Huvitav kokkulangevus, ka ise 24-le midagi suurt vahele panna tahtnud. Pole aga väga tõsiselt asjaga tegelenud. Kui 23-ed olid täiesti olemas, siis miks mitte 24 V8?,
Samas ka Pobeda hea teostuse (viimistlus jne)juures + V8 oleks intrigeeriv.
Ilmselt kui legaalset asja aretada, siis mingi vanema ja väiksema V8 vahele registreerida, mis väikse võimsusega jms, aga siis \"äkki\" kõvasti kasvab. Sleeper kui Volga oleks täiesti mõeldav, sest 99% inimestel on arusaam, et Volga üldse edasi ei astu. (Vähemalt suhteliselt). Lõbus on ka asjaolu, et paljud jupid Ladast kõvasti odavamad.
Nüüd läeb jutt vist uunikumidest natuke juba mõõda?
Gaz 53 orig 115 HP on hästi sobiv just registreerimise mõttes võimsuse aspektist. Samas on sellel lühike vänt ja suht perspektiivikas kui nii võtta. OK chevy jne. on paremad, aga siiski. Miinus, et oma 4,25 l mahu juures on 53 mootor formaadilt/kaalult ikka jõle pirakas kui lääne toodanguga võrrelda.
Riigi Teataja Lisa (Nr 278-286, 25 september 1998, Artikkel 1169 -1170)
, sätestab kõik asjaomase, vähemalt minule teadaolemate andmete kohaselt.
Seal on punkt 12 - Sõiduki ümberehitamise vajalikkuse ja viisi määrab ARK, kes võib teha põhjendatud juhtudel erandeid konstruktsiooni nõuete osas, mille jooksul ümberehitus tuleb teostada.
(Lugege nii
ARK võib praktiliselt kõike lubada, USAkate registreerimist \"tingimisi\" , suuri mootoreid jne, jne, jne. See punkt ongi see, mille kaudu annab pea-aegu kõike legaliseerida, kui ARK oleks nõus. Pange nad (nende esindajad) nõus olema! Kui niisama hakata taotlema, siis ikka tihti eitava vastuse saab.
Kuidas aga ARK kallutada sinu endale vajalikku mööndust tegema, see oleneb juba sinust endast. Legaalselt kõik võimalik, kui aga ARK enda poole võita. Sellel punktil on raha lõhn juures.
Tsiteerin veel seda mootorivahetusse puutuvat: mootor peab vastama võimsuselt, põõrdemomendilt, pöörete arvult, töömahult ja massilt valmistaja poolt sellele sõidukile etteähtule. Erandina, kui valmistaja ei ole ette nähtud erinevate mootorimudelite paigaldamist, on lubatud sõidukile ümberehituse korras paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30%, töömahu erinevus 20% ja massi reinevus 10% valmistaja poolt ette nähtust.
Volga 24 V8?
Gaz 53 mootori kaal koos seadmete ja siduriga (kõik, ainult käigukast puudu), peaks minu andmetel kaaluma 265 kg. (võin eksida!).
Volga 24 kompl. mootor ilma käigukastita peaks kaaluma koos siduri ja käigukastiga 201 KG ning Volga 21-el on mootori kaal koos käigukastiga 212Kg. Kui käigukast maha arvata siis väga umbmäärane kaalukaotus umbes 30 kg.
Massi erinevus võib olla kuni 10%, seega võib spekuleerida, et kui Gaz 53 mootor on 265 Kg, ja Gaz 24 mootor u.170 kg, siis läheb kuni 10 % kaaluvahe lõhki. Muidu võimsuse poolest tuleks Gaz 53 mootor kõnealla.
Pakun isiklikult välja järgmise lahenduse, paigaldada:
1) Volgadele tänapäeval tehase poolt paigaldatav V8 (kui ei eksi, siis oli mahuga 3,4 või midagi sellist)
2) leida üks vanem lääne päritolu V8, mille tehase poolt kinnitatud võimsus on väga madal, ise ei kaalu väga palju, on aga hästi moditav: annab seejärl paremat võimsust. Näiteks kasutada blowerit, mille võib vajadusel maha kruvida (kui minna ausalt ülevaatust tegema vms).
3) muu mootor, mille modimine on võimalik väga laias spektris. Ülelaadimisega mootor on seetõttu ahvatlev, et raha kulutades on turbomootor paljukski võimeline, samas ülevaatusel jne. on ta lihtsalt stock väike turbokas. Ehki V8 hääled tunduvad ikkagi mehkamad, vähemalt minule.
4) kõikvõimalikud muud variandid.
Hetkel muud tarka ei oska õelda. Ootan vastukaja.
Järgmine kord teises rubriigis sellist käsitleda.