mis veoauto/buss?
#1

Leidsin veebist ühe 1970ndate aastate Tallinna foto:

http://zone.ee/tozra/Tallinna_pildid/tak...197x.JPG?2

Mind huvitaks mis auto (buss) on seal kontaktliini 51 taga? Oleks nagu 51 porilauad/nina, aga tuuleklaas on absoluutselt teistsugune.

Mingi 51 ümberehitis/derivaat? Lääne päritolu (1930ndate) buss/veoauto, mis 1950-60ndate aastate ümberehitusega sai endale külge 51 detaile ja muutus seeläbi üsna 51 sarnaseks?

Kommentaariks veel niipalju, et 51del asetses numbrimärk kas kaitseraua küljes viimase keskosas (kuni sügis 1958) või juhipoolse poritiiva ees (alates sügis 1958). Selle asetust keskjoonest veidi paremal kaitseraual (vt foto) ma 51-l kohanud ei ole.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#2

Mu meelest on radiaatorivõre ja ka kapott 51-st erinev.
Kangesti tahaks, et masin tuleks fotograafile natuke ligemale..
Vasta
#3

Aga mis otstarbel kasutati selliseid konge, mida esiplaanil oleva 51 peal näha võib?
Vasta
#4

Hommik Kirjutas:Aga mis otstarbel kasutati selliseid konge, mida esiplaanil oleva 51 peal näha võib?

Valdo postituses on vastus tegelikult olemas:

valdo Kirjutas:Mind huvitaks mis auto (buss) on seal kontaktliini 51 taga?
...

Ehk siis trammi/trolli kontaktliinide remondi auto. Üsna hiljuti olid neil kasutusel veel Gaz 52/53 baasil masinad.
Kuigi jah, kui nüüd uuesti vaadata, siis puudub selle kongiga 51 platvorm, mille pealt oleks mugavam kontaktliine parandada.
Külje peal on tal triip, äkki hoopis tegu kainestusmaja autoga?

Aga mulle meeldib esiplaanil olev Moskvitch. Valge katus ja "tuunungu" triip! Väga uhke!
Vasta
#5

krister Kirjutas:Külje peal on tal triip, äkki hoopis tegu kainestusmaja autoga?


Kui on tegukainestusmaja autoga siis selle sinise triibu sees on kiri
Спецмедпомощь ehk spetsiaalne meditsiiniline abi.
Aga derivaadist,võibolla on mingi tugevalt ümberehitatud
санитарныи ПАЗ-653,mis oli ГАЗ-51 baasil ja omas puidu ja metall
konstruktsiooniga kabiini,ning tehti kuni 1956 aastani?
Või on kasutatud algvariandina УралЗиС-355 M`i.

1985 Lada 1300 SL
Vasta
#6

Kui keegi teab kusagil sellist kongi asuvat, andke teada. Teeks varjupaiga 51-tede kollektsioonile täiendava mudeli näidise juurde ...
Vasta
#7

Sa mõtled nagu mõnele 51-le kasti asemele?

Maamees linnast.
Vasta
#8

arvi100 Kirjutas:Aga derivaadist,võibolla on mingi tugevalt ümberehitatud
санитарныи ПАЗ-653,mis oli ГАЗ-51 baasil ja omas puidu ja metall
konstruktsiooniga kabiini,ning tehti kuni 1956 aastani?

Minu meelest ei ole Valdo poolt küsitud veoauto puhul tegemist Gaz-51 baasil tehtud-aretatud asjaga. Lisaks erinevale radiaatorivõrele, kapotile ja tuuleklaasidele näen vähemalt mina, et ka tuled asuvad kõrgemal kui eespool asetseval "kaineri-kontaktliini" masinal.

Huvitavaid massinaid on pildil veel: Mis buss või veoauto on sisenemas Taksopargi ringile Tulika tänavalt(heledam)? Mis heledam buss sõidab Endla tänaval? jne. Kui teaks õigeid vastuseid oleks tegemist huvitava pildimänguga..
Vasta
#9

andris Kirjutas:Sa mõtled nagu mõnele 51-le kasti asemele?

Jah, millel või nt. millel on ainult kabiin ja raam.
Vasta
#10

Tegelikult... kui piltide paberoriginaal asub Tallinnas, kas siis oleks palju palutud saada see korraks enda kätte?

Ma püüan oma profiskannerilt saada kätte maksimumi... äkki loeb rohkemat välja? Mind huvitab väga, mis asju tollal siinmail liikus...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

Mina olen sarnase kujuga liikurit näinud Mati Leivategija bilansis. Ehk siis võiks tegu olla sõjaaegsest Mersu raadiobussist Gaz 51 detailidega sõidukõlbulikuks tehtud "mahtuniversaal".

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#12

See peaks olema seesama masin:

[Pilt: veok.jpg]

Auto kuju on nii ebaloomulik, et paistab nagu peale kõige muu oleks ka selle raam natuke lühemaks lõigatud?

Hiljuti õnnestus mul näha 1970. aastal vändatud nõukogude linateost nimega Risk partisanide vaprast võitlusest ühes okupeeritud Poola sadamalinnas, mis oli suures osas filmitud Tallinnas ja mujal Eestis (aga osaliselt vist ka väljapool). Filmis osalesid meie näitlejatest näiteks Merzin, Panso, Olev Eskola, Hermaküla, Lundver; autodest 2 BMW-327 kabriot, Opel Blitz, MAN buss, väike Steyr, Mersud ja BMW-d (muidugi ka üks 340), üks 3-teljeliseks Mercedeseks moondatud Kraz, 2 ühesugust Austro-Daimlerit (või ÖAF-i) ja ka see kõnealune furgoon, mida muuseas kasutati ühe saksa ohvitseri pihtapanemiseks päise päeva ajal Pika ja Rataskaevu tn nurgalt.
Vasta
#13

Oh sa poiss, saadigi masina jälile! Kuid mark jääb vist ikka saladuseks. Tegelikult reg. numbri järgi saab ehk midagi arhiivist teada, kuigi arvestades nõukogude autoinspektsiooni iseärasusi, ei pruugi seal olla väga tõepärane info.
Vasta
#14

Tohoh! Rain, Sa oled super, ku asi tõesti identifitseeritud!

Kas tõepoolest on see liikur siis meie päevini alles?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#15

manic Kirjutas:Hiljuti õnnestus mul näha 1970. aastal vändatud nõukogude linateost nimega Risk partisanide vaprast võitlusest ühes okupeeritud Poola sadamalinnas, mis oli suures osas filmitud Tallinnas...
[...]
Opel Blitz, MAN buss...

Blitz-bussi teame me kõik. Aga... kus on (oli) säilinud MAN buss? Kas ehk peidab see end praegugi kellegi Eesti uunikumlase salajases kuuriurkas? Või neelas selle millalgi emeksite eelkäija Vtortšermet? Või ei olnud tegu Eesti sõidukiga?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#16

valdo Kirjutas:
manic Kirjutas:Hiljuti õnnestus mul näha 1970. aastal vändatud nõukogude linateost nimega Risk partisanide vaprast võitlusest ühes okupeeritud Poola sadamalinnas, mis oli suures osas filmitud Tallinnas...
[...]
Opel Blitz, MAN buss...

Blitz-bussi teame me kõik. Aga... kus on (oli) säilinud MAN buss? Kas ehk peidab see end praegugi kellegi Eesti uunikumlase salajases kuuriurkas? Või neelas selle millalgi emeksite eelkäija Vtortšermet? Või ei olnud tegu Eesti sõidukiga?
Mäletan seda autot päris hästi.Kui oli veel vana "Hendriksoni küür"siis 18 või 36 bussiga paistis sealt "trammitrusti"hoov päris ilusti ära.Ja sellele firmale see auto ka kuulus.Sellel firmal oli üldse päris huvitav autopark.Äkki keegi ,kes selle kontoriga rohkem seotud on(oli) saaks asja uurida.Ise asi muidugi mis masinana,mis margina ta arvel oli.Viimati nägin seda autot(võin eksida,aga äravahetamiseni sarnane) vrakina konutamas Vabaduse puiesteel ühes õues 80.ndate lõpul 90.ndate algul.Samal poolel Vabaduse pst.l. kus praegu Liiklusõiguse Büroo,aga vast maja või paar edasi.See hoov oli tõeline aardelaegas,lõpuks oli seal isegi helikopter.Mis neis asjust sai ei tea.
Tervitades,Flanagan
Vasta
#17

No nüüdseks on "see" auto kohe kindlasti Hüürus Mati Leivategija kuivas kuurialuses.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#18

flanagan Kirjutas:lõpuks oli seal isegi helikopter.Mis neis asjust sai ei tea.
Tervitades,Flanagan  
OT aga Cool , sellist asja ja enda aias oleks küll pull...

Kui mina Mati juures käisin siis seda masinat küll ei kohanud.
Vasta
#19

Mul oli meeles, et olen ka mingil Leivategija juures tehtud pildil seda furgooni näinud ja siin ta Sonderklasse hot-rod projekti taga paistabki:

[Pilt: DKWSonderklasse_39hr.jpg]

MAN oli filmis selline:

[Pilt: man_1947_eo.jpg]

[Pilt: man_1947teine_eo.jpg]

Sama tüüpi kerega nagu säilinud Blitz ja arvatav Borgward (mingi Wehrmachti standard?). Võib-olla läks 1970ndatel vanarauda? Klubi loomiseni jäi ju ikkagi veel 5-6 aastat.
Kunagi ammu, kui foorumis oli MANist ja Borgwardist juttu, siis TAR mainis Automi ajalehte Info 1982. aastast, kus ülemise MANi pildi all märgiti, et buss on veel sõidus. Võib-olla aeti see Borgwardiga segamini? Või oli vahepeal mingi ümberehitus toimunud (MANist sai Borgward näiteks)?
Vasta
#20

flanagan Kirjutas:Mäletan seda autot päris hästi.Kui oli veel vana "Hendriksoni küür"siis 18 või 36 bussiga paistis sealt "trammitrusti"hoov päris ilusti ära.Ja sellele firmale see auto ka kuulus.Sellel firmal oli üldse päris huvitav autopark.Äkki keegi ,kes selle kontoriga rohkem seotud on(oli) saaks asja uurida.Ise asi muidugi mis masinana,mis margina ta arvel oli.Viimati nägin seda autot(võin eksida,aga äravahetamiseni sarnane) vrakina konutamas Vabaduse puiesteel ühes õues 80.ndate lõpul 90.ndate algul.Samal poolel Vabaduse pst.l. kus praegu Liiklusõiguse Büroo,aga vast maja või paar edasi.See hoov oli tõeline aardelaegas,lõpuks oli seal isegi helikopter.Mis neis asjust sai ei tea.
Tervitades,Flanagan
Seal hoovis oli neid autosi ikka palju, kõik seisid ilusti rivis, põhiliselt tagaotsad Vabaduse pst poole, selle järgi võisid need kuuluda umbes 1930. aastatesse. Helikopter oli Vabaduse pst-l kõige lähemalt, tegelikult oli see küll paras vrakk, isegi tiivikut polnud küljes aga asi seegi. Ühel hetkel olid lihtsalt kõik kadunud. Kas need ei kadunud sealt mitte umbes 93/94 aastal?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne