iz 56, projekt just algas
#1

Niih, sai siis lõpuks üks iz 56( õigemini 1,5 izi, üks põhimõtteliselt raam ainult) maal kola seest välja kaevatud. Seisma oli jäänud kusagil 70-ndate alguses. Projekt sealmaal, et sai tsikkel haapsallu veetud, aga kuna kahjuks küttega garaazi veel ei ole, siis suurt midagi teha ei anna praegu. Üritasin, veidikene juppideks võtta, aga näpud tahtsid ära külmuda Toungue Aga asi järgmine: vaja tsikkel jubinateks lahti võtta, sest praegu ei ole tal mingit eluvaimu sees, peale selle tuleb uus värv peale lasta. Alguses oli plaan ratas uuesti originaalvärvi lasta, aga kuna see originaalvärv on jube sinine ja musta numbrit taga ei aja (ei ole veel piisavalt knowhowd) siis otsustasin, et värvin mustaks. Muidu on plaanis, nii originaaliks teha, kui võimalik. Pragune seis seda ka võimaldab loodetavasti. Paberid on vaja korda ajada, ei tea veel kuidas, aga kolasin siin foorumis veits ringi ja tundub, et miski ei ole võimatu(raske, aga mitte võimatu). Alguses oli plaan ratas kevadeks sõitma saada, aga kuna praegu korralikku garaazi veel ei ole, siis pole õrna aimugi kaua aega sellega läheb. Natuke juppe tuleb muretseda, esivelg on nii kõver kui veel vähegi olla saab, praegu ajutiselt pannonia velg all. Kuna päris lahti ei ole saanud veel võtta, siis ei ole ka kahjuks ka täelikku ülevaadet. Protsessist üritan teha nii palju pilte teha kui võimalik. http://www.pilt.ee/soll. sinna saavad siis pildid üles ka. Muidugi on izi teemal siin päris palju postitusi, aga nõuga võivad kõik vabalt abiks olla Smile
Ahjaa ja kui kellegil on Haapsalus köetav garaaz üle ja hingehinda ei taha, andke teada Smile
Vasta
#2

Palju õnne!
Nende piltide järgi paistab olevat üsnagi originaalne isend.
Ka see on hea, et ta on päris komplektne. On hullemaidki taastatud.
Igastahes soovin Teile edu selle projekti tegemiseks!
NB! Praegune värv ei meenuta kuidagi ühtegi IZ 56e originaalvärvi.
Kui saaks mõne parema pildi mõnest keredetailist, oskaks ka öelda, mis värvi ta originaalis oli!
Vasta
#3

kusjuures pildi pealt ongi originaalvärvi raske kindlaks teha, mingi kahtlane kiht on sinna peale tekkinud aastatega Toungue aga sinine ta originaalis oli, puhastasin ühte küljekarpi ja sealt tuli sinine välja
Vasta
#4

Helesinisena on IZ 56 toodetud küll. Ühtegi originaalisendit ei ole minu silm küll tumesinisena näinud. Muuseas, üht pilti paagist vaadates tundub, et tsikkel on kunagise peremehe poolt siniseks värvitud, algselt on aga salatiroheline olnud!
Täiesti originaalkorras helesinine IZ 56 on Riias vanatehnika muuseumis.
Kui aga Teil mõlguvad peas mõtted värvida tsikkel mustaks, siis tooksin ühe
näite, milline võiks lõpptulemus olla:
http://www.bikepics.com/izh/350/58/pics.asp
Piltidel on siis minu arvates päris korralik tsikkel. Puudu ainult karburaatorikatted, nagu Teiegi tsiklil.

Parimat,
Silver
Vasta
#5

Ma eeldan et keegi ei ole selle tsikli ekspluatatsiooniaja jooksul viitnud raami päris paljaks kiskuda mingi suurema remondi jaoks. Sel juhul peaks servade all (esihargi laagrikausid, pirka vms) kusagil olema säilinud kasvõi pisitükike algsest värvist, mille järgi saad selle tooni määrata.

Muidugi... iial ei tea...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

No mull on igatahes ühe IZ56 jupid ja külka originaalvärvis tumesinised ja hõbedaste triipudega.

2 Gaz 67, 2Gaz 69A, Bobeda M20, Moskvits 401, Gaz 51,K-750,Dnepr Mt9,K-650
Vasta
#7

Jah, Sul alles algas, mul käib Wink
Ära kiirusta väga kuna see on tegelikult üks mahukas projekt ja rahulikult tuleks võtta.

Palju edu!
Vasta
#8

Minu kodukohas seisis selline külgkorviga mis oli helesinist värvi ja hõbedaste triipudega.Nüüd juba varuosadeks jagatud.Ise tahtsin osta sellist villise-rohelist millel olid kuldsed või kollased triibud ,100% orig. pidavat olema.
Vasta
#9

Karburaatori katted õnneks täiesti olemas, aga ei olnud peal hetkel, nagu karburaaorgi. Täna uurisin natuke, gaasitrossi oleks uut vaja ja seda veel ei kujuta ette, kes elektrisüsteemi korda teeb, sest ise selles vallas just väga tugev ei ole. Õnneks leidsin siit foorumist skeemi, suureks abiks seegi. Täna tuli üks rõõmustav teade, arvatavasti saab izi järgmine nädal korralikku garaazi (vähemalt lootust on) ja siis saab lammutamisega pihta hakata.
Vasta
#10

soll Kirjutas:Karburaatori katted õnneks täiesti olemas, aga ei olnud peal hetkel, nagu karburaaorgi. Täna uurisin natuke, gaasitrossi oleks uut vaja ja seda veel ei kujuta ette, kes elektrisüsteemi korda teeb, sest ise selles vallas just väga tugev ei ole. Õnneks leidsin siit foorumist skeemi, suureks abiks seegi. Täna tuli üks rõõmustav teade, arvatavasti saab izi järgmine nädal korralikku garaazi (vähemalt lootust on) ja siis saab lammutamisega pihta hakata.

Mul oli sama seis enda masinaga.
Ostsin totaalselt uue geneka koos juurde kuuluva "ankruga" kogu kompott maksis ~~1200.- Brauer Motost.
Vasta
#11

nonii, täna üritasin siis ratast algosadeks lagundama hakata. Maha sain esitule ja bensupaagi Toungue Kahjuks on paljud mutrid nii kinni roostetanud, et keerata neid eriti ei andnud ja vastavaid vedelike selle protsessi lihtsustamiseks ka ei olnud. Aga paagi mahavõtmisega selgus kurb tõsiasi, et selle rattaga on kunagi päris korralik pauk maha pandud. Raam on robusteid keevitusjälgi täis ja kõver ka veidike. Õnneks on teine korralik raam olemas. Tuleb siis kõik sinna ümber lapata. Iseasi, kas seda teist raami arvele saab võtta, kuna selle raami päritolu on mulle täiesti tundmata. Küljekarbid on ka kahjuks täiesti läbi, parempoolne on õnneks teine olemas, aga vasakpoolsega on veidike jamasti, aga õnneks on olemas Tagadi laat Smile. Parempoolne tuletoru on ka kõvasti muljuda saanud, sumpad on õnneks terved. Ahjaa esikahvel on ka üsna kõver, aga korralik olemas.
Täna selle paari tunniga mis peale tööd seal askeldasin, rohkem ei jõudnud, kuradi külm hakkas Toungue
Vasta
#12

soll Kirjutas:Kahjuks on paljud mutrid nii kinni roostetanud, et keerata neid eriti ei andnud ja vastavaid vedelike selle protsessi lihtsustamiseks ka ei olnud.

Soovitan esmalt suvalisest autokeemia- või tööriistapoest (Järve Autopood, Stokker vms) osta pudelikene aerosool-MoS2 eraldusõli. Seejärel pihustada seda absoluutselt kõikidele liidetele, mis võivad olla kinni jäänud ja/või kinni roostetanud. Kokku hoida seda mögi pole mõtet, pane pigem ohtrasti.

Siis varuda kannatust tegeleda nädal aega muude projektidega, st mitte alluda kiusatusele tsiklit lahti kiskuma hakata. Nädala möödudes, mil ollus on oma töö teinud, pihustada seda veel teistkordselt kõikidele liidetele, lasta seista 15 minutit ning siis võib asuda usinalt lammutama.

Kui mõne detaili kõveraks või puruks keerad, kulub tihti hiljem asendustüki hankimisele/valmistamisele või detaili parandamisele palju rohkem aega kui nädal...

Minu rekord muide MoS2-leosoleku osas oli Pobi tagaukse hingekruvi, mis ligunes lahti täpselt pool aastat. Siis avanes nagu ludin, kuigi enne pooleaastast ligu oli tunne, et tao või puruks, ei see liide lahti tule...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#13

Niih, täna selgus, et korralikku garaazi siiski esialgu ei ole lootust saada, aga õnneks on ilmad soojad olnud ja sai ka praeguses plekkgaraazis nokitseda. Rattast on enam-vähem raam järel praeguseks. Bensukas müüdav õli oli päris heaks abiks, 3 purki läks ära. Esimesed jubinad sai ka liivapritsi saadetud, homseks saan tagasi arvatavasti. Selgus, et sumpad on maru mõlkis kahjuks, sama lugu on ka bensupaagiga, korralik paak on õnneks maal olemas.
Kui kellegil on olemas korralikud tuletorud (soovitavalt läänemaal) ja hingehinda ei taha, andke teada.
Pilte ei ole saanud teha kahjuks, kuna fotokas ununes maale.
Vasta
#14

silverMR Kirjutas:Helesinisena on IZ 56 toodetud küll. Ühtegi originaalisendit ei ole minu silm küll tumesinisena näinud.

siiski on ka potisinine toon tehasetoodangus olnud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne