#1

ei tea,kas teema läks nüüd õigesse kohta,kuid asi järgmine:
Sai täna siis oma venekeele tagavara kokku korjatud ja käidud üht zim-i ligidalt vaatamas,mis juba päris mitu kuud hingel kripeldanud Smile
olukord oli suhteliselt hirmus,pooled klaasid puudumootor ja käigukast haihtunud,salongist järgi kõige ümmargusem null,mis minu väheseid kogemusi arvestades ette on tulnud. kuid plekid tugevad ja paistsid ka sirged olema ning mis rõõmustas oli see,et põhi oli juba remondi läbinud,mida ma ka ise käisin kruvikeerajaga kontrollimas
Seega tekkis küsimus,kuivõrd tõenäoline on leida zim-ile klaase,salogi vidinaid (kasvõi midagi,mille järgi orig. sarnast valmistada) ning mootorit ja käigukasti.
K.kast on vist sama,mis pobil?

maailmas ei pidavat olema rumalaid küsimusi Big Grin
Vasta
#2

Minu arusaama kohaselt sõltub vana auto hind eelkõige väiksemate detailide olemasolust ja nende seisukorrast. Kere on võimalik peaaegu täies ulatuses taastada, aga püüa põlve otsas tagatuld või esiklaasi teha.

Sinu poolt kirjeldatud autol võiks olla kindlasti väärtust Järva-Jaanis.....

Pulmasõidud vana Volgaga, saunabussi ja RAF "Kutsikas" rent - www.suhtesepp.com
Vasta
#3

mõtlesin isegi järva-jaani peale peale,auto eest küsitakse praegu parajat kirvest,7000 eest seal küll plekki pole,järg. nädal suudan ehk ka mingid pildid teha.

maailmas ei pidavat olema rumalaid küsimusi Big Grin
Vasta
#4

Soomes oli müüa Zim limo 1954 aasta vist, pildil paistid olema klaasid ees, tuled küljes(vähemalt esimesed) rattad all. Ja hind oli kõigest 1100€(18000eek), mis polegi ju midagi väga hullu. Kuigi pildipealt vaadates jääb nii mõnigi asi märkamata/tuvastamata paistis siiski täitsa kobe.
Vasta
#5

ZIMi käigukast on Pobi/21 oma küll, v.a vedav võll, mille nuudistik on "tänu" hüdromuhvile pikem. Nii et see võll kindlalt ei sobi.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

klaasid ZIM-il olid vist sirged e. paindeta. Lamineeritud ja/või karastatud klaasi hind jääb kuni 900 kr. ruut. Ilmselt klaasid pole probleemiks
Vasta
#7

Kadari Kirjutas:klaasid ZIM-il olid vist sirged e. paindeta.  

Peaaegu jah - st enamik klaase küll, kuid tagaklaas mitte. Juba Pobil oli tagaklaas kumer (v.a kabriolettvariant).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

kuid kas zim "jagas" mootorit kellegagi või oli tal kohe päris oma mootor

maailmas ei pidavat olema rumalaid küsimusi Big Grin
Vasta
#9

http://www.autogallery.org.ru/gaz12.htm
vaata sinna! Zim kasutas üldiselt Gaz 51 mootorit ,kuid plokikaan sisselase ja väljalase olid erinevad,õlifilter vist ka.Võimsust saadi kätte 90hj Gaz-i 70 vastu
Vasta
#10

ZIMi suurimaks eripäraks Pobi/GAZ 51 suhtes oli transmissioonis paiknenud hüdromuhv. Üldiselt kasutati seda vanematel automaatkastiga Ameerika autodel; manuaalkastiga ning tavalise siduriga kombinatsioonis on see tegelikult üsnagi "kentsakas" koosluses.

Muhvi eesmärgiks oli pehmendada käiguvahetusel tekkivaid jõnksatusi liikumises, kuid see võimaldas tegelikult ka liikumahakkamist ja väikeselt kiiruselt seismajätmist ilma käiku väljavõtmata (mootori väikestel pööretel ei vea muhv lihtsalt kaasa).

Samas on seesama muhv osutunud tihti taastamisel raskuseks, mistõttu on vägagi tihti hiljem ZIMidele monteeritud tavalise GAZ-51 mootoreid kas algse kastiga või 51 kastiga kokkumonteeritult, kuid ilma muhvita.

ZIMi mootor, muide, oli mitmeti eeskujuks GAZ-51 mootorist 52 mootori arendamisel, eriti sisselaskekollektori osas. Ja ZIMi mootoreid ei paigaldatud sugugi mitte ainult ZIMidele, vaid nendega olid 1960ndatel varustatud ka PAZ-652 bussid. Hilisemate remontide käigus vahetati need küll bussidel tavaliselt 52 mootorite vastu välja.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

gornholio Kirjutas:... kuivõrd tõenäoline on leida zim-ile [...] salogi vidinaid (kasvõi midagi,mille järgi orig. sarnast valmistada)

Mis puudutab armatuurlauda, siis palju detaile on Pobiga üsna sarnased (kuigi mitte samad!). Ehk kui Sa ei kavatse ehitada originaali, vaid lihtsalt stiilset sõidukit, siis vast saad sobitada oma liikurile Pobi ümmargused "kellad" (3. seeria omi ikka liigub aegajalt) ja näidikuploki ja saavutada mingigi vaadatava tulemuse. Pedaalid, käsipidur jms on ka Pobi/21-se Volgaga üsna sarnased. Raadiovõre muidugi on erinev, kuid kui Sa jällegi originaalsust taga ei aja, siis saad vast ise sinna midagi kombineerida.

Rool on tal ka omanäoline, aga jälle on põhimõtteliselt võimalik paigaldada Pobi/Volga rool. Algne ei ole muidugi, kuid kriibib vähem silma kui mingi uuema masina "käkk", nuut on ka sama nagu kõigil GAZi tehase isenditel.

Vt http://www.autogallery.org.ru/k/g/zimprib.jpg

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#12

tänu Valdole jälle tükki targem,praegune roolijäänus,mis sel kerel küljes. meenutab kahh 21 rooli,õigemini ilmselt on kunagi olnud. Isegi mõtlen seda, et parem originaalilähedaselt(ajastulevastavalt) taastatud auto, kui mullaks saanud auto.
Ise olen oma elujooksul näinud üht vist raplas asuvat zim-i: paar korda, kaugelt Big Grin

maailmas ei pidavat olema rumalaid küsimusi Big Grin
Vasta
#13

Raplas Jõe tänaval Jaama poolses otsas on sõitev zim, vähemalt oli paar aastat tagasi ja enne sead aastaid, unicu kalduvustega , omaniku nimi ei meenu, skleroos, õues võib olla ka mõni mosse vrakk
Vasta
#14

kass Kirjutas:Raplas Jõe tänaval Jaama poolses otsas on sõitev zim, vähemalt oli paar aastat tagasi ja enne sead aastaid, unicu kalduvustega , omaniku nimi ei meenu, skleroos, õues võib olla ka mõni mosse vrakk
Omaniku nimi on Peeter Vahtmäe.
Mõni aeg tagasi nägin seda autot sõitmas.
Vasta
#15

mina nägin viimati suvel,pulmarongi eesotsas.

maailmas ei pidavat olema rumalaid küsimusi Big Grin
Vasta
#16

Midagi silmailuks ka,aga nagu ikka kellele ämm kellele tütar...
[Pilt: gaz120134jr.jpg]

[Pilt: gaz120146hq.jpg]

[Pilt: gaz120154kb.jpg]

[Pilt: gaz120164ye.jpg]

1985 Lada 1300 SL
Vasta
#17

ulme,kui ilusaid asju maailmas on Toungue

maailmas ei pidavat olema rumalaid küsimusi Big Grin
Vasta
#18

arvi100 Kirjutas:Midagi silmailuks ka,aga nagu ikka kellele ämm kellele tütar...

Selline puiduimitatsioon a la karjala kask või mahagon on ilus küll, aga mitte autentne originaalimitatsiooniga-originaalil oli "puidu süü" välja joonistatud. Peab ütlem, et originaal nii nägus ei tule. Tehnoloogia vahe on selles, et originaalis kasutati kammtehnikat-tõmmati kummikammiga pinnale puidüü moodi joonistus, piltidel nähtud töödes aga on kasutatud svammtehnikat-s.o. svammiga on pinda tupsutatud.

Jäi silma ka üks pisipuudus: süüteluku ümbris pole originaal. Originaalis oli lukuümbris sama mis Pobedal.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#19

[quote=eberhard]
[quote=arvi100]


Jäi silma ka üks pisipuudus: süüteluku ümbris pole originaal. Originaalis oli lukuümbris sama mis Pobedal.
Jah see süütelukk meenutab väliselt rohkem Izevski mosse oma, kui Gorki tehases külgepandut
Vasta
#20

valdo Kirjutas:ZIMi suurimaks eripäraks Pobi/GAZ 51 suhtes oli transmissioonis paiknenud hüdromuhv. Üldiselt kasutati seda vanematel automaatkastiga Ameerika autodel; manuaalkastiga ning tavalise siduriga kombinatsioonis on see tegelikult üsnagi "kentsakas" koosluses.

Muhvi eesmärgiks oli pehmendada käiguvahetusel tekkivaid jõnksatusi liikumises, kuid see võimaldas tegelikult ka liikumahakkamist ja väikeselt kiiruselt seismajätmist ilma käiku väljavõtmata (mootori väikestel pööretel ei vea muhv lihtsalt kaasa).

Samas on seesama muhv osutunud tihti taastamisel raskuseks, mistõttu on vägagi tihti hiljem ZIMidele monteeritud tavalise GAZ-51 mootoreid kas algse kastiga või 51 kastiga kokkumonteeritult, kuid ilma muhvita.

ZIMi mootor, muide, oli mitmeti eeskujuks GAZ-51 mootorist 52 mootori arendamisel, eriti sisselaskekollektori osas. Ja ZIMi mootoreid ei paigaldatud sugugi mitte ainult ZIMidele, vaid nendega olid 1960ndatel varustatud ka PAZ-652 bussid. Hilisemate remontide käigus vahetati need küll bussidel tavaliselt 52 mootorite vastu välja.
Kõik õige,aga sellest sisselaskekollektorist.Ikka vast oli ta eeskujuks 53F mootori arendamisel,selle versioon oli ju PAZ-idel kasutusel.
Lugupidamisega,Flanagan
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne