TZ 4K-14 mootori remont

Mõned aastad tagasi oli juttu küll kuskil, kuid meenutada, leida ei suuda praegu. Ehk saate Agu Helimetsaga jutule, tema paistab see meistrimees olevat? Kaasaegses näoraamatus tal olemas profiil, ta vast ise teab paremini masinast ja kui on siis foorumist/blogist rääkida.
Vasta

Agunts- kui ta parasjagu allveelaeva või helikopterit ei ehita või tsikliga sõidus ei ole, võtab Hallistes jutule ikka.
Vasta

Mis vahet on uutematel tz 4k 14 ja vanal tz 4k 14? ei mõtle seda päris uut vaid ikka seda 2 taktilist. ise panin tähele et veidi uuemal on genekas ventilaatori sees, aga mul on eraldi genekas. elektri süsteem on ka veidi teine
Vasta

(11-01-2014, 18:18 PM)mairokas Kirjutas:  kas õlipumbal on nn töötakt ka ? nagu, et pump peab täpselt õiges asendis olema. kuskilt on kõrvataha jäänud selline jutt.
Pole kuulnud et õlipumbal oleks mingit tőőtakti. Kui siis küttepumbalBig Grin

[quote='botzor' pid='329049' dateline='1388171634']
Keegi sellele nikerdisele rs09 122(v2) mootorit on peale pannud? eitea kui raske too mootor on ja kas tõstab tagarattad väga lendu, kui peal ei istu? Big Grin

Mul masinal mootor 2s90 kaaluga 152kg sildi järgi mootoril. Ei tea palju rs mootor kaalub aga arvan et tagarataste maast lahti saamiseks on vaja 220+kg vähemalt.
arvamus põhineb ümberehitatud esimese lumesaha katsetusi tehes. Pildid lisan siis kui jälle saha ette saan
Vasta

(22-01-2014, 19:46 PM)mairokas Kirjutas:  Mis vahet on uutematel tz 4k 14 ja vanal tz 4k 14? ei mõtle seda päris uut vaid ikka seda 2 taktilist. ise panin tähele et veidi uuemal on genekas ventilaatori sees, aga mul on eraldi genekas. elektri süsteem on ka veidi teine
Ühel juhul on tegemist alalisvoolu generaatoriga ja teisel juhul vahelduvvoolu generaatoriga. Elektriskeem on põhimõtteliselt sama, va vahelduvoolu genekal on üks juhe juures ja relee-regulaator on teistsugune. Enda teise masina ehitasin vahelduvvoolu süsteemist ümber alalisvoolu peale (kuna selline generaator ja relee oli olemas).

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Sai täna natuke nokitud ja oleks küsimusi roolikarbi kohta. Kas see salnik on ainult väljaspool roolikarpi või on seespool suure hammasratta all veel teine ka. Jutt siis TZ-ist. Kuskil oli juttu et pole roolikarpi vaja isegi maha võtta aga minul ilma selleta ei õnnestunud. Nüüd sai igasugune sodi välja pestud, salniku avastasin väljastpoolt kuid rohkem pole täna enam aega.
Ja veel. Avastasin et küttefiltril on midagi vist valesti, kui arvestada et pildil on paagist sissetulev voolik paremal ja väljuv vasakul siis, filtrikaane nool näitab et peaks olema vist teistpidi? Niikuinii on plaanis filter laiali tõmmata ju siis tuleb voolikud ka ümber tõsta.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta

Seal roolikarbi all peaks olema CK tihend. Enam ei mäleta, aga oli vist üks ainus. Viimati lammutasin seda roolikarpi väga ammu.
Kütusefiltri torud on valesti, kui sees just midagi ringi pole ehitatud. Paagist tulev toru peaks minema sinna, kus on noole saba ja vastupidi.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Tere!
Targemad mehed ehk räägivad mootori õlitusest ja õlipumbast lähemalt. Kuidas see toimima peaks, kuidas kontrollida. See õlituse värk hakkab mind hulluks ajama. Aitan sõbral õlituse pärast kokku jooksnud mootorit uuesti käima saada aga õlitust tööle ei saa. mootori täispööretel tuleb silindri külge minevast torust üksikud tilgad. Pump on lahti võetud ja kontrollitud, puhastatud. Proovisin ka teist pumpa, tulemus sama. Või ei tulegi sealt torust sirinal õli?
Vasta

(02-02-2014, 15:44 PM)ALY Kirjutas:  Tere!
Targemad mehed ehk räägivad mootori õlitusest ja õlipumbast lähemalt. Kuidas see toimima peaks, kuidas kontrollida. See õlituse värk hakkab mind hulluks ajama. Aitan sõbral õlituse pärast kokku jooksnud mootorit uuesti käima saada aga õlitust tööle ei saa. mootori täispööretel tuleb silindri külge minevast torust üksikud tilgad. Pump on lahti võetud ja kontrollitud, puhastatud. Proovisin ka teist pumpa, tulemus sama. Või ei tulegi sealt torust sirinal õli?

Mul kogemus ühe ühesilindrilise diisel Andoria paadimootoriga. Ei tulnud ka õli üles. Sellel oli mingisugune karterisisene õlitoru umbes. Kuidas aga sellel mootoril lahendatud, ei tea.
Vasta

(02-02-2014, 15:44 PM)ALY Kirjutas:  Tere!
Targemad mehed ehk räägivad mootori õlitusest ja õlipumbast lähemalt. Kuidas see toimima peaks, kuidas kontrollida. See õlituse värk hakkab mind hulluks ajama. Aitan sõbral õlituse pärast kokku jooksnud mootorit uuesti käima saada aga õlitust tööle ei saa. mootori täispööretel tuleb silindri külge minevast torust üksikud tilgad. Pump on lahti võetud ja kontrollitud, puhastatud. Proovisin ka teist pumpa, tulemus sama. Või ei tulegi sealt torust sirinal õli?

Sirinal õli ei tule sealt kohe kindlasti, tuleb nagu jao kaupa, mulks mulks mulks mulks umbes nii. Milline sul vana õlipimp oli, kas kolbidega või kuulidega? Kui kolbidega, see sellega ongi nii, et näiliselt ei saa aru, et midagi kulunud oleks eriti, aga ei löö. Kui kolb silindrisse kinni sulas, siis pole muud varianti, kas õlitoru on umbes või on pump kulunud. Kui õlitorust õli läbi liigub, pole muud küsimust, kui uus pump peale ja tuld!
Õlipumpa on manuaalselt hea kontrollida nii, et paned puuri trelli otsa (vist oli kuuene puur), mis mahub täpselt õlipumpa käitava võlli otsas olevasse auku ning paned pumba õli sisse, nii et see ots, kust välja lööma hakakb, jääb õli seest välja, paned trelli käima ja näed kohe mis toimub.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Mul pole vaja trelli käima panna. Niisama sõrmega keerates ka tuleb ka õli isagi ülevalt võlli otsast välja. Pumbad peaks olema siis üks kuulidega teine aga poltidega. Mõlemad töötavad ühtmoodi hästi aga peale panen selle kuulidega. Loodame, et jääb toimima. Kokku aga jooksis ilmselt puht lohakusest, sest kui mootori lahti võtsin, polnud isegi lapiga kusagilt õli pühkida.Wink.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

(03-02-2014, 17:55 PM)ALY Kirjutas:  Mul pole vaja trelli käima panna. Niisama sõrmega keerates ka tuleb ka õli isagi ülevalt võlli otsast välja. Pumbad peaks olema siis üks kuulidega teine aga poltidega. Mõlemad töötavad ühtmoodi hästi aga peale panen selle kuulidega. Loodame, et jääb toimima. Kokku aga jooksis ilmselt puht lohakusest, sest kui mootori lahti võtsin, polnud isegi lapiga kusagilt õli pühkida.Wink.

Siis ilmselt pump toimis ka normaalselt, kui kogu õli karterist otsas oli Smile Aga kindluse mõttes oleks mõistlik panna ikkagi uus.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Tere jälle. Üle pika aja sai garaazis möllatud ja restaureerisin oma masinal elektrisüsteemi. Vahetatud mõned juhtmed ja paigaldatud paljudele juhtmetele otsad mis puudu.
Tekkis aga pisike probleem. Minu masinal on õlikarteri küljes andur mis peaks õli temperatuuri fikseerima. Paigaldasin näidiku, ühendasin anduriga näidiku D-klemmi (vene tähestiku täht -Datsik). Näidiku B -klemmi (jälle vene tähestiku "nõrk B" -batareja) ühendasin lähima "+" iga. (Ampermeetri tagant). Igatahes lõi seieri julmalt põhja ja järelikult on midagi valesti. Vabaks jäi ainult "T" -klemm aga arvan selle olevat seotud "-" -sega, kuna see on ümber näidiku valgustuspirni pesa. Kui pirnile tuleb juhtmega sabast tulede sisse lülitades "+", siis pesa kaudu saab massi.
Mis on valesti? kas keegi oskab pakkuda skeemi.Sad
Vasta

Kasutaja Wiki432 oskab kindlasti aidata. Isiklikult kuulen esimest korda, et ühelgi neist masinatest selline näidik olemas on.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Ega ei olegi aga mul mootoriks 2s90 Slavia, ise peale pandud, ja sellel on karteril andur olemas.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Näidiku korpus, ehk see "T" klemm ühenda korralikult massiga.
Vasta

(10-02-2014, 16:09 PM)session Kirjutas:  Näidiku korpus, ehk see "T" klemm ühenda korralikult massiga.
Proovin, kuid kas ka aitab?Sad
Vasta

Aidata. Palun! Aga tulemuses kindel pole. Peaks alustama sellest, et mis anduriga on tegu. Kas see üldse mingi kellaga ühildub.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta

Testriga igatahes andurist läbi signaali ei tule. Kuidas on võimalik et temp anduri lööb põhja, nagu oleks olemas nii "+" kui "-" ühendused, kui massiga ühendust ei ole, saab ainult "+" ? Või on testri vool liiga nõrk ja proovin kontroll-lambiga? Või on kella taga ühendused ikkagi sassis. Andur tuleks ühendada näiteks selle "T" klemmi külge.(venekeelest siis temperatura)
Minu mõistus -" mis jäi võibolla vanusest maha" - ütleb, et andur peakski voolu mitte läbi laskma kui on külm. Mõõdetava vedeliku temp. tõustes peaks hakkama andur takistust muutma ja ka näidik peaks saama "impulsi muuta seieri asendit"?
Igatahes võtan testri, kontrolllambi ja kuuma vee ja hakkan katsetama.
Samas on kõik asjad vist olemas et paigaldada ka voltmeeter millest on rohkem kasu (minu arust vähemalt) kui ampermeetrist (jääb ka alles). Igaks juhuks küsin mille vahele oleks seda mõistlik ühendada et ei tekiks jälle probleeme ja näiteks käevitades maha ei põletaks.
Ja saab paigaldatud ka mootori õlirõhu manomeeter, seda muidugi toruühendusega, lisaks praegu toimivale elektriühendusega pirnikesele.
Vasta

(14-02-2014, 15:09 PM)klaave Kirjutas:  Igaks juhuks küsin mille vahele oleks seda mõistlik ühendada et ei tekiks jälle probleeme ja näiteks käevitades maha ei põletaks.

Voltmeeter mis on oma mõõteskaalalt mõõdetavast pingest suurem, ei põle iialgi maha, ei käivitades ega muul viisil
Teisi mõõteriistu või tarbijaid saab küll suure vooluga hävitada, näiteks siis kui starter ei saa aku miinusjuhtmelt piisavat voolu ja osa voolu tuleb läbi muude tarbijate. Seda juhtub kere ja starteri vahelise halva (lõdva või oksüdeerunud) ühenduse tõttu. Muidugi kui aku miinus on keresse ühendatud, kui otse starteri kinnituspoldi alla, siis ei kehti.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne