Volga põhi
#1

Probleem selles, et võtsin käsile nüüd volga salongi põranda korrastamise,,paari kohta on vaja keevitada,,ja lahtist roostet eemaldada.Plaan oli selline,,et pärast lahtise rooste eemaldamist flora roostesurm peale,,pärast seda krunt ja siis värv. Aga tahaks teha ka heliisolatsiooni.
Kas võib nüüd järgmisena määrida põhjale mastiksit (vist oli selline nimi,,peaks olema mingi aine mida kasutatakse katustel)? Osad isikud ütlevad et pidi vee alla võtma ja siis kohe rooste lahti.Kas piisava koguse mastiksi salongi põrandale määrimine annab üldse tulemust???
Vasta
#2

Olen kokku puutunud GAZ-24-ga, millel salongi põrand musta möginaga kaetud. Tehtud on see arvatavasti paarkümmend aastat tagasi ja võimalik, et Soome vennasvabariigis. Seda kihti eemaldades oli näha, et põhjaplekk selle all värvimata on, mingisugusest vannist aga kered ju läbi ometi käisid, puhta metallipinnaga tegemist ei ole. Osaliselt oli mastiks metalli pinnaga kontakti kaotanud, selle koha peal esineb suuri roostekahjustusi. Sealtsamast istus aga pleki küljes kinni kui kurat, kättesaamine ajas nutma. Altpoolt tervitas jällegi meeldiv ja puhas põhjaplekk. Mastiks oli veel täiendavalt kilega kaetud.
Igatahes huvitav kompott. Mustusevaba aluspinna ja usaldusväärse mastiksi korral peaks kaitse ikkagi aastaid säilima ?
Vasta
#3

aga mis moodi seda mastiksi pannakse sinna kus jookseb summuti toru - seal põhi ju kogu aeg kuum?

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#4

Paned kuumusekaitse (heat shield) vahele nagu uuematel autodel?
Vasta
#5

Salongi poolel ei ole ju niiii kohutavalt kuum. Mul on igatahes põhi seest Motipi mastiksiga üle tehtud ning sinna peale pandud ehitus-pigimatt. Viimase efektiivsus on kaheldav, ilmselt kisun ta kevadel uuesti välja, aga mastiks on küll ilus, selline paks hästi nakkuv kiht, mis täidab hästi kõikvõimalikud praod ja õnarused. Kui korralikult alt puhtaks teha, siis ma küll ei usu, et sinna vesi vahele pääseb.
Vasta
#6

Jesper, läheb kuumaks küll. Näiteks tavalise porolooni põhja/pigimati külge sulatamine resonaatori või KATi kohal pole probleem, kui püti kohal eraldi alumiiniumist reflektorit pole Wink

esmalt: mastikseid on kaht tüüpi, bituumeni baasil (jama) ja kautshuki baasil (hää)
teiseks: sissepoole ei soovita ma küll mingit mastiksit panna. Pigimatt on selleks tarbeks. Summutab ikka heli kah. Vajadusel saab tulevikus ka põhja küljest lahti
kolmandaks: kui rahakott kannatab ning tahtmine ikka korralikku tööd teha, siis katuse-pigimatid tasub heaga ära unustada. Tahes-tahtmata tekivad kohe paralleelid makroflexide ja muu taolise sodiga...
Vasta
#7

Miks mastiksit sissepoole hea panna ei ole? Mis ta seal siis halba saab teha? Vähemalt minul on talvel pidevalt väike loik autos, ükskõik kui palju ma jalgu lumest puhtaks klopin, seega peab ikka põhja seestpoolt ka kaitsma.

Ja miks bituumen nii halb on? Muidugi auto oma, mitte katusetõrv Smile Salongis sees ei käi ju mingi kruusa ja killustiku loopimine, lisaks kaitseb mastiksit põhjamatt, nii et veidi pehmem pind ei sega. Väljaspool on muidugi teine lugu.

Seda õiget autopigimatti on mugav paigaldada, aga selle hind on ka selline, et auto hinna kahekordistamine poleks Volga puhul ilmselt eriline probleem. Kõrvuti pannes on nad ehituspigimatiga ikka täpselt ühesugused, ehituse omal on ainult see killustik peal ja auto omal liim all.

Pigem oli minu pigimati-jutu mõte selles, et konkreetselt põhja pigimatitamine ei andnud erilisi tulemusi, võib-olla tasuks pigem keskenduda rattakoobastele, tuleseinale ja ustele. Ustesse võiks küll autopigimatti osta, seda ehituse oma ei saa sinna eriti lihtsalt sisse.
Vasta
#8

Kas mastiksi alla peab ikka krundi ja värvi ka panema, või kohe puhta pleki peale?

Seoses põhjaga ka küsimus: Kas põhja alla ka krunt , värv ja siis mastiks,,,või ehk on mastiksi alla vaja panna mingi spets krunt?
Kas mastiks kividele ka vastu peab,,ühesõnaga, kas mastiksi kihile ei pea peale veel kivikaitset panema,,sinna kuhu tarvis?
Vasta
#9

igale poole krunt ja värv alla

E23
Vasta
#10

Sobivalt hea on määrida ,,DINITROL,,i mastiksiga.Kuivab parajalt pehmeks aga samas ei vaju ära,nagu teevad kautsukmastiksid.
Vasta
#11

Dinitrol´i on mul üks purk,,ja proovisin ka,,aga see ju jube kallis 115 eeku vist oli kilo.Kuigi jah,,volga peale läheb nii või teisiti palju raha,,10k vähemalt,,kui korralikku müramati panen siis pean ikka pool aastat tööl käima enne kui raha koos.....jube mõelda..Igatahes ma olen tunduvalt targem nüüd.
Vasta
#12

,,BEN,i hinnad on siis tõusnud või?Vaja järele uurida.Aga ega odavalt üldjuhul häid asju ei müüdagi...
Vasta
#13

Ehk müüakse autoturul veel ,,Ziguli,,pildiga mastiksit.Kunagi sai seda ohtralt kasutatud.Siis põhi grafiitõliga üle ja harjasmatt tagurpidi peale.
Vasta
#14

Ja kautsukmastiks on,,HÄÄ,,küll aga sobilik rohkem väljapoole,põhja alla ja koobastesse.Seal on kividelenduvus suurem ja elastne põrkumine vajalikum.Igale tootele oma koht.
Vasta
#15

Ben i hindadega peaks kõik korras olema,, mul läksid nimed segamini,,see kraam mis mul on on teise nimega.
Vasta
#16

mul selline tunne, et üks suht mõistlik asi oleks seespoole põhjale grafiitõli panna. Seda, mida karpide sissegi pannakse. Ma enda sierrale panin............mingi aasta tagasi.............nüüd kuskil kuu aja pärast võtan korra põhja lahti jälle............siis näha kuidas toiminud on aga mul tunne et see valgub ilusti laiali sinna, hoiab niiskuse eemal ja laheb selliseks pooltahkeks pikapeale.
Vasta
#17

a...........rääkisite et auto pigimatid on kallid...........kas keegi teab hinna kohta täpsemalt ka?
Vasta
#18

250-400kr/m2. Vahel on kuulutustes odavamat ka pakutud.
Vasta
#19

Jaa,jaa.Grafiitõli(muideks,kahe ,,i,,ga)on hea ronija küll,aga karpidest jookseb ta lõbusalt välja ja lõpuks ei jää sinna suurt midagi.Karpidel on ju üldjuhul ka vee väljajooksu augud....
Vasta
#20

Ja tahkeks ta vist ikka ei lähe....
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne