Vanad bussid, osa 3

Vabandan: kas need pildid siin juba teemaks olnud?

Netimaterjal, jäädvustus väidetavalt aastast 1997 Mootori õuel.

See ZISi vrakk vist küll käsitletud - aga kaks vana Ikarust? Kas üks ei saanud mitte praeguse Tartu Ikarus 55e doonorbussiks ja teine Järva-Jaani?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta

Mister X Kirjutas:See ZISi vrakk vist küll käsitletud - aga need kaks vana Ikarust? Kas üks ei saanud mitte praeguse Tartu Ikarus 55e doonorbussiks ja teine Järva-Jaani?
Teine Ikarus on Järva-Jaanis.
Vasta

Mida Sa, Mister X, VRAKI all mõtled?Rolleyes

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

Kasutame siis kenamat sõna... toorik.
Vasta

Veidi veel:

Ikarus 66e kere Tartus, aasta 2006. Kas siiani alles?

Tallinna Autobussikoondise uus ja vana Ikarus aastal 1997. Vanemal päris huvitav värvilahendus, üleni helesinine.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta

Mis nendest TAK-i bussidest saanud on? Keegi teab äkki?

http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta

Mister X Kirjutas:Veidi veel:

Ikarus 66e kere Tartus, aasta 2006. Kas siiani alles?

Tallinna Autobussikoondise uus ja vana Ikarus aastal 1997. Vanemal päris huvitav värvilahendus, üleni helesinine.
See Ikarus LUX.66 oli 3 ukseline linnaliinibuss.

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta

See TAKi uuem Ikaar müüdi vist Venesse, sõidab ehk siiani. Aga vanem? Ju temaga läks nii nagu meie Ikarustega üldreeglina... vanametalli.

P.S. Ikarus 66 oli tõesti 3ukseline linnabuss, minu viga. Too Tartu isend ilmselt 55.
Vasta

motoblokk Kirjutas:Mis nendest TAK-i bussidest saanud on? Keegi teab äkki?

Maha müüdud. Ühe minuni jõudnud infio järgi on üks neist V. Alve käes (675ARU Ikarus-250).

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

Jätkame LAZ-4202 versioonide teemal seoses JJVV taas täienenud sõidukikoguga:

ex-VKG (291IAN) -> JJVV1
Vaida (904MBZ) -> JJVV2
Elva lähedal - peaks kah alles olema, see veel vanemat tüüpi mudel (ilma 1-ta)!
Koigi (178ABK) - ???
Jaanikese - ???
Raplamaa, Kasti -> mõningatel andmetel kadunud
Rakvere (605AEH) -> kaasfoorumlase rivo54 luureandmeil müüdi arvatavasti Venemaale.

Üleüldse, kas lugupeetud kaasfoorumlastel on veel mälestusi 42021dest Eestis erinevatel ajastutel? Julgen praegu seda väita, et valdav enamus sedatüüpi busse, mis Eestisse jõudsid, olid käigus erinevatel tööstus - teenindusettevõtetel (töötajate veoks), MITTE autobussiparkidel.
Vasta

mrali Kirjutas:Elva lähedal - peaks kah alles olema, see veel vanemat tüüpi mudel (ilma 1-ta)!
See paljas klaasidega kere alles.
mrali Kirjutas:Koigi (178ABK) - ???
Seisab ikka Koigis kõrvuti ühe teise nõuka-aegse bussiga.
Vasta

mrali Kirjutas:Üleüldse, kas lugupeetud kaasfoorumlastel on veel mälestusi 42021dest Eestis erinevatel ajastutel? Julgen praegu seda väita, et valdav enamus sedatüüpi busse, mis Eestisse jõudsid, olid käigus erinevatel tööstus - teenindusettevõtetel (töötajate veoks), MITTE autobussiparkidel.
LAZ-4202(1) olid vähesel arvul kasutusel NII autobussiparkidel, KUI KA tööstusettevõtetel, sellest meil Sinuga juttu ka vist olnud. Üks selline buss oli Viljandi ATP-l (punane, parginumber 646, viimati liikus ilmselt 90ndate keskel, edasist saatust ei tea) ja VÄHEMALT üks ka Tartu ATP-l (oranþ) ja see isend oli kindlalt olemas juba 1986. aasta paiku. Mõlema isendiga on mul olnud au reisijana sõita. Elva lähedal on jah alles.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

Sillu Kirjutas:
mrali Kirjutas:Üleüldse, kas lugupeetud kaasfoorumlastel on veel mälestusi 42021dest Eestis erinevatel ajastutel? Julgen praegu seda väita, et valdav enamus sedatüüpi busse, mis Eestisse jõudsid, olid käigus erinevatel tööstus - teenindusettevõtetel (töötajate veoks), MITTE autobussiparkidel.
LAZ-4202(1) olid vähesel arvul kasutusel NII autobussiparkidel, KUI KA tööstusettevõtetel, sellest meil Sinuga juttu ka vist olnud. Üks selline buss oli Viljandi ATP-l (punane, parginumber 646, viimati liikus ilmselt 90ndate keskel, edasist saatust ei tea) ja VÄHEMALT üks ka Tartu ATP-l (oranþ) ja see isend oli kindlalt olemas juba 1986. aasta paiku. Mõlema isendiga on mul olnud au reisijana sõita. Elva lähedal on jah alles.
Kasutaja "smolin" juttude järgi olla üks isend ka Rakvere ATPs eksisteerinud.
Vasta

Üks viimaseid Tartu vanatüübilisi LAZe (695) liinil 2002. aastal.

Just omaaegset Tarbuse maaliinide bussiparki olen ma kutsunud "vanade busside paradiisiks", sest veel selle sajandi esimestel aastatel leidus seal päris korralik hulk LAZe (isegi mõned PAZid), mis kurseerisid linnalähedastel maaliinidel. Mingist aastast alates (2003?) neid enam aga polnud. Huvitav, kas kümmekond LAZi läksid viimseni utiili - üksikuid rapmeid vist kusagil veel leidub.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Mister X Kirjutas:Üks viimaseid Tartu vanatüübilisi LAZe (695) liinil 2002. aastal.

Just omaaegset Tarbuse maaliinide bussiparki olen ma kutsunud "vanade busside paradiisiks", sest veel selle sajandi esimestel aastatel leidus seal päris korralik hulk LAZe (isegi mõned PAZid), mis kurseerisid linnalähedastel maaliinidel. Mingist aastast alates (2003?) neid enam aga polnud. Huvitav, kas kümmekond LAZi läksid viimseni utiili - üksikuid rapmeid vist kusagil veel leidub.
Ju need Laz-id ja Paz-id oli siis heas korras, mulle on meelde jäänud et Tartu linnaliini Ikarused olid paremas korras kui näiteks Tallinnas, võrdluses oli Ikarus 280-ed. Kindlasti mängib rolli ka linna suurus aga see selleks.
Vasta

Vähemalt 2 sinivalget Tarbuse LAZ-i on veel Tartus alles.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

Regardman Kirjutas:
Sillu Kirjutas:
mrali Kirjutas:Üleüldse, kas lugupeetud kaasfoorumlastel on veel mälestusi 42021dest Eestis erinevatel ajastutel? Julgen praegu seda väita, et valdav enamus sedatüüpi busse, mis Eestisse jõudsid, olid käigus erinevatel tööstus - teenindusettevõtetel (töötajate veoks), MITTE autobussiparkidel.
LAZ-4202(1) olid vähesel arvul kasutusel NII autobussiparkidel, KUI KA tööstusettevõtetel, sellest meil Sinuga juttu ka vist olnud. Üks selline buss oli Viljandi ATP-l (punane, parginumber 646, viimati liikus ilmselt 90ndate keskel, edasist saatust ei tea) ja VÄHEMALT üks ka Tartu ATP-l (oranþ) ja see isend oli kindlalt olemas juba 1986. aasta paiku. Mõlema isendiga on mul olnud au reisijana sõita. Elva lähedal on jah alles.
Kasutaja "smolin" juttude järgi olla üks isend ka Rakvere ATPs eksisteerinud.
Sellest oli siin pikem arutlus hulk aega tagasi. Ma jään siiski enda poolt välja käidud arvamuse juurde, et need oranþid LAZ 42021d, mis Rakvere-Loksa liinil sõitsid, ei olnud Rakvere ATP bussid. Samuti ei ole seda tüüpi bussid kunagi Rakvere linnaliini sõitnud. Viimast usun ainult juhul, kui keegi pilti näitab.
Samas oli üks selline tegev Pärnu ATPs, nr 4013EAC ja liikus 1989 kuni 1994. See, et buss 5 aastasena vanarauaks tehti, näitab päris hästi konkreetse bussi vastupidavust. Selles ka vist põhjus, miks peale esmast eufooriat ja enne plaanimajanduse lõppu (1990 ja 1991) Ukrainast ainult LAZ 695/699d Eestisse tulid.
Kusjuures Viljandi ATP 646-l läks mõnevõrra paremini. See elas kuni eesti reg.märgini ja suutis tervelt 6 aastat Viljandi maakonnas rahvast vedada enne, kui vanarauahinnaga ühele eraisikule maha müüdi.
Vasta

Mister X Kirjutas:See TAKi uuem Ikaar müüdi vist Venesse, sõidab ehk siiani. Aga vanem? Ju temaga läks nii nagu meie Ikarustega üldreeglina... vanametalli.

P.S. Ikarus 66 oli tõesti 3ukseline linnabuss, minu viga. Too Tartu isend ilmselt 55.

See uuem Ikarus seal on 396, ainus teadaolev uuena Ungarist Eestisse toodud isend. Müüdi Lätti. Vanem oli veel 1999 sellises helesinises toonis. Tegelikult oleks huvitav teada, kas niiviisi värvitud TAKi busse oli veel, või oli see 1108 ainus? Sajandivahetuse paiku värviti üle tavaliseks sini-valgeks nagu teisedki TAK-Reisi Ikarused. Vanarauda ei jõudnud neist tõenäoliselt ükski. Müüdi kõik endistesse vennasvabariikidesse.
Vasta

andres22 Kirjutas:
Regardman Kirjutas:
EdR Kirjutas:See juba jupp aega müügis. Asukoht Tartus. Head pakkumised tulevad alati siis kui minul raha pole. LAZ-695N on kah riistapuu mis mind huvitab...
Pigem kuulutus aegunud. Minuni jõudnud vihjete järgi buss maha müüdud.
Umbes nädal tagasi oli vähemalt omal kohal. Vahepeale oli kuulutus maas ja nüüd uuesti üles pandud, nii et vaevalt et müüdud.
Praeguseks hetkeks on see oma kohast kadunud, on kellelgi aimu kuhu see müüdi?
Vasta

mustninja Kirjutas:
Regardman Kirjutas:
Sillu Kirjutas:
mrali Kirjutas:Üleüldse, kas lugupeetud kaasfoorumlastel on veel mälestusi 42021dest Eestis erinevatel ajastutel? Julgen praegu seda väita, et valdav enamus sedatüüpi busse, mis Eestisse jõudsid, olid käigus erinevatel tööstus - teenindusettevõtetel (töötajate veoks), MITTE autobussiparkidel.
LAZ-4202(1) olid vähesel arvul kasutusel NII autobussiparkidel, KUI KA tööstusettevõtetel, sellest meil Sinuga juttu ka vist olnud. Üks selline buss oli Viljandi ATP-l (punane, parginumber 646, viimati liikus ilmselt 90ndate keskel, edasist saatust ei tea) ja VÄHEMALT üks ka Tartu ATP-l (oranþ) ja see isend oli kindlalt olemas juba 1986. aasta paiku. Mõlema isendiga on mul olnud au reisijana sõita. Elva lähedal on jah alles.
Kasutaja "smolin" juttude järgi olla üks isend ka Rakvere ATPs eksisteerinud.
Sellest oli siin pikem arutlus hulk aega tagasi. Ma jään siiski enda poolt välja käidud arvamuse juurde, et need oranþid LAZ 42021d, mis Rakvere-Loksa liinil sõitsid, ei olnud Rakvere ATP bussid. Samuti ei ole seda tüüpi bussid kunagi Rakvere linnaliini sõitnud. Viimast usun ainult juhul, kui keegi pilti näitab.
Samas oli üks selline tegev Pärnu ATPs, nr 4013EAC ja liikus 1989 kuni 1994. See, et buss 5 aastasena vanarauaks tehti, näitab päris hästi konkreetse bussi vastupidavust. Selles ka vist põhjus, miks peale esmast eufooriat ja enne plaanimajanduse lõppu (1990 ja 1991) Ukrainast ainult LAZ 695/699d Eestisse tulid.
Kusjuures Viljandi ATP 646-l läks mõnevõrra paremini. See elas kuni eesti reg.märgini ja suutis tervelt 6 aastat Viljandi maakonnas rahvast vedada enne, kui vanarauahinnaga ühele eraisikule maha müüdi.

Võrus oli ka kindlasti üks LAZ-4202(1). Sõitis nii linna- kui ka maaliine. 1992. aastal oli veel kindlasti sõidus, hilisemat ei mäleta. Võru bussi algset värvi ei mäleta, aga 1990ndate alguses oli ta minu arvates valge-roheliseks värvitud.
Valga LAZ-4202(1) (mis hiljem sai Jaanikese motokompleksi sekretariaadiputkaks) minu mäletamist mööda liini ei sõitnud. Meenub nagu, et bussil oli küljel nr 9 ehk siis buss polnud mitte Tartu ATP Valga kolonni jagu, vaid Valga Autobaasi nr 9 varandus.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne