TZ 4K-14 mootori remont

Ei tea TZ-ist midagi, aga detailid mootori sees peaks ikkagi õlised olema. Siin oleks nagu kõrbenud või brake cleaneriga enne pildistamist üle lastud. Jääb mulje, et õli viga ei olnud, teda polnud üldse kohalgi tol päeval. (viimast lauset ärge üks-ühele võtke. Nii igaks juhuks mainisin)

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta

(20-08-2019, 11:53 AM)Wiki432 Kirjutas:  Ei tea TZ-ist midagi, aga detailid mootori sees peaks ikkagi õlised olema. Siin oleks nagu kõrbenud või brake cleaneriga enne pildistamist üle lastud. Jääb mulje, et õli viga ei olnud, teda polnud üldse kohalgi tol päeval. (viimast lauset ärge üks-ühele võtke. Nii igaks juhuks mainisin)

Pilt on tõesti selline nagu poleks seal õli olnudki sest ka vända põsed on kuivad ja ilmselt oli ka silinder ja kolb õlist kuiv.
Õlitus aga on selle mootori murekoht sest tegu kahetaktilise mootoriga kus õlipump on väga väikse tootlikusega ja teine osa pumbast pumpab õli karterist tagasi õlimahutisse.
Probleem aga on selles, et pumbad on väga väikese tootlikusega ehk silmajärgi ehk kuupsentimeeter õli minutis antakse mootorisse ja tagasi suudetakse ehk poole rohkem pumbata.
Pump ise on aga kolbpump, kus puuduvad klapid ja nende otstarvet täidab pöörlev kolb milles on väljalõige mis satub imiava kohale kui kolb üles liigub ja suruava kohale kui ta alla liigub.
Alla surutakse teda ajamihammasratta peal oleva ekstsentrikuga, millele toetub polt millest saab pumba kolvikäiku ja seega ka tootlikust reguleerida kuid üles peab ta tulema vedru jõul.
Probleem hakkab juba siis, kui kolvi vahele satub võõrkeha mis takistab kolvil üles tulemist ja juba ongi mootor kas täiesti ilma õlita või saab vähem õli kui peaks.
Teine probleem on ajamihammasratta kolvi otsa pressimisel vale asend, kus näiteks imiava avatakse liiga lühikeseks ajaks et vedru jõuaks kolvialuse ruumi õliga täita.
On ka võimalik õlikanalite puurimisel eksimine ja siis on ka pumba tootlikus madal.
Kõige selle jama korrigeerimiseks on pumbal kaks reguleerimiskruvi, millest reguleeritakse välja kindel õlihulk 10 pöördele, mis on kirjas kasutusjuhendis nii karterisse antavale kui sealt võetavale õlile.
Niisama keelab kasutusjuhend selle mootori kasutamise alla -5c just sellel põhjusel, et kolb ei jõua paksu õliga üles tulla ja mootor käib õlita.
Keda teema lähemalt huvitab siis siin näeb millest pump koosneb.
Vasta

Muu sisu ja seinad olid ikkagi õlised, sh silinder ja kolb. Kuiv oli vaid kinni jäänud koht - kuumaks läinud ja õli ära kärsatanud?

Kas piisavalt õline oli vot seda ei oska hinnata.

[Pilt: 76F85992-3153-40D9-92FD-15F7B14C35F5.jpeg]

Edit:
Edasine vaatepilt juba selline:[Pilt: 1DD64055-7193-4857-B380-E11BA91596EF.jpeg]
Ilmselt siis mingil põhjusel separaator puruks läinud ja rulle välja suruma hakanud ja sellest ka seibi ära söönud ja kõige selle käigus ka selle õli sealt kuumaga lokaalselt ära kärsatanud.(?) Kas laager juba kokku pannes vigane oli ja eelmise kinni kiilumise tulemusena kannatada saanud ei tea, sest keps käis vabalt ja rohkem ei kontrollinud. Eelnevalt oli see laager vaid paar tundi töötanud...
Vasta

Vaadates seda hermeetiku hulka pole ka ime,et kinni jooksis.
Vasta

(20-08-2019, 15:59 PM)ttkt Kirjutas:  Muu sisu ja seinad olid ikkagi õlised, sh silinder ja kolb. Kuiv oli vaid kinni jäänud koht - kuumaks läinud ja õli ära kärsatanud?

Kas piisavalt õline oli vot seda ei oska hinnata.



Edit:
Edasine vaatepilt juba selline:[Pilt: 1DD64055-7193-4857-B380-E11BA91596EF.jpeg]
Ilmselt siis mingil põhjusel separaator puruks läinud ja rulle välja suruma hakanud ja sellest ka seibi ära söönud ja kõige selle käigus ka selle õli sealt kuumaga lokaalselt ära kärsatanud.(?) Kas laager juba kokku pannes vigane oli ja eelmise kinni kiilumise tulemusena kannatada saanud ei tea, sest keps käis vabalt ja rohkem ei kontrollinud. Eelnevalt oli see laager vaid paar tundi töötanud...

 Olen sellist pilti näinud nii korda kolmkümmend neid mootoreid remontida aidates. Tüüpviga, seal on koos pronks ja teras ja määrimise suhtes kõige nõudlikum koht. Eespool kirjutatud pikki jutte lühikeseks seletades: õlipump küll, aga mitte tavaline, surveõlituspump. Tegemist on lubrikaatorsüsteemõlitusega kuiva karteriga mootoriga. Ei pea seest paksult õline olema. Nimetatud süsteem vajab eri klassi õli - vana GOST'i järgi E -klassi tähisega. Ise kasutan ADNOC õli mida Eestist enam osta ei saa. Kamaz õli määrimisomadused ei ole piisavad. Kahetaktiliste laevadiislite õlid on liiga paksud ja osta saab neid ka vaid tünnikaupa. Kui õnnestub leida mingi õli mis sobib kahetaktilistele Detroit Diesel'itele siis seda võib kasutada. Ei tohi kasutada sünteetilist õli; õli liig mis satub kolvi peale peab ära põlema ja sünt ei põle vaid tossab. Peale mootori remonti EI SAA lihtsalt õli mootori mahutisse valada ja ta käima panna, sest puudub õlisurve ja võtab minuteid, enne kui lubrikaatorpump jõuab torud täita ja mootor hakkab õli saama. Peale remonti tuleb mootorit vändaga või kasvõi trelliga mõni tuhat pööret ringi ajada et õli jõuaks kohale (eelsüüteküünal väljas). Enne ringiajamist ja käivitamist  tuleb kindlasti ka kolvi peale 3-5ml õli valada.
 
Kui nüüd lahti võttes on näha, et pronks on väntvõlli peale laiali määritud, siis tuleb uus väntvõll osta.

Hoiatus traktorit mitte alla -5C kasutada tuli sellest et algne tshehhide õli oli monoviskoosne ja miinustemperatuuridel hangus.

Varuosadest, KRK Mõigu OÜ on minu teada likvideerimisel.
Vasta

Mina olen ka tuliuue õlipuba seest õli täis valanud ja ringi ajand näpu vahel,siis filter täis jne.Siis käiates tuleb tiba kiiremini õlisurve ülesse kui kuivalt kõik kokku laduda.Autoexpert pakub ka spetsiaalset määret mootori kokku ladumisel saalte ja liugpindade vahele,meie kasutame seda.Selle pronks seibi võiks asendada teras liugseibiga olen neid saanud andry oü-st.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

(21-08-2019, 11:07 AM)hundu615 Kirjutas:  Mina olen ka tuliuue õlipuba seest õli täis valanud ja ringi ajand näpu vahel,siis filter täis jne.Siis käiates tuleb tiba kiiremini õlisurve ülesse kui kuivalt kõik kokku laduda.Autoexpert pakub ka spetsiaalset määret mootori kokku ladumisel saalte ja liugpindade vahele,meie kasutame seda.Selle pronks seibi võiks asendada teras liugseibiga olen neid saanud andry oü-st.

 Filtrist käib läbi karteri kuivendamisel väljaimetud, kolvi-kepsu pealt tilkunud õli, mitte see mis mootorisse läheb, kui just ei ole õlitorusid valesti pandud - saab panna küll. Kuna kepsulaagri rullide separaator on pronksist siis jätaks ise seibid ka pronksist.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne