08-02-2019, 00:25 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-02-2019, 00:29 AM ja muutjaks oli TeeTL.)
Viimased juhuslikud tähelepanekud Eestisse imbunud s40 seeria Crownidest on peaaegu sama juhuslikult viinud ühe toreda artikli leidmiseni, mis valgustab Crowni disaini- ja saamislugu koos rohke pildimaterjaliga.
Keskendutakse küll eelkõige Crowni esimese ja teise generatsiooni loomisele Toyotas 1955-1965, aga on ka viiteid teistele Jaapani tootjatele ja autonduse maailmasündmustele sel ajal. Nii et kui kellelgi on huvi Jaapani autodisaini juurte vastu, peaks see olema üks meeldiv tükk ülevaatamiseks.
http://www.curbsideclassic.com/curbside-...ation-gap/
Üpris meelevaldne lühikokkuvõte võiks olla selline:
Sellal kui esimese põlvkonna Crown (1955-62) on veel üsna otsene tuletis Ford Zephyrist, siis teise mudeliseeria s40 (1962-67) välimus on juba palju omaloomingulisem produkt.
Eeskujuks võeti muidugi ikka kõik üle lombi toimuvad suunad. Mis aga õnnestus jaapanlastel eriti hästi - oli võtta aluseks ameerikaliku full-size iseloomujooned ning teisendada need compact-klassi mõõtkavasse, ilma et see paistaks naeruväärne.
Sama sujuvalt suudeti sooritada ka askeetlik üleminek 50nendatest 60nendatesse, kus raketiajastu detaili- ja tiibaderohkus ning muu toredus pidi asenduma praktilisema laadiga.
Igatahes, Crowni puhul on teatud jooned ja proportsioonid jäänud kerekujus läbivalt sarnaseks ja omaseks läbi aastakümnete.
Kõrvuti 2 ja 6 põlvkond, s40 ja s110:
Pikk mootoriosa, tugevalt tahapoole asetatud "kabiin" (c-piilar algab vaat et tagaratta keskelt) ja sellegipoolest pikk saba; kõrged rattakoopad, reljeefne küljepind. Kokkuvõttes jätab kerejoon vaatamata nurgelisusele pigem noolja kui töntsaka mulje.
Eks seda elegantse pikaksvenitamise ja vormi lihtsustamise teed läksid paljud teisedki,- näiteks kasvõi Volvo 140-seeria ja Mercedes w114 - aga mitu aastat hiljem. Kui ma enne kuskil eespool postituses kahtlustasin pisut, et Crowni S110 seeria eeskujuks oli Mercedese w123, - siis nüüd küll enam ei tea, kes kelle pealt eeskuju on võtnud
Keskendutakse küll eelkõige Crowni esimese ja teise generatsiooni loomisele Toyotas 1955-1965, aga on ka viiteid teistele Jaapani tootjatele ja autonduse maailmasündmustele sel ajal. Nii et kui kellelgi on huvi Jaapani autodisaini juurte vastu, peaks see olema üks meeldiv tükk ülevaatamiseks.
http://www.curbsideclassic.com/curbside-...ation-gap/
Üpris meelevaldne lühikokkuvõte võiks olla selline:
Sellal kui esimese põlvkonna Crown (1955-62) on veel üsna otsene tuletis Ford Zephyrist, siis teise mudeliseeria s40 (1962-67) välimus on juba palju omaloomingulisem produkt.
Eeskujuks võeti muidugi ikka kõik üle lombi toimuvad suunad. Mis aga õnnestus jaapanlastel eriti hästi - oli võtta aluseks ameerikaliku full-size iseloomujooned ning teisendada need compact-klassi mõõtkavasse, ilma et see paistaks naeruväärne.
Sama sujuvalt suudeti sooritada ka askeetlik üleminek 50nendatest 60nendatesse, kus raketiajastu detaili- ja tiibaderohkus ning muu toredus pidi asenduma praktilisema laadiga.
Igatahes, Crowni puhul on teatud jooned ja proportsioonid jäänud kerekujus läbivalt sarnaseks ja omaseks läbi aastakümnete.
Kõrvuti 2 ja 6 põlvkond, s40 ja s110:
Pikk mootoriosa, tugevalt tahapoole asetatud "kabiin" (c-piilar algab vaat et tagaratta keskelt) ja sellegipoolest pikk saba; kõrged rattakoopad, reljeefne küljepind. Kokkuvõttes jätab kerejoon vaatamata nurgelisusele pigem noolja kui töntsaka mulje.
Eks seda elegantse pikaksvenitamise ja vormi lihtsustamise teed läksid paljud teisedki,- näiteks kasvõi Volvo 140-seeria ja Mercedes w114 - aga mitu aastat hiljem. Kui ma enne kuskil eespool postituses kahtlustasin pisut, et Crowni S110 seeria eeskujuks oli Mercedese w123, - siis nüüd küll enam ei tea, kes kelle pealt eeskuju on võtnud