suutmatus või tahtmatus?
#1

Ei tea kas olen liig norivaks muutunud, kuid miks kandub see Eestimaa elu viimasel ajal ühes vastikus suunas:
vaja pottsepp leida. juba mitu kuud kuulen erinevatest allikatest, et tööd palju, no helista mingi aeg, siis vaatame; helistan mingi aeg, siis ikka ei saa; jne, jne. Järgmine meister küsib 10 korda rohkem, aga ei suuda kokkulepitud ajaks isegi objektile ilmuda.
Vaja pisike keevitus teha, KIIRESTI; ei saa, ei ole aega jne. No mingi viienda meistriga saad lõpuks jutule. Treialitest parem ei räägi ;(
Olgu, saan sellest kõigest aru. Inimestel on palju tööd.

Aga nüüd hakkab ämber täis saama. viimased paar nädalat olen üritanud talverehve osta. Selline "ebatavaline" mõõt 185/70R14. Kindla rehvifirma klient juba aastaid (kümneid äkki?), tellin rehvid, lubatakse järgmiseks nädalaks, ootan nädala, küsin, selgub et ei saa, küsin teisi, on, aga hind muutub (mitte odavamaks). Ok, peale mitut kõnet ja kohalkäimist loobusin. Läksin teise firmasse, valisin rehvid, leppisime kokku, et hoitakse, vaja ainult hiljem telefoni teel aeg kinni panna. Helistan, selgub, et rehvid "vist on juba müüdud", aga helista 5 min pärast. 15 min pärast on asi selgusetu, 5 tunni pärast ikka sama. Lubatakse helistada tagasi... ootan... mitu päeva juba ootan.

Ja olengi hoobilt nende seas, kellele talv saabus ootamatult, esimese lume saabudes, kuigi ettevalmistused algasid 2 nädalat tagasi.
Kas tõesti peab ... marketist, kohvileti tagant rehvid ostma ja ise kangiga peale venitama?


Vasta
#2

Kus firmas see toimus?

Omast kogemusest oskan soovitada ProRehvi. Eksootiliste mõõtude otsimisega null probleemi.
Vasta
#3

Hulgus Mis on su asukoht? Kus eesti kandis? Eks foorumikaaslasi ka palju töömehi, kes oskavad keevitada või potsepp olla.

Rehvide suhtes olen mina skeptik. Kui kohal ei ole, mina tellima ei hakkaks- erandjuhul helistan maaletoojale, lasen arve saata ja saatku cargoga minuni.
Ära vaeva bürokraatidega ennast. Siiani pole see kellegile kasulik olnud.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#4

Hulgus, need probleemid lahenevad, kui hakkad suhtlema vene keelt kõneleva elanikkonna osaga(russko-jazõtšoje nasselenije)Big Grin Nimetatud tööde tegijad on enamikus just kirillitsas kirjutavad inimesed, kellega saab asju ajada. Kõiksugu Privat-info jms. venekeelne kuulutusleht on töömeeste otsinguil suurim abiline. Tegelikult oleks tolle integratsiooni sihtasutuse töö eestalsed asjalike vene meestega kokku viia .... sest tõesõna, asjalikke eestlastest töömehi juba ammu napib, vähemalt sin, Tallinnas. Tartus pidi olukord parem olema.
Vasta
#5

See on paratamatu nähe, sest oleme teenindusühiskonnas ja maailmale avatud. Suurfirmad lihtsalt uputavad meid oma odava massrämpsuga sõna otseses mõttes, isetegemist/taastamist pole enam vaja.
Vanemad mehed mäletavad veel aegu, kui igas kolhoosi töökojas sai remonttöid teha, kroomiti mähiti mootoreid, taastati detaile jne jne. Mehed tegid imeasju toona, näiteks väntvõlli kepsu nõellaagri vahetamine oli naljaasi. praegu sellist teenust enam ei leia. Vanad tegijad on surnud ja uute järele vajadust pole. Teenindusühiskond -- suured tootjad suretavad väikesd ja kohalikud välja.

Sama kehtib ka mujal
Näiteks okupatsiooniajal oli 90% toidust omamaine. Kui praegu odava Lääne rämpsu sissevool katkeks, oleksime näljahädas koheselt.

Palju vanaraua huvilisi on -- vähe. Õige eestlane sõidab laste pudrumulgu arvelt liisingpeugeotiga, tajub prestiiz'i ega tea kust mottorikapott avaneb. Täisteenindus.

No mis rehvijuttu puutub on küll patujutt minuarust, praegu on valik väga suur ja pakkujaid palju. Kui ühega puusse kukub, küsi uus pakkumine. Teeninduskultuur on kasvanud.

Naerma ajab kuidas omal ajal sai autuakut Riiast ostmas käidud.

Normaalset ühiskonnakorda pole olemas -- kõigil on oma idioomid.
Vasta
#6

jurkman Kirjutas:Mehed tegid imeasju toona, näiteks väntvõlli kepsu nõellaagri vahetamine oli naljaasi. praegu sellist teenust enam ei leia.

Veidi OT kuid. Eestis on 4 inimest kes sellega hakkama saavad. Kahjuks kõik nad Põhja- Eestis. Lõuna-Eestis sellist teenust pole.
Jawa 638l olin sunnitud ise plaadid tegema ja laagrid vahetama vanade tegijate õpetuste järgi. Nüüd võin ka teistele selle töö ära teha.
RK @ elupõline õpilane 638 alal.


On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#7

Jesper Kirjutas:Kus firmas see toimus?
Omast kogemusest oskan soovitada ProRehvi. Eksootiliste mõõtude otsimisega null probleemi.

Nuh, kuna tegu mitme erineva firma, suht jaheda suhtumisega, siis ei hakka näpuga näitama. Aga kena värvitrükis ja kriitpaberile trükitud utoopiliste (põhi)hindadega hinnakirja saatmiseks enrgiat jagub.
Tegu siiski süstemaatilise suhtumisega, alates ...pangast, kelle müügiesindaja ajab telefonis mesijuttu,
kutsub kontorisse kohvile ja kui kohale jõuan, selgub, et elementaarne kodutöö on tegemata. Pakkumist sellele kindlustusele (mida pank pakkus!) ootan juba nädala.
Müügimehed tunduvad olema paar sammu ees, ülejäänud süsteemist?

ps. "eksootiline" rahvaauto rehvimõõt peaks igas piimapoes esimeses reas müügis olema Wink

PlyVal64 Kirjutas:Hulgus, need probleemid lahenevad, kui hakkad suhtlema vene keelt kõneleva elanikkonna osaga(russko-jazõtšoje nasselenije)Big Grin ...

Täiesti nõus Sinuga, kogemused olemas Wink


Vasta
#8

jurkman Kirjutas:...No mis rehvijuttu puutub on küll patujutt minuarust, praegu on valik väga suur ja pakkujaid palju. Kui ühega puusse kukub, küsi uus pakkumine. Teeninduskultuur on kasvanud...

Kahjuks on Sul õigus. Minu laiskuse juures olen jäänud truuks ühele teenusepakkujale. Ei viitsi eriliselt otsida, kus odavam, kus kiirem. Lihtsalt marsin tuttavast uksest sisse, küsin pere ja laste järele ja tarbin mis vaja. Ei nurise eriti hindade üle, sest tean, et tuttavale näole tehakse väike ale (ok, silmanurgast ikka hindu jälgin).
Nüüd see kätte maksabki, meite kiires tarbimisühiskonnas on klient kuningas, kui on tarvis teda konkurendilt üle lüüa. Teha sooduspakkumisi, ale-sid mida alaline klient ei oska küsidagi (no mis soodustust on EMT mulle, kui 10 aastat kliendile pakkunud? samas kui uus klient saab x+1 kuud kuumaksuvabastust?)
Peab vist jalad kõhu alt välja ajama...?


Vasta
#9

Kui nimesid ei nimeta, siis ju vist asjad ikka päris nii ei ole, nagu kirjeldatud.

Ja üldiselt nagu maksad, nii ka saad. Kui esimene mure on see, et saaks soodukat, siis pole mõtet kvaliteeti nõudagi.

Muidugi Eestis on tihti teenindusega kehvad lood, aga ega ilma nimesid nimetamata huupi virisedes asi paremaks ei lähe.
Vasta
#10

Kui mõni saab Pealtnägijaga hirmutada siis hirmuta automoto foorumiga... võib suht kinel olla, et kui kellegi kohta kuskil foorumis miskit halvasti öeldakse siis selle foorumi kasutajaskond üritab mitte tarbida selle firma tooteid ja teenusied. Mehed meie käes on vägi... pea 3000 kasutajat. Kui palju oli vaja toetusallkirju, et teha oma erakond?
Vasta
#11

Jesper Kirjutas:Kui nimesid ei nimeta, siis ju vist asjad ikka päris nii ei ole, nagu kirjeldatud....

Alati enne kui suu lahti teen, ehk kuskile mõne sõna kirjutan, üritan mõelda, nii hästi, ehk halvasti kui see ka õnnestub. Ja pahatihti jääbki see ütlemata, eriti kui vaja kellelegi näpuga näidata.

Nüüd autol papud all, ikka sealt kus alati ja olekski nagu asi lõpetatud?
Aga ei, süda kripeldab. Kas ikkagi otsida-tõmmelda kus odavam ("et saaks soodukat" nagu Sina ütled, või eelistada kindlat tarnijat (kes kipub oma kiires arengus unustama üht koma teist) ?
Käisin alles hiljaaegu endiste kollegide juures, kes nurgapoest väljakasvanud megamarketis edasi töötavad. Rõõmsad näitsikud, olid mossis mammideks muutunud, ei tea küll miks?


Vasta
#12

Ilmselt on vastus viimadsele küsimusele selline , et enne oli näitsik keegi , kelle poole pöörduti , lobisetti ja ka osteti( teenust , kaupa vms).Väikeäri oli inimesekeskne, megamarket ei ole.
Kunagisest suhtlemisaltist näitsikust on saanud lihtsalt uue ajastu teenindaja , kellel peab ees olema kohustuslik keep smailing.Masskaubandus masstarbijale.
Vasta
#13

Hulgus, kahju et sa see päev seda mõtlemise protseduuri läbi ei teinud, kui selle teema lõid.

Ma saan aru kriitikast stiilis "Kummifirma x on jube kehv, ei teinud mida lubasid" või "Rimi on kehv pood, müüjad on mossis". Aga ma ei saa aru, mida sa üritad siin praegu saavutada - lihtsalt kaasa kaagutamist stiilis oh vaeseke, Eesti elu on fekaal, noorus on hukas jne?

Kui tahad korralikke kumme ja vettpidavat teenindust, mine ProRehvi, sai nagu juba mainitud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne