k:Hipi buss
#1

Nii,kuna on pakkuda üks Nö hipi buss ja ise ei tea selle koha pealt eriti,sis küsiks teiste käest nõu....
Kuna selline buss suhteliselt meeldib,siis olen mõelnud ammu ta ostmisele ja nüüd avaneb kah väike võimalus.
Aasta on tal 1976 ja eestis aastast 88 vist,omaniku sain kohe kätte ja oli väga meeldiv inimene,rääkis kuidas ta selle vene aja lõpus ostis järelmaksu peale,ja siis eesti ajal 3 sea raha eest endale sai......Big Grin
Kere tundus igati tugev ja korralik,vaid esiklaasi all rant oli roostes ja 1 täpp ukse peal.Selle akna aluse rooste kohta mainis nagu,et see tüüpviga.
Rääkis veel sedagi,et oli mootori kuidagi kokku lasknud ja siis jäi seisma,jupid on olemas,aga kuna teadagi kus see mootor asub,siis ta ei viitsin ja polnud võimalust seda maha võtta.nii ta seal seisab.........
Nüüd siis küsimus teile,kuidas selle mootoriga on,kas neid oleks ka saada(töökorras)Ja mille omad sinna sobivad.Palju oleks normaalne hind ta eest jne
Hinna all pean silmas Auto enda hinda.
Kui keegi viitsib võiks kirjutada auto head ja vead välja.


Ettetänades Manivald.
Vasta
#2

1. Roostes kerekandid, klaasialused vms "nurga- ja servatagused" võivad halvemal juhul tähendada kerekonstruktsioonide ja -plekkide lokaalset läbiroostetamist. Ehk siis kusagilt on niiskus pääsenud detailide vahelisse umbsesse ruumi ja teeb seal vaikselt hävitustööd. Väljaspoolt on asi hull juba siis, kui rooste on seest jõudnud välja. 2005 - 1976 = 29 ehk siis täpselt niipalju aastaid on rooste suletud ruumides oma pidu pidanud.

2. Hinnast saab kõikidel sõidukitel rääkida alles siis, kui on selge selle originaalsus, tehn. seisukord ning salongi ja iludetailide seisukord. Ei iial mingi jutu põhjal.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Aastanumbri järgi võiks eeldada, et tegemist on T2, mitte hipibussiga. Või siis on dokumentidega mängitud.

Hipibuss ehk T1:
[Pilt: vwt1m211.jpg]

T2:
[Pilt: T2.jpg]

Kui ta tõesti T1 on, siis ei oska ma midagi kosta, aga sõidukorras ja enam-vähem korras kerega T2 normaalne hind on kuskil 15-20 tuhat krooni. Võta see hind ette ja hakka vajaminevate juppide ja tööde hindu maha lahutama. Mootori hankimine on kindlasti võimalik, aga vast mõistlikum oleks kohe terve töökorras buss hankida, neid ikka aeg-ajalt liigub.
Vasta
#4

Omasin kunagi ka sellist bussi. Kokkuvõtvalt oli tore masin. Mõnus oli sõita, suur rool nagu Ikarusel. Teepeal sõites põrnika mehed ikka lehvitasid. Kütust võttis minu oma 8-9l/100km. Normaalne sõidukiirus maanteel 80 km/h. Sai ka kiiremini sõita.

- Mootor on tehtud väikesele põrnikale. Seoses sellega juhtus minul selline asi, et hooratas tuli väntvõlli küljest lahti. Hooratas kinnitub suure mutriga väntvõlli otsa ja on fikseeritud tihvtidega, need tihvtid lõikas hooratas pooleks. Kui hakkasin asja uurima, siis öeldi et see on tüüpviga.
- Mootoril oli mul veel teine probleem - karteris oli pragu ja sealt tilkus õli. Kuna arvasin, et tegu on põrnika mootoriga, siis otsisin teise mootori asemele. Mootor on küll (väliselt) sama, kuid kinnitused on pisut erinevad. Nii et põrnika mootor kohe ei hakka. Kui ma õigesti mäletan, siis oli minu mootori sisse topitud Žiguli kolvid (igatahes olid kirillitsas mingid markeeringud).
- Käigud. Kuna mootor taga, siis on käikude hoovad pikad. Seal kuluvaid osi mitu ning käigukang muutub "vedelaks" ja käikude "otsimine" läheb raskeks. Muuseas käikude lülitamisel tulib kinni pidada tuhatoosil äratoodud skeemist - need lülituvad pool viltu.
- Mootor on üsna lärmakas, kuid see ei ole minu meelest puudus, pigem tekitab mõnutunnet.
- Kere. Vaata, et alt raam oleks ikka ühes tükis ja rooste pole liiga teinud. Igat asja saab muidugi parandada. Minu esiklaasi tihendi all oli ka rooste kobrutusi. Peale värvimist pidas minu käes 5 aastat vastu, tagasi ei tulnud. Kui esiklaasi vahelt hakkabki läbi tilkuma, saabub vesi ilusasti salongi, st ei jää kuskile "pidutsema". Jala astmed, lükandukse siinind, taguratta tiivaäär.
- Uste tihendid on külge liimitud ja on 30 aastaga kindlasti minetanud oma funktsiooni.
- Küte on sellel masinal puudulik. Originaalis võetakse väljalaske kollektorilt sooja. Kuna minu bussil (arvatavasti ka sul) oli sumbuti auguline, siis koos õhk õrna soojusega pumbatakse salongi ka heitgaasi. Enesetapjale muidugi hea variant. Kui suviti sõidad, siis erilist kütet pole muidugi vaja. Mina sõitsin oma bussiga aprill-november. Külmematel ilmadel oli puhvaika seljas. Uus sumbuti Biltema 1998 a. kataloogis 1500 kr. kuid see oli ka põrnika oma.

Müüsin oma bussi maha kuna elukoha kaotamise tõttu olin sunnitud kolima ja ei jõudnud temaga enam tegeleda. Müügi hetkel oli mootori "kepsud kotis". Kere väljastpoolt päris kabe, kuid raamil oli roostest tingitud pragu. Salong oli komplektne, isegi raadio kate oli olemas. Raha sain 2001 a. 2500kr. Ostja tuli sellise jutuga, et siia hakkab ju vazi mootor kohe otsa. Müüjana julgustasin teda muidugi takka. ARK-is registreerides oli leti taga üks vanem mees, kes hakkas lobisema, et vat selline tore hipibuss jne. Tuli jutuks, et mootor pees - tema ütles seepeale kohe, et sinna saab ju vazi mootori panna. Võta nüüd kinni, ehk hakkabki? Siis tundsin küll, et lollisti tegin, et maha müüsin, kuna oli olemas roostes kerega ja hea mootoriga 2101.
Teine soovitus oli panna uuemate busside mootorid, mis vesijahutuse puhul pidi olema muudetud karteripõhjaga Golfi mootor. Mina neid mootori vahetusi eriti ei usu.

Muuseas, Brasiiliast võid sellise bussi veel päris uuena osta!


Edu

Krister
ex VW Transporter '78 omanik.
Vasta
#5

Pole hullu midagi! Ka T2 läheb hipibussi alla, 70ndate rikkad hipid just neid uuemaid (tollal) ostsid ja nendega ka ringi kimasid. Veel läheb hipi busside alla vanu koolibusse nagu näiteks Bluebird eellasi. Tavaliselt ninaga bussid kuna need vanemad olid odavamad kätte saada kui ninata liinibussid.
T1 kohta ,et mina pole Eestis neid näinud. Kui kätte saad osta ära kuna need on lahedad masinad. USAs neid saab projektidena nii 5000 USD alates ja kui on oda´vam hind siis ostetakse ruttu ära. T2 on odavamad. T3 ei maksa midagi isegi viimased aastad on mõnesaja dollari hinnaga.

Just a man!
Vasta
#6

krister Kirjutas:Teine soovitus oli panna uuemate busside mootorid, mis vesijahutuse puhul pidi olema muudetud karteripõhjaga Golfi mootor.

Diislid on T3-l jah EA-827-d. Bensukad on oma tõugu, st. vesibokserid.
Vasta
#7

Smile isegi selle aasta Gumball`il oli üks selline hipikas(T1-1965, kutsutakse ka "split window"-ks).
Asja oli muidugi väheke "pimpitud" porka911 moto(+NOS) ja sildadega, siis veel mängukonsoolid, gps, jnejne., eelarve 50 000$!!!
Selle pimpitud CamperVani ainsaks puuduseks oli ebapiisav mootori jahutus, mis siis tüüpidele pidevalt probleeme ja ebaplaanipäraseid peatusi tekitas, kuni siis Hungaroringil mingi lambofän diablo-stiilis õhukogujad camperile külge väänas ja selle probleemi lahendas.
Kiirus, millega mööda kiirteid vurati, oli peaaegu 200km/h, maksimum isegi 215, pidades sammu ülejäänud sportautodega 3000 miilise teekonna jooksul.
Ka auhinna sai see T1, kui kõige BLINGim sõiduk G2005-l.

pildilink1
pildilink2

aga kui mu auto liigub valguskiirusel, kas on siis esituledest veel kasu?


Otsin pagasniku luuki 1/43 M407-le
Vasta
#8

kalevpoeg Kirjutas:T1 kohta ,et mina pole Eestis neid näinud.

Üks on kindlasti. Küll projektina, mitte sõitva isendina.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

Ise tahaks teda ikka rohkem pühapäeva autoks.
Teeks väikse muudatuse sees ja siis oleks vahva sõpradega ilusal suvepäeval eestis väike ring teha,aga noh need aint plaanid....
Võib mootor nii probleemne, et ei jõua suveks midagi teha.......
Muideks ka väike küsimus veel,kas tartus oleks mõni Hr kes raiskaks natuke aega selle peale ja saaks näpuga käia näitamas,kuidas mida teha.
Vasta
#10

Vanatehnika huvilisi on Tartus niimõnedki, kui on tõsisem huvi asjaga tegeleda soovitan liituda mõne vanatehnika/tehnika klubi/ringiga, sealt tulevad ka tutvused kellelt nõu küsida, korrektselt formuleeritud küsimuse puhul saab tihti abi ka internetifoorumitest (nägu see siin). Sellise ettvõtmise puhul on väga suureks abiks ruumide olemasolu, kus lastakse toimetada. Üldiselt on Type 2 ja hea projektikas, kuna iga ajastu masinate kerepaneele ja mis iganes jubinaid on saada ja mida uuem masin seda odavamad nad on. Ühesõnaga jõudu tööle.
Vasta
#11

Kindlasti oleks kasuks uurida Põrnikaklubi foorumit. Selle Eestis oleva T1-e kohta saab ka sealt vähe infot vast.....Kusjuures täna isegi nägin selle omanikku sellises virtuaalkeskkonnas, nagu seda on Orkut.

Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Vasta
#12

Lisan siia minibussi/hipibussi/eurobussi teemasse niipalju veel, et VW T1 on küll super IMAGE'ga buss ja lahe riist, on temaga palju tegemist. Sama käib ka enamvähem VW T2 kohta. Mul on Volkkareid olnud nii busse kui põrnikaid igasugu. Enam pole neid tükk aega olnud, kuid südame lähedal nad on edasi. Liiga palju jama on kogu aeg nendega.
Mersu suured (vanad,70nendatest) vännid on palju paremad! Hinnalt jõukohased ja sees ruumi palju.Samas välimuselt stiilsed ja vähem jama nendega. Pole niipalju timmimist vaja koguaeg, kui on korda seatud. Diislit ka odavam pidada.

Just a man!
Vasta
#13

Kaks T 2-he erinevast kompleksuses olevat keret seisavad Jõgeval
ühe eramaja hoovis.Täpsem info privas.

1985 Lada 1300 SL
Vasta
#14

Üks eemalt vaadates korralik t2 asub ka Nõos aga kas liigub ei tea pole ise näind
Vasta
#15

Põrnika-klubi foorum
Seal on bussiomanikke piisavalt ja kõikidele küsimustele peaks vastuse saama

Näiteks üks üsna analoogiline teema

Ahjaa, neid projektistaadiumis T1 busse on eestis 2 tükki ja üks veel jupidoonoriks
Vasta
#16

krt tahaks ka endale sellist bussi t1
Vasta
#17

Noh, eks vaata mobilest hindu ja kui on sobivad, siis too ära Big Grin
Vasta
#18

Seal (eesti põrnika klubi foorumis, link ülal) oli ühel lingil mingi Soome VW busside müügi värk kus oli kastiga VW2 müügis. Need on USAs hinnatud ja kallid, ning ka haruldased.
see küll ei tähenda, et kõik nüüd seda hindaksid,kuid...
...päris lahe riist igastahes, kui ära teha.

Just a man!
Vasta
#19

Soomes üks müügis ...
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=510811






`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne