K: Pobeda M72 klaasipesu pihusti
#1

Millisel automargil võiks veel olla sama klaasipesu pihusti mis gaz m72-l. Tegu siis kahe auguga pihustiga:
foto pihustist
Gaz 52-l oli analoogne süsteem peal kuid kahe eraldi pihustiga.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#2

pkuldsaar Kirjutas:Millisel automargil võiks veel olla sama klaasipesu pihusti mis gaz m72-l. Tegu siis kahe auguga pihustiga:
http://www.pilt.ee/photo/75101/15510275/
http://www.pilt.ee/photo/75101/15510277/
Gaz 52-l oli analoogne süsteem peal kuid kahe eraldi pihustiga.
Mul oli kunagi IZ-412 aastast 1972.Sellel oli ka üks kahe avaga pihusti.Sama- sugune oli ka mu 403ie-l.(moskva tehase 408/412 tel olid kah samasugused mingi 70 esimese pooleni.)Väliskujus on neil küll pildilnähtavaga väike erinevus.Nad on pealt veidi ümaramad
Flanagan
Vasta
#3

gaz20.spb.ru
Antud lehel väljas ka kogu klaasipuhastussüsteem:
m72 klaasipesusüsteem
Järgmisel pildil on näha ka nupp põrandal klaasipesuvedeliku pumpamiseks:
m20 ja m72 salongi võrdlus

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#4

Teema uuesti päevakorras. Kas kellegil on üle IZ412 klaasipesuvedeliku pihusti või kustkohast võiks selle leida?
Kus asus M72-l klaasipesuvedeliku anum? Ei ole netist leidnud ühtegi pilti kus see veel küljes oleks olnud. Kustkohast tuli läbi tulemüüri klaasipesu anuma ja pumba vaheline voolik?
Kas järgneval pildil on karburaatori kõrval eelnevalt mainitud anum?
   

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#5

Esimese postituse pilte kahjuks ei näe, aga ega ta selline ei ole:

[Pilt: partimage1.asp?id=14565]

Maksab 136.- eeku, on uus ja kroomitud.
Vasta
#6

Muutsin postituses pildi lingi ära. Nüüd nähtav.

Kahjuks välja pakutud variant ei ole sobiv. Õige on samuti kroomitud kuid umbes 1,2cm kõrgune, kuus kanti, kaks pihstit.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#7

pkuldsaar Kirjutas:Antud lehel väljas ka kogu klaasipuhastussüsteem:
m72 klaasipesusüsteem
Mul tekkis seda joonist ja esimese postituse fotol oleva pihusti pilti võrreldes küsimus. Kumb siis on õige?
Fotol olev klaaspesu pihusti on kahe nn. silmtüüpi düüsiga ehk pritsimissuunda saab muuta nõela, traadi abil pihusteid- "silmi" "peas"- selles kuuskandiga detaili sees pöörates sobivas suunas. Samas on fotol näha, et see pihusti on kerel keskel klaaside keskmise posti kohal, võimaldades siis pritsida pesuvett mõlema tuuleklaasi poole peale.
Joonisel kujutatava klaasipesu süsteemi pihusti on aga eelpool kirjeldatust erinev, küljepealt kruvi abil düüsi pihustamist vertikaalselt ning kogu pihustit ümber oma telje keerates horsontaalselt muuta saav pihusti. Selliseid pihusteid paigaldati juba ka GaZ 21-le, samuti veokite Gaz 52/53 kabiinile ja alati kaks teine teisele poole. Ka joonisel kujutatud pihusti asukoht ei ole tuuleklaaside keskel, vaid juhipoolse tuuleklaasi ees. Või on see lihtsalt ettekujutust loov põhimõtte skeem?


pkuldsaar Kirjutas:Teema uuesti päevakorras. Kas kellegil on üle IZ412 klaasipesuvedeliku pihusti või kustkohast võiks selle leida?

Kui õigem on siiski esimese postituse fotol olev pihusti, siis analoogseid kübarmutriga sarnanevaid pesuri pihusteid kasutati mitte ainult Iþ 412 toodangul kuni 1976, vaid ka Moskva tehase moskvitsidel
nagu ka foorumlane Flanagan mainis, mudelist 403, 408 ja 412 aastani 1974, mil hakati paigaldama kahte Vaz tüüpi eraldiasetsevat pihustit.
Kübarmutri kujulist pihustit kasutas oma kogu toodangul Zaporoþje tehas kõigil oma mudelitel välja arvatud Tavria. Nii,et see on siiski väga- väga levinud pihustitüüp. Oma varudest leiaksin samuti "tutika", kui on jätkuvalt huvi.
pkuldsaar Kirjutas:Kus asus M72-l klaasipesuvedeliku anum? Ei ole netist leidnud ühtegi pilti kus see veel küljes oleks olnud. Kustkohast tuli läbi tulemüüri klaasipesu anuma ja pumba vaheline voolik?
Kas järgneval pildil on karburaatori kõrval eelnevalt mainitud anum?
Sel väikesel pildil küll klaasipesvedeliku anumat ei näinud. Kuid arvatavasti ta asukoht ikka paremal küljeplekil on. Ka kaldun arvama, et selle anuma kinnitus on sama, mis Gaz 21-l. Autentsem oleks vast varajaste Volgade alumiiniumpotsik, mis hiljem juba vanade Volgade III põlvel plastmassist valmistati. Sama anum on ka Gaz veokitel 52/53 ning Gaz 24. Ka eelneval joonisel kujutatud anuma kuju on sama.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne