Amilcar Viljandis 1937. aastal
#1

Briti Amilcari Ühing tunneb huvi meie sport-Amilcari ajaloo vastu.
Kas kellelgi on mingisugust informatsiooni, kellele see auto kuulus ja milline oli selle saatus? Kui omanik oli baltisakslane, siis võib-olla viis ta ümberasudes auto kaasa? Kui masin jäi Eestisse, siis mis võis sellest peale 1940. aastat edasi saada?
1930. aastal oli meil muuseas 2 Amilcari liiklemisloaga arvel.
Igasugune info on oodatud.
Vasta
#2

Teadjamad parandavad, aga vist see sama, mis Riia automuuseumis asub...
Vasta
#3

Ajakirja \"Auto\" 1935.aasta nr 9 kirjutab artiklis \"III Eesti suursõit Pirital...\" järgmist.

\"Paljude käest publiku hulgast kuuldus nurinat, et miks autode võistlustest ei võta osa võistlustekava kohaselt hrad: Tael, Alfa-Romeol; Arno Koch Amilcaril ja teised.\"

Nii et ühe masina omanik vähemalt 1935.aastal on teada.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#4

Paluks abi.Peale sõja lõppu liikus Antlsa kandis üks must veoauto INTERNATIONAL.Viimased teated sellest 50 algusest.Minuni jõudnud mingi info ,et ka too auto pidi Lätis olema.
Vasta
#5

10neegrit Kirjutas:Teadjamad parandavad, aga vist see sama, mis Riia automuuseumis asub...

Vot ei tea, kuidas selle Läti Amilcariga lood on, kas see oli juba enne sõda Lätis või sattus sinna hiljem. Edvins Liepinši raamatu järgi oli 1935. aastal näiteks ainuüksi Riias 4 Amilcari. Mulle meenub kusagilt loetud lausejupp kellestki vene nimega sportlasest, kes selle Amilcariga võistelnud oli, aga kas enne või pärast sõda, polnud öeldud.


Aspelund Kirjutas:Ajakirja \"Auto\" 1935.aasta nr 9 kirjutab artiklis \"III Eesti suursõit Pirital...\" järgmist.

\"Paljude käest publiku hulgast kuuldus nurinat, et miks autode võistlustest ei võta osa võistlustekava kohaselt hrad: Tael, Alfa-Romeol; Arno Koch Amilcaril ja teised.\"

Nii et ühe masina omanik vähemalt 1935.aastal on teada.

Väga huvitav, võib-olla on see teine Amilcar, aga võib-olla müüs Koch auto hiljem Viljandisse. Arno Koch oli muuseas Joachm. Christn. Kochi autotöökoja juhataja ja hiljem ka äri osanik. Selle suguvõsa Kochid läksid baltisakslastena ilmselt kõik Saksamaale.

Igatahes ei 1937. ega 1938. Viljandi võidusõitudel ühtegi Amilcari ei osalenud:

1937. aastal toimusid Viljandi 4. mootorsõidukite võistlused 25. juulil 1937 (Sakala 26.07.1937).
166 km-sel maastikusõidul oli enamus osalejaid tsiklid ja „parmud” ehk mootorjalgrattad. Osa võttis ainult 3 autot: Aron Citron Alfa-Romeol (1750 ccm), Viljandi autoärimees Ernst Kirikal Škodal, D. Suigussaar Delage’il.

1938. aasta Viljandi 5. auto- ja mootorrataste maastiku- ja takistussõidu võistlused peeti 24. juulil 1938 (Sakala 25.07.1938).
Kokku osales 18 võistlejat, autodest:
Aron Citron Alfa-Romeol, just sel sõidul juhtus too avarii, kannatada sai muuseas kaassõitja Leopold Markovitsh (sai põrutada, nägu verine, riided puruks jne, ega lahtise autoga pole eriti mõnus üle katuse käia: „ ... Nagu Aron Citron hiljem seletas, põhjustanud õnnetuse süüterike masinas, mille tagajärjel mootor täiskäigult stoppanud ja masina ligi 100 km tunnikiirusega sõidul äkki nagu piduritega peatanud. Suure kiiruse juures masin löönud teel risti ja tehes kaks surmasõlme, kukkunud üle kraavi kartulipõllule. ... ”, aga Citron jõudis autoga siiski finišisse välja)
E. Kirikal Hanomagil (2250 ccm)
Hugo Rebane Tallinnast Austinil
Valter Puskar Tallinnast Singeril
Martin Kauber Adleril

1934. aasta 12. augustil toimusid 1. Viljandi mootorrataste ja autode võistlused, osalesid küll ainult mootorrattad. 1935. aasta 21. juulil toimus Viljandis 2. võidusõit jällegi vaid mootorrataste osalusel. 1936. aasta 3. võidusõidu kuupäeva ei õnnestunud leida, Asp, äkki tead?

Muidugi, kuigi auto on Viljandi numbriga ja foto teiste Viljandis tehtud piltide hulgast pärit, siis pilt ise ei pea tingimata olema Viljandis tehtud. Võib-olla hoopis mõnel muul võistlusel. Kas meil on keegi koostanud enne sõda toimunud mootorispordi ürituste kohta äkki mingi registri?
Vasta
#6

III sõidu kuupäev on 6.september 1936.

Muide, 1929.aasta 1.jaanuari seisuga oli kaks \"Amilcari\" juba meie registris olemas. Vähemalt annab sellise info ajakirja \"Auto\" 1929.aasta aprillinumber.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne