).

Minu elus on põnevust piisavalt. Koos Jesperi, Imre ja Sandriga oleme püüdnud huvitavaid elamusi ka teistele pakkuda. On aga ettevõtmine seda väärt? Kulutame korraldamisele aega ning raha.

Eesialgu ei ole mina küll valmis entusiastlikult hõikama - kohtume kevadel Lustisõidul. Seetõttu küsingi - kas kohtume?

Indrek Sirk
Vasta
#2

Arvan, et üritus on asjakohane ning vajalik. Kuna enamasti ei taastata mingit 20...100 aastat tagasi valmistatud sõidukit oma igapäevaste sõitude tarbeks, on sellised üritused suureks väljundiks tegijatele. Milleks siis ikka taastada vanatehnikat, kui poleks kusagil teda näidata, temaga sõita?
Kuna Hr. I.Sirk esitab rea konkreetseid küsimusi, püüaks neile, johtuvalt oma arvamusest , vastata:
1.Ürituse VORM on on õige
2.Stardipaik tundub olevat praeguse osavõtjate arvu ja piirkonna (tööpäeva õhtupoolik) liiklustiheduse juures optimaalne. Kui osavõtjate arv peaks järgmisel aastal oluliselt suurenema(vähetõenäoline), siis tasuks teemat edasiarendada.
3.Sihtkohad on olnud valitud hästi.
4.Tulevikus sihtkohtade valikul võiks jätkata senist lähenemisviisi, lisaks on palju huvitavaid kohti ka Harjumaal Tallinna suhtelises lähiümbruses. Muide, vanatehnikaga ka lihtsam läbida väiksema liiklusintensiivsusega linnalähedasi piirkondi. Nüüd küsimuse teine pool: MIDA SINA... Sihtkohtade valikul võiks tekitada arutelu foorumis ja tõenäoliselt on ka neid, kes valmis peale niisama rääkimise ka organisatoorses osas kaasa aitama.
Ka natuke Hr. I.Sirk`i kirjutise lõpposast. Seda, et üritust pole organiseerijatele vaja ja et elus põnevust niigi küll, ei oleks vist olnud mõtet rõhutada - selge muidugi, ainult jätab veidi nagu torisemise maigu. Aja ja rahakulu osas vihje jumalast õige - ainuvõimalikuks lahenduseks saab olla osavõtumaks. Kulud vaja igal juhul katta. Samuti peab ka põhikorraldajatel olema mingi väikegi stiimul asja vedada. Pikk talv ees, foorumis võimalik need küsimused kevadeks läbi arutada ja otsused vastu võtta.
Lõpuks kõige olulisem: Korraldajad on vaieldamatult teinud ülimalt tänuväärset tööd ja väärivad (olen veendunud, sellele ei vaidle keegi vastu) selle eet tänu ja lugupidamist.

Terv. Avo
50 50 598
Vasta
#3

1. Sellist üritust on vaja, see on kõige lihtsam ja käepärasem võimalus Tallinna piirkonna inimestel oma uunikuid tuulutada. Vähemalt on regulaarne üritus, milleks valmistuda ja kui ei õnnestu töö või muudel põhjustel ükskord osaleda, siis ei ole pikk aeg oodata järgmist korda.
2. Stardipaik võib olla veel miljonis muus kohas, kui on juba Nõmmel ja sealt ära ei aeta, siis pole mõtet kohta muuta. Mugavam on harjuda sama kohaga.
3. On olnud huvitavad kohad, kuhu muidu ei viitsiks küll heast peast minna.
4. Ka juba nähtud koha võib enda jaoks uudsena avastada. Võiks jääda linna või selle väga lähiümbruse piiresse. Noore vanatehnika sõbra raudvaras võiks olla teadmine, et alguses ei tohiks kaugemale sõita kui külakiriku torn paistab, siis jaksab omal jõul tagasi veeretada. Alati ei pea kohad olema eriti ekstreemsed.

Lugupeetud Indrek, Jesper, Imre ja Sander! Meid, ülejäänud vanatehnikahuvilisi, ei huvita kas teil on palju või vähe aega ja raha ja kas te oskate selle ressursiga ka midagi muud peale hakata, meie tahame, et te kulutaksite oma aega ja raha meie peale. Ükski eestlane ei tule peale sõitu korraldajaid kättpidi tänama kui tulebki, siis tunduks see veidi kohtlane. Iga tegija peab ennast tänapäeval ise motiveerima.
Seega vabalt, rivitult ja teenige entusiastlikult vanatehnikajumalat edasi.

PS Minul näiteks kulub aastas keskmiselt 13000 krooni ja 400 tundi vanatehnikaalase jahmerdamise peale, mis selle tulemusena õnnelikult elatud elust on üsna tühine osa.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#4

Tahaks eelkõneleja(te)le paar asja lisada:

1. Just sellises vormis üritust on VÄGA VAJA.
Iga kord, kui ma sellele olen sõitnud, olen omaette mõelnud, et näe, siit saab alguse aastatepikkune vanaautoürituste traditsioon....ja mina-sina-meie oleme täna ja praegu sellise sündmuse keskel.
Niiet, selles suhtes on Sirk ja Co ajaloolise palli veerema lükanud....ja üldsegi mitte ebaõnnestunult. Kõik, kes me siiani oleme osalenud, oleme lihtsalt sõnatud olnud. Sellest ka vaikus tagasisidel.
Hämming härrased, et selline asi üldse olemas on, mõistate? Smile))

2. Stardipaik - tundub ideaalne. Parim. Hoiame pöialt, et Nõmmel seda parklatagust täis ei ehitata ja parklat kohalike poolt ei hõivata.

3. Sihtkohad. Samuti väga andekas. Ise ei oleks selle pealegi tulnud.
Hiljuti külastasin Helsingis Night Cruising`it (pea analoogiline sündmus põhjanaabrite juures) ....Sommid kogunevad kalaturul ja sõidavad niisama sihitult ringi ja edasi tagasi...Smile Peaks nad järgmisel aastal siia kutsuma, las õpivad....

4. Sihtkohad kipuvad otsa saama, võibolla on see tõsi. Aga usun, samuti nagu Avo, et foorumis teemat talve jooksul lahates tuleb ka veel häid ideid. Mõni vana lennuk kuskil vedelemas; keegi on huvitavalt maja taastanud vms, või minupärast ekskursioon vanalinnas (Hr. Mart Laar tunneks kindlasti end meeldivalt puudutatuna, kui teda paluda....)

5. Põhiline, et midagi ikkagi toimuks.
Et kõik saaks teada, et ME OLEME OLEMAS. Vanad autod, mis on korda tehtud. Enne ei hakka ju ka võimukoridorides midagi liikuma, kui suur grupp inimesi mingit ühist asja ei poolda ja eest ei vea....

6. Raha. Arusaadav teema. Loomulikult tuleb kehtestada osavõtumaks. Korraldajad sellest rikkaks muidugi ei saa, aga abiks ikka....

Kokkuvõtteks soovin korraldajatele edu ja muidugi kannatlikkust eesti tänamatu autohuvilisega tegelemaks.
Kõik, kes me hommikuti peeglisse vaatame, näeme ju eestlast...Smile)))

Muidugi kohtume.
Hart Jürine.
Vasta
#5

Piibur Kirjutas:Lugupeetud Indrek, Jesper, Imre ja Sander! Meid, ülejäänud vanatehnikahuvilisi, ei huvita kas teil on palju või vähe aega ja raha ja kas te oskate selle ressursiga ka midagi muud peale hakata, meie tahame, et te kulutaksite oma aega ja raha meie peale. Ükski eestlane ei tule peale sõitu korraldajaid kättpidi tänama kui tulebki, siis tunduks see veidi kohtlane. Iga tegija peab ennast tänapäeval ise motiveerima.
Seega vabalt, rivitult ja teenige entusiastlikult vanatehnikajumalat edasi.
Isand Piibur võttis sõnad suust. Eks me Piiburi ja mõne tegelasega veel saame aru ja tajume nooremate organisaatorite hetkelist muretSmile Olge rahulikud, see läheb üle! Seega jõudu edasi orgunnimiselToungue
Priit@asub oktoobri algul tegema Uunikute Talveralli 2006 radaWink
Vasta
#6

Üritus väga tänuväärt ettevõtmine. Oleks endal olnud sel aastal mõni sobilik auto Tallinnas oleksin olnud ka igakuine sõitja. Kui kõik plaanid korda lähevad luban järgmine aasta osaleda valge pobedaga.
Arvestades selle aasta ürituse populaarsust tasub seda kindlasti järgmisel aastal korrata ja muuta see igaaastaseks traditsiooniks. Korraldajatele sooviks vaid pealehakkamist ja jõudu uueks \"hooajaks\"

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#7

Tänan vastukaja eest. Eks püüdsingi oma mustemates toonides postitusega tegelikult rohkem tähelepanu püüda.

Eks võtame siis järgmisel aastal asja uuesti ette.

Väljasõidukohtade osas ootan ikka ettepanekuid, olgu need kuitahes ebareaalsed või hoopis tavalised.

Septembrikuu sõitu vaadates jäin ka mõttesse, kas september ei ole juba liiga hiline aeg - nii mõnigi väitis, et sõiduk juba garazeeritud, sõit ise toimus sisuliselt pimedas ning sihtkoht saab ka olla valitud üksnes selline, kus saab viibida siseruumides. Kuna aga oktoobri alguses on traditsiooniliselt restauraatorite päev, siis on normaalne, et kaks kuni kolm nädalat varem on ka vanatahnikaüritus. Aga eks sarnased küsimused kerkivad ka maikuu üritusega. kes pole jõudnud autot veel välja ajada, kes pabereid korda teha jne.

Aga lõppude lõpuks ei saa ilmselt kõigi soovidega arvestada ning kuna lustisõit toimub iga kuu, siis on mõeldamatu, et jõuab kõigil sõitudel käia. Kuigi meil on tekkinud arvestatav arv kaaslasi, kes on alati kohal sõltumata ilmast ja muudest segavatest teguritest.

Mul on palve ka teavitustöö osas. Tänapäeva moodne ajastu võimaldab infot edastada mitmel viisil. Vanatehnikahuviliste seltskond on kirju ning sidepidamisviisid erinevad. Kui kellelgi on ideid, kuidas paremini infot edastada, siis ootan ideid (ja loomulikult ka abikätt tehniliste võimaluste loomisel/rakendamisel).

Tänan kõiki osalejaid. Ootame Teid ka tulevikus lusti sõitma.

Indrek Sirk
korraldajate nimel
Vasta
#8

Tänud ka minu poolt Lustisõidul osalenutele. Kahju et ei saanud ise viibida selle aasta viimasel Lustisõidul, kuid vähemasti tõin tulevaste sõitude tarbeks piiri tagant käsiraadiosaatjad, et tulevikus paremini kolonni linna vahel koos hoida Smile
Talv otsa on aega teavitada üritusest ja mõelda kuidas järgmine aasta paremini läbi viia.
Kohtume KEVADEL Wink (osadega kindlasti juba Kurtnas ja Talverallil)
Vasta
#9

Tõstatan uuesti arutluse alla VANATEHNIKA LUSTISÕIDU tegemised aastal 2006.

Mõtlen vaikselt juba praegu selle peale, kuhu uuel aastal planeerida sihtkohad ning palusin selleks ka ettepanekuid teistelt. Ausalt öeldes on tagasiside olnud kehv. Selle aasta sihtkohad said üsna autoriteetselt korraldajate poolt määratud. Kuigi Eestimaa on väike ja kõik kõiki tunnevad, on ilmselt huvitavaid kohti palju avastamata.

Ehk viitsid Sina, foorumlane, veidi oma mälus ringi vaadata ning saata mulle ettepanekuid, kuhu oleks teistelgi vanatehnikahuvilistel huvitav tunnikeseks sõita. Ära mõtle sellele, et kindlasti on see koht teada ning ei tea, kas seal on ka huvitav. Teen endale väikese nimekirja, siis on sealt hea valida. Samuti tekib erinevate ettepanekute korral kindlasti ka teatav pingerida.

Suvi on küll veel üsna kaugel, kuid häid mõtteid liigub ka meie hallis sügis-talves.

Indrek

PS Lisan mõned sihtkoha mõtted. Vaadake seda nimekirja sellisena, et korraldajatel tõepoolest ühtegi muud mõtet ei ole:
- Vabadusvõitluse muuseum Lagedil
- Toompea loss
- Ekskursioon vanalinnas (giid M. Laar?)
- Kurtna mootorrattamuuseum
Vasta
#10

Kui siin juba sihtkohta küsiti siis ise pakuksin Metsloomaaeda see mis asub seal Tartu kandis,ise külastasin seda paika 2004a.suvel.
Ise arvat ,et see Lustisõit võiks toimuda suvel kui enamikel meist on puhkus.
Vasta
#11

Kahju, et raadius on piiratud. Smile Eestis on väga palju huvitavaid kohti. Tallinna kandis kargasid pikemalt mõtlemata pähe:

Patarei vangla
Linnahall
Telemaja
Raadiomaja
Okupatsioonimuuseum
EVR depood
Trammipark
Trollipark
Toompea+Pikk Hermann
Türisalu pank
Vasta
#12

Pakuks wälja :Lohusalu sadama, Keila-Joa(Maardu, Laitse) mõisa või Türisalu panga.Need suht Tallinna ligidal.
Vasta
#13

Paljassaares on ideaalsed liblikavaatlemistingimused. Samuti paar Peeter I aegset ehitist ja veepuhastusjaam.
Nendest Peetri katakombidest on ümber tallinna ring. Sealt leiab palju häid kohti.
Samuti tunnelid tallinna all peaksid olema üle prahi.
trv,
Priit
Vasta
#14

Lihtsalt informatsiooniks, et Levateki klubi eestvedamisel on plaanis
ka Tartus hakata korraldama analoogselt Tallinnale taolisi vanatehnika lustisõiduga sarnaseid mõnusaid väljasõite.
(esimene üritus planeeritud järgmise aasta maisse, 1 kord kuus)

Võru-Põlva tehnikahuvilised tegid juba selle aasta augustis-septembris esimesed taolised väljasõidud, kohalik huvi oli üllatavalt suur.
Vasta
#15

Võidu sõitjad võiks korraldada nii, et iga kord ei oleks ühed ja samad sõidukid väljas, esimene aasta võib olla huvitav, aga teine-kolmas ei ole peale osalejate endi enam kedagi vaatamas. Paregune suht suur huvi on ajendatud sellest, et on olnud väga pikk vahe krooni tuleku algusest peale, peale on kasvanud uus põlvkond ja vanadki enam päris täpselt ei mäleta kõiki sõidukeid.

Eks see stimuleeriks ka kollektsionääre ja taastajaid iga aasta-kahe tagant korda tegemast järgmist sõidukit.

Dad.
Vasta
#16

Tänan aktiivse vastukaja eest. Loetelu täienes oluliselt, kuid ei ole kindlasti suletud.

Iga sihtkoht vajab aga ka väikest programmi - eelkõige sihtkohas töötavate või elavate inimeste poolt vastuvõttu. Kui kellelgi oleks pakkuda ka selles osas abi, siis oleksin äärmiselt tänulik.

Siim006 - tegemist on maist septembrini iga kuu kolmanda teisipäeva õhtul toimuva ca 2-3 tundi kestva kokkusaamisega, mille raames toimub kogunemine (veidi näituse moodi), rongkäigus sõit huvitavasse sihtkohta ning ekskursioon sihtkohas. Konkreetse teema alla käiv üritus on Tallinna keskne, kuid nagu näha, saab midagi analoogset toimuma ka mujal Eestis, miks mitte ka Saaremaal. Ajaraamid seavad raamid ka distantsile.

Dad on tavapäraselt terav. Märkus on õige, kuid korraldajad ei ole hetkel leidnud alternatiivset kanalit vanatehnikahuviliste informeerimiseks peale käesoleva foorumi. Aeg-ajalt ületame mõne ajalehe uudiskünnise, kuid paremat viisi ei oska ma küll välja pakkuda. Lisaks sellele foorumile informeerisin mina ka oma tuttavaid jõudumööda. Reklaam oli ka Unicwebis, kuid unic.ee ja unic-moto.ee kodulehtedele nende ürituste info ei jõudnud, kuigi sain nende lehtede adminnidele vastuse, et need lisatakse ürituste nimekirja. Kedagi ära saatma põhjusel, et ta on tihti sama sõidukiga käinud, küll ei hakka.

2005 aastal oli suunitlus eelkõige osavõtjatele, mitte pealtvaatajatele. Seetõttu oli ka kokkusaamise koht Tallinna äärelinnas, mitte kesklinnas. Samas võime suunitlust ka muuta, kuid enamasti olen kuulnud, et Tallinnas vanatehnikaürituse korraldamist võrreldakse pärlite sigade ette heitmisega. Seetõttu ei püütudki näitust korraldada, vaid lihtsalt kokku saada ajaviiteks.

Seega on minul aktuaalsed 2 üleskutset
1. Aidake kaasa sihtkohas vastuvõtja leidmisel
2. soovitage viise vanatehnikahuviliste informeerimiseks (soovitavalt võimalikult väikseid materiaalseid ressursse nõudev)

Ette tänades

Indrek
Vasta
#17

kui sihtkohaks sobiks ka kesk-eesti,siis lööks ise ka sõidul kaasa.lisaks pakuks ööbimis-söömis -pidutsemis kohta 250ruutmeetrise kohviku näol.samas leidub lähiümbruses piisavalt huvitavat vanatehnikat.
kui korraldajatel huvi on andke teada.
Vasta
#18

indreksirk Kirjutas:Dad on tavapäraselt terav. Märkus on õige, kuid korraldajad ei ole hetkel leidnud alternatiivset kanalit vanatehnikahuviliste informeerimiseks peale käesoleva foorumi. Aeg-ajalt ületame mõne ajalehe uudiskünnise, kuid paremat viisi ei oska ma küll välja pakkuda. Lisaks sellele foorumile informeerisin mina ka oma tuttavaid jõudumööda. Reklaam oli ka Unicwebis, kuid unic.ee ja unic-moto.ee kodulehtedele nende ürituste info ei jõudnud, kuigi sain nende lehtede adminnidele vastuse, et need lisatakse ürituste nimekirja. Kedagi ära saatma põhjusel, et ta on tihti sama sõidukiga käinud, küll ei hakka.

Emmm ... mis jutt käib nagu kanali kohta, ma ei saa hästi aru, mina üritasin seletada selliste sõitude jätkusuutlikuse põhimõtet, mitte kedagi ära ajada või veel enam kohal käimise keelamist! Üritust korraldatakse ikka iseendale ja et teistele näidata oma saavutusi, samas publik ootab iga kord midagi uut ja huvitavat ja kui neile nüüd näidata 3 aastat järjest iga kuu ühte ja sama komplekti, siis kaotab tegevus oma kõlapinna ehk siis uudistekünnise.

Ja veel ma ei mäleta, et oleksin midagi tegemata jätnud, kui olen seda lubanud.

Dad.
Vasta
#19

Rahu, mehed.Smile
Mul on samuti suht ükskõik, mida see juhuslikult kohal olev publik arvab....
Või et ma peaksin mingi suvalise pealtvaataja pärast igal aastal mingi uue auto valmis tegema....noomaeitea.
Kes tahab, teeb ise ja tuleb ka, kes ei taha, ärgu kobisegu.
Autosid teen ma ikka endale ja sellepärast, et omal oleks lahe...
Ja ON lahe. Ja lusti sõta on lahe.

Pealegi, kõigile niikuinii siin elus meeldida on võimatu.
Vasta
#20

Selle Lustisõidu saaks tega ka veidi suurema,aga kahjuks pikema.Sel aastal avati ju praamiliiklus Lätiga,marssuudi valiksin ise sellise:Hiiumaa-Saaremaa-Läti-Eesti,praamiga sõidaks ainult Lätti.
Nõustun stihl-iga,minu arust on see lustisõit mõeldud aja mahavõtmiseks,teiste uunikumide ja muude haruldustega tutvumiseks.Pealtvaatajate jaoks on mõeldud autonäitused kus on olnud ju uunikume.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne