TZ 4K-14 mootori remont

(30-10-2016, 16:30 PM)jürimees Kirjutas:  Tolleaegne asukoht oli vist Pärnumaa ...
Koogelmoogel tõi jah miski vana kuulutuse välja, kus Pärnumaal müüdi lattniidukit ja "turvakaar" tundus kahtlaselt sarnane olevat.

Aga kui keegi selle ära peaks ostma ja tahtma tänavalegaalselt kulgeda, peab ta pead usinasti vastu bürokraatiamüüri peksama:
   
Ehk siis asendusmootor pole legaliseeritud.

Tänan, Gravity!

Mul ei olegi otseselt mingeid ideid, ei aja ma, till püsti, Katit ega Mallet taga, lihtsalt kerge huvi tekkis teema vastu.
(30-10-2016, 16:35 PM)Gravity Kirjutas:  Teine asi on see, et võimsusega ei maksa ka hulluks minna. Algselt projekteeriti TZ 14 ju 13HP mootori jaoks. Mõistlikum on juba hankida suurema klassi traktor kui minna võimsama paja teed.
Ksf! klaave aparaadil ju 15kW/20HJ kone peal (mul jäi mulje, et kunagi ise aretatud), uuemad tehasest juba sellisega. Seega nagu otseselt mõrvarlik kuni 20 HJ ei ole. klaave oskab muidugi täpsemalt asjast rääkida.
Vasta

Saab selle pajavahetuse odavamalt ka tehtud, kui 4000 või 2800 euri. Mina läksin seda teed, et istutasin oma aparaadile otsa kubota mootori. Eelmises elus ajas see rekka külmiku kompressorit ringi. Kõik mootorivahetusega seotud kulud jäid ca. 500 piiresse, kui sedagi. Keerulist polnud midagi, päevake tööd ja olemas. Sellisele traktorile, millega iga päev tööd ei tehta, pole ju mõtet tutikat katelt külge pookida. Saab ka lihtsamalt ja odavamalt. Ise olen väga rahul. Btw originaalmootor on saadaval, kui keegi seda mannetut äpardust endale peaks soovima Smile
Vasta

(30-10-2016, 19:43 PM)maniakk Kirjutas:  . Btw originaalmootor on saadaval, kui keegi seda mannetut äpardust endale peaks soovima Smile

Ei ole sellel originaal mootoril häda midagi. Olen tähele pannud, et originaal mootori kirujad kas ei viitsi-oska seda hooldada või on saanud juba käest lastud isendi. Ühe samasuguse käest lastud isendi sain isegi enda kätte, tegin kahest ühe ja kõik toimib nii nagu peab. Kui õli on sees ei juhtu sellega ka midagi.
Vasta

Minule piisas sellest, kui ma selle vana mootori remontimiseks lahti võtsin ja seda õlipumba ehitust nägin. Minu arust näeb see ülihale välja ja ei saa kunagi kindel olla, kas töötab normaalselt või annab iga hetk saba. (On juhtunud). Mina igatahes loobusin.
Vasta

Totaalne, OT, aga meenus...


(30-10-2016, 16:30 PM)jürimees Kirjutas:  Omanikuga oli mul kaup tehtud ja ootas äratoomist... Tollane omanik kahjuks kokkuleppest kinni ei pidanud ja müüs teisele isikule. Kommentaariks ütles, et pakuti rohkem.
Kah sarnast mustrit kellegi Pärnumaa härraga kogenud. Teemaks polnud küll TZ, aga objekti hind ahvatlev ja leppisime asjad kokku. Härra muidugi ohkis ja ähkis telefonis ja nimetas summa, mille eest ise asja ostis (küsitud müügihinnast kõrgem), aga miks see mind kui ostjat huvitama pidi? Ja siis hilisõhtul helistas, et keegi pakkus rohkem (kõrgemat kui kuulutuses küsitud hind). Ja muu jutu seest lipsas ka TZ läbi. Kaduvväike võimalus, et sama tegelane Smile
Vasta

Loen ja kuna ka minu masina mootorit mainiti siis pean kahjuks tunnistama, et ei oska millegagi võrrelda.Pole ise majandanud ühesilindrilise mootoriga, kuid näinud küll toimetamas. Kõik sõltub vist sellest milleks masinat kasutada. Minu mootor on pikem, seega kui vaja metsas kraavist läbi ronida on tõusunurk väiksem, minu mootor on raskem ja võimsam seega pitsalõikurid liiguvad maakera südamiku poole kiiremini, hüdropump on esimene asi mis millelegi otsa sõites paugu saab, samas ei ole jälle nii palju rihmasid mis midagi pööritama peavad, raskem ettepoole ulatuv mootor hakkab keskliigendile rohkem ja tagasillal on tunduvalt vähem maha suruvat jõudu. See parem-halvem nimekiri võib minna pikaks ja samas ei tähenda midagi, kui kontekstis ei ole masina kasutamis otstarvet ja tihedust.
Foorumit igapäevaselt jälgides jääb vahel mulje, et mida suurem mootor ja laiemad rattad seda tegijam, sest mini kirovets sunnitakse asendama päris kirovetsi. Andke andeks aga see on ikkagi pisike aiatraktor - mis siis, et üsna võimekas oskaja mehe käes. Ainuke mis mulle on kõrva jäänud et 4takti ja 2 silindrit kostab meeldivamalt kui see 2 taktiline ja 1 silindriline kisakõri Big Grin
Vasta

(30-10-2016, 19:43 PM)maniakk Kirjutas:  Saab selle pajavahetuse odavamalt ka tehtud, kui 4000 või 2800 euri. Mina läksin seda teed, et istutasin oma aparaadile otsa kubota mootori. Eelmises elus ajas see rekka külmiku kompressorit ringi. Kõik mootorivahetusega seotud kulud jäid ca. 500 piiresse, kui sedagi. Keerulist polnud midagi, päevake tööd ja olemas. Sellisele traktorile, millega iga päev tööd ei tehta, pole ju mõtet tutikat katelt külge pookida. Saab ka lihtsamalt ja odavamalt. Ise olen väga rahul. Btw originaalmootor on saadaval, kui keegi seda mannetut äpardust endale peaks soovima Smile

Mis hind?  Mina soovin.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

300ga annan ära, komplektsusest on puudu vaid siduriketas, seda oli omal vaja. Mootori sees on kamaluga uusi juppe, mis pole minutitki tööd teinud. Vunkratas kah uueväärne. Helista 55565616
Vasta

(30-10-2016, 16:35 PM)Gravity Kirjutas:  Eks sa avalda ka oma mõtteid.
Ok, avame siis kaardid. Et miks ma siin teemas üldse vett segan.

Noh, järjekordne zajoob lõi pähe Sad Smile Et TZ on selline armas putukas, millega võiks hobina tegelda. Harrastuse puhul läheb iga kulutatud sent asja ette, seega rahaline külg ei ole primaarne, teatud mõistlikuse piirini muidugi. Hobil võiks ka praktiline väljund olla. Muidu võiks ju oma tehnilist kiima näiteks tsikli peal rahuldada, aga siis hakkaks naine irisema Sad Aga zajoob või üle ka minna Smile  
(30-10-2016, 21:03 PM)klaave Kirjutas:  Kõik sõltub vist sellest milleks masinat kasutada...   See parem-halvem nimekiri võib minna pikaks ja samas ei tähenda midagi, kui kontekstis ei ole masina kasutamis otstarvet ja tihedust...
Foorumit igapäevaselt jälgides jääb vahel mulje, et mida suurem mootor ja laiemad rattad seda tegijam, sest mini kirovets sunnitakse asendama päris kirovetsi. Andke andeks aga see on ikkagi pisike aiatraktor - mis siis, et üsna võimekas oskaja mehe käes.
Vaatamata välisele sarnasusele ei eeldagi Kirovetsi võimekust. Kasustusotstarve oleks eeskätt omatarbe metsatööd (siin foorumis edukas näide olemas) ja muu transporditegevus. Selhoztöid saaks ka laiemalt ette võtta.
(30-10-2016, 21:03 PM)klaave Kirjutas:  ... minu mootor on raskem ja võimsam seega pitsalõikurid liiguvad maakera südamiku poole kiiremini, hüdropump on esimene asi mis millelegi otsa sõites paugu saab, samas ei ole jälle nii palju rihmasid mis midagi pööritama peavad, raskem ettepoole ulatuv mootor hakkab keskliigendile rohkem ja tagasillal on tunduvalt vähem maha suruvat jõudu.
Midagi sellist ma kuulda tahtsingi. Samas arvestame, et ka ühepütane originaal kaalub 100 kg ja kaasaegsed võrreldava kubatuuri ja võimsusega mootorid on isegi kergemad, seega veidi suurem pada kaalujaotust eriti ei mõjuta.

Aga sellist tunnet ei ole tekkinud, et kohe liiga võimas on? Et võtaks kirve ja raiuks ühe silindri maha Big Grin  ? Või on sidurile/ülekandele kuidagi tapvalt mõjunud?

(30-10-2016, 19:52 PM)fanatt Kirjutas:  
(30-10-2016, 19:43 PM)maniakk Kirjutas:  . Btw originaalmootor on saadaval, kui keegi seda mannetut äpardust endale peaks soovima Smile

Olen tähele pannud, et originaal mootori kirujad kas ei viitsi-oska seda hooldada või on saanud juba käest lastud isendi.
Õige jutt! Tehnika, eriti sotsialistlik, tahab hoolast ja tähelepanelikku peremeest. Kahjuks on meie mail laialdaselt levinud kolhoosimehaaniku mentaliteet: h... s nim, peaasi et töötab. See kehtib kogu nõukaaja pärandina säilinud traktoripargi kohta, midagi väga roosilist seal ei ole.
(30-10-2016, 19:59 PM)maniakk Kirjutas:  Minule piisas sellest, kui ma selle vana mootori remontimiseks lahti võtsin ja seda õlipumba ehitust nägin...
Minu skepsist on toitnud juba kirjandusega tutvumine, noh, on sellise naljaka ehitusega agregaat... Ja kui siitsamast teemast eestpoolt lugeda, milliste kummaliste probleemidega inimesed rinda pistavad... Või võtame teistpidi: kui see mootor nii megahea on, siis miks ta ei ole ülemaailmselt levinud, miks kapitalistid teda oma seadmetel ei kasuta?

Muidugi, kui Vene ajast on saunatäis juppe olemas, siis võib jah originaaliga mässata. Aga kui alustada puhtalt lehelt ja tekib vajadust mootorit kapitaalida (üsna tõenäoline), siis siinse hinnakirja järgi
jõuan mina juba poole Hatzini välja. Võibolla teised müüjad Eestis või väljamaal pakuvad soodsamalt, aga ikka oleks see raha mõistlikum matta millesegi tsiviliseeritumasse.


(30-10-2016, 19:43 PM)maniakk Kirjutas:  Mina läksin seda teed, et istutasin oma aparaadile otsa kubota mootori.
Tahad sa sellest lähemalt pajatada? Pildid ei teeks ka üldse paha.

Tänan kõiki pika ja segase sisemonoloogi lugejaid.
Vasta

(03-11-2016, 14:07 PM)oltsberg Kirjutas:  Minu skepsist on toitnud juba kirjandusega tutvumine, noh, on sellise naljaka ehitusega agregaat... Ja kui siitsamast teemast eestpoolt lugeda, milliste kummaliste probleemidega inimesed rinda pistavad... Või võtame teistpidi: kui see mootor nii megahea on, siis miks ta ei ole ülemaailmselt levinud, miks kapitalistid teda oma seadmetel ei kasuta?
Kapitalist selle mootori välja mõtleski! Originaal kannab nime Fichtel&Sachs D600 L, mille tootmist alustati eelmise sajandi 50-ndatel. Tšehh võttis selle väikeste täiendustega TZ-i eelkäijale T4K10-le üle. Hiljem tehti TZ-i jaoks juba terve rida täiustusi, mis kapitalisti konstruktsiooni oluliselt parendasid, näiteks:
- võimsuse tõstmiseks suurendati töömahtu
- kahesüsteemne õlipump, mis üleliigse õli karterist tagasi imeb
- liugelaagrid asendati mootoris veerelaagritega
- väntvõll tehti pressliidetega ja osandatav
- kaasajastati põlemiskambri ja silindripea kuju
- jne

Ainukeseks nimetamisväärseks miinuseks võib lugeda alumiiniumribistiku ja malmhülsiga silindri asendamist malmsilindriga.
Sellest ka kolvi/silindriseina tarbetult suur lõtk, 0,15-0,18mm uuena.
No ja esimese otsa kruvidega reguleeritavaid õlipumpasid, millel kruviotsad kippusid ära kuluma.

Kui D600 L tatistas kogu pealeantava õli lihtsalt sumpsist välja, siis "intelligentsem" TZ oskab ülejäägi tagasi imeda. Tšehh keeras õlikogust ka suurusjärgus 2x koomale, kui D600 L andis nimipööretel peale 120 cm3/min, siis TZ peab leppima 65 cm3/min. Siit saavad kahjuks alguse ka paljud TZ-i termilised probleemid. Malmsilinder on niigi halb soojusjuht ja mainitud õlikogus on jahutamiseks koormuse all piiripealne. Kahetaktiline mootor vajab olemuslikult just sisemist jahutust. 2T bensukatel keeratakse lihtsalt küttesegu rikkamaks, mis pole 2T-diislil kahjuks võimalik - seda ülesannet peab täitma rohke õli.

Muus osas, tarbetu on sõimelda teemal, et 60 aastat vana konstruktsioon ei vasta tänapäeva normidele ja ootustele. Kes tahab, asendagu mootor kaasaegsemaga, kes tahab, täiustagu originaali. Mul vanamehega kokku on 4 TZ-i ja me otsustasime teise variandi kasuks. Näiteks 3 masinat töötavad meil kolvi paigalduslõtkuga ainult!!! 8/100mm, neist kahel õlipumbad 100cm3/min peale krutitud. Ühele tegin üldse 3 plunžriga õlipumba, kolmas plunžer pumpab õli kolvi sisselaske poolsele seinale. Sest kui TZ kokku jookseb, siis enamasti saab kolb just jahedamalt küljelt (= sisselaske küljelt) kannatada.

Enamik kasutab TZ-is ka valet õli, st 4-taktilisele diislile mõeldud õli. Selline õli sisaldab erinevaid aditiive suurusjärgus 15-30%, mis põlevad halvasti ja jääkidega. 2T diisliõli, mille aditiivisisaldus on suurusjärgus 2%, norm on API CF-2. Põlevad need praktiliselt jäägivabalt, sulfaattuha määr jääb alla 1%. Ja 20L kanku lääne õli maksab esindusest ostes suurusjärgus 60 eur. Kommiraha.
Vasta

Paneksin omalt poolt ka mõned päeva tarkuse terad. 

1) Kas silinder on malmist või alumiiniumist tehtud ei oma tegelikult tähtsust. Näiteks Hatz , mis on õhkjahutusega kasutab kahte eri lahendust vastavalt mootori tüübile.

Malmhüllsiga silinder kus jahutusribid ka malmist. Õli jahutab ainult hüllsi alumist serva, nii palju kui vänt ringi peksab.

Kolvi jahutatakse pisikese õlidüüsiga. 

Siiamaani pole jahutuse probleeme olnud. 

Teine lahendus on alumiiniumist plokk ja malmist hülls, mis täies ulatuses läheb plokki sisse. Hülls on tehtud nii täpselt , et loksuma ei jää kuid pisikene pilu on õli jaoks. Õli suunatakse läbi pisikese augu sinna pilu vahele , et saaks soojusülekanne toimuda. Probleeme pole ning töötab. 

Samas vajab viimane lahendus suurt töötlemistäpsust. Ilma selleta kaotab kogu lahendus mõtte. 

Kui rääkida silinder+kolb+rõngad+kolvisõrm komplektist siis tuleb praktiliselt Hatz(13hp) sama hinnaga. 10 hobujõulisel on isegi TZ omast odavam. 

Alati saab lasta puurida. Neid silindreid osatakse ka meie maal väga edukalt teha. 

2) Vaevalt , et orginaal mootor nii jube nüüd on. Pikad talveõhtu on sisustatud ning kui varuosade saadavuse taha asi ei jää siis saad kõige väiksema vaevaga oma traktori sõitma. 

Ideeliselt saab kolvi lõtku paika kui kasutada remontmõõdus kolb+ õige lõtkuga silinder. Samas ma usun, et see on pseudoprobleem kuna lõtk on sedavõrd suur määratud paisumise pärast. 

Õige oleks korralikult piitsa anda. Tühjalt käimine/jahedalt töötamine pole ühelegi mootorile hea.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta

2- ja 4-taktilise termorežiim ja jahutus on erinevad maailmad.
Malmi ja alumiiniumi soojusjuhtivuse erinevus on 5x.

TZ-i silindri temperatuur on pealeantava õlikogusega suht lineaarses sõltuvuses. Kui keerata õlipump põhja, st õlikogus nimipööretel u 200cm/min, siis on silinder mõnusalt käesoe.
Vasta

(03-11-2016, 19:49 PM)a rgo1974 Kirjutas:  
(03-11-2016, 14:07 PM)oltsberg Kirjutas:  Minu skepsist on toitnud juba kirjandusega tutvumine, noh, on sellise naljaka ehitusega agregaat... Ja kui siitsamast teemast eestpoolt lugeda, milliste kummaliste probleemidega inimesed rinda pistavad... Või võtame teistpidi: kui see mootor nii megahea on, siis miks ta ei ole ülemaailmselt levinud, miks kapitalistid teda oma seadmetel ei kasuta?
Kapitalist selle mootori välja mõtleski!
Assa raks! Võhik jäi oma targutamisega haledalt vahele Sad  Eks ta ole - loll räägib, mida teab, tark teab, mida räägib. Aga kapitalistlikke juuri ma sisimas kahtlustasingi. Lihtsalt kapitalistid said mingi aeg aru, et sellega maailma ei valluta ja ärisid konstruktsiooni sotsialistidele. Ja ega siis idablokki kõikse magusamaid palasid ei sokutatud. Näiteid (mootorite vallast) leiab veelgi.

Igatahes - argo1974, suur tänu informatiivse ja suisa teadusliku postituse eest!

See õlijutt võiks kõiki omanikke mõtlema panna. Vaevalt, et mõni teetsett sünnist saadik korraliku õliga töötanud on. Ja eks külamehed kasutavad tänagi harjumusest "vanu häid" idamaiseid õlisid. Klassikalise õlitussüsteemi puhul on konservatiivsus ka õigustatud, sest kaasaegne õli võib sõna otseses mõttes pasa lahti võtta ja kurvalt lõppeda. Teetseti puhul peaks aga üleminek valutu olema. Miks siis mitte masinat rõõmustada?

Ja kes siin ikka selle mootori kallal sõimleb, probleeme konstateeritakse. Aga siiski küsimus.
(03-11-2016, 19:49 PM)argo1974 Kirjutas:  ... Sest kui TZ kokku jookseb...
Kas sellesse peab suhtuma kui normaalsesse nähtusse?

Mina ka nüüd just suisa vaenulikult ei suhtu, lihtsalt mõned küsimärgid. Ok, silindri puurimine ja remontkolviga klapitamine pole suur vägitükk. Aga minu veendumust mööda kuulub kapitaalimisnäidendi tegelaste hulka ka Voldemar Vänt ehk Vända Volli. Klassikalisel konstruktsioonil asi lihtne: lihvitakse kaelad (ühepütasel vaid üks) ja pannakse remontsaaled. Kepsu ülemise otsa praavitamine pole kah midagi keerulist. Aga mida tehakse originaaliga? Saan aru, et rulle saab vahetada. Aga mingil hetkel peaks ka ülejäänu ammenduma. Millised on siin remondivõimalused, või aitab vaid uus Voldemar?

Pulli pärast uurisin ka Kubotade kohta. D 722 (kolmepütane vesijahutusega) on uuest peast samas hinnaklassis ühepütase Hatziga. Tõsi, natuke mittekomplektne, aga see on kergesti korvatav. (Räägime ikka uutest ka, ehk mõjuvad inspireerivalt - kust leida raha või alternatiivseid lahendusi). Remondi korral muidugi pulki kolm korda rohkem,  remontmõõdud olemas. Olemuselt paistab olevat üsna lihtne elementaarmootor. Vesijahutus tagab sõbralikuma temperatuurirežiimi ja vähem lärmi, külmaga saab plokisoojendust kasutada ja ka edukalt kabinetti kütta, mis küll antud kontekstis aktuaalne ei ole Smile  Teisalt võib osav piloot metsas mõne roika radikasse sõita. Või näeb veepump kevadises metsas mahlast pakatavaid kaski ja otsustab nende eeskujul tilkuma hakata... Muide, Juutuubis näeb tihti, et neid käivitatakse ilma veeta Sad Õhkjahutus lihtsam ja töökindlam.

Sagedamini vajatavad jupid - filtrid, hõõgküünlad, pihustiotsad aga ka starter ja gene - saadaval sõiduauto juppidega kauplejate käest. Põhimõtteliselt hiirekliki kaugusel ega maksa teab-mis varandust.

Ärge palun kõvasti lööge! Mina ei ole veel teetsetti koju tarinud, lihtsalt zajoobipõhiselt kõvatan, unistan Katist ja taon vaikselt pihku Big Grin
Vasta

Ma panin oma masinale neljasilindrilise v1505 mootori, sama mootor on ka bobcati peal, ainult, et turboga, mul ilma. Radika katkisõitmiseks peab päris osav olema, sest mul on ta paigaldatud sinna, kus tal muidu aku on. Seda sellepärast, et nina lühem tuleks. Üleüldse läks nina pikemaks 8 senti. Aku kolis tagumise osa külge riistakasti asemele, need olid ära mädanenud ja pildusin üldse minema. Juppidest niipalju, et kui konekeskosse või stokkerisse juppe ostma minna, siis seal tuntakse ainult ülisuuri numbreid, saab ka odavamalt. Näiteks veepump aliexpressist 36 euriga, stokkeris taheti 175+KM. Paljud mootori osad kattuvad jaapani sõiduautode osadega, nt. Madza jne, tuleb otsida ja sebida...Mootori kaalust veel niipalju, et ega ta eriti raskem polnudki, kui originaal, üksinda jõudsin igatahes kasti otsa tõsta. Smile
Vasta

Jällegi infoks kriban veidi.

Sisuliselt D722 ja Hatz 1D81/1D90 on enam vähem sama võimsusega kui võrrelda graafikuid. Tasub ka tähele panna, et Hatz teeb max 3K rpmi ning Kubotat piinatakse kuni 3600ni. 3600 pole enam praktiline , selleks on muud tüüpi mootorid juba.  

Peamine vahe aga näiteks uuest! peast ostes kui siin juba läks võrdluseks. Et mida raha eest saab siis. 

Hatzi puhul sa tõstad mootori karbis välja , valad kütuse ja õli sisse ning ühendad aku koos süütelukuga(suvaline 3 klemmiga) järgi ja asi töötab. 

Kubota puhul hakka otsima ja ehitada: kütusepaak koos voolikutega , summuti&väljalaske kolle , õhufilter koos korpusega , radiaator koos lõdvikutega , elektrisüsteem .

Lisaks Hatzil on valmindus jõudu võtta 3-mest kohast. Väntvõlli otsad ning nukkvõll. Igasuguseid vaheplaate , kronsteine jms on ka lihtne kinnitada kuna tehasest on selle peale juba mõeldud. Käsikäivitus on ka sisseehitatud. Eraldi ainult vänt+vända juhtik muretseda või ise valmistada. 


Samuti saab tehasest tellida suvalise konfiguratsiooniga mootori või ise kohandada. Al la 12/24V elektrisüsteem , erinevas mõõdus väljavõtted/summutid/juhtpuldid/õhufiltrid/toitesüsteemid/mootori kinnitused/mootori seadistused jne. 

Hatz on otsepritsega mootor ja praktilist vajadust eelsüüteküünaldele/soojenduselementidele pole kui korralik õli/aku. Manuaalne dekompresioon ka aitab. Kubota aga nagu iga eelpõlemiskambriga mootor on tundlik eelsüüte suhtes. 


Hatzi õhkjahutus on miinus kui on tarvis mingit kütet , näiteks kabiinile. Muus osas täiesti pommikindel. 

-------------------

Kubota on ka väga hea mootor ja midagi ette heita pole 
. Ideaalne väikestele kabiiniga traktoritele. 
 Lihtsalt uuest peast on pealtnäha samadel asjadel väga erinev turg ning sihtgrupp ja kasutus.  Kasutatud peast tuleb panna seda , mida saab soodsalt.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta

maniakk, Sa tekitad põnevust Toungue  Äkki õnnestub mingeid pilte ka välja pressida Smile

Muide, Börsis ka hetlel üks TZ müügis, millega teine legona kaasa, Kubota D 950 mootoriga. Второй трактор на запчасти,двигатель Kubota D950 переделан для установки на TZ
Vasta

Eks sa pead Kubota kohta kuulutused ülesse tegema ja vaatama mis häid diile pakutakse. Vahepeal on neid liikumas näha kuid mitte tihti. 

Samas võid ka uurida mopeedauto kohta. Seal kasutatakse 2 silindrilisi Kubotasid, Yanmar , Lombardini . Ise pead lihtsalt selgeks tegema kuidas nad on piiratud võimsusega(4KW seadus näeb ette) ning kuidas sellest mööda jalutada.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta

(06-11-2016, 15:30 PM)Gravity Kirjutas:  Jällegi infoks kriban veidi.

Sisuliselt D722 ja Hatz 1D81/1D90 on enam vähem sama võimsusega kui võrrelda graafikuid. Tasub ka tähele panna, et Hatz teeb max 3K rpmi ning Kubotat piinatakse kuni 3600ni. 3600 pole enam praktiline , selleks on muud tüüpi mootorid juba.  

Peamine vahe aga näiteks uuest! peast ostes kui siin juba läks võrdluseks. Et mida raha eest saab siis. 

Hatzi puhul sa tõstad mootori karbis välja , valad kütuse ja õli sisse ning ühendad aku koos süütelukuga(suvaline 3 klemmiga) järgi ja asi töötab. 

Kubota puhul hakka otsima ja ehitada: kütusepaak koos voolikutega , summuti&väljalaske kolle , õhufilter koos korpusega , radiaator koos lõdvikutega , elektrisüsteem .

Lisaks Hatzil on valmindus jõudu võtta 3-mest kohast. Väntvõlli otsad ning nukkvõll. Igasuguseid vaheplaate , kronsteine jms on ka lihtne kinnitada kuna tehasest on selle peale juba mõeldud. Käsikäivitus on ka sisseehitatud. Eraldi ainult vänt+vända juhtik muretseda või ise valmistada. 


Samuti saab tehasest tellida suvalise konfiguratsiooniga mootori või ise kohandada. Al la 12/24V elektrisüsteem , erinevas mõõdus väljavõtted/summutid/juhtpuldid/õhufiltrid/toitesüsteemid/mootori kinnitused/mootori seadistused jne. 

Hatz on otsepritsega mootor ja praktilist vajadust eelsüüteküünaldele/soojenduselementidele pole kui korralik õli/aku. Manuaalne dekompresioon ka aitab. Kubota aga nagu iga eelpõlemiskambriga mootor on tundlik eelsüüte suhtes. 


Hatzi õhkjahutus on miinus kui on tarvis mingit kütet , näiteks kabiinile. Muus osas täiesti pommikindel. 

-------------------

Kubota on ka väga hea mootor ja midagi ette heita pole 
. Ideaalne väikestele kabiiniga traktoritele. 
 Lihtsalt uuest peast on pealtnäha samadel asjadel väga erinev turg ning sihtgrupp ja kasutus.  Kasutatud peast tuleb panna seda , mida saab soodsalt.

Ka minu puhul oli oluline odavus st. Et uue mootori paigaldamine ei tulnud mõttessegi, traktori hind oleks liiga krõbedaks läinud. Aga kellel pappi on, sellele tutikas hatz kindlalt hea valik. Ehitamisest niipalju, et sidurikoda vaheplaadiga tuleb niivõinaa endal konstrueerida, ükskõik, mis mootor on. Kütusepaak on traktoril juba olemas, see jääb ka vana, õhufiltri oskab vast igaüks külge leiutada ja kasutatud mootoril on reeglina kollektorid küljes. Summuteid, radikaid ja muid vidinaid saab lammaritest, tuleb vaid mõõta ja otsida endale sobiv. Tehnikat tundev isik peaks selle kõigega hakkama saama. Muide, Kubota mootorile istus BoltOn otsa 08 sidurikorv, nii jäi hulga leiutamist ära.
Vasta

Loen jälle Teie mõtteid ja otsustasin ka paar rida lisada.
  Käesolevas teemas kuskil eespool (on minu masinast ka kirjutatud), ja mina panin oma masinale õlirõhu anduri (hüdrovoolikuga mis masina oma praegu peast ei ütle). Isegi tühikäigul on seier punase piiril kui ei eksi siis kuski  nr.4 kandis ja pole veel masinat sellisesse seisu saanud et rõhk oleks 3-ni langenud. Tõsi pole ka pool päeva suvistel temperatuuridel künniga tegelenud,kuigi talvel olen katnud mootori ja ka ventilaatori sissevõttu sulgenud. (umbes nagu T-25 oli olemas ventilaatori katteks spetsiaalne plekist ava vähendaja).
Samas kasutan masinat nii vähe, et ei teagi kas panna müüki või mitte. Olen hakanud rohkem aretama oma motoplokke aga sellest mõnes teises teemas.
Tänud kellelegi (praegu ei mäleta täpset ksf nime) TZ keskliigendite tellimusteinfo eest. Nimelt minu masinal on selga istudes selline tunne et kohe läheb pooleks ja arvatavasi on ka põhjus teada. Nimelt ei ole aastaid neid keskliigendil olevaid nipleid määritud, ja kui masin sattus minu kätte siis sai määret ohtralt. Nüüd on (vist) kogu fekaal ja rooste kadunud ja minule jäi tohutu loks mis kohati on lausa hirmutav. Mõtlen tõsiselt kogu keskliigendi vahetamisele (tagasillast kuni esisillani).
Veel panin masinale 2 sektsioonilise hüdrojagaja.Jälle natuke  pettumus, kuna sellel rajakal ei ole ujuvat asendit. Läheb vahetuseks esimesel võimalusel (ja materiaalsete võimaluste paranemisel).
Öeldakse küll, et mis liigub see kulub, aga minu masina põhjal võib vabalt öelda et seistes on veel hullem Sad
Vasta

Gravity Kirjutas: Jällegi infoks kriban veidi.

Sisuliselt D722 ja Hatz 1D81/1D90 on enam vähem sama võimsusega kui võrrelda graafikuid. Tasub ka tähele panna, et Hatz teeb max 3K rpmi ning Kubotat piinatakse kuni 3600ni. 3600 pole enam praktiline , selleks on muud tüüpi mootorid juba.

Samas tekib küsimus ka näiteks jõuvõtu kohta. Tavaliselt on need sõltuvuses mootoriga ja sellisel juhul on paremad omadused 3600-ga. Näiteks frees mida rohkem rpm seda kergem on mööda maad ajada, sama on ka lihtsa lumepuhuriga, mille "vendi joonkiirus peab tegema kogu töö. Näiteid võib ju veel välja mõelda, aga see sõltub ju masina kasutamisest.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne