iz planeta ja planeta 2 erinevused
#1

Siin ühes ostukuulutuses võeti teema lahti ja tekis huvi, et mis erinevused siis neil ratastel on. Googlist ei suuda pilti ka leida. Nägin ühe talumehe aidas planetat, mille silindrid olid ümara profiiliga, mitte kandilised. Oli see siis ju või pl 2. Kui levinud üldse planeta on? Tore, kui kellegil oleks pilti ka panna.
Vasta
#2

Planeta on igaljuhul ühe silindriga. See mida sa seal talumehe aidas nägid võis olla Jupiter, kuna mainid end nägevat mitut silindrit.

EDIT: miski Planeta 1 siin http://www.u-pop.ee/autoline/car/628/3989/
Vasta
#3

Antud viidal olevatel piltidel tundub asi 64 aasta algsest planeta ühest suht kaugel. Sadul (kõva sang) ja palstmassist tagatuli ja tundub, et ka kroomitud summutid on uuemast aastast ja tõenäoloiselt ka uuemalt mudelilt. Juhtraua päritolu ei osaka isegi pakkuda mitte.

Julgen väita eelnevat sellepärast, et omal garaazis tehasevärvis ja komplektsuses ja sama aasta PL ilusti olemas.
Vasta
#4

veiks Kirjutas:Kui levinud üldse planeta on?

Nii IZ Planeta kui ka IZ Planeta 2 on mõlemad suurtes masstiraazhides toodetud sõidukid, mida liikus omal ajal VÄGA palju ja leidub palju praegugi.

IZ Planetat toodeti aastail 1962-67 enam kui 400 tuhat sõidukit.
IZ Planeta 2 toodeti aastail 1965-71 enam kui 750 tuhat sõidukit.

Võrdluseks - nt BMW R 23 toodeti 1938-40 ainult veidi enam kui 9000 sõidukit. Ometi on Eestiski olemas kaks tippkorda restaureeritud seda sõidukit ning sedagi sõidukit ei peeta maailmas suureks harulduseks.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

Esialgsel vaatamisel on planeta ja pl2 identsed.
Lähemal uurimises selgub, et pl2 pole enam käsikäigukangi ning see ongi minuarust peamine tunnus mille järgi võib julgelt vahet teha.

Siiski, esimestel planetadel oli iz56 esimene latern ning viimastel 56-l planeta esimene hark ja küljekarbid. Algselt (vist) oli planeta 2-l 19 rattad(nagu pl), hiljem 18 tolli. Tagumise tulega oli vist ka mingi jama.
Vasta
#6

peamised välised erinevused: summutid, tagatuli, pingerelee, käigukang, veljed (pl-2 olid kroomitud, kuigi lasti välja ka vanadest varudest pärit värvitud velgi; hiljem muutusid 18-tollisteks), pidurilüliti.

mootori väliskujus ka paar detaili.
Vasta
#7

Kas Planeta 1-l kasutati värvituid summuteid?

Nimelt on ühel sõbral korda tegemisel selline tsikkel.
Veljed on värvitud, summutid on värvitud (ainult tagumine ots on kroomitud) ja mootoris on käsikäigukangi koht olemas.
Nende tunnuste järgi arvan, et tegemist on esimese seeriaga.
Aastat kahjuks öelda ei tea, kuna birka on kasutuskõlbmatu.
Vasta
#8

kuigi ametlikult kuulutati välja, et 2. seeria omab üleni kroomitud summuteid, olid paljud ka värvitud (välja arvatud ots). põhjuse üle võin vaid spekuleerida: pakun välja, et nii oli lihtsalt odavam. seda järeldan sellest, et osadelt tehasepiltidelt on näha jupiter/planeta-2, millel on nii värvitud veljed kui summutid ning ka korvil on metalliiste vähem. paljudel NL autodelgi on kasutatud nn põllumajanduslikke mudeleid, kus teadlikult lihtsustusi tehti.

tõenäoliselt on su sõbra summuti vahetusse läinud (kui terve tagumine osa on kroomitud). planeta omas veel 56-lt tuttavaid summuteid, millel oli vaid otsas väike kroomrõngas. samas on ka täitsa võimalik, et mingid viimased planetad said juba ka uuemad summutid. kui masin taastamisel ja värvkate uus tuleb, siis tasub vana värvi kraapida ja niimoodi suure tõenäosusega originaalsust määrata.
Vasta
#9

vana teema ülessoojendamine:

siin pildil on kroomitud summutid.


siin on tuhmimad, aga siiski haljas metall.


endale õnnestus hankida viimased. ots on kroomitud, toru meenutab pigem roostevaba metalli. kas tegu võib olla ka mingi kokkuhoiupoliitikaga?

kas Jupiter ja Planeta 2 summutitel on mingi sisuline/väline vahe ka?
Vasta
#10

Selliseid haljaid sumbuteid Iþevski tehas ei väljastanud. Teisel pildil toodud eksemplaril on teisigi vääratusi.
Vasta
#11

mille omad need siis olla võiksid?
või on äkki värvitud summuti aluspind selline? roostekindel see kiht igatahes on. ei ole kaamerat hetkel, et enda omi pildistada. lihtsalt see pilt oli kõige sarnasema pinnakattega summutitega, mis ma netist leidsin.

küsimuse sügavam mõte oli tegelikult see - kas Jupiter/Planeta 2-l võis ka olla värvitud summuteid.

ahjaa, kas sellised tagaamordid on juba Jupiter 3 rida, või võis neid ka viimastel Jupiter 2-tel ('71 a) olla?
Vasta
#12

Nimetatud tagaamordid peaksid üleüldse pärinema juba 4-seeria rattalt,
sest antul pildil tundub olevat tegu Jupiter 3 üleminekuversiooni Jup 3-01 K.
Üleminekuversioonile paigaldati ka teisi uuemaid detaile, nendest on teistes teemades juba juttu olnud.
Vasta
#13

Lubage küsida ka sadula kohta.
Mis ajast mis ajani võidi paigaldada Planeta sadulale iluliiste? Kasutusjuhendi ja detailikataloogi piltidel on see olemas, aga ise pole ühtki seni näinud. Ka internetist pole leidnud pilte, kus see liist küljes oleks. Kas '63. a. Planetal peaks see kindlasti olema või pigem mitte?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#14

Tegelikult olen sunnitud oma sõnu sööma. Paljudel seda tüüpi sumbutajatel oli mittenähtav külg küll kroomitud, aga mitte sile. Teisisõnu oli aluspind töötlemata. Samuti olen näinud selliseid kroomitud otsi. Kurat seda teab, järsku mingitel halbadel päevadel tegid nad terve sumbuti sellise...

Ja teiseks - muidugi võis 2. seerial värvitud sumbutid olla. Need olid isegi erineva hinnakirjaga.
Vasta
#15

selge. siis ongi lihtsalt karedal pinnal kroom seljas.
ilmselt siis lähevad hiljem värvi alla, kui väga ilusaks neid ei saa.

kas see värv on alati sama tooni, mis ratas? mõnedel piltidel on sumps must. on see omalooming?
Vasta
#16

oman vist üht planetat, millel releele on kirjutatud izh 56, järeldan, et relee oli 56 sama. jupiteril oli relee izh RR1. aga planeta mootoril ei ole generaatori juures kroomtaldrikut mida saaks eemaldada, on lihtsalt alumiinum. Kas tegemist on planeta 1? Käsikäigukangi kohta vist ei ole. Kontaktid kah erinevad vist natuke, kui teistel izhidel, aga tsetrifugaalregulaatorit ei ole.
Vasta
#17

[Pilt: izhjupiter2.gif]
millistel mudelitel võis olla karburaatorikatted kerevärvi?

selle lehe andmetel on tegemist Jupiter 2-ga.
Vasta
#18

Kuigi sellel inglaste lehel on Jupiter-3 valesti pandud, siis see siin on tõesti Jupiter-2. All on juba 18-tollised veljed ja tagatuli on juba "suur", mis viitab mudeli lõpuaastatele.

Mina pean küll ausalt märkima, et olen küll värvitud katteid näinud, aga mitte tehasetoodanguga (välja arvatud viimased 5. seeria Jupiterid). Kui neid ka tehti, siis mitte masstoodanguna.

Siin on 3 võimalust:
1) Tegu on tehase promorattaga. Neid solgutati ühelt näituselt teisele ja olid tihtipeale edevama värvi- ja kroomilahendusega.
2) Ekspordiks läinud isendid värviti ja viimistleti reeglina üle (eriti Inglismaal). Vahetati sadulaid, paake, tulesid, puuriti silindreid suuremaks, kroomiti jne. Ilmselt tehasekvaliteet neid ei rahuldanud.
3) Lihtsalt on tegu miteoriginaalse taastamistöödega.

Kui saaks teada foto algallika, siis oleks muidugi lihtsam. Seesama foto on üleval kümnetel kodulehtedel ja võta nüüd kinni, mis selle taust on.
Vasta
#19

klaabu Kirjutas:Kuigi sellel inglaste lehel on Jupiter-3 valesti pandud, siis see siin on tõesti Jupiter-2. All on juba 18-tollised veljed ja tagatuli on juba "suur", mis viitab mudeli lõpuaastatele.

elik, kui mu '71 jupiter-2 (mis peaks lõpuaasta vist olema) omab 18" kroomvelgi ja sellist tagatuld, nagu sellel pildil, peaks olukord enam-vähem õige olema?

nagu ikka jõuab üks loll rohkem küsida, kui 100 tarka vastata. lihtsalt mul on eesmärgiks, mitte 100% originaal, vaid võimalikult originaali sarnane pill
Vasta
#20

Sellisena peaks sobima jah. Vähemalt oli see üks versioon, millisena ta tehasest väljus.

Kui sa juba sellise suuna oled võtnud, siis mina teeksin veidi teisiti. Mitte võimalikult originaalilähedasena, vaid just nimelt 100% originaal. Lihtsalt minu loogika on selline, et seda mudelit ei ole üldse raske originaalseks komplekteerida - jupid on odavad ja vahetamine lihtne. Küsimus on lihtsalt selles, kui uued need kõik detailid välja näevad. Teisisõnu võid ju täiesti originaalseks komplekteerida ka nii, et iga jupp ei ole lakutud, vaid just ajastukohaselt meeldivate kulumisjälgedega. Minu silmis on sellisel isendil kordades suurem väärtus, kui viimseni poleeritud, aga vahetusse läinud juppidega sõiduvahend.

rulli Kirjutas:
klaabu Kirjutas:Kuigi sellel inglaste lehel on Jupiter-3 valesti pandud, siis see siin on tõesti Jupiter-2. All on juba 18-tollised veljed ja tagatuli on juba "suur", mis viitab mudeli lõpuaastatele.

elik, kui mu '71 jupiter-2 (mis peaks lõpuaasta vist olema) omab 18" kroomvelgi ja sellist tagatuld, nagu sellel pildil, peaks olukord enam-vähem õige olema?

nagu ikka jõuab üks loll rohkem küsida, kui 100 tarka vastata. lihtsalt mul on eesmärgiks, mitte 100% originaal, vaid võimalikult originaali sarnane pill
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne