Vanad fotod

Tsikkel on tõenäoliselt HD WLA-42.
Vasta

(24-07-2022, 19:21 PM)Raudpats Kirjutas:  kolm väikest fotot, vist kontaktfotod otse negatiivist, suurus umbes 3,5x4cm.
Mis marki tsikkel on fotol?
Kaks Mosset mingite siltidega. On teada, et vähemalt üks nendest oli ostetud aastal umbes 1949 või isegi natuke varem erakätesse. Ja ostja sõber ostis umbes samal ajal ka endale samasuguse. Oletan, et äkki ongi tegu mingi autoturu platsiga ja pildid tehtud kohe peale ostmist. Kas see võib nii olla?
Need paberid esiakendel on transiit-numbrimärgid. Foto tehtud ilmselt väljaspool Eesti NSV-d. Uusi autosid käidi tihti ostmas Leningradis või Moskvas, kus need aeg-ajalt vabamüügile lasti.
Vasta

(04-08-2021, 06:50 AM)honkomees Kirjutas:  
(04-08-2021, 00:31 AM)kass Kirjutas:  ...
Nagu näha, siin ei ole selliseid "tsiklispetsialiste" (enam). Vb ksf! Urmast kostab midagi 9000 ksf! nimel... BSA ja FN on suhteliselt lihtsad teemad, aga 2 ülejäänud inglast on väga mõtteliselt esindatud ... et pole kindel, et see kellelegi ja vb isegi küsijale korda läheb. 
...
Ei paista spetse jah, võib-olla on kõik suvepuhkusel. Aga fotode muuseumi vastuvõtmisel peaks nad ikka kirjeldama nii täpselt kui võimalikult, et pärast kõik soovijad üleriigilisest andmebaasist otsides https://www.muis.ee/search vajaliku ka üles leiaks. Eriti hää oleks kui lisaks üldnimele nagu BSA, FN või kasvõi IŽ oleks ka mudelinimi kirjas ...
Mu jaoks on eriti arusaamatu see Võrumaa 1937. a. reg nr O-5 tsikkel, ühel fotol on BSA aga teisel nagu mitte ... samas ei saa olla kahel tsiklil sama numbrit eriti veel ametimehel kes sel teisel fotol koos (Tartu?) politseiametnikega liiklusvahendeid kontrollimas on.

Teedeministeeriumi Maanteede Talituse kontrolljõuvankrite nimekirjas aastast 1937 on numbri O-5 all märgitud tsikli margiks DKW, omanik Paul Kimask Kioma vallast. Tsikkel O-30 on samas nimekirjas AJS, omanik Friedrich Hussar Tsooru vallast.
Vasta

Tere!
Sel juhul on see hr. Paul Kimask sõitnud 1937 - l aastal numbrimärgiga O - 5 vähemalt 3 erineva tsikliga, BSA, DKW ja veel mingi inglise põrriga, sest eelnevalt postitatud 2 -l fotol pole kumbalgi kindlasti DKW, vaid BSA ja suhteliselt kindlalt mingi teine inglise toode. Ehk on see number O - 5 ikkagi ringi rännanud seosesTeedeministeeriumi liiklusjärelvalve teostamiseks kasutatud erinevate tsiklitega?
Vasta

Ei saa olla rändav number, kuna teemeistrid allusid maakonnavalitsuste teede- või ehitusosakondadele ja Võru MV ei olnud teemeistritel ametitsikleid, need olid isiklikud tsiklid, sõja algul oli Kimaskil lausa isiklik sõiduauto, millega pidi vene sõjaväelasi pakku sõidutama ja mille käigus ta kõhuhäda ettekäändel sai metsapeatuse teha ning ära putkata. (poja suulised mälestused)
Vasta

No "rändav number" oli see 1937 aasta O - 5 igal juhul Toungue , kui ta erinevatel tsiklitel kasutusel oli. Küsimus on selles, miks see number rändas? DKW tsiklist numbriga O - 5 küll pilti pole, mingi võimalus, et "tundmatu inglisosadest" (nagu vanameister ksf! Valdo jalgrataste kohta armastas kirjutada) tsikkel fotol on arvele võetud mingil põhjusel DKW-na, mina fotol ei suuda raamist aru saada, vb on mingile DKW raamile ehitatud.
Ja ikkagi see klausel seadusest .....
Aga EAG lehel on huvitav lause peale 1938-nda aasta järjekordset uut Jõuvankrite seaduse juttu

" ....Seadus võimaldas sellekohase taotluse alusel väljastada täiendavaid linnade-maakondade kohalikke numbrimärke nii Teedeministeeriumi liiklusjärelvalve kontrollautodele (et näiteks vastavas maakonnas kontrollreidi teostav auto kannaks ka selle maakonna numbrimärki) kui Kaitseväe sõidukitele."

Ja ka Kaitseväe numbreid said kaitseväelased ja kaitseliitlased soovi korral? oma isiklikele sõidukitele, kui nad kasutasid neid "kaitsetegevuse toimetamiseks".
Fakt on, et Paul Kimask oli Teedeministeeriumi liiklusjärelvalve tegelane ja meil on kahtlust arvata, et ta kasutas 3 erinevat tsiklit numbrimärgiga 1937 O - 5. 

Võin eksida, aga oleks nagu näinud fotosid 2-st erinevast EW aegsest tsiklist ühe numbrimärgiga, aga vb eksin ja vist olid nirud fotod...äkki oli neist üks foto Särevere sillal poseerivate tegelastega, haakuks ka liiklusjärelvalve ja teedeministeeriumi teemaga.
No nii, eelnev väide oligi ekslik, haiglane fantaasia. On küll foto mingist huvitavast vähelevinud tsiklist mingi silla ehitusel/remondil nr märgiga P - 5, aga aasta 1935 ja fotod FN -st numbrimärgiga 1933 P - 5, mõlemas siis mustad numbrid, seepärast fantaseerisin nad üheks.
Vasta

    No kuna teema on vanad fotod, siis proovin selle P - 5 1935 tsikli pildi ka panna, saate tuvastada, mis masin on, ei tohiks eriti keeruline küsimus olla
Vasta

(31-07-2022, 14:56 PM)kass Kirjutas:  No kuna teema on vanad fotod, siis proovin selle P - 5 1935 tsikli pildi ka panna, saate tuvastada, mis masin on, ei tohiks eriti keeruline küsimus olla
Chalthorpe , Williers 250 mootoriga 1932a.

Kurtna Mootorrattamuuseum; külalistemaja,saun www.teearu.ee
Mootorite plokikaante remont; alumiiniumi keevitus, töötlemine. tel.5087150, Urmas Teearu.
Vasta

(31-07-2022, 20:46 PM)urmast Kirjutas:  
(31-07-2022, 14:56 PM)kass Kirjutas:  No kuna teema on vanad fotod, siis proovin selle P - 5 1935 tsikli pildi ka panna, saate tuvastada, mis masin on, ei tohiks eriti keeruline küsimus olla
Chalthorpe , Williers 250 mootoriga 1932a.

Jah, vanu tsikleid Urmas teab ja tunneb ning naljalt ei eksi!
Calthrope Ivory Minor
http://calthorpe.info/model-directory/19...50cc-ivory
1929 hakkas firma vormistama oma tsikleid valges värvitoonis ja 1932 läks lisa "Ivory" ehk siis maakeeli "elevandiluu" ametlikult mudelinimedes käibele, kuigi tehti tsikleid ka musta värvi edasi. Neid 2-taktilisi 250 ccm Williers mootoriga tsikleid tehti ainult 1 -l aastal, enamuses olid tootmises ikkagi 4 - taktilised mudelid ja Eestis neid ikka oli, 1940 seisuga oli neid arvel 14 tk ja hiljuti ühe omaniku lapselaps tundis huvi, et milline tsikkel tema vanaisal oli, too oli ikkagi 4 - taktiline ja musta värvi.
Vasta

(31-07-2022, 09:22 AM)Fender Kirjutas:  Mu jaoks on eriti arusaamatu see Võrumaa 1937. a. reg nr O-5 tsikkel, ühel fotol on BSA aga teisel nagu mitte ... samas ei saa olla kahel tsiklil sama numbrit eriti veel ametimehel kes sel teisel fotol koos (Tartu?) politseiametnikega liiklusvahendeid kontrollimas on.

Teedeministeeriumi Maanteede Talituse kontrolljõuvankrite nimekirjas aastast 1937 on numbri O-5 all märgitud tsikli margiks DKW, omanik Paul Kimask Kioma vallast. Tsikkel O-30 on samas nimekirjas AJS, omanik Friedrich Hussar Tsooru vallast.

Hallooo!
Ei anna mulle mitte rahu need Paul Kimaski 1937-nda aasta tsiklid, mulle kohe meeldib tegeleda mõttetute ja tühiste asjadega...
Jõudis mulle ka alles äsja kohale, et lgp. ksf! Fender kirjutas : "Teedeministeeriumi Maanteede Talitluse kontrolljõuvankrite nimekirjas aastast 1937 ...", nii et see number O-5 1937 oli ikkagi kontrolljõuvankrite nimekirjas, mitte mingi suvaline erasõiduki number (kuigi muidugi tegelikult siiski oli tavaline erasõiduki numbrimärk Toungue ).
Mõlemil eelpool toodud fotol peaksid hr. Kimaskil olema inglise BSA tsiklid (ja tundub, et need on erinevad tsiklid ja ilmselt ka erinevad mudelid, aga mõlemil on üks ja sama numbrimärk, O-5 1937. Värvitud paagiga BSA-d on väga vähe näha, aga peale paagi on ka esiporilaud erinev kroompaagiga tsikli omast.

https://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=89142
https://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=89143
Mina nende BSA-de mudeleid ei oska määrata, mõlemad on midagi Blue Star seeriast või kroompaagiga ka ehk Empire Star (mis oli ka tegelikult praktiliselt seesama Blue Star, ainult uue nimetusega. Aga nad muutsid seal iga aasta midagi nende mudelite juures ja mina seda sja ei jaga. Selge on see, et mõlemad on ilmselt 350 ccm (või ehk ka 500 ccm) OHV mootoritega tsiklid kusagil alates ca 1932/33/34 kuni maksimaalselt 1936. Kroompaagiga võiks ehk olla mifagi sellist,  https://cybermotorcycle.com/gallery/bsa-...758-02.htm 
just pontsaka paagi pärast pakun, aga ei pruugi muidugi see mudel olla. Kui ikka on 2 erinevat BSA-d, igatahes DKW pole kumbki...
Vasta

Panen ka mõned fotod perekonna albumitest:
           
               

projekt "Gaz-MM" või "Gaz-410", selles peitub küsimus
Vasta

Mõned veel:
       

projekt "Gaz-MM" või "Gaz-410", selles peitub küsimus
Vasta

Palun jälle tarkade klubi abi mõnede fotodel olevate masinate ja inimeste tuvastamiseks ... veel parem, kui keegi oskab ka konkreetse foto kohta midagi täpsustavat öelda, äkki on kusagil isegi üleval.
Kahtlustan Oldsmobile või Chevrolet     
Kas Ford AA?     
Mis ja kus?     

Abi ootaja
Rain Rikas
Eesti Maanteemuuseumi peavarahoidja
Taskutelefon +372 53 420 102
Vasta

(01-09-2022, 11:22 AM)honkomees Kirjutas:  Palun jälle tarkade klubi abi mõnede fotodel olevate masinate ja inimeste tuvastamiseks ... veel parem, kui keegi oskab ka konkreetse foto kohta midagi täpsustavat öelda, äkki on kusagil isegi üleval.
Kahtlustan Oldsmobile või Chevrolet 
Kas Ford AA? 
Mis ja kus? 

Abi ootaja
Rain Rikas
Eesti Maanteemuuseumi peavarahoidja
Taskutelefon +372 53 420 102
Moblas on raske kiire pilgu peale heita, aga esivõre järgi pakuks esimeseks autoks üht väiksemat kuuetsilindrilist Cadillaci, võibolla 1926 või 27.
Vasta

Esimest pilti kahtlustaks soomlaseks. 
Aga..
Nr font on kahtlaselt uus.
Vasta

(01-09-2022, 11:42 AM)valgeratsu Kirjutas:  
(01-09-2022, 11:22 AM)honkomees Kirjutas:  Palun jälle tarkade klubi abi mõnede fotodel olevate masinate ja inimeste tuvastamiseks ... veel parem, kui keegi oskab ka konkreetse foto kohta midagi täpsustavat öelda, äkki on kusagil isegi üleval.
Kahtlustan Oldsmobile või Chevrolet 
Kas Ford AA? 
Mis ja kus? 

Abi ootaja
Rain Rikas
Eesti Maanteemuuseumi peavarahoidja
Taskutelefon +372 53 420 102
Moblas on raske kiire pilgu peale heita, aga esivõre järgi pakuks esimeseks autoks üht väiksemat kuuetsilindrilist Cadillaci, võibolla 1926 või 27.
Esimese pildi koopia olen kuskilt kunagi endale arvutisse laadinud ning olen juurde kirjutanud - 1930ndad Sõiduauto Essex N-8 Petseris, juht Johannes Lätlane (Leola)
Kas need andmed ka õiged on, seda kommenteerida ei oska. Nagu ka seda, kust see pilt minuni jõudis
Vasta

(01-09-2022, 12:28 PM)indreksirk Kirjutas:  Esimese pildi koopia olen kuskilt kunagi endale arvutisse laadinud ning olen juurde kirjutanud - 1930ndad Sõiduauto Essex N-8 Petseris, juht Johannes Lätlane (Leola)
Kas need andmed ka õiged on, seda kommenteerida ei oska. Nagu ka seda, kust see pilt minuni jõudis
Tänud, nii ongi kirjas Võrumaa muuseumi foto VK F 1545:9 F juures (Petseri maakonnas registreeritud sõiduauto Essex N-8 numbri all ,juht Johannes Lätlane (Leola) reisijatega.1920), daatum 1920 on muidugi umbluu, jääb reg. märgi järgi 1929-1932 vahele.
Vasta

(01-09-2022, 13:36 PM)honkomees Kirjutas:  
(01-09-2022, 12:28 PM)indreksirk Kirjutas:  Esimese pildi koopia olen kuskilt kunagi endale arvutisse laadinud ning olen juurde kirjutanud - 1930ndad Sõiduauto Essex N-8 Petseris, juht Johannes Lätlane (Leola)
Kas need andmed ka õiged on, seda kommenteerida ei oska. Nagu ka seda, kust see pilt minuni jõudis
Tänud, nii ongi kirjas Võrumaa muuseumi foto VK F 1545:9 F juures (Petseri maakonnas registreeritud sõiduauto Essex N-8 numbri all ,juht Johannes Lätlane (Leola) reisijatega.1920), daatum 1920 on muidugi umbluu, jääb reg. märgi järgi 1929-1932 vahele.
Natuke digaris vanu ajalehti sirvida, on mõned korrad Joh. Lätlast sealkandis nimetatud. Muuhulgas sõitis see sohver ühe poisikese surnuks, kes ise ettevaatamatu olnud.
Ja omanud mehaanikatöökoda, kus Ford A raamile tuletõrje paakauto ehitas
Vasta

(01-09-2022, 16:36 PM)Telc Kirjutas:  ...
Natuke digaris vanu ajalehti sirvida, on mõned korrad Joh. Lätlast sealkandis nimetatud. Muuhulgas sõitis see sohver ühe poisikese surnuks, kes ise ettevaatamatu olnud.
Ja omanud mehaanikatöökoda, kus Ford A raamile tuletõrje paakauto ehitas
Jah, tol ajal kohapeal tuntud mees, autoõpetaja, -juht, -töökoja pidaja jne. Temast autodega üsna palju pilte olemas.
Vasta

(01-09-2022, 17:42 PM)honkomees Kirjutas:  
(01-09-2022, 16:36 PM)Telc Kirjutas:  ...
Natuke digaris vanu ajalehti sirvida, on mõned korrad Joh. Lätlast sealkandis nimetatud. Muuhulgas sõitis see sohver ühe poisikese surnuks, kes ise ettevaatamatu olnud.
Ja omanud mehaanikatöökoda, kus Ford A raamile tuletõrje paakauto ehitas
Jah, tol ajal kohapeal tuntud mees, autoõpetaja, -juht, -töökoja pidaja jne. Temast autodega üsna palju pilte olemas.
Kusjuures kas tal oli ka  keegi kompanjon? Toonases maakonnalehes oli pidevalt kuulutus, et autojuhiõpe kuuesilindrilisel "Essexil". Või oli "Essex" toona masslevinud õppesõiduauto?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne