hübriidauto
#1

Tekikis selline ksüimus, et miks uuematel hübriidautodel on bensiinimootor ja elektrimootor ühendatud kokku planetaarajamiga? ise pakuks palju perspektiivikama skeemi:
Peamine vooluallikas on diiselmootor, mis on ühendatud generaatoriga. Diiselmootor töötaks püsi-pööretel ja oleks sellise võimsusega, millest piisab ühtlase kiiruse hoidmiseks ütleme 120 km/h juures pluss akude laadimiseks. Lisaks oleks siis akud, mida kasutaks kiirendamisel. Nüüd tuleb peamine osa - igal rattal oleks oma elektrimootor, mis asub koos ülekandega ratta juures ja liigub koos vedrustusega. Põhimõtteliselt oleks see nelivedu, mida juhitaks elektrooniliselt, puudub vajadus deferentsiaalilukkude ja isegi diferentsiaali järele. Lisaks toimuks ka pidurdamine elektriliselt, vajadusel isegi vastuvooluga. Kogu asja juhiks keskne mikroprotsessor, mis jagaks igale rattale täpselt veo- ja pidurdusjõu sõltuvalt teekattest. Lisaks, kuna puuduvad igasugu veovõllid ja kardaanid, saaks ka tagumisi rattaid lihtsasti pööravateks teha.
Vasta
#2

Niipalju kui mina tean, on sellise lahenduse puhul probleemiks generaatori ja elektrimootorite kasutegur - püsipööretel töötamisega säästetud kütus ei kompenseeri üldise kasuteguri langust.
Vasta
#3

Ometi-ometi juba legendaarsel autobussil ZIS-154 kasutati seda generaatori-skeemi? Seal küll käigukasti asemel.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Võimsamate mootorite-generaatorite kasutegur peaks suurem olema. Laevadel kasutatakse sellist süsteemi ka juba väga kaua.
Vasta
#5

Kas mitte ET kaubiku prototüüp ei kasutanud samasugust veo skeemi (või oli see mõni teine eesti autotööstuse ime) seal ei olnud küll elektrimootorid rataste juures, vaid üks ja sammuti käigukasti asemel. Aga mõte on ise enesest hea ja on maailma-autonäitustel ka neljakordse elektriveoga ideeautosid näha olnud, selle skeemi üks lisapluss on see et pidurdamisel vabanevat energiat annab uuesti salvestada elektrienergiana.
Vasta
#6

Üks nõrk koht on veel:
Tsitaat:Nüüd tuleb peamine osa - igal rattal oleks oma elektrimootor, mis asub koos ülekandega ratta juures ja liigub koos vedrustusega.
Selliselt paigaldatud elektrimootor suurendab vedrustamata massi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne