mondeo salongisoojendus
#1

Tere
Mul on järgmine mure. Nimelt on probleem ford mondeo 95 aasta salongisoojendusega. Sooja puhub ainult esiklaasile, reguleerimisnupu keeramisel(kust peaks saama nii jalgadele kui ka otse salongi sooja õhku) midagi ei muutu. Kaitsmed on korras-kontrollisin. Kas keegi teab, milles viga ja kust otsida? Niipalju veel uurisin, et soojendusreziimi muutmise nupust jooksevad mingisugused voolikud rooli all olevasse metallist kopsikusse. Kas see kopsik on mingi vaakum ja reziimi muutmine käib läbi selle vaakumklapi?
Vasta
#2

need voolikud on mu enda mondeol ka olemas. seni ma arvasin, et seal sees on mingi tross või juhe - ei tundnud rohkem huvi -, aga nüüd kus sa ütled, et vaakum, siis see võib tõesti nii olla, sest kui süüde sees aga mittetöötava mootoriga neid nuppe keerata, siis kostub selline lurisev hääl ja siis klõpsatus. ning kui täitsa kinni panna (seest täis valge ring asendisse keerata), siis justnagu imeks, siis käib klõpsuga kinni ning natuke aega on selline \"suhin\" veel kuulda. aga midagi asjalikumat ma sulle öelda ei oska. ise olen seni igasugust abi saanud stop-boxist tallinnas ning lihtsad asjad on nad kohe ootetööna üle vaadanud ja oma arvamuse öeld (ja seni enamasti ka kohe korda teinud - nt salongiventika võimsusastmete mingi \"reguleerija\" kindalaeka taga!)

samas kui praegu mõtlema hakkan, siis raske uskuda, et keegi vaakumjuhtimise sellisesse kohta sisse ehitaks nagu salongi soojendus?! trossid ja elekter ikka lihtsamad. kuid mine sa tea.. ja sellest tulenevalt on teine veavõimalus mingi \"reguleerija\" sealt kindalaeka tagant. kunagi jäi mul mondul ventikas vait ning mõne aja pärast hakkas ainult 4.-s kiirusaste taas tööle. selle jama põhjus peitus ühes sulanud plastikust \"junnis\" seal kindalaeka taga. äkki on ka selle asendi nupu müstilised jamad kindalaeka taguses elektriblokis.

Facebook @accelerista
Instagram @accelerista
www.accelerista.com
Vasta
#3

No selles olen küll kindel, et vaakumiga peab olema. Uurisin neid voolikuid lähemalt, no võta või jäta, nende sees pole ei trossi ega juhet, kõik on voolikud ja erinevat värvi ning mõned neist jooksevad rooli all olevasse metall kopsikusse. Järelikult peab ju vaakum olema, muud võimalust üle ei jää.
Kas seal stpo-box-is võtavad auto kohe ette, või peab aja kinni panema ning mis hinnaga seal selliseid töid teevad-kontrollivad?
Vasta
#4

muidu ikka aeg enne ette, siukse eelkontrolli ja murekuulamise ja kui mingi pisike asi on - need võetasse kohe. hinda ei tea. keskmine Smile

Facebook @accelerista
Instagram @accelerista
www.accelerista.com
Vasta
#5

No niih, sain siis lõpuks korda oma mondeo soojendusvärgi. Kirjutan igaks juhuks siiagi paar rida, äkki on kellelgi sarnane mure ja siis saab targemaks. Nagu öeldud oli jama õhusuunajaga, mis reguleerib õhku kas klaasile, otse armatuurist välja või jalgadele jne. Töötas ta ainult ühes asendis, s.t kogu aeg puhus õhu esiklaasile, nupust reguleerides ei toimunud midagi. Käisin mitmes remonditöökojas (sealhulgas stop-boxis) rääkisin oma mure ning kõik laiutasid käsi ja soovitasid autoelektriku juurde aeg kinni panna. Elektrikute töötund nagu me teame ei ole just mitte odav. Sellepärast otsustasin, et uurin ikka asja omal käel ning jätan teeninduse viimaseks varjandiks. Ahjaa, käisin autoga vahepeal ka Pärnus hoolduses ja seal ei leitud kah mingit viga olevat. Hakkasin siis asja uurima. Internetis on mitu fordide ja ford mondeote spetsiaalseis lehekülgi, kus ka foorumid tehniliste probleemidega. Inglismaa foorumist sain teada, et paljudel mondeo omanikel sama mure. Ok läksin garaazi ja lammutasin kõigepealt laiali armatuuri keskosa, kus paiknevad soojenduse regullimise nupud. Seal kõik ok, vaakumitorud terved, elekter liigub mööda juhtmeid. Seejärel asusin kindalaeka juures oleva valge karbi kallale(inglise keeles heater control pack-või midagi taolist). See oli kah ok-töötas. Rooli alt avastasin metallist kopsikut meenutava klapi, mis vaakumiga peab õhutulva reguleerima kas jalgadele, klaasile jne. See oli ainult ühes asendis ning käega seal küljes olevat varrast surudes hakkas tulema õhku jalgadele. Kui lasin käest lahti, läks tagasi endisesse asendisse ning õhk tuli jälle ainult esiklaasile. No krt kaua sa ikka sõidad külmade ilmadega, jalad kogu aeg külmetavad. Sain selgust, et vaakum ei tööta, s.t vaakumit miskipärast ei teki. Läksin kapoti alla. Seal nägin, et miski toru läheb piduri vaakumvõimendi juurest salongi poole ja kaob kuskile sinna alla. Selge, peab olemagi see toru, kust salongi vaakumi saab. Oma suureks imestuseks avastasin, et too toru on vastu väljalasketoru(nn pükste) ja paistab kuidagi õhuke välja. Selgus, et oligi sulanud kurask vastu kuuma toru kokku ning kust see vaakum siis ikka tuleb. Egas midagi, auto käima ja linna. Poest peenikest kummivoolikut, mis riidega tugevdatud ja kaks klambrit. Summa kokku 68 krooni(ostsin igaks juhuks terve meetri voolikut). Kodus vaakumtoru noaga pooleks sulanud koha pealt ja voolikujupp klambritega vahele ja ennäe imet ongi korras. Õhk tuiskab sealt kust soovidToungue Igaks juhuks panin nüüd toru Väljalaskest eemale, et kuskilt uuesti ei sulaks, sest sinna ligi pääseda on igavene jama(turboradikas jääb ette).
Niih, ega rohkem polegi suurt targutada, aga kes vähegi viitsib siis tasub ikka oma tehnikat ise alguses natike näppida ja uurida, mitte kohe tormata teenindusse aega kinni panema. Aga samas, eks see sõltub vist rahakoti paksusestToungue
Vasta
#6

Huhh. Ma ei saa aru, miks eelistatakse keerulisi süsteeme lihtsatele. Selle asemel et teha sinna lihtlabane mehaaniline ajam (hoob-varras-tross-plaat-...) on sisse toodud mingid vaakumid ja hulk muud vajalikku ja mittevajalikku mudru ja pudi...

Kõik me ju teame, et mida keerulisem on süsteem, seda rohkem on võimalusi, et ta tuksi läheb. Ja kui süsteem on juba piisavalt keeruline, siis on neid jagavaid inimesigi vähe, nagu seegi juhtum näitas.

Ja eks on ka karta, et Eesti autoremondilukkseppade paremik ei mässa sugugi vanade Opelite/Fordidega, vaid timmivaid firmaesindustes S-klassi Mersusid, Lexuseid ja kallid džiipe või on Maarjamaa tolmu hoopis jalgadelt pühkinud...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

valdo Kirjutas:Ja eks on ka karta, et Eesti autoremondilukkseppade paremik ei mässa sugugi vanade Opelite/Fordidega, vaid timmivaid firmaesindustes S-klassi Mersusid, Lexuseid ja kallid džiipe või on Maarjamaa tolmu hoopis jalgadelt pühkinud...

Kui nii, siis see on ju täitsa kurb. Firmaesinduses uute autode kruttimine ei eelda ju erilist mehhaanikaalast erudeeritust vaid remondijuhiseid täpselt järgides mittetöötavate osade/sõlmede vahetamist uute vastu. Täielik proffessionaalne mandumine. Vajalik on lugemisoskus ja mutrite keeramine. Umbes nõnda mulle asja seletati kui aastaid tagasi ühe kõrgema kesklassi ja luksusautosid (tõsi, ka veoautosid) tootva firma esinduses töövestlusel käisinSmile

loll on loll olla.
Vasta
#8

Eks ta ole jah nii, et häid spetsialiste jääb järjest vähemaks, vajatakse ju tihti nn universaalmeest autoremonditöökotta(oskab keevitada, tunneb elektrit jne). Aga mitte see ei olnud minu jutu mõte, et keegi midagi ei tea, vaid just suhtumine igas remondifirmas-too auto teenindusse, küll siis vaatame(ja pärast keevitame ilusa arve), olgugi, et mõne vea saaks leida kohe ka õues kapoti alla vaadates.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne