(Vana)raua (haiglasest) kogumisest.
#21

Okupatsioonimuuseum on küll kehv näide, kõikvõimalikud Vaz-id, Kraz-id, Jeraz-id ja jumal-teab-mis-az-id on siiski VEIDI madalama tähtsuskategooriaga asjad kui meie maa ja rahva ajalugu.

Teemasse tagasi tulles tahaks ma mainida, et sellist asja nagu täielik konsensus eesmärkide püstitamise suhtes ei saa vähegi suurema inimgrupi (mida vanatehnikaharrastajad hoolimata kõigest on) siseselt mitte kunagi olema. Nii et kui keegi veab kellegi teise arvates vankrit vales suunas, tuleks sellel teisel oma vanker asutada ning seda lihtsalt enda äranägemise kohaselt vedada. Järva-Jaani varjupaiga tegevusmudel on lihtsalt üks paljudest võimalikest.

Niiet eks jääme ootama aega, millal Uunikumide foorumiosa ummistub muuseumi-inimeste tegevusi kirjeldavatest teemadest ning need tuleb Järva-Jaani ürituse eeskujul koondada alajaotuseks "Tallinna Vanatehnikamuuseum".
Vasta
#22

Vabandan juba ette ja taha, et ei soovi oma arvamuse avaldusega mitte kedagi solvata.

Mina, kes ma vanatehnikast  suurt midagi ei tea kaldun arvama, et antud probleemi sisuks on ’’tegusate vanatehnikameeste’’ ning antud juhul AMF-i liikmete (vanatehnikahuviliste) vahelise infovahetuse puudumine.

Esmakordselt oli täna kuulda, et Hr. Piibur tegeleb vanatehnikat puudutava seadusandluse väljatöötamisega. Loomulikult ei ole tähtis, et kõik teaksid mida antud seaduse väljatöötamine täpselt endast kujutab , kuid vajalik on see, et informeeritakse sellise asja toimumisest.

Siia juurde küsimus kodanikele Dad ja PlyVal64, et kes siis kuuluvad sinna vanatehnika võtmeisikute hulka kes tegelevad antud seaduse väljatöötamisega ning kelle jaoks nad seda teevad. (paluks nimeliselt)

Olles ükskord viibinud UNIC-u klubi koosolekul võin südamerahuga väita, et seal ei toimunud mitte midagi mis võiks kaasa aidata Eesti vanatehnika liikumise arengule. Arvatavasti käib seal samasugune jahumine edasi.

Kuna paratamatult on igasuguste koosolekute korraldamine väga suur ettevõtmine, mis tihti jääb rohkem aja puuduse taha siis olen mitu korda välja pakkunud kindlale liikmeskonnale kinnist foorumit Unicwebi-s, kus saaks vabalt antud teemat arutada ning foorumi tasemel kaasata inimesi kes võiksid asjas sõna sekka öelda, aga praeguseni tulemusteta.

Kokkuvõtteks ütleks rohkem tööd ja asjaliku informatsiooni ning vähema mõttetut virisemist ning loba.

www.temeko.ee Raudselt Kindlaim
Metallaiad- ja väravad
Metall- ja tuletõkkeuksed
Metallkonstruktsioonid
Vasta
#23

oldmoped Kirjutas:Vabandust, ma ei teadnud, et antud foorumis on postituste tegemise ja oma arvamuse avaldamise õigus ainult tuntud isikutel. Vabandan veelkord ja palun administraatoritel minu tagasihoidlik kasutaja kustutada.
Tegelikult peaks tsiteerima Sind ennast a'la "kes mind tunnevad" ehk minuga on sama lugu. Miks ma mõnikord kirjutan mõnuga suht räiges sõnastuses? Ikka selleks, et selle mää-mää-blää-blää asemel tekiks asjalik ja tihti põhjapanev arutelu. Eestlane on kord selline inimtüüp, kellele tuleb kõigepealt mõisaõuel soolavitsu anda, et ta vihastaks ja midagigi tegema hakkaks. Muudmoodi ei saa, mõni erand välja arvatud. "Soojenduseks" tuleb pauk ära panna, ise ruttu nurgataha joosta ja siis õigel hetkel uuesti välja astuda. Muuseas, Dad tegi ju threadi algatamisega täpselt sama. Teda ma tunnen, paljud tunnevad, selline ta ongiSmile
Kahjuks pean tunnistama, et minu räigest sõnavõtust TA-6 teemadel sai Sind häiriv teguviis ju alguse... aga tundub, et seda OLI VAJA. Või väidad vastupidist? Keegi peab olema otsekohene, seda pollitikumulli võibki muidu ajama jääda.
Aga ära pahanda, õpi "alla neelama", on elus kuradi kasulik. Ja õpi "ridade vahelt lugema", seda eriti veebifoorumis. Aga ühe asja sain ma kohe selgeks, Sina siis olidki Haapsalu Nostalgiapäevade taga. Seda ma kahtlustasingiWink
Vasta
#24

Minu jaoks on foorumi üks võlusid see, et siin on koos hulk erinevaid inimesi. Nii neid, kes peavad enda jaoks oluliseks vana Gaujat kui ka need, kellel kodus olemas ja taastamisel midagi sootuks eksootilisemat. Sellest nähtavasti tekivad ka maailmavaatelised erinevused: 500K mersu olemasolu muudab tõesti suurema osa ülejäänud masinatest vaataja silmis mitte millekski.

Aga selleks, et jõuda 500K-ni, on vaja ka millestki alustada. Minu lapsepõlves oli Zil-130 tavaline tööauto aga siin foorumis on palju ka neid, kelle jaoks on see masin on tänaval vastu tulles midagi olulist ja siin foorumis rääkimist väärivat. Ja ma ei hakka seda lugedes hambaid kiristama, pead vastu lauda peksma ja oma vastuses suuri tähti kasutades karjuma. Ma pigem lähtun mõttest, et selline huvi areneb, täieneb. Lisandub teadmisi, elukogemust, raha..ja küllap jõuab tähelepanu siis ka Krulli tehase veoautoni.

Näiteks mul on sügavalt kahju, et see komplektselt seisnud TA-942 vanarauda läks. Ja mul on alati au ja õigus oma tundeid ses teemas väljendada. Eriti foorumi demokraatlikus õhkkonnas.

Mis puudtab igasugu eksoote, mis Eestis on müügis: palju neist üldse jõuab infot siia? Üldjuhul hoitakse teadmist kümne küünega, sest muidu teine huviline äkki ostab ja saab endale/viib välismaale. Mis sest, et endal igasugune võimalus selle masina taastamiseks/ostmiseks puudub.

Igasuguste eksootidega on üldse see kurb lugu, et 90 protsendil juhtudest ei ole olemas kompetentseid inimesi, kes neid Eestis taastada suudaks/oskaks. Eva Brauni mersu ju oli siin, palju oli aga neid kodanikke, kes oleks suutnud seda masinat teda väärival kujul taastada? dad, kas Sina oleks suutnud? Selles seisukohast on hea, et nad on läinud kuhugi, kus neist hoolitakse ja kus on tegelikult olemas lootus nende säilimiseks.

Mis muuseumitesse puutub: me ei saa käituda kui linnupojad pesas, kes lõuad laiali kisavad "Tahame, tahame, tahame". Kui siiani ei ole selgelt üksmeelt, mida see muuseum sisaldama peaks, kus see olema peaks, kes selle heaks midagi tegema peaks, siis pole kleepekast auto tagastangel kasu.

Ja palju on üldse niivõrd heas korras masinaid, mida rahvale vaatamiseks välja panna? Neid on, aga paljud restaureeritud isendid on pigem nutmapanevas seisus.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#25

Oma järgmist sõnavõttu alustaks kahe anektoodiga:
1. Põrgus on tulel reas 3 katelt, esimese katla juures käib kõva madin, teise juures on vahel tegevust ja komanda juures on täiesti rahulik. Loo moraal:
esimeses katlas on juudid, need üritavad katlast koguaeg välja ronida ja kui üks nuudiga tagasi pekstakse, siis upitatakse juba järgmist välja.
teises katlas on venelased, kui keegi viitsib ennast liigutada, siis saab ka nuudiga.
kolmandas katlas on eestlased, kui ka keegi viitsib ennast välja upitama hakata, siis kõik teised tõmbavad kohe tagasi.

2. Hansapankur läeb mööda teed ja näeb, raske järts, läheb siis uurima ja näeb, et järts viib maapankuri juurde. Maapankur võtab ühe ja annab 2 krooni ning järjekord on meeletu. Hansapankur siis küsima, et "kle loll oled v, pankrotti lähed ju", maapankur vastu "Nojah, aga vaata milline käive selle eest"

Ja vot selle kahe loo vahel kogu meie eluke siin käibki, kas ei toetata ühe või teise inimese püüdlusi või siis tehakse suure kära saatel "midagi" (et mitte öelda suuremat kogust jura).

Edasi lähen isiklikuks:
kass Kirjutas:Ei tea kas Eestis püüti toda ( pagan, tuli meelde et see oli Mersu Cabrio aga ka B, vahet pole) müüa aga vist mingi 8000 odava $ eest läks.

Tegemist oli siiski cab A-ga.

Ishijupp Kirjutas:Dad elab olevikus, minu tagasihoidliku arvamise kohaselt vaatavad kohalikud rauahullud tulevikku säilitades tänasel päeval mitte-nii-haruldlasi-autosid tuleviku jaoks. Arvan, et Dad'i raevupurske kutsus esile mingi kõrvaline mõjur ja mitte siinne tegevus, noh, meil kõigil on halvemaid ja paremaid päevi...
Samas- miks Dad ei võiks meid eksituste rabast välja aidata ja kasutada oma loomulikku sarmi inspireerimaks kaasfoorumlasi raha kokku panema ja mõne Tallinna lähedase küüni muuseumiks ära ostma ja vanatehnikaürituste- , hea seltskonna- ja paari kasti õlle saatel kasutuskõlbulikuks muutma? Mis kostad, Dad?

Elan nagunii kõigist mitu aastat ees, seda on ajalugu juba tõestanud. Raevupurske kutsus esile aga mõttetu hala kolhidade, zukide, nysade jms mõtetu rämpsu ümber. Tihti paistab välja täielik võhiklikkus ja vasikavaimustus mõttetust rämpsust, samas jäetakse kõrvale oluline osa tehnikakultuuri pärandist, näitkes pole viitsitud isegi selgeks teha milliseid TA mudeleid tuleks säilitada tulevastele põlvedele, üritatakse kokku kraapida kõike, samas aru andmata, milline oleks prioriteetides esmane. Ja pole see JJTS-i plats ka piiritu, et sinna kõike kokku kuhjata.

zazik Kirjutas:Minu arvates sobiks (vähemalt osalt) muuseumieksponaatideks ka üles vuntsitud masinad (nagu näiteks Volgaklubilt Järva-Jaanile kingitav 3102), kõik sõidukid ei peaks olema 100% originaal ja sõidukorras (sellist olukorda me jääkski ootama vist).

Sinu kogu hülgemöla lõpetaks lausega, et poleks mind, poleks ka seda Volgat olemas.

kris Kirjutas:Mul on tavaliselt hädaldavatele inimestele üks küsimus – mida sa ise probleemi lahendamiseks oled teinud. Sama tahaks küsida ka dad’ilt.[/qoute]

Tagasihoidlik 8 lahtise auto projekti, mõni mootorratas, mõnikümmend kinnis masinat. Vähe ju.

[quote=oldmopeed]Mina näiteks püüan kokku saada, tulevastele põlvedele säilitamiseks,nõukogude liidus toodetud ja tavakasutuses olnud mopeedide kogu sarja ... Samas ei pea loomulikult kõiki vanu ja roostes rauatükke päästma hakkama ja ümber nende jooksma ja halama, et muidu läheb emexisse või põllurallile. Igasugused kampaaniad on toredad asjad küll... aga seda ikkagi ainult mõistlikuse piires.
Tsitaat:See ongi minu eesmärk, peab olema püstitatud eesmärk, kirjeldatud olemasolev seis ja puudu olevad osad. Kampaaniate kohapealt on parim Meri "õued korda" ... kõik hoovist konteinerisse, 3 koormat mulda ja muruplatsiks.

[quote=unicweb]Mina, kes ma vanatehnikast suurt midagi ei tea kaldun arvama, et antud probleemi sisuks on ’’tegusate vanatehnikameeste’’ ning antud juhul AMF-i liikmete (vanatehnikahuviliste) vahelise infovahetuse puudumine.

Hmm ... keda sa loed siis "vanatehnikameesteks" ja keda lihtsalt liikmeteks? ... võiks ju ka nimeliselt Wink

[quote=unicweb]Esmakordselt oli täna kuulda, et Hr. Piibur tegeleb vanatehnikat puudutava seadusandluse väljatöötamisega. Loomulikult ei ole tähtis, et kõik teaksid mida antud seaduse väljatöötamine täpselt endast kujutab , kuid vajalik on see, et informeeritakse sellise asja toimumisest.

Siia juurde küsimus kodanikele Dad ja PlyVal64, et kes siis kuuluvad sinna vanatehnika võtmeisikute hulka kes tegelevad antud seaduse väljatöötamisega ning kelle jaoks nad seda teevad. (paluks nimeliselt)

Probleem nagu selles ongi, et "keegu kuskil teeb" samas pole täielikku ülevaadet, nimeliselt on siin saatnud kirju erinevatesse ministeeriumidesse paljud(hr Talts,hr Jaanus,hr Piibur), samas ei tea enamus, mis kirja sisu on olnud.

unicweb Kirjutas:Olles ükskord viibinud UNIC-u klubi koosolekul võin südamerahuga väita, et seal ei toimunud mitte midagi mis võiks kaasa aidata Eesti vanatehnika liikumise arengule. Arvatavasti käib seal samasugune jahumine edasi.

Et ühe korraga said kõigest valgustatud? Täpselt tead kes mida teeb ja kui palju oskab? Ma juhiks tähelepanu, et vajadusel võin ma rääkida tundide viisi ilma midagi rääkimata või siis rääkimise sees rääkida kolme sõnaga midagi väga olulist. Ka selles "jahumises" on pea iga kord olnud paar väikest suurt asja, iseasi kas uute tegelaste juuresolekul seda avaldatakse või kas sa suudad seda tähele panna.

aspelund Kirjutas:Aga selleks, et jõuda 500K-ni, on vaja ka millestki alustada.... Lisandub teadmisi, elukogemust, raha..ja küllap jõuab tähelepanu siis ka Krulli tehase veoautoni.
Tsitaat:Ehk alustaks siis teadmistest, Krulli tehases pandi kokku sõiduautosid Chevy Master ja siis jõuame ehk ka selleni, et 500K on juhuslik number mersu rida-8 kompressorite nimistus.

[quote=aspelund]Mis puudtab igasugu eksoote, mis Eestis on müügis: palju neist üldse jõuab infot siia? Üldjuhul hoitakse teadmist kümne küünega, sest muidu teine huviline äkki ostab ja saab endale/viib välismaale.

Hmm ... normaalne ju et info pole avalikuks tarbimiseks alati kohane või kasulik, samas olen ma nö "ilma jäänud" ainult ühest sõidukist, mille kohta ma pahaaimamatult informatsiooni andsin ühele "väga auväärsele uuniklasele" kes andis mulle ausõna, et tema seda soomalsele ei müü ning selle siis rõõmsalt soommile minu seljataga maha parseldas. Nii et minu käest saavad seda laadset teavet edaspidi ainult ennast ausatena tõestanud persoonid.... sorry ülejäänute ees.

[quote=aspelund]Eva Brauni mersu ju oli siin, palju oli aga neid kodanikke, kes oleks suutnud seda masinat teda väärival kujul taastada? dad, kas Sina oleks suutnud?

Kindlasti oleks suutnud taastada ka selle auto, ma usun, et mul on olemas olevadki projektid sama keerukuse astmega.

Meie põhiprobleemiks on laiskus ja järjekindluse puudumine, kõike saab teha ja teha korralikult kui tahta, küll aga meil tehakse mingi asi valmis, et ahh käib küll. Samuti on väga paljus puudu otsustavast julgusest lõpetada mõni mõttetu projekt või see lihtsalt konserveerida.

Dad.
Vasta
#26

dad Kirjutas:Elan nagunii kõigist mitu aastat ees, seda on ajalugu juba tõestanud. Raevupurske kutsus esile aga mõttetu hala kolhidade, zukide, nysade jms mõtetu rämpsu ümber. Tihti paistab välja täielik võhiklikkus ja vasikavaimustus mõttetust rämpsust, samas jäetakse kõrvale oluline osa tehnikakultuuri pärandist, näitkes pole viitsitud isegi selgeks teha milliseid TA mudeleid tuleks säilitada tulevastele põlvedele, üritatakse kokku kraapida kõike, samas aru andmata, milline oleks prioriteetides esmane. Ja pole see JJTS-i plats ka piiritu, et sinna kõike kokku kuhjata.

Dad.
TA-sid tuleks püüda tulevikule säilitada võimalikult palju eri mudeleid ning minu arusaamist mööda püüeldakse selle poole ka Järva-Jaanis; kõiki mudeleid aga paraku lihtsalt ei ole enam võimalik Eestimaa pealt leida. Sellega peaks olema vastatud ka Dad`i kummalisevõitu väitele, justkui poleks viitsitud säilitamistväärivaid TA-sid seda mitteväärivatest eraldada. Põhimõtteliselt kehtib sama ka Paide höövlite, Estonia vormelite jne. jne. kohta, kui rääkida kasvõi ainult Eesti masinatööstuse toodangust.
Kolhidade, Žuk`ide, Nysade jms. nimetamine mõttetuks rämpsuks on aga lugupeetud kaasfoorumlase Dad`i poolt lihtsalt matslik ning ma ei saa siiani aru, miks teda segab, kui keegi nimetatud liikuritest tõepoolest vasikavaimustusse satub seda enam, et paljud <20 kaasfoorumlased pole nimetatud liikureid nende tavakasutuses ehk näinudki. Teisalt: ma pole märganud, et keegi foorumis sõnavõtvatest 50.-80.-te aastate nõukogude tehnika fännidest oleks kirjutanud midagi samavõrd halvustavat näiteks 30.-te aastate mittenõukogude päritolu sõiduautode kohta. Vastupidi: usun, et me kõik toetame igasuguse unikaalse tehnika taastamist ja tulevikule säilitamist.
See muidugi küll õige, et mingi hetk võib Järva-Jaanis ruumipuudus tekkida.


PS. Endal mingit kätetööd (restaureeritud sõidukit vms.) ette näidata pole ja seega võib-olla pole väga õigust kobiseda, aga raske on ka päris vait olla, kui paljud hingega asja juures olevad inimesed (Mõtlen eelkõige praegu seda seltskonda, kes aidanud J.-Jaani mitmeid sõidukeid ehk Dad`i kõnepruugis "mõttetut rämpsu" muretseda ning muul viisil võimaluste piires Varjupaiga edendamisele kaasa aidanud.) niimoodi s...ga üle valatakse.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#27

Ausalt öeldes, asi kipub siin juba s***ga loopimiseks minema.
Tundub,et siinsele teema algatajale on ainuke õige "vanatehnikarahvas" isetegijad,soovitavalt mitte-nõukogude-50-te-80-te tehnikaga tegelejad (pildistajad ja muidu teoreetikud ei loe). Ei saa aru,kust peaksid KÕIK siinses nurgas sõnavõtjad võtma ruumid,rahad jne et asjaga praktiliselt tegelda (vihjan ka mõnele varasemale teemale). OK,tunnistan,et endal pole hetkel ressursse ning vb ka kätt asjaga praktilisel moel tegelda. See,et mõni peab silma (nagu kasvõi siinkirjutaja) Kolhidadel,Zukidel,Nysadel jne N ajal sisseveetud kraamil, on ka loogiline. Igaühele oma, nagu öeldakse.
Nii et soovitaks ses küsimuses MAHA RAHUNEDA.
Vasta
#28

Kassa näed, kus tuleb! DAD, tahtsid vähem mõttetut mula foorumis, tuli aga hoopis juurde.
See rohkem musta pesu pesemine siin. Saad just pesu puhtaks ja kuivama, kui lajatatakse jälle poriga üle. Sellisest pesemisest pole miskit tolku.

Lisan: Mrali postitus on huvitav. Algul nagu noomib väheke, siis loobib veitsa kõntsa üles ja siis jälle taunib sitaga loopimist.
Vasta
#29

Hm, võibolla sai mind veidi valesti mõista, ent mainiks täpsustuseks seda, et igaüks tegelgu sellega, milles ta tugev (nagu siinsest teemast aru olen saanud, on kaasfoorumlasel Dad'il mitu sellist vanema Lääne tehnika projekti käsil) ning omagu ka ENDA arvamust, ent samas suhtugu tolerantselt ka n.ö.vastaspoole esindajatesse (toon jälle samast teemast Kolhidade-Zukide-Nysade näite). Kui keegi on praktilisemas pooles selline lahjem, ent omab muus vormis (kasvõi pildistamine) huvi vanema tehnika vastu, siis palun,lasku käia!
Ainult tänitamist a la "mina olen see õige mees ja teised tegelevad p***ga" pole vaja. Ja üldiselt on siinne foorum vägagi tolerantne seltskond senise mulje põhjal...

PS: Sorry, kui eelmises postituses kedagi riivasin.
Vasta
#30

Mrali viimase postitusega 101% nõus. Just tolerantsust Sinust ehk veidi erinevate huvidega kaasfoorumlaste suhtes ootaksime me Sinult, Dad.
Edu Sulle Sinu restaureerimistöödes!

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#31

Mina paluks Dad'il seletada lahti erinevused "mõttetu rämpsu", "suvalise "porno" sõiduki" ja "olulise osa tehnikakultuuri pärandist" vahel.
Umbes nii, et kui tegu pole ennesõjaaegse kabrioleti või mõne haruldusega, siis ongi rämps? Kas tarbesõidukid on rämps hoolimata väljalaskeaastast või säilinud isendite arvust? Seega peaks ka Varbuse Maanteemuuseum suht mõttetu koht olema või mis?

Ja totaalselt arusaamatuks jäävad mulle vihapursked, mis põhjustatud kellegi teise "vasikavaimustusest" või halast mõne kadunud vanasõiduki suhtes. Kuna näiteks Kolhidat pole ma oma teadliku elu jooksul sõitmas näinud on mul igast hävitatud isendist mingil määral kahju. Samuti on huvitav vaadata pilte seisvatest autovrakkidest ja olen tänulik nende piltide autoreile.

Lugupidamine Sulle vanatehnika taastamisel tehtud töö eest, kuid teiste huvide halvustamist see ei õigusta.
Vasta
#32

avaldaks siis oma arvamust ka.mina liitusin selle foorumiga selleks,et saada vastuseid erinevatele vanatehnikat puudutavatele küsimustele.kuna olen alles paarkümmend aastat elanud jääb minu tehnika n-liidu ajastusse,minu jaoks on 1970 aasta gaz-24 ka ajalugu.seda olen ma võimeline soetama ja orginaaliks taastama.seda foorumit olen ma kasutanudki selleks, et uurida asju mida ma ise ei tea ja mäletada ei saagi.siiani olen saanud enam-vähem rahuldavaid vastuseid oma küsimustele,isegi kui nad mõnede jaoks on ehk tundunud liiga lihtsatena.nt.suunati mind volga klubi lehele mida ma ise ei teadnud,kuna pole suurem asi arvuti inimene.
olen arvanud,et nii need asjad käima peavadki,oled noor ja vanemad tegijad annavad nõu kui vaja.see nagu elu järjepidevuse mõte.kuid kui see siin ei ole selline koht kuhu pöörduda küsimustega, mis puudutavad uuemat vanatehnikat siis öelge see selgelt välja ja ma ei tülita seda foorumit rohkem oma igavate teemadega.olen ise ka lugenud teemasid ,mis tunduvad väga lapsikud, kuid kui autoriks on 14 aastane siis mida enamat sealt loota ongi.kuid kas see on põhjus tema huvi mahasurumiseks?seda ei pea ju lugemagi.
selgitage siis,mis on selle foorumi missioon,et ei tekiks rohkem arusaamatusi ja vimma.tänan kes suutsid mu mõtet jälgida.
Vasta
#33

unicweb Kirjutas:Esmakordselt oli täna kuulda, et Hr. Piibur tegeleb vanatehnikat puudutava seadusandluse väljatöötamisega. Loomulikult ei ole tähtis, et kõik teaksid mida antud seaduse väljatöötamine täpselt endast kujutab , kuid vajalik on see, et informeeritakse sellise asja toimumisest.

Siia juurde küsimus kodanikele Dad ja PlyVal64, et kes siis kuuluvad sinna vanatehnika võtmeisikute hulka kes tegelevad antud seaduse väljatöötamisega ning kelle jaoks nad seda teevad. (paluks nimeliselt)

Kui päris aus olla siis on see asi kuidagi iseenesest nii kujunenud ja tegelikult ei ole keegi selleks laiapõhjalisest vanatehnikaringkonnast volitusi andnud. Küll aga on Eesti Vanatehnikaklubide Liit võtnud nõuks selles vallas kaasa rääkida. Vaata ka http://www.hot.ee/evtl/ Kuna tegu on registreeritud klubide liiduga siis viivad sellele aadressile lingid ka kahe ametliku klubi kodulehelt.

Vanatehnikamõiste viimisega seadustesse hetkel motivatsiooni kriis, sest ükski kehtiv seadus ei piira vanatehnikaharrastajaid. Kindlustuse jama lahenes peale seaduse korralikku lugemist ja auto maksustamise probleemi hetkel pole.
Lihtsalt seaduse pärast pole ka seadust vaja sest me elame vabas ja demokraatlikus riigis. Küll aga tuleb valvel olla auto maksu osas ja mingis mõttes võiks piirata Eesti ajaloole oluliste tehnikakultuuri väärtuste väärkohtlemist.

Muus osas aga on tore lugeda vanatehnikahuviliste vaidlusi. Ega peagi ainult piirduma tehniliste teemadega siin foorumis, vahel võib ka vanatehnikapoliitikat teha.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#34

Mina näiteks satun "vasikavaimustusse" igasugusest meil nõukogude perioodil liikunud nö. rasketehnikast (traktorid, teraviljakombainid, teetöömasinad jne. jne. jne.) ning mul on sügavalt kahju, et Eestimaa pinnalt tõenäoliselt ei leia enam Paide teehöövlitest esimesi mudeleid, GAZ-AA mootoriga V-1 ja GAZ-51 mootoriga E-6-3, ja Maanteemuuseum on minu jaoks VÄGA huvitav koht, kuid mul huvitaval kombel ei teki seetõttu veel tahtmist hakata halvustama näiteks ennesõjaaegse saksa kabrioleti taastamist, vaid otse vastupidi: loen ka seda igati tänuväärseks ettevõtmiseks.


Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#35

Olen nüüd mitu päeva seda teemat jälginud, ja meele nukraks teinud, et tolerantsus teise inimese hobide vastu osadel puudub. Inimesi on erinevaid, kes kogub kommi pabereid, kes münte, kes marke, kes mudeleid, osad ehitavad pööningutele meeletuid väike linnakuid rongiteedega, osad taastavad erinevat NSVLi tehnikat, osad aga lääne tehnikat. Vanaemad armastavad sokke kududa. Kui teid ennast ei huvita siis austage teiste hobisid, millega nad tegelevad.
Vasta
#36

dad Kirjutas:---
Mida mina ootaks foorumi kasutajatelt on see, et tehtaks SIIN diskussiooni ja ka vanemate uuniklastega ise rääkides selgeks, MIS oleks säilitamist väärt ja MIS oleks taastamist väärt (näitena võiks tuua Valdo ennastsalgava tegevuse Pobide ajaloo lahtikirjutamisel).
---

Kui eemaldada dad'i postitusest pahameele avaldused, siis soovib ta arutleda selle üle, millist osa vanatehnikast säilitada ja millist mitte. Siin on sellele juba vastatud ja nõustun ka ise sellega, et iga vanatehnika huviline taastab, säilitab või püüab vanaraua saatusest päästa talle südamelähedast tehnikat. Leian, et erinevate kalduvustega vanatehnika huvilised ei peaks üksteisele viltu vaatama. Mida siis teha?
Kui on pinnuks silmas AMF-i postituste sisu, siis ehk annab foorumi teemasid paremini liigitada, et huvi mitte pakkuvad postitused ei segaks. Tegelikult on ju ka praegu foorum päris hästi teemade kaupa ära jagunud, nii et näiteks nõukogude tehnika austajate sõnavõtud ei tohiks segada neid, kes sellest üldse ei huvitu - ei pea ju neid postitusi lugema.
Kui on soov arutleda, mis üldse on uunikum ja mis ei ole, siis mäletamist mööda siin foorumis juba selliseid arutelusid olnud ja teatud kokkulepe saavutatud, et üle 25. a. vanust tehnikat ei saa pidada normaalsetes oludes igapäevakasutuses olevaks ja seega liigitub vanatehnika alla.
Kui kokkuvõttes oli sooviks õhutada inimesi rohkem asjalikkele aruteludele, siis kindlasti ei tule kasuks provokatiivsed väljendid. Seda on ka sellest lõimest näha - üsna pea jõuti kiviloopimiseni välja.
Vasta
#37

Hoog hakkab vist raugema? Igaüks kes on end puudutatuna tundnud ja viitsinud "mula ajada" on seda vist teinud. Dad on temperamentne kuju või osav provotseerija, igatahes minule on seeteema olnud huvitav lugeda! Ülemus mul arvab ka , et kõik peavad olema sama targad, töökad ja vastupidavad kui tema (või mitte päris nii targad ka)! Inimesed erinevad, mis on lubatud härjale pole vast sobilik Jupiterile ja Jupiteri tegemised ei ole tihti ka härjale turjamööda! Aga milleks härja tegemisi keelata ja maha laita? Ja solvuda pole ka kellelgi vaja, minu arust on see herilasepesa raputamine tekitanud huvitavat lugemismula ,kasu ilmselt mitte eriti aga mine tea!?
Vasta
#38

Kellele meeldib ema, kellele tütar, juhtub ka, et mõlemad... Maitse üle ei vaielda (vaid lausa on peetud sõdu)... Aga mina mängin oma "leludega" oma "liivakastis" edasi. Ja mul on hea olla...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne