Mis on suuremad erinevused M 400 ja 401 vahel?
#1

Nagu pealkiri ütleb sooviksin targematelt meestelt teada saada mis erinevused on M 400 ja 401 vahel kui üldse on mingeid suuri erinevusi?
Vasta
#2

See teema on siit foorumist palju kordi läbi jooksnud.

1. Kiigata tasuks saidile m400.km.ru ja lugeda seal olevaid materjale

2. 400-l on käigukang põrandal, 401-l rooli juures. Kast ka teine loomulikult.

3. 400-l on tagatuli pikema "varre" otsas ja klaasist hajutiga, 401-l plasthajutiga ja lühema varrega.

Tegelikult toimusid 400-401 juures tootmisaja vältel 1946-56 pidevalt mingi muutused - jälle m400.km.ru abiks Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Tänan info eest.
Vasta
#4

Tegelikult jäi mulle veel üka asi arusaamatuks. Nimelt, et kas siis m 400 ja 401 on täpselt sama mootor ainult kägukast on teine ja tagatuli või mismoodi?


Ja veel üks küsimus oleks mis ei puuduta teemat mitte mingi nurga alt. Aga miks ma saan teha ainult ühe postituse päävas või nii ?
Vasta
#5

Shander Kirjutas:Tegelikult jäi mulle veel üka asi arusaamatuks. Nimelt, et kas siis m 400 ja 401 on täpselt sama mootor ainult kägukast on teine ja tagatuli või mismoodi?

Suuremad muudatused puudutasid jah tegelikult tehnilises osas käigukasti ja välimuses tagatuld. Aga pisimudatusi oli palju ja nende aeg polnud sugugi 400 üleminekuaeg 401ks - kindlaeka kuju, rooliratta kuju, karburaator, signaali asukoht jpt.

Ehk siis täpselt samad ei ole ühegi naaberaastakäigu autod, pidevalt muudeti jälle üks või teine pisiasi ära. Enamik muudatusi on kirjas veebilehel http://m400.km.ru/ist_izm.html
Koos kuupäeva või kere/mootorinumbriga, millest alates seda rakendati.

Kui soovid teada, millised 400 detailid "elasid" 401 tootmise lõpuni 1956, siis on mõistlik kiigata 401 varuosakataloogi aadressil http://m400.km.ru/litkat400.html

Kui detaili kood on 400-xxxxxx, siis on tegu 400 detailiga, kui 401-xxxxxxiis on millalgi seda vahetet.

Shander Kirjutas:Ja veel üks küsimus oleks mis ei puuduta teemat mitte mingi nurga alt. Aga miks ma saan teha ainult ühe postituse päävas või nii ?

Minuteada ei tohiks säärast piirangut olla.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

Kerest saab niii aru, et 400 on aku jaoks alus, aga 401 on aku jaoks süvend torpeedos.
Vasta
#7

Tänan vastuste eest. Vaataksin heameelega ka sealt lehelt infot aga mul on vene keelega nii nagu on aga mudu palju tänu.
Vasta
#8

mossepower Kirjutas:Kerest saab niii aru, et 400 on aku jaoks alus, aga 401 on aku jaoks süvend torpeedos.

... kui ei ole autot hiljem ümber tehtud 12V elektri peale. Sellega seoses on algse 6V aku "pesa" tavaliselt 12 V aku jaoks kitsaks jäänud ning akule on täiesti uus asukoht tehtud. Olen kohanud nii isetehtud suuremaid süvendeid kui ka platvorme; samuti süvendi tegemist platvormiks ja vastupidi.

Ümberehitet elektri/akualusega Almasid liikus massiliselt. Ega Vene aja lõpul polnud 6V käivitusakut ka eriti võtta, mistõttu ümberehitus oli sageli hädavajadus...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

Kuidas 12V starter peale pandi? Kas mingi vahetükiga mõni tavalisem?
Generaatori ja muude asjadega on üleminek lihtsamalt teostatav (generaatorile teine rihmaratas, lambile 12 V pirni pesa jne.).

P.S need eksport- ja kupee 403E-d näevad päris koomilised välja Smile.
Vabandan, et O.T.
Vasta
#10

künnimees Kirjutas:... lambile 12 V pirni pesa...

Pirnipesad on 6V ja 12V isenditel identsed. Mis puututab Vene päritolu 1945-70 isendite esitulesid ja nende pirni kinnitusi, siis leidub üldse kaks standardit:

A. Pirn taldrikuga tagantpoolt reflektorile sisse (a la GAZ 51 jne). Oli kastusel kusagil 1950ndate algusest-keskpaigast kuni ameerika süsteemi laternate kasutuse lõpuni. Mootorratastel-mopeedidel muide sama süsteem ja samas mõõdus detailid.

B. Pirn kolme tihvtiga reflektorile eestpoolt sisse ning klaas ja reflektor on kergelt üksteisest eemaldatavad. Oli kasutusel GAZ-AA-del, esimestel Pobidel (kuni 1951), esimestel GAZ-51-del (kuni ca 1952-53), IZ-350/49tel, Alma-mossedel jpt. Selle tüübi korralikku reflektorit leida on tihti problemaatiline (ma otsisin Pobile mitu aastat).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne