TZ 4K-14 mootori remont

(26-10-2018, 21:59 PM)v6sa Kirjutas:  Ei pea olema nugateravad. Kes tahab, proovige käivitamisel seda tunnet - ei ole mõnus. Ning nüüd korrutage see umbes seitsmega...

 Võsal on õigus, palja käega on ohtlik. Kustutit ei ole tavaliselt käepärast - TZ mootori lõhkumaminekut saab kõige paremnini peatada paksu kaltsu või kummitükiga, eelnevalt õhupuhasti eemaldades kui on selline oht.

Kepsu nõellaagrit koostamisel VÕIB määrida litooliga. Nõelte paikasaamine ei ole muidu reaalnegi. EI tekita mootori lõhkumaminekut.
Mootor hakkab lõhkuma, kui õli satub (muidu kuiva) karterisse. See sünnib näiteks siis kui TZ külili ajada.
Vasta

Ei taha mitte targutada aga läheb ikka lõhkuma küll kui juhendit ja hydrofoili uskuda

так как после прогрева
двигателя смазка стечет в нижнюю часть картера и застынет в холодных 
смазочных трубках. Забитые трубки нарушат нормальную откачку избыточного
масла из картера двигателя,

otsene tõlge:
nii kui peale soojenemist valgub määre karteri alumisse ossa ja hangub külmades õlitustorudes. Ummistunud torud rikuvad ülemäärase õli normaalse ärapumpamise mootori karterist.

hydrofoil:
Mootor hakkab lõhkuma, kui õli satub (muidu kuiva) karterisse. See sünnib näiteks siis kui TZ külili ajada.

Ei tunne küll TZ õlitussüsteemi aga tundub, et juhend on kirjutatud keskmisele vene traktoristile kes nõelte paigalhoidmiseks kasutab vähemalt kilo tavotti. Või on need äravoolutorud tõesti nii peened?

Ära vägista, võta suurm haamer!
Vasta

(04-11-2018, 15:28 PM)Simmerling Kirjutas:  Või on need äravoolutorud tõesti nii peened?

Need torud on väga peened.
Vasta

(05-11-2018, 09:42 AM)fanatt Kirjutas:  
(04-11-2018, 15:28 PM)Simmerling Kirjutas:  Või on need äravoolutorud tõesti nii peened?

Need torud on väga peened.

Need torud on peened, siseläbimõõt vast 2 mm, aga tavotti nõellaagri koostamisel ei ole võimalik rohkem silma panna kui paar grammi. Kui just labidaga kogu kepsu kokku ei määri.
Vasta

[Pilt: 51GWi3I] 

Äkki keegi oskab öelda mis plekk seibid need tz rooli karbis on? https://imgur.com/a/51GWi3I
Vasta

Oskab keegi edasi aidata?Mootor sai uue sisu.
Probleem selles, et puuduvad madalad pöörded. Uue kütusepumba plunseripaari ja pihusti otsaga ikka sama jama.
Käima läheb aga tühikäigu pöördeid pole lihtsalt, kõrgemas vahemikus saab ilusti pöördeid reguleerida aga madalate peal lõpetab pump lihtsalt löömise.
Kolvi ja silindipea vahe 0.8mm, pihusti avanemine 140bar, pumba all 1,6mm siis kütus hakkab täpselt esimese märgi juures tõusma.
Vana pihusti ots sai puhastatud ja selle avanemine oli 125bar, enne remonti töötas selliselt umbes otsaga.
Pumba all oli enne 2,6mm ja kütus hakkas tõusma kahe märgi vahel ja selliselt töötas oma 20 aastat. 
Vanas heas seades, vana plunseripaari ja pihustiga on täpselt sama mis uute osadega.
Pumba all olevate tihendite muutmisest ei muutu madalate pöörete osas midagi.
Pöörete regulaator(tsentrifugaal) sai ka lahti võetud, et võlli otsas laagri saaks ära vahetada. Vedru reguleerimise kruvi sai sama koha peale mis enne lahti võtmist. Kas siin võib olla probleem?
Vasta

(06-04-2019, 23:06 PM)mtu000 Kirjutas:  Oskab keegi edasi aidata?Mootor sai uue sisu.
Probleem selles, et puuduvad madalad pöörded. Uue kütusepumba plunseripaari ja pihusti otsaga ikka sama jama.
Käima läheb aga tühikäigu pöördeid pole lihtsalt, kõrgemas vahemikus saab ilusti pöördeid reguleerida aga madalate peal lõpetab pump lihtsalt löömise.
Kolvi ja silindipea vahe 0.8mm, pihusti avanemine 140bar, pumba all 1,6mm siis kütus hakkab täpselt esimese märgi juures tõusma.
Vana pihusti ots sai puhastatud ja selle avanemine oli 125bar, enne remonti töötas selliselt umbes otsaga.
Pumba all oli enne 2,6mm ja kütus hakkas tõusma kahe märgi vahel ja selliselt töötas oma 20 aastat. 
Vanas heas seades, vana plunseripaari ja pihustiga on täpselt sama mis uute osadega.
Pumba all olevate tihendite muutmisest ei muutu madalate pöörete osas midagi.
Pöörete regulaator(tsentrifugaal) sai ka lahti võetud, et võlli otsas laagri saaks ära vahetada. Vedru reguleerimise kruvi sai sama koha peale mis enne lahti võtmist. Kas siin võib olla probleem?

Ma peast pakun , et sul on pöörete regulaatori hoovastik kulunud või reguleerimata . Kas sellel mootoril on tühikäigu jaoks eraldi ka stabiliseerimise vedru?

Kas mootor hakkab haukuma tühikäigul? Kas mootori töö ühtlustub tühikäigul kui annad koormuse peale?

Kui sul oleks pumba rike(kulunud) , et näiteks ei jõua läbi pihusti lüüa siis poleks ju võimalik mootorit käivitada.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta

(09-04-2019, 13:46 PM)Gravity Kirjutas:  
(06-04-2019, 23:06 PM)mtu000 Kirjutas:  Oskab keegi edasi aidata?Mootor sai uue sisu.
Probleem selles, et puuduvad madalad pöörded. Uue kütusepumba plunseripaari ja pihusti otsaga ikka sama jama.
Käima läheb aga tühikäigu pöördeid pole lihtsalt, kõrgemas vahemikus saab ilusti pöördeid reguleerida aga madalate peal lõpetab pump lihtsalt löömise.
Kolvi ja silindipea vahe 0.8mm, pihusti avanemine 140bar, pumba all 1,6mm siis kütus hakkab täpselt esimese märgi juures tõusma.
Vana pihusti ots sai puhastatud ja selle avanemine oli 125bar, enne remonti töötas selliselt umbes otsaga.
Pumba all oli enne 2,6mm ja kütus hakkas tõusma kahe märgi vahel ja selliselt töötas oma 20 aastat. 
Vanas heas seades, vana plunseripaari ja pihustiga on täpselt sama mis uute osadega.
Pumba all olevate tihendite muutmisest ei muutu madalate pöörete osas midagi.
Pöörete regulaator(tsentrifugaal) sai ka lahti võetud, et võlli otsas laagri saaks ära vahetada. Vedru reguleerimise kruvi sai sama koha peale mis enne lahti võtmist. Kas siin võib olla probleem?

Ma peast pakun , et sul on pöörete regulaatori hoovastik kulunud või reguleerimata . Kas sellel mootoril on tühikäigu jaoks eraldi ka stabiliseerimise vedru?

Kas mootor hakkab haukuma tühikäigul? Kas mootori töö ühtlustub tühikäigul kui annad koormuse peale?

Kui sul oleks pumba rike(kulunud) , et näiteks ei jõua läbi pihusti lüüa siis poleks ju võimalik mootorit käivitada.
Sellel on üks vedru mida saab reguleerida võlli otsast, see peaks olema ainuke mida reguleerida saab ja peab olema sätitud nii ,et ta vastaks tsentrifugaal jõule. Seda saab reguleerida ainult siis kui karter mootorist eraldada.
Üks vedru on mis hoiab hoovastikku koos, seda reguleerida ei saa. Hoovastiku asendit saab reguleerida ainult ühe piirava kruviga mis määrab maksimum pöörded.

Haukuma ei hakka, tõstab lihtsalt pöörded kõrgemale ja natuke kõigutab. Madalaid pöördeid ei võimalda, sureb välja. Koormust pole proovinud.

Pumpa plunseripaar ja pihusti on uus, avanemise rõhk paigas, pihustab õigel ajal ja ilusti ka aeglaselt käsitsi ringi ajades.

Kas seal tsentrifugaalregulaatori kambris mis on pooliku plekiga eraldatud karterist peab õli olema?
Kuidas see võlli otsas olev kruvi mis vedru vastusurve tsentrifugaal jõule määrab õigesti reguleerida?
Vasta

(06-04-2019, 23:06 PM)mtu000 Kirjutas:  Oskab keegi edasi aidata?Mootor sai uue sisu.
Probleem selles, et puuduvad madalad pöörded. Uue kütusepumba plunseripaari ja pihusti otsaga ikka sama jama.
Käima läheb aga tühikäigu pöördeid pole lihtsalt, kõrgemas vahemikus saab ilusti pöördeid reguleerida aga madalate peal lõpetab pump lihtsalt löömise.
Kolvi ja silindipea vahe 0.8mm, pihusti avanemine 140bar, pumba all 1,6mm siis kütus hakkab täpselt esimese märgi juures tõusma.
Vana pihusti ots sai puhastatud ja selle avanemine oli 125bar, enne remonti töötas selliselt umbes otsaga.
Pumba all oli enne 2,6mm ja kütus hakkas tõusma kahe märgi vahel ja selliselt töötas oma 20 aastat. 
Vanas heas seades, vana plunseripaari ja pihustiga on täpselt sama mis uute osadega.
Pumba all olevate tihendite muutmisest ei muutu madalate pöörete osas midagi.
Pöörete regulaator(tsentrifugaal) sai ka lahti võetud, et võlli otsas laagri saaks ära vahetada. Vedru reguleerimise kruvi sai sama koha peale mis enne lahti võtmist. Kas siin võib olla probleem?

 Defineeri uus sisu. Kui remontmõõdus kolb, mootori töömaht suurem siis orig. töömahule reguleeritud kütusepump madalatel pööretel ei toida ära. Stabiilsed tühikäigupöörded jäävad veidi kõrgemad.
Pumba aluste plekkidega reguleeritakse süüdet, s.o. pihustushetke. Hooratta pealt näed märke. Väga oluline hea käivitumise ja stabiilse töö tarvis.
Pumba õige tootlikkus - saab reguleerida stoppermutriga kruvist ees. Mälu järgi peab olema2,54 ml 100 pihustuse kohta täisgaasil. Hõõgküünal maha võtta, täisgaas peale ja siis pihustist püüda see 100 sortsu kalibreeritud anumasse. Õige oleks selleks bürett - see on selline meetrikõrgune peen kuseklaas, võimaldab suurt mõõtmistäpsust. Kuna sa seda kuskilt ei saa, kasuta näiteks 2ml süstalt, sinna saad 2,5 ml peale ka kriipsu teha.
Kui mootori töömaht suurenes, tuleks sellest väärtusest veidi suurem max pritse seada.
Vasta

(12-04-2019, 19:36 PM)hydrofoil Kirjutas:  
(06-04-2019, 23:06 PM)mtu000 Kirjutas:  Oskab keegi edasi aidata?Mootor sai uue sisu.
Probleem selles, et puuduvad madalad pöörded. Uue kütusepumba plunseripaari ja pihusti otsaga ikka sama jama.
Käima läheb aga tühikäigu pöördeid pole lihtsalt, kõrgemas vahemikus saab ilusti pöördeid reguleerida aga madalate peal lõpetab pump lihtsalt löömise.
Kolvi ja silindipea vahe 0.8mm, pihusti avanemine 140bar, pumba all 1,6mm siis kütus hakkab täpselt esimese märgi juures tõusma.
Vana pihusti ots sai puhastatud ja selle avanemine oli 125bar, enne remonti töötas selliselt umbes otsaga.
Pumba all oli enne 2,6mm ja kütus hakkas tõusma kahe märgi vahel ja selliselt töötas oma 20 aastat. 
Vanas heas seades, vana plunseripaari ja pihustiga on täpselt sama mis uute osadega.
Pumba all olevate tihendite muutmisest ei muutu madalate pöörete osas midagi.
Pöörete regulaator(tsentrifugaal) sai ka lahti võetud, et võlli otsas laagri saaks ära vahetada. Vedru reguleerimise kruvi sai sama koha peale mis enne lahti võtmist. Kas siin võib olla probleem?

 Defineeri uus sisu. Kui remontmõõdus kolb, mootori töömaht suurem siis orig. töömahule reguleeritud kütusepump madalatel pööretel ei toida ära. Stabiilsed tühikäigupöörded jäävad veidi kõrgemad.
Pumba aluste plekkidega reguleeritakse süüdet, s.o. pihustushetke. Hooratta pealt näed märke. Väga oluline hea käivitumise ja stabiilse töö tarvis.
Pumba õige tootlikkus - saab reguleerida stoppermutriga kruvist ees. Mälu järgi peab olema2,54 ml 100 pihustuse kohta täisgaasil. Hõõgküünal maha võtta, täisgaas peale ja siis pihustist püüda see 100 sortsu kalibreeritud anumasse. Õige oleks selleks bürett - see on selline meetrikõrgune peen kuseklaas, võimaldab suurt mõõtmistäpsust. Kuna sa seda kuskilt ei saa, kasuta näiteks 2ml süstalt, sinna saad 2,5 ml peale ka kriipsu teha.
Kui mootori töömaht suurenes, tuleks sellest väärtusest veidi suurem max pritse seada.

Esimene remontmõõt sees jah.
Pihustushetk on paigas, pihusti avaneb 140bar juures ja 100 pöörde peale sai 2.5ml pandud. Seda peaks siis natuke suurendama?
Mõõtepipette saab siit tellida:http: //www.total.ee/?id=975&product_cat_id=64
Proovisin huvipärast kütusepumba klapi vedru nõrgema vastu vahetada, see mis on kütusetoru stutseri all.
Sain madalad pöörded kätte aga kõiguvad.
Tundub ,et TZ10050 ja lülitusmuhv TZ10022 on ka liiga kulunud ja liiga suure loksuga.
Kui täpne peab see vidin(TZ10050) mis istub lülitusmuhvi(TZ10022) soones olema peab?
Vasta

Mootoril uus kolb,silinder, kõrgsurvepump aga mootor käima ei jää. Alguses külmalt läheb käima küll, käib nii minutikese kõrgetel pööretel kenasti ja siis vajub ära. Uuesti käima saamine pea võimatu, vahepeal jääb edasi tagasi popsuma ehk ei löö ringi peale. Sai proovitud süüdet hilisemaks aga siis ei saanud üldse käima. Kui käima läheb siis pöörded ka kõrged, isegi kui gaas on pigem maas, kui rohkem maha tõmmata siis sureb mingist piirist kohe välja. Kui pärast välja suremist enne pihustit kütusetoru lahti võta siis kütust pritsib küll ehk kütet peaks peale tulema. Kus võib veel viga olla?
Vasta

Ma võtaks pihusti maha, keeraks selle toru otsa ja käega väntvõlli keerates veenduks et pump ikka jõuab kütte pihustist läbi suruda sooja mootoriga.
Enne proovimist on kaval pumpa fööniga soojendada et kindel oleks.
Need uued asjad võivad vabalt ka praak olla.
Vasta

Nii paraku on.

Ehk tuleb veenduda, et tööolukorras kütust üldse pumbas on ja et seda ka suudetakse silindrisse paisata.
Vasta

sai vahepeal masin tööle nokitsetud, kuid õigepea kiilus ka kinni. Lahti võttes avanes, et hooratta poolt oli väntvõlli vastukaal vastu korpust käinud ja selle tulemusena ka kinni kiilunud. Sai väntvõlli otsalaager uus pandud ja mootor uuesti kokku. Kokku pannes käis vänt vabalt ja lõtkudeta ringi. Läks käima ilusti ja käis puhtalt, pärast väikest 1-2 käigul tiiru sai kõigepealt kütus otsa ja pärast uuesti käima ajamist käis natuke ning kiilus uuesti kinni.... Oskab keegi kogenum enne uuesti lahti kiskumist arvata, milles asi võis olla või kus viga tehtud?
Vasta

Kumb väntvõlli laager sul ära läks? hoorattapoolne? Kas panid õige tähistusega laaagri asemele? Teine asi, vaata, kas kepsu laager on ikka elus (see, mis väntvõlli peal on)?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Hoorattapoolne jah, laager sai õige.
Vasta

Sai mootor laiali võetud ja selgus, et kepsulaager on kinni kiilunud ja ühe poole distantsseib purunenud. Kuna mootor jooksis kinni ikkagi sisuliselt kohe pärast kokku panemist siis mis võis seda põhjustada?  Seibid said uued pandud, kui väntvõlli otsalaagrit sai vahetatud, kuna kepsu lõtk tundus liiga suur. Uute seibidega oli lõtk suhteliselt minimaalne, kuid keps käis ikkagi vabalt ringi. [Pilt: 8C812222-F7D0-4E40-ADB7-3C403B97DAC9.jpeg]
Vasta

(19-08-2019, 21:23 PM)ttkt Kirjutas:  Sai mootor laiali võetud ja selgus, et kepsulaager on kinni kiilunud ja ühe poole distantsseib purunenud. Kuna mootor jooksis kinni ikkagi sisuliselt kohe pärast kokku panemist siis mis võis seda põhjustada?  Seibid said uued pandud, kui väntvõlli otsalaagrit sai vahetatud, kuna kepsu lõtk tundus liiga suur. Uute seibidega oli lõtk suhteliselt minimaalne, kuid keps käis ikkagi vabalt ringi. [Pilt: 8C812222-F7D0-4E40-ADB7-3C403B97DAC9.jpeg]

Õlipump on töökorras? Õlikanalid puhtad?
Vasta

Õlipump on uus ja torud lasin kokku pannes õhuga läbi, aga pole kordagi kontrollinud, kuidas pump tööolukorras lööb. Eeldasin, et uus pump võiks ikka toimida. Kuidas seda üldse õige kontrollida? Käega ringi ajades?
Vasta

(19-08-2019, 21:23 PM)ttkt Kirjutas:  ...  Seibid said uued pandud, kui väntvõlli otsalaagrit sai vahetatud, kuna kepsu lõtk tundus liiga suur... 

Kui seda lugesin, siis käis kohe peast mõte läbi, et seal peaks ju lõtk olema. Väntvõlli pikilõtku piiratakse. Kepsul nagu mette. Põhjust praegu ei mäleta. Kas üldse tõele vastab...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne